Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lip 12, 2012 18:14 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Moim zdaniem krytyczny jest odcinek Kopernika - Czackiego, a najbardziej - bezpośrednio na zachód od Nowego Światu. Po uwzględnieniu wyjść z metra, jeśli mamy tam zmieścić odpowiadające natężeniu ruchu pieszych chodniki oraz cokolwiek dla rowerów (obojętnie pasy czy DDR), to trzeba z pięciu obecnych pasów zabrać samochodom trzy.

Jak już zwęzimy Świętokrzyską na skrzyżowaniu z Nowym Światem do dwóch pasów ruchu, to dalej nie ma sensu robić jej szerszej, można się jedynie zastanawiać czy dopuścić przejazd przez to skrzyżowanie tylko dla ZTM, czy dla wszystkich. Można też oczywiście pozostawić całkiem sporo miejsc parkingowych między Czackiego a rondem ONZ - kosztem obecnej jezdni.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 17, 2012 16:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... erowa.html

Projektanci nowej Świętokrzyskiej napisał(a):
A większość warszawiaków porusza się komunikacją publiczną. Dlatego plan jest taki, by Świętokrzyską dla samochodów stopniowo zwężać. Od ronda ONZ do Marszałkowskiej mają być po dwa pasy w każdą stronę (były po trzy), dalej, do Nowego Światu już tylko po jednym. Miasto zapowiada ograniczenie ruchu do 30 km/godz. - Chcemy zwęzić pasy, co powoduje, że kierowcy muszą bardziej uważać i zwolnić. Zamiast 3,5 m będą mieć od 2,75 do 3 m szerokości - mówi Zaręba.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 21, 2012 6:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ania_.html

Dariusz Bartoszewicz napisał(a):
Piesi pójdą ławą na wprost, na skos, jak chcą. U zbiegu Świętokrzyskiej i Nowego Światu ma powstać takie skrzyżowanie jak w Tokio w dzielnicy Shibuya czy między Oxford Street i Regent Street

Zasada skrzyżowań: "cały kwadrat z krzyża ulic tylko dla pieszych" jest prosta. Na wszystkich jezdniach zapala się równocześnie czerwone światło dla samochodów, a na chodnikach - zielone. Piesi mogą iść w dowolnym kierunku, bo na całym obszarze krzyżujących się ulic są bezpieczni, także po przekątnej.

- Jestem zwolennikiem tego rozwiązania sprawdzonego na świecie. Zielone światło musi się świecić dłużej i być obliczone na pokonanie najdłuższej drogi przez pieszego - na skos. Warto spróbować, bo w tym rejonie będzie bardzo duży ruch. Na stacji metra Nowy Świat wysiądzie tłum, zwłaszcza wielu studentów, a chodnik w tym miejscu i blisko przystanku autobusowego będzie wąski. Ten typ skrzyżowania ma zaletę, bo wszystko można "ścisnąć", pasy da się wytyczyć znacznie bliżej siebie - przekonuje dr Andrzej Brzeziński z firmy TransEko, która przygotowała dla miasta "Analizy funkcjonalno-ruchowe dla ulicy Świętokrzyskiej".

Obrazek


Myślałem, że po odjęciu trzech pasów ruchu szerokość chodnika jednak wzrośnie...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 21, 2012 16:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Niemniej wyniki sondażu wyglądają nieźle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 08, 2012 15:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Przyznam, że obejrzawszy Oxford Street i parę innych przypadków świateł z zielonym we wszystkich relacjach dla pieszych równocześnie, straciłem nieco zapał do tego rozwiązania. Powoduje ono jeszcze dłuższe cykle oczekiwania, przez co i tak większość osób przechodzi na czerwonym, a znając specyfikę warszawskich światłych służb, czas ten mógłby się wydłużyć do niebotycznych długości. To już lepiej zrobić bezświatłowe rondo.

A w temacie samej Świętokrzyskiej:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ulice.html

Cytuj:
Galerie handlowe już niemodne. Sklepy wracają na ulice

Michał Wojtczuk 08.11.2012 , aktualizacja: 08.11.2012 09:13 A A A Drukuj

Warszawskie ulice handlowe zaczynają odżywać. Najemcy coraz chętniej otwierają sklepy w mieście, a nie w galeriach handlowych. Po pierwsze dlatego, że w galeriach już nie ma miejsca, po drugie straciły one już urok nowości, po trzecie łatwiej znaleźć lokal na mieście, bo otwiera się mniej oddziałów banków
Tak przynajmniej twierdzą analitycy z firmy CBRE zajmującej się rynkiem nieruchomości. Na spotkaniu z dziennikarzami dowodzili, że kryzys, który dotknął rynek centrów handlowych, powoduje ożywienie ulic handlowych w Warszawie i innych dużych miastach Polski. Ostatnim dużym centrum handlowym otworzonym w Warszawie były Złote Tarasy oddane do użytku prawie sześć lat temu.

Galerii już nie budują

- W 2010 r. na rynek trafiło niespełna 20 tys. m kw. nowej powierzchni w centrach handlowych, w 2011 - zero, bo otwarty rok temu luksusowy dom handlowy vitkAc przy ul. Brackiej jest bardzo specyficznym, niszowym obiektem, który nie mieści się w definicji centrum handlowego. W tym roku na rynek trafią tylko dwie inwestycje na peryferiach - działająca już Galeria Brwinów oraz galeria handlowa w Łomiankach, z supermarketem Auchan - wyliczała Magda Frątczak, analityk CBRE.

W istniejących galeriach handlowych wolnych lokali brak, w tych najpopularniejszych są kolejki chętnych na zwalniające się miejsca. W efekcie - dowodziła Karina Kreja z CBRE - duże sieci sklepów, które dotąd otwierały kolejne placówki głównie w galeriach handlowych, zaczynają łaskawszym okiem zerkać na lokale na mieście. Przykładem może być sklep H&M, który dwa lata temu otworzono w kamienicy przy Nowym Świecie. Otwierają się też sklepy i restauracje niesieciowe, to one sterują rozwojem Mokotowskiej czy pl. Zbawiciela.

Innym impulsem dla rozwoju ulic handlowych jest to, że do robienia zakupów na mieście przekonali się także klienci. - Zmieniają się także nawyki Polaków, a najszybciej - warszawiaków. Coraz więcej czasu spędzamy poza domem, nieaktualna staje się opinia o Polakach z ubiegłej dekady o tym, że nie lubią jadać na mieście. Nie boimy się już, że nam nakapie na głowę. To zresztą jakiś mit, pogoda u nas nie jest dużo łaskawsza, niż na przykład w Monachium, gdzie ludzie chodzą po sklepach, nawet kiedy pada - przekonuje Magda Frątczak.

Bankom już dziękujemy

Trzecim powodem, dla którego w mieście powstaje więcej sklepów i restauracji jest to, że z powodu kryzysu ekspansję ograniczyły banki, które otwierają mniej delegatur niż w ubiegłej dekadzie. - I dobrze. Banki w ogóle nie kreują ruchu pieszego. Jak ktoś założy konto, to już do nich nie zagląda, załatwia sprawy przez internet. I zamykają się o 17. Przepisy zakazują lokowania aptek bliżej, niż sto metrów od siebie. Powinien być analogiczny przepis dla banków - mówi Magda Frątczak.

Do grona ulic handlowych analitycy zaliczają w Warszawie m.in. Trakt Królewski, plac Trzech Krzyży, Bracką, Chmielną, Mazowiecką oraz al. Jerozolimskie między rondem de Gaulle'a a rondem Dmowskiego i Marszałkowską na wysokości Domów Centrum. - Szybko zmieniają się tereny południowego Śródmieścia w okolicach pl. Trzech Krzyży i ul. Mokotowskiej, jak również przecznice Marszałkowskiej - ulice Nowogrodzka, Żurawia, Wspólna, Hoża i Wilcza. Stają się zagłębiem barów, restauracji, niezależnych butików i sklepów specjalistycznych - mówi Karina Kreja.

Magda Frątczak przyznaje, że otwierane w latach 90. galerie handlowe wyssały życie z ulic w centrum miasta. Ale przekonuje, że dziś nawet w centrum mogą powstawać nowe obiekty handlowe, nie odciągając już ludzi od sklepów na mieście. - Wtedy galerie to była nowość, teraz już nie. Nie jest już modne umówić się ze znajomymi w galerii, dziś w dobrym tonie jest spotkać się na mieście, na placu Zbawiciela czy na Mokotowskiej - mówi.

Świętokrzyska ulicą sklepów

Tłumaczy, że centra handlowe mogą generować ruch na okolicznych ulicach. - Jesteśmy przekonani, że ludzie, którzy przyjdą do sklepów w budynku planowanym na miejscu Sezamu, zajrzą też do sklepów czy restauracji na ul. Świętokrzyskiej. Ta ulica ma potencjał na dołączenie w ciągu najbliższych czterech lat do grona prestiżowych ulica handlowych Warszawy. Są tam stosunkowo duże lokale z wielkimi witrynami, atrakcyjne dla najemców sieciowych. Potencjał tej ulicy wzmocni jeszcze uruchomienie drugiej linii metra - uważa analityczka CBRE.

Nawet, jeżeli ulice handlowe ożywają, dzieje się to powoli. A w niektórych wypadkach trend jest odwrotny - niegdyś modna ulica Chmielna dziś po prostu zamiera. Analitycy CBRE tłumaczą to kłopotami z adaptacją lokali usługowych do dzisiejszych potrzeb najemców. Miejsca na sklep w rejonie placu Trzech Krzyży szukał na przykład Hugo Boss. Gdy znalazł potencjalnie nadający się lokal, konserwator zabytków nie pozwolił połączyć kilku pomieszczeń w jeden większy lokal. H&M aż pięć lat walczył z konserwatorem o sklep przy Nowym Świecie. Z kolei sieć sklepów Camper od początku chciała otworzyć placówkę nie w galerii handlowej lecz przy ulicy. Po ośmiu miesiącach bezskutecznych poszukiwań lokalu o odpowiednich rozmiarach i lokalizacji w końcu poddała się i otworzyła sklep w Galerii Mokotów, a w połowie listopada drugi otworzy w Arkadii.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 10, 2012 12:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 69716.html

08:35 gotowa w 2015?

Tak ma wyglądać nowa Świętokrzyska

Rozkopana przez budowniczych metra ulica Świętokrzyska ma zaprezentować się warszawiakom w nowej odsłonie najpóźniej w 2015 roku. Jezdnie mają być węższe, miejsca do parkowania uporządkowane, a wzdłuż chodników wyrosną szpalery drzew - wynika z koncepcji przygotowanej na zlecenie miasta. Portal tvnwarszawa.pl dotarł do wizualizacji nowej Świętokrzyskiej.

Długo oczekiwana koncepcja, nad którą pracowały pracownie Pleneria i RS ujrzała wreszcie światło dzienne. - Projekt ulicy Świętokrzyskiej pozwoli na stworzenie funkcjonalnej i przyjaznej pieszym i rowerzystom przestrzeni miejskiej poprzez układ wzajemnie powiązanych ze sobą odcinków o zróżnicowanym charakterze - tłumaczy Dariusz Malinowski z Plenerii.

Zwężanie jezdni

W dużym skrócie ograniczony ma być ruch samochodów, a ulica ma być bardziej przyjazna dla przechodniów. Jezdnia będzie zwężana stopniowo na poszczególnych odcinkach ulicy. - Według założeń po 2 pasy ruchu w każdym kierunku mają być pomiędzy rondem ONZ a Marszałkowską, a pomiędzy Marszałkowską a Nowym Światem po jednym pasie – wyjaśnia Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Wprowadzone mają być także dodatkowe przejścia dla pieszych. Uporządkowane ma być za to parkowanie. - Miejsca postojowe będą wyznaczone w ściśle określonych obszarach dla funkcjonalnej i niezbędnej obsługi, odpowiednio zabezpieczając przed możliwością "dzikiego" parkowania - zaznacza Malinowski.

Na chodnikach pojawią się ławki do wypoczywania i miejsce na wystawy. Wzdłuż ulicy staną szpalery drzew. Pojawią się również elementy, które mogą być wykorzystane pod kawiarnie, ogródki czy restauracje, a także na przykład. punkty wystawiennicze książek zorganizowane przez pobliskie księgarnie.

Pas pieszy, droga rowerowa

- Na kompozycję ulicy składa się system węzłów i ciągów linearnych wyróżnionych m.in. rodzajem i układem nawierzchni oraz przestrzenie wnętrz urbanistycznych, w tym placów - Plac Powstańców Warszawy. W przestrzeni ulicy podkreślone zostały również osie ważniejszych obiektów zabudowy oraz wnętrz urbanistycznych - dodaje Malinowski. - Węzły, będące rejonami skrzyżowań, powiązane będą linearnymi ciągami, charakteryzującymi się stałą sekwencją stref funkcjonalno-przestrzennych: pas pieszy, drogę rowerową, pas społeczno kulturowy bądź usługowy, a także pas postojowy i techniczny uzupełniający - przekonuje.

Jak wynika z Wieloletniej Prognozy Finansowej, którą radni miasta mają zająć się na najbliższej sesji, Ratusz chce przeznaczyć na przebudowę Świętokrzyskiej ponad 71 mln zł. Prace miałyby rozpocząć się w 2013.

- Chcemy zakończyć przebudowę ulicy Świętokrzyskiej na przełomie lat 2014-15 – zapowiada Bartosz Milczarczyk.

Nowa za dwa lata?

Projekt przygotowany przez Plenerię i RS zakłada też przebudowę placu Powstańców Warszawy. Zastawiony samochodami środek placu miałby zmienić się w miejsce przyjazne dla pieszych – z rzeźbami, trawnikiem i siedziskami. Czy w najbliższych latach plac także zostanie przebudowany? Na razie urzędnicy tego nie przesądzają. Jak przekonują, dużo zależy od przetargu na budowę parkingów podziemnych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Ratusz wskazał osiem potencjalnych lokalizacji (w tym plac Powstańców Warszawy), z których inwestorzy mogą wybrać maksymalnie sześć.

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 10, 2012 17:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
W sondzie pod artykułem z >2500 głosujących 72% popiera zmiany.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 12, 2012 18:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Na stronie http://www.zm.org.pl/?a=swietokrzyska-12b są zamieszczone uwagi do projektu, proszę więc o zamieszczenie tego projektu :)

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 12, 2012 21:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
No właśnie, a gdzie można się zapoznać z projektem ? Na TVN Warszawa widzę zaledwie kilka obrazków, więc ciężko cokolwiek oceniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 13, 2012 7:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Pawrzes napisał(a):
Na stronie http://www.zm.org.pl/?a=swietokrzyska-12b są zamieszczone uwagi do projektu, proszę więc o zamieszczenie tego projektu :)


Wersja, do której składaliśmy uwagi - zapewne już nieaktualna:

http://www.zm.org.pl/tmp2/2012_10-swietokrzyska.zip

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL