Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sty 30, 2011 0:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Raffi napisał(a):
ale na trasie UĆ-WWA będzie się śmigało panom ze spółdzielni wyśmienicie.

Ja liczę na to, że ta i inne spółdzielnie będą trwać maksymalnie do wyborów w październiku.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 7:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Nie trzeba czekać na KDP, liczba mieszkańców Łodzi w stolicy rośnie w raz z postępami remontowymi na istniejącej trasie kolejowej. I etap (Łódź-Skierniewice) już zakończony i efekty są. Ciekawe czy podobny procent napływowych mieszkańców Łodzi pochodzi z Warszawy?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 11:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Piwoslaw napisał(a):
Ciekawe czy podobny procent napływowych mieszkańców Łodzi pochodzi z Warszawy?

Do pwenego stopnia. Tu przedstawiciele pewnej nomadycznej familii (szukaj hasła "duda"):

http://www.apesa.pl/pdf/2010_rz1.pdf

http://www.nem.pl/kursy-szkolenia.html

...także w Bełchatowie...
http://www.apesa.pl/pdf/swiadectwa_2edycja.pdf
...i Warszawie:
http://www.swiadectwaenergetyczne.info/ ... y/plan.pdf

http://www.goldenline.pl/forum/476520/g ... cznego/s/2

...gdyby dłużej podłubać, pewnie byłoby więcej... :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 13:11 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Groob napisał(a):
Gorzej. O polityce nie sposób nie gadać, bo w sumie cała tematyka tego forum jest w jakimś stopniu polityczna. Problem w tym, że zaczynają się pojawiać prymitywne zagrywki rodem z komentarzy na Onecie albo Gazeciepeel, mnie to napawa niesmakiem. Nie jestem tu starym wygą, wypowiadam się nieczęsto, więc możecie mnie zignorować (zwłaszcza że nie wiem, czy nie jestem jedyny, którego to jakoś uwiera).


Jeśli chodzi np. o manipulację kasztą tam, gdzie pojawia się zbitka liter PO (np. POrównania), to muszę Cię poprzeć. Niestety, zagęszczenie teorii spiskowych (media / PO / Łódź / itp.) w tym wątku nie sprzyja merytorycznej dyskusji o temacie, zwłaszcza że żadna w zasadzie nic wyjaśnia.

velogustlik napisał(a):
Z Jerzym Polaczkiem, byłym ministrem transportu, rozmawia Rafał Kotomski.


Fascynujący jest ten pochód byłych ministrów, którzy teraz brylują w prasie, a jak byli u sterów, to jakoś wcale kolei nie wyprowadzili na prostą. Polaczek tak samo ciął fundusze na kolej, a Syryjczyk też się nie popisał. Pamięć ludzka krótka jest i zawodna.

Cytuj:
Narzeka się, że nie ma w Polsce porządnego systemu kształcenia kadry kolejowej czy drogowej. Jak widać tą niszę stara się wykorzystać Uniwersytet Łódzki przygotowując nawet socjologów do pełnienia zadań koniecznych dla poprawy działania kolei. :lol:


I to właśnie jest powód dla którego krytyka MI przez PiS i SLD nie jest funta kłaków warta. Panowie rytmicznie walą kulą w płot, bo problem jest dokładnie odwrotny. Główną winą tego rządu było pozostawienie kolei przez ostatnie trzy lata w zasadzie wyłącznie w rękach kolejarzy (z Engelhardtem na czele), podczas gdy trzeba było zatrudnić do porządków prawników, managerów, socjologów, matematyków, a nawet bibliotekarzy, byle by tylko nie byli obciążeni pekapowskim niedasizmem.

Na przykład wspomniany w wywiadzie Jacek Prześluga był akurat najlepszym prezesem w dziejach PKP Intercity. Z wykształcenia politolog, jak obejmował stanowisko, to brać kolejarska z odrazą wypominała, że jego doświadczenia zawodowe to "Kalendarz Szalonego Małolata" i handel majtkami w Kazachstanie. A za jego czasów zaczęły się promocje, bilety wyszły poza dworce (sprzedaż w empikach) i PKP IC po raz pierwszy wypracowało zysk.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 9:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/n ... nId,321368
Nie cytuję, żeby nie rozpychać forum. Zabawne...
A panie z gwizdkami na tym zdjęciu wyglądają na nieco zagubione...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 17:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Monty B. Ike napisał(a):
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-o-drogach-decydujmy-my-obywatele,nId,321368
Nie cytuję, żeby nie rozpychać forum. Zabawne...

„O drogach decydujmy my, obywatele!”

Zabawne, że jakoś takie hasło nigdy się nie pojawia w mediach, kiedy np. chodzi o zablokowanie budowy drogi przebiegającej pod oknami ludzi/przez środek lasu/etc.

Bajdełej: a może by tak np. sprywatyzować autostrady, i oddać całkowicie inicjatywę w budowie autostrad i dróg ekspresowych w ręce podmiotów prywatnych…? Wtedy państwo by nie wydawało niepotrzebnie pieniędzy na drogi dla czołgów, i by było to w zgodzie z uwielbianym kapitalizmem i wolnym rynkiem…

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 22:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Bajdełej: a może by tak np. sprywatyzować autostrady, i oddać całkowicie inicjatywę w budowie autostrad i dróg ekspresowych w ręce podmiotów prywatnych…? Wtedy państwo by nie wydawało niepotrzebnie pieniędzy na drogi dla czołgów, i by było to w zgodzie z uwielbianym kapitalizmem i wolnym rynkiem…


Od dawna się pod tym podpisuję, bo to bardzo ekologiczne rozwiązanie - dróg i korków praktycznie by nie było. Ale rząd jeszcze w l.90 zrobił symulację, żę większość z budowanych w Polsce autostrad by się nie sfinansowała sama w perspektywie 20-30 lat. Więc wzięto sprawy w rządu ręce.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 02, 2011 6:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Monty B. Ike napisał(a):
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-o-drogach-decydujmy-my-obywatele,nId,321368
Nie cytuję, żeby nie rozpychać forum. Zabawne...


Zabawne, nie zabawne, ale od czasu do czasu tak się robi.

Na przykład w Danii w krajowym programie budowy dróg rowerowych było kryterium "wnioski lokalnych społeczności" i to ze sporą wagą, bodajże 30%, czyli więcej niż za poprawę bezpieczeństwa.

Paweł Ciupak napisał(a):
Bajdełej: a może by tak np. sprywatyzować autostrady, i oddać całkowicie inicjatywę w budowie autostrad i dróg ekspresowych w ręce podmiotów prywatnych…? Wtedy państwo by nie wydawało niepotrzebnie pieniędzy na drogi dla czołgów, i by było to w zgodzie z uwielbianym kapitalizmem i wolnym rynkiem


Ja bym chciał, żeby chociaż z parkingami tak się dało. Ale na razie niestety motosocjalizm górą.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 14:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/21797/Infr ... ytetem.htm

Cytuj:
Infrastruktura powinna być narodowym priorytetem

- Jeśli Polska chce być ważnym krajem tranzytowym, to podobne posunięcia rządu uniemożliwią przełożenie choć części transportu z dróg na tory - stwierdził poseł Janusz Piechociński podczas konferencji prasowej zwołanej w Sejmie, poświęconej planowanemu przesunięciu funduszy europejskiej z kolei na drogi. W spotkaniu wziął także udział Adrian Furgalski, dyrektor programowy Railway Business Forum.

- Nie chcemy powiedzieć, że kolejarze są święci i nie popełnili błędów. PKP PLK zabiera się do przygotowywania inwestycji, gdy drogowcy mają już 9 mld zł refundacji z UE. Jednak czy rząd zrobił wszystko, choćby decyzjami Ministerstwa Finansów, aby wesprzeć kolej? - pytał Furgalski.

- Obecnie całość nakładów na kolej w stosunku do dróg to 20:80 wbrew zaleceniom unijnym. Gdyby wykorzystać wszystkie fundusze unijne, a wiemy, że tak nie będzie, to zostałoby zmodernizowane jedynie to 8 proc. w obecnej perspektywie unijnej - zaznaczył Furgalski. Jego zdaniem, rząd popełnił kilka błędów. Oficjalnego przesunięcia ciągle nie ma, a wszelkie tego typu zmiany powinny otrzymać akceptację Komisji Europejskiej. - Minister infrastruktury przekazuje nieprawdziwe informacje, że nie ma na co wydać tych środków jeśli chodzi o kolej - analiza listy mówi, że projekty są i jeszcze można je zrealizować. Chociażby modernizacje odcinków Poznań - Czempiń, Wrocław - Poznań. Jeżeli jednak owych projektów nie ma, jak twierdzi rząd, to należy sprawdzić, czy nie ma projektów niedoszacowanych - stwierdził Adrian Furgalski.

- Od roku ZDG TOR zgłasza, aby opracować program likwidacji "wąskich gardeł", chociażby z myślą o Euro 2012. Pieniądze można by przeznaczyć też na prace przygotowawcze pod przyszłe projekty, które wejdą do realizacji w kolejnej perspektywie unijnej. Do poszerzenia jest też możliwy program modernizacji polskich dworców. To wszystko każe postawić pytanie dokąd zmierza polska kolej, bo przecież nikt nie chce zabierać drogom pieniądzy - zapytał Furgalski. - Kolej została "zmasakrowana" reformą przewozów pasażerskich. Stajemy przed koniecznością zamknięcia 500 km linii z tych 19 tys., które mamy obecnie. Idziemy dokładnie pod prąd światowym tendencjom - przestrzegał Adrian Furgalski.

- W Brukseli trzymają się scenariusza - albo bierzecie i realizujecie to co zadeklarowaliście, albo tracicie - stwierdził poseł Janusz Piechociński. Jak wskazał, bieżące potrzeby na utrzymanie to 4 mld zł. - Ze wszystkich źródeł nie udaje nam się pozyskać sumy przekraczającej 1/3 tej kwoty. Na sieci mamy znaczącą liczbę spowolnień. Liczba takich punktów zbliża się do 10 tys. - mówił parlamentarzysta. - Zarządcą infrastruktury jest spółka prawa handlowego, biorąca od rynku pieniądze na utrzymanie torów. Spadek aktywności w przewozach towarowych czy pasażerskich odbija się na bieżącej kondycji i płynności finansowej tego podmiotu, jak również na jego środkach wkładu własnego, niezbędnych dla realizowania inwestycji - tłumaczył Piechociński. - Stąd pytanie o docelowy kształt polskiej sieci kolejowej. Mówi się, że opłacalne jest utrzymywanie 7-6 tys. km linii, a przecież na drogach nikt nie czyni podobnych wyliczeń - dodał.

- A tymczasem w obszarach aglomeracyjnych rośnie społeczna presja na przenoszenie ruchu z zatłoczonych dróg na linie kolejowe. To są działania dobre, ale wymagają one nie tylko społecznego nacisku, ale i wsparcia ze strony państwa - stwierdził poseł Piechociński. - Ze strony rządu słyszymy, że kolejarze zmarnowali czas i nie mają projektów. Z różnych powodów nie zamknięto przetargów, nie mając zapewnienia finansowania. Stąd pewien cynizm części rządu - z jednej strony mówienie, że nie ma projektów, z drugiej strony - brak zgody na zaciągnięcie przez PKP PLK kredytu z EBI na wkład własny - tłumaczył poseł PSL.

- Podtrzymywanie procesów inwestycyjnych w infrastruturze powinno być naszym narodowym priorytetem. To wymaga nie nerwowej polityki "krótkiej kołderki", tylko racjonalnej polityki. Rozumiem, że budowanie skateparków, oper i akwaparków też jest społecznie pożądane, ale to jest pole wyboru dla rządu - powiedział Janusz Piechociński.

Jak poinformował Adrian Furgalski, w przyszłym tygodniu przyjeżdżają przedstawiciele KE, którzy mają rozmawiać z polskimi władzami na temat wspomnianego przesunięcia środków. - Jeśli rząd naciągnie rzeczywistość i pokaże, że kolej jest do niczego, to Komisja nie będzie ryzykowała pozostawienia tych środków po stronie kolei. A takie postępowanie jest wodą na młyn tych państw, które chcą "ściąć" własne wpłaty do budżetu UE - powiedział.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 11:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Rynek kolejowy napisał(a):
PiS: Rząd podcina kolei skrzydła
- Chaos pogłębia się i istnieje nawet niebezpieczeństwo, że wystąpią problemy z prowadzeniem ruchu kolejowego. A tymczasem prawie 5 mld zł ma być przesunięte na drogi. Bo podobno nie ma projektów. To jest nieprawda - stwierdził poseł Krzysztof Tchórzewski podczas konferencji prasowej PiS zorganizowanej w Sejmie.


Posłowie Andrzej Adamczyk, Krzysztof Tchórzewski i Bogusław Kowalski (fot. Rynek Kolejowy) - PKP PLK ogłosiły przetargi za 20 mld zł, rozstrzygnęły procedury na 3,5 mld. Wstrzymują się jednak przed uruchomieniem inwestycji, bo nie mają na wkład własny. Kolej potrzebuje zatem ok. 1 mld zł kredytu. Pan minister Rostowski odmawia jego poręczenia. Jest to dbałość o budżet, ale z drugiej strony wybór miejsca oszczędności jest bardzo nietrafny. To powoduje, że co czwarte euro przeznaczone z KE na inwestycje kolejowe, jest wycofywane - powiedział Tchórzewski.

- Rząd pogłębia zamieszanie i chaos, poprzez dwie inicjatywy legislacyjne - stwierdził poseł Bogusław Kowalski, który również brał udział w spotkaniu. - Jest przygotowany projekt ustawy wprowadzający możliwość ogłoszenia upadłości spółek kolejowych wykonujących służbę publiczną. Wprowadzenie tego przepisu spowoduje de facto postawienie w stan upadłośći PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. One nie mają bieżącej płynności finansowej. Dysponuję informacjami z dwóch zakładów naprawczych taboru, które domagają się od PKP IC należności na kilka mln zł. One mogłyby zgłosić wniosek o ogłoszenie upadłości przewoźnika. Nikt w rządzie nie panuje nad tym procesem. Jest chaos i działanie od przypadku do przypadku - dodał Kowalski.- Na komisji infrastruktury wniesiemy o wycofanie tego projektu. Nie powinien on być rozpatrywany w tym momencie - powiedział.

Poseł Kowalski wspomniał też o ustawie o zbiorowym transporcie publicznym. - Koalicja w ostatniej chwili wycofała się z prawa o dostępie wyłącznym. Zrezygnowano z ochrony rynku, pod bezpośrednim impulsem z kancelarii premiera. Budzi to nasze daleko idące obawy, to kolejny krok destabilizujący sytuację na rynku przewozów pasażerskich. Rząd mówi, że postawi na kolej, a z drugiej strony podcina jej skrzydła. Oznacza to rezygnację z ochrony rynku wewnętrznego nawet w takiej formie, na jaką zezwala Unia Europejska - podkreślił poseł PiS.

Głos zabrał także poseł Andrzej Adamczyk. - Minister infrastruktury złożył wniosek o przesunięcie 1,2 mld zł na inwestycje drogowe. W Ministerstwie Rozwoju Regionalnego czeka on na opinię komitetu monitorującego. Jeśli uzyska akceptację, zostanie przesłany do KE. Tymczasem mieszkańcom m.in. lubelskiego obiecano już pieniądze na drogi. Chaos i zamęt informacyjny ma na celu osiągnięcie tylko celi politycznych - stwierdził parlamentarzysta. - Albo więc nie ma wewnętrznej informacji w rządzie, albo świadomo oszukuje się społeczeństwo i przedsiębiorców - dodał Krzysztof Tchórzewski.

Posłowie PiS zapowiedzieli przeprowadzenie debaty z przedstawicielami wszystkich central związkowych działających na kolei i zorganizowanie nadzwyczajnego posiedzenia komisji infrastruktury w sprawie obecnej sytuacji branży.



PiS w tym wypadku mógłby poslużyć się naszym ekologicznym wystapieniem, ale chyba się brzydzi. Z drugiej strony nie popieram ich wystapienia dotyczącego "prawa wyłączoności". jak zwykle w rozkroku.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL