Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 11, 2010 11:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... &width=120

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Jest okazja, by zrobić z tej ulicy wizytówkę Warszawy
2010-10-11, ostatnia aktualizacja 2010-10-10 20:59

Obrazek
Widok na Świętokrzyską od strony Marszałkowskiej - chodnik to wielki parking
Fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Gazeta

To może być fantastyczny bulwar i znakomita wizytówka nowoczesnej Warszawy. Zamiast parkingów na chodnikach - drzewa, kawiarniane ogródki, stojaki rowerowe. Przeróbmy Świętokrzyską tak, by przypominała światową ulicę. Jest okazja - budowa metra.

Obrazek
fot. FRW

SONDAŻ napisał(a):
Czy podoba ci sie koncepcja zmiany ul. Świętokrzyskiej zaproponowana przez FRW?

79% tak, świetna propozycja (380)
20% nie, nie podoba mi się (97)
1% nie mam zdania (6)

Liczba oddanych głosów: 483


To ostatni dzwonek, żeby pomyśleć o Świętokrzyskiej. Teraz to jedna z najmniej przyjaznych pieszym ulic w Śródmieściu. W naszej akcji "Parkuj po ludzku" czytelnicy często wskazują ją jako tę, gdzie muszą lawirować między samochodami. Najgorzej jest między Jasną i Mazowiecką. Choć trotuar po północnej stronie jest bardzo szeroki - ma aż 18 metrów - dla pieszych zostało tylko wąskie przejście pod budynkami. Resztę chodnika zajmuje parking, na którym kierowcy stawiają samochody jak popadnie. Pieszych mają tam teoretycznie ochraniać betonowe słupki, ale często są przesuwane, a niektóre nawet przewracane.

- Jak na śródmiejską ulicę wygląda to fatalnie. Dominuje wolnoamerykanka parkingowa - ocenia Patryk Zaremba ze stowarzyszenia Forum Rozwoju Warszawy. Uważa, że wspaniałą okazją na ucywilizowanie Świętokrzyskiej będzie budowa drugiej linii metra. - Ulica na długich odcinkach będzie rozgrzebana. Po zbudowaniu stacji można ją urządzić na nowo - podkreśla.

Stowarzyszenie zaproponowało własną koncepcję zmian na Świętokrzyskiej. Chodnik miałby służyć wyłącznie pieszym. Aby ulica lepiej się prezentowała, powinno się tam znaleźć więcej zieleni, kawiarniane ogródki i mała architektura. Dla samochodów zostałoby tylko po jednym pasie w każdą stronę, bo po zbudowaniu metra to właśnie ono zapewniałoby najlepszy dojazd w ten rejon miasta. Prócz tego buspas, a obok ścieżka rowerowa, o którą cykliści walczą już od lat 90. Auta zamiast byle jak na chodniku parkowałyby wzdłuż krawężnika. - Zdajemy sobie sprawę, że po zmniejszeniu liczby miejsc postojowych na powierzchni w Śródmieściu powinno powstać przynajmniej kilka parkingów podziemnych. W rejonie Świętokrzyskiej miał się on znaleźć na pl. Powstańców Warszawy. Miasta na to nie stać, dlatego musi powstać na zasadach partnerstwa publiczno-prywatnego - uważa Patryk Zaremba.

Mikołaj Pieńkos, autor koncepcji zmian na Świętokrzyskiej, uważa, że jego projekt powinien być punktem wyjścia do dyskusji o przyszłym zagospodarowaniu ulicy. Zaznacza, że przy jej opracowywaniu opierał się na różnych dokumentach planistycznych, np. na strategii transportowej miasta, która zaleca ograniczanie ruchu samochodów w Śródmieściu i postawienie na komunikację publiczną. - Na pewno nie można dopuścić, by po zbudowaniu metra ulicę odtworzyć w dotychczasowym kształcie - apeluje. - Boję się jednak, że może być już za późno.

Właśnie odtworzenie stanu istniejącego na powierzchni Świętokrzyskiej zakłada podpisany rok temu kontrakt ratusza z konsorcjum budującym metro, którego liderem jest firma Astaldi. - Drobne zmiany dotyczą np. usytuowania przejść dla pieszych - mówi Mateusz Wilczyński z konsorcjum.

Rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk twierdzi jednak, że jeszcze nie jest za późno na zmiany na Świętokrzyskiej. Dodaje, że urzędnicy zainteresowali się koncepcją przygotowaną przez Forum Rozwoju Warszawy. - Chcemy ogłosić konkurs na zagospodarowanie Świętokrzyskiej. Byłby przeprowadzony w przyszłym roku. Do grudnia powinny być gotowe wytyczne - zapewnia.

Niektórzy przypominają jednak, że z konkursów ogłaszanych przez ratusz często niewiele wynika. Tak było w przypadku pl. Teatralnego, pl. Bankowego czy pl. Trzech Krzyży. Wprawdzie odbyły się, wybrano zwycięskie projekty, ale na tych placach nic się nie zmieniło.

Forum Rozwoju Warszawy w ramach festiwalu Warszawa w Budowie organizuje w tym tygodniu w Muzeum Sztuki Nowoczesnej na Pańskiej warsztaty na temat zagospodarowania Świętokrzyskiej

Dariusz Bartoszewicz napisał(a):
Ludzka i piękna ulica - komentarz

Warszawskie ulice i place są traktowanego jak ściek. Choć nie służą przepływowi nieczystości, myśli się o nich jak o kanalizacji. Ulicznym ściekiem mają wartko "spływać" samochody, piesi jak paprochy w tym przeszkadzają - chodząc w poprzek, tamują ruch, dlatego w centrum zebry mają z rzadka, a zielone światło świeci dla nich krótko. Najlepiej, gdyby zapadli się pod ziemię, jak w rejonie Rotundy.

Drogowców interesują przekroje, spadki, krawędzie, kto by myślał o estetyce, małej architekturze, atrakcjach dla przechodniów i ich odczuciach. Tylko wyjątkowo o kształcie ulicy decydują urbaniści. Na taką "fanaberię" ratusz zdecydował się w przypadku Krakowskiego Przedmieścia (ludzie zagłosowali nogami "za"), Aleje Ujazdowskie oddał już walkowerem drogowcom, teraz zapowiada, że na projektowanie Świętokrzyskiej będzie konkurs.
Nie pozostaje nam nic innego, jak trzymać za słowo, lecz pamiętamy też niespełnione obietnice (np. konkurs na aleję Na Skarpie). Porażką zakończyły się plany dla pl. Wilsona - budowa metra mogła go odmienić, a prawie wszystko zostało po staremu.

Ma rację Forum Rozwoju Warszawy, przypominając rządzącym dokument strategiczny, który muszą realizować. Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego nazywa m.in. Świętokrzyską "główną przestrzenią o charakterze reprezentacyjnym". Na razie taką nie jest. Z kolei Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego zakłada ograniczanie ruchu kołowego i parkowania w ścisłym centrum, co jest realizowane w ślimaczym tempie.

Świętokrzyska ma ogromny potencjał, by stać się wielkomiejskim bulwarem, w którym jest miejsce dla wszystkich: pieszych i rowerzystów, autobusów i aut prywatnych. Na Krakowskim królują zabytki, tradycja i estetyka konserwatywna, Świętokrzyska jest wymarzona, by stać się wizytówką nowoczesnej Warszawy, ruchliwą ulicą pełną sklepów, knajp i zieleni (między rondem ONZ a Marszałkowską już tak jest), z widokami na drapacze chmur i obietnicą przeżyć estetycznych w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Bo przecież nie samym asfaltem człowiek w mieście żyje.


Bardzo trafna analiza w pierwszym akapicie komentarza. Co do koncepcji, jak na mnie to wystarczyłyby 2 (tak jak na Krakowskim) lub 3 (tak jak na NŚ) pasy -- cztery to już sporo, zwłaszcza przy warszawskich szerokościach. Tym bardziej, że wg Strategii transportowej w ogóle nie powinno tam być samochodów indywidualnych.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 11, 2010 12:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Zwłaszcza jeśli zrobią pas bus+rower o szerokości 5 metrów to jezdnia wyjdzie szersza, niż jest obecnie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 20:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1678827,0, ... omosc.html

TVN Warszawa napisał(a):
Świętokrzyska po nowemu: zielona i przyjazna pieszym
13:31 21.10.2010 / tvnwarszawa.pl
Świętokrzyska po nowemu: zielona i przyjazna pieszym
Obrazek
Przekrój nowej Świętokrzyskiej (propozycja 1) fot. FRW
Szeroki chodnik, pas dla ogródków kawiarnianych, mnóstwo zieleni i punkty usługowe, zamiast szerokiej arterii i betonowych parkingów. Znamy dwie wizje ulicy Świętokrzyskiej. Projekty wypracowali architekci, uczestnicy warsztatów w ramach festiwalu Warszawa w Budowie 2.
Ernest Babyn, Łukasz Godlewski, Weronika Kośniewska, Aleksander Kozielski, Katarzyna Kuźmińska, Paweł Malarz, Mikołaj Pieńkos zaproponowali dla północnej części 5-metrowy pas dla ogródków restauracji i kawiarni, 3-metrowy chodnik i szeroką na 8, a nawet 12 metrów przestrzeń na różnorodną zieleń. Byłoby to miejsce do siedzenia i odpoczynku.

Zielone płuca ulicy

Projekt przewiduje w pasie parkingowo-zielonym obecność kilku pawilonów-budek m.in. istniejących dziś kwiaciarni czy baru z kanapkami. Architekci nie zamierzają całkiem wyrugować miejsc parkingowych. Zatoki byłyby zlokalizowane na przemian z zatokami zieleni. Samochody parkowałyby równolegle do pierzei południowej i skośnie do pierzei północnej.

Samochody pojechałyby jednym centralnym pasem. Szerszy, zewnętrzny pas przewidziano dla autobusów i rowerów. Po drugiej stronie ulicy znalazłby się szeroki, nawet 8-metrowy chodnik i pas zieleni (nie tak okazały jak naprzeciw).

Na każdym skrzyżowaniu znalazłyby się po cztery przejścia dla pieszych. Przy plac Powstańców Warszawy powstałby nowy przystanek: w stronę Nowego Światu przy samym placu, w stronę Marszałkowskiej za skrzyżowaniem z Mazowiecką. Przystanek Nowy Świat po południowej stronie zostałby przesunięty za skrzyżowania.

Menadrująca ścieżka

Drugi z projektów różni się w szczegółach, ale również promuje pieszych i rowerzystów. Zakłada powstanie meandrującej ścieżki rowerowej po obu stronach Świętokrzyskiej i nieco więcej miejsc postojowych. Samochody parkowałyby skośnie w zatokach mieszczących po kilka aut. Od ścieżki oddzielałby je pas zieleni. W tej wizji między Marszałkowska a Nowym Światem powstałoby osiem pawilonów usługowo-komercyjnych. Miałyby się w nich znaleźć kawiarnie, restauracje, bary czy kluby.

Uspokojony ruch kołowy odbywałby się na dwóch pasach w każdą stronę.

Wykorzystać budowę metra

Opisane projekty to efekt propozycji Forum Rozwoju Warszawy, które zaapelowało do Ratusza, by przy okazji budowy centralnego odcinka II linii metra zmienić wygląd ulicy Świętokrzyskiej. Nad tą koncepcją pracowali uczestnicy warsztatów organizowanych w ramach festiwalu Warszawa w Budowie 2. Wypracowane przez nich koncepcje władze miasta obiecały wziąć pod uwagę przy tworzeniu projektu zagospodarowania Świętokrzyskiej.

bako/par

Obrazek

Obrazek

Obrazek


http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1672274 ... omosc.html

TVN Warszawa napisał(a):
Świętokrzyska jak nowa. Czyli jaka?
18:33 05.09.2010 / TVN Warszawa
Proponowane zmiany na Świętokrzyskiej fot. TVN Warszawa
Świętokrzyska wypięknieje. Przy okazji budowy tunelu pod drugą linię metra, ulica zyska nowy, lepszy wygląd. Miasto chce, by bardziej przypominała bulwar, dlatego proponuje warszawiakom udział w warsztatach architektonicznych, które mają wyłonić jedną wspólną koncepcję przyszłego wizerunku ulicy.

O to, by nie zmarnować okazji na remont Świętokrzyskiej zaapelowało Forum Rozwoju Warszawy. O tym, że miasto pozytywnie odniosło się do apelu informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Więcej pieszych, mniej samochodów

Wizerunek jednej z najstarszych stołecznych ulic, na której historycznym budynkom często towarzyszy obskurny, "wielkomiejski styl" ma się diametralnie zmienić. Miasto chce, by ulica była jego kolejną wizytówką. Główny kierunek tych zmian jest już znany. Ulica ma m.in. przestać być ogromnym parkingiem i służyć przede wszystkim spacerowiczom.

- Chodniki powinny w większym stopniu służyć pieszym, niż parkującym samochodom - przekonuje Tomasz Andryszczyk z Ratusza.

Ale o tym, jak ulica ostatecznie ma wyglądać, zdecydują także warszawiacy, m.in. podczas warsztatów architektonicznych. Efekty tych zmian zobaczymy w połowie 2012 roku, bo wtedy, według planu, zakończyć się mają podziemne prace przy budowie centralnego odcinka drugiej linii metra.

Co proponują warszawiacy?

Reporter TVN Warszawa wyprzedził urzędników i sam zapytał mieszkańców miasta o to, jak powinna wyglądać nowa Świętokrzyska. - Zmienić trzeba wiele. Pozbyć się obrzydliwych reklam, odnowić zniszczone budynki i przede wszystkim pozbyć się śmieci - mówią warszawiacy.

Propozycji jest wiele, do dyskusji zaproszony jest każdy. Swoją wizję już przedstawiło Forum Rozwoju Warszawy. Autorem pierwszej koncepcji zmian jest młody architekt krajobrazu, Mikołaj Pieńkos. Jego zdaniem Świętokrzyska musi przestać być arterią komunikacyjną.

Jeden pas dla samochodów

Według jego projektu, ruch na Świętokrzyskiej byłby puszczony tylko jednym pasem. Drugi służyłyby komunikacji miejskiej i rowerzystom. Po obu stronach rozciągałby się pas zieleni. Południowy chodnik tworzyłby szeroki deptak i sporo miejsca dla kawiarnianych ogródków.

- W tym momencie mamy krzywe chodniki, mnóstwo parkingów i źle zaparkowanych samochodów, mamy rachityczne drzewka i tak naprawdę nie ma przestrzeni dla ludzi - twierdz Pieńkos.

Ograniczą ruch?

Choć wielu może się to nie podobać - ruch samochodów na Świętokrzyskiej na pewno zostanie ograniczony. Ale dopiero wtedy, gdy pod ziemią jeździć już będzie metro.

- Znajdujemy się w pierwszej strefie komunikacyjnej, w ścisłej strefie Śródmieścia. I tutaj nie ma miejsca na tranzyt. Tranzyt ma się znaleźć na obwodnicy śródmiejskiej i po jej wybudowaniu tutaj nie będzie żadnej możliwości przelotu przez centrum - podsumowuje Witold Weszczak z Forum Rozwoju Warszawy.

Ostateczny projekt nowej Świętokrzyskiej ma być wyłoniony za rok. Przebudowa będzie kosztować miasto kilkanaście milionów złotych.

Michał Tracz
aq/roody

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 20:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Z obu opcji 1. jest lepsza, wijącą się DDR to jakiś żart chyba ;-)

Jak to dzisiaj z Raffim stwierdziliśmy, te informacje są publikowane przed tymi wyborami. Całkiem prawdopodobne jest więc, że przed następnymi rozpocznie się remont.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 21:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
mplonski napisał(a):
Z obu opcji 1. jest lepsza, wijącą się DDR to jakiś żart chyba ;-)

Jak to dzisiaj z Raffim stwierdziliśmy, te informacje są publikowane przed tymi wyborami. Całkiem prawdopodobne jest więc, że przed następnymi rozpocznie się remont.


Też tak uważam. Jeśli chodzi o remont to miejmy nadzieję, że to nie będzie Replay z przebudowy Emilii Plater :twisted:

Ja się tylko zastanawiam nad tym parkowaniem, bo dojazd samochodem do miejsca parkingowego będzie wymagał przejechania przez pas autobusowy i rowerowy...

Pomyślałem, że dobrze by było oddzielić jezdnię dla aut od tej dla autobusów i rowerów, żeby zaparkowanie osobówki było niemożliwe z tego względu, że autobus by się nie zmieścił tudzież urwał lusterko, ale wtedy trzeba było by równoległe miejsca parkingowe wyznaczyć na pasie parkingowym pomiędzy jezdnią dla aut a pasami autobusowo-rowerowymi - potrzebny byłby jakiś chodnik umożliwiający wysiadanie z samochodu i dojście od niego do przejścia oraz fizycznie uniemożliwiający przejazd na pas autobusowo-rowerowy...

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 21, 2010 21:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Jak dla mnie to lepsze byłoby po prostu umieszczenie pasa parkingowego między pasem ruchu normalnego i chodniczkiem, a dalej za chodnikiem bus-bike-pasa. Wtedy nie będzie możliwości wjazdu na bus-pas podczas wjazdu na miejsca parkingowe, ale może być problem ze skrętem w prawo np na pl. powstańców wa-wy albo inne uliczki z uwagi na niezauważenie rowerzysty / autobusu przy skręcaniu (serio, można nie zauważyć autobusu, niedawno jechałem busem w który wjechała kobieta przy zmianie pasa ruchu...).

A co gdyby całkowicie zlikwidować miejsca parkingowe? :>

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 22, 2010 1:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Cytuj:
promuje pieszych i rowerzystów. Zakłada powstanie meandrującej ścieżki rowerowej po obu stronach Świętokrzyskiej i nieco więcej miejsc postojowych.

Co za degenerat to wymyślił?
Więcej miejsc parkingowych niż obecnie na Świętokrzyskiej po prostu się nie da. No chyba że zaczną parkować na ścianach budynków...

A może to kalka z obecnego programu wyborczego, gdzie obiecywane sa cuda typu: "zapewnię priorytet dla komunikacji miejskiej, pieszych, rowerów oraz samochodów oraz zwiększę podaż miejsc parkingowych"...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 22, 2010 7:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Da się zrobić więcej miejsc parkingowych robiąc po stronie południowej podobny kwiatek co jest na północnej. Przed wyborami trzeba wierzyć w połowę obiecanych rzeczy, zobaczymy kiedy będzie chociażby projekt nowej Świętokrzyskiej w ocenie ZM'u. ;-)

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 22, 2010 7:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Veto , żadnych miejsc parkingowych na Świętokrzyskiej!!!

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 22, 2010 7:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Ciekawe, co na to Inżynier Ruchu. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL