Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 18, 2016 20:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ienie_.htm

Cytuj:
OGŁOSZENIE
Prezydenta m. st. Warszawy
w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie placu Narutowicza


Wnioski należy składać na piśmie w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, ul. Marszałkowska 77/79, 00-683 Warszawa, parter - pokój nr 27 lub przesłać pocztą na podany wyżej adres (z zaznaczeniem: Wniosek do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie Placu Narutowicza - w terminie do dnia 9 marca 2016 r.

Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię, nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 01, 2016 7:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52373.html

Witold Urbanowicz napisał(a):
Finał sporu o kształt placu Narutowicza. Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał decyzję o wpisaniu układu urbanistycznego placu do rejestru zabytków. To ważny oręż w walce społeczników o zachowanie pętli tramwajowej.

Dzielnica Ochota przygotowuje projekt przebudowy placu Narutowicza, będącego centralnym punktem dzielnicy. Zakłada on m.in. zwężenie oraz wyprostowanie Grójeckiej i wytyczenie przestrzeni pieszej w miejscu starej jezdni i istniejącej pętli tramwajowej. – Miejsce to ma szansę w najbliższych 3 latach stać się jednym z najładniejszych placów w stolicy. Będzie zielony, przyjazny dla mieszkańców, osób starszych i niepełnosprawnych, a także bezpieczny dla najmłodszych. Priorytetem jest strefa piesza, ale także komunikacja szynowa, która będzie nadal ważnym punktem placu. Zwężona Grójecka uspokoi ruch samochodowy, a miejsca postojowe pozwolą także zmotoryzowanym korzystać z tego miejsca. Ochota stawia dziś na zieleń, bezpieczeństwo, przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji historycznej i ważnej funkcji komunikacyjnej placu Narutowicza – przekonuje Katarzyna Łęgiewicz, burmistrz dzielnicy.

Pomysł likwidacji pętli wzbudza sprzeciwy szeregu organizacji społecznych – m.in. Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej czy Stowarzyszenia Sympatyków Komunikacji Szynowej. Zawracali oni uwagę na konsekwencje likwidacji pętli –jej utrzymanie, nawet w zmniejszonej formie, pozwala chociażby na minimalizację zakłóceń w przypadku wystąpienia jakichkolwiek awarii czy utrudnień. Ponadto umożliwia prowadzenie ruchu tramwajów w przypadku remontów infrastruktury.

Teraz obrońcy pętli dostali ważny oręż w walce o utrzymanie tramwajów. W marcu Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął postępowanie w sprawie wpisania do rejestru zabytków układu urbanistycznego placu Narutowicza w Warszawie. To odpowiedź na plany Urzędu Dzielnica Warszawa Ochota związane z przebudową placu.

Plac Narutowicza, wytyczony w 1923 r., jest jednym z młodszych placów stolicy. Miał stanowić centralny punkt nowo powstającej dzielnicy Ochota. Nadany mu formę półkola, z promieniście rozchodzącymi się ulicami z widokiem na kościół św. Jakuba. W 1930 r. wytyczono tutaj pętlę tramwajową. W latach 60. XX w. w ramach modernizacji Grójeckiej powstała jej wschodnia jezdnia, pętla otrzymała nowy układ torów.

Jak podkreśla MWKZ, na placu znajduje się szereg wartościowych obiektów. „O wysokich wartościach artystycznych placu decyduje w szczególności jego architektoniczna zabudowa, dobrze wkomponowana w wytyczoną przestrzeń. Jego główna dominanta – kościół św. Jakuba – uznany jest za jedno z najwybitniejszych dzieł polskiego modernizmu inspirowanego formami romanizmu. Z kolei domy spółdzielcze oraz budynki użyteczności publicznej – zaprojektowane przez wybitnych architektów w duchu modernistycznym o powściągliwym wyrazie artystycznym – są znakomitym dokumentew prezentującym zróżnicowania konstrukcyjne, materiałowe i funkcjonalne architektury” – pisze w uzasadnieniu Barbara Jezierska, która pełni funkcję wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Całościowej ochronie poddano całą przestrzeń urbanistyczną, a nie pojedyncze obiekty. „Działania, podejmowane w miarę potrzeb w obrębie przedmiotowego placu, mogą doprowadzić do jego rewaloryzacji (uzyskania stanu umożliwiającego w pełni odbiór ich wartości), jak i – nieumiejętnie dobrane i zrealizowane – do zubożenia walorów lub nawet całkowitego zniszczenia” – zauważa konserwator.

MKWZ będzie mógł teraz zabierać głos w sprawie nowoprojektowanych form zagospodarowania. Tym samym projekt przebudowy i rewitalizacji będzie wymagał pozwolenia od wojewódzkiego konserwatora zabytków. Decyzja nie jest jeszcze prawomocna – strony mogą odwołać się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Obrońcy pętli tramwajowej decyzję MKWZ mogą uznać za połowiczny sukces – w uzasadnieniu nie ma wprost mowy o walorach zachowania pętli. Decyzja tylko odnotowuje fakt powstania i przebudowy torów.


Z treści wynika, że to nie finał, a dopiero początek... Oczywiście o ile miasto coś robi w tym względzie, bo od dłuższego czasu słychać tylko o działaniach konserwatora.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2016 17:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53221.html

Witold Urbanowicz napisał(a):
Plac Narutowicza z pętlą tylko dla tramwajów zabytkowych

Po tym jak wojewódzki konserwator zabytków wszczął postępowanie w sprawie wpisania układu urbanistycznego warszawskiego placu Narutowicza na listę zabytków, Ratusz zlecił autorom pierwotnej koncepcji sprawdzenie możliwości pozostawienia pętli tramwajowej w okrojonej wersji. Projektanci, choć niechętnie, znaleźli miejsce na tramwaj, ale wyłącznie zabytkowy.

Plany przebudowy placu Narutowicza na warszawskiej Ochocie budzą sporo emocji. Projektanci z firmy Dawos, która wygrała konkurs na koncepcję zagospodarowania placu, wyrzucili z niego w całości obszerną pętlę tramwajową. Zgodnie z zaakceptowaną koncepcją jezdnie Grójeckiej mają być zwężone i zgrupowane po jednej stronie placu. Miejsce po dawnej jezdni w stronę centrum oraz istniejącej obecnie pętli tramwajowej miałoby zostać zagospodarowane pod przestrzeń dla pieszych.

Pomysł likwidacji pętli nie spodobał się społecznikom i miłośnikom komunikacji, którzy zwracali uwagę na ważną rolę, jaką ona pełni w układzie tramwajowym stolicy. Z pomocą przyszedł im Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytów, który podjął decyzję o wpisie układu urbanistycznego placu, wytyczonego w 1923 r., na listę zabytków.

Aby nie zaprzepaszczać szans na przebudowę placu, Ratusz zlecił autorom pierwotnej koncepcji wykonanie studium możliwości przebudowy pętli. Zgodnie z zaleceniami konserwatora wprowadzono jednotorową pętlę techniczną, służącą wyłącznie jako pętla tramwaju turystycznego (linia T) oraz umożliwiająca ekspozycję taboru zabytkowego.

Projektanci z firmy Dawos przeanalizowali dwa warianty wprowadzenia jednotorowej pętli – bez połączenia z Grójecką w południowej części (z wyjazdem tylko w kierunku północnym) oraz z dodatkowym skrętem w kierunku południowym (z zachowaniem pełnych relacji tramwajowych). Jako korzystniejszy został uznany ten pierwszy wariant, gdyż umożliwia zachowanie lokalizacji pętli i przejścia dla pieszych w obrębie placu. Dodatkowy wyjazd z pętli w kierunku Okęcia zdaniem projektantów wiązałby się z koniecznością przesunięcia przystanków i przejścia pieszego poza obręb placu, co byłoby niekorzystne pod względem funkcjonalnym. Jednocześnie zastrzeżono, że pętla miałaby mieć wyłącznie charakter techniczny i być przystosowana do ruchu tramwajów historycznych i ewentualnie obsługi sytuacji awaryjnych. Ze względu na konieczność wpisania w kształt placu, pętla miałaby nienormnatywe parametry z promieniami skrętu 23-25 merów.

Sądząc po wnioskach, firma Dawos bardzo niechętnie znalazła miejsce na pętlę. Wskazano szereg przeciwwskazań – m.in. zwiększone koszty związane z realizacją infrastruktury tramwajowej oraz utrudnienia dla pieszych spowodowane wprowadzeniem torów tramwajowych w nawierzchnię placu. „Znaczącym utrudnieniem w wykorzystaniu całej powierzchni placu będą słupy trakcyjne i trakcja tramwajowa obsługująca pętlę. Powoduje to ograniczenia w możliwości wprowadzenia nawierzchni parkowych (mineralnych), elementów wody oraz organizowaniu różnego rodzaju imprez plenerowych na placu miejskim” – przekonują projektanci. Ponadto przeciwwskazaniem ma być konieczność usunięcia dodatkowych drzew. Projektanci zauważają jednak jeden pozytywny aspekt w postaci „wyeksponowania historycznego tramwaju, który może okazjonalnie wjeżdżać na plac”.

Nie wiadomo jeszcze w jako sposób zostanie przebudowany plac. – Podjęcie decyzji o wyborze wariantu realizacji przebudowy placu Narutowicza w Warszawie pozostaje w gestii Prezydenta m.st. Warszawy – informuje Kararzyna Niekrasz-Śwital, główny specjalista z Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Warszawie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 19, 2018 17:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2780
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://urzadochota.waw.pl/page/index.php?id=707&str=803

Cytuj:
Przedstawiamy aktualny plan sytuacyjny przebudowy placu Narutowicza. Powstał po wielu uzgodnieniach, dyskusjach i ustaleniach, konsultacjach (oraz w nawiązaniu do konkursu architektonicznego z 2013 r.). Teraz czas na prace nad projektem budowlanym. Równolegle Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wystąpił o decyzję środowiskową, a po jej uzyskaniu i opracowaniu projektu budowlanego złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Wyda...nie zrid otworzy drogę do rozpoczęcia przebudowy placu.

Jednocześnie w biurze architektury trwają prace nad planem miejscowym rejonu placu Narutowicza - http://www.architektura.um.warszawa.pl/ ... racowaniu_… Planiści są na etapie uzgodnień planu. Oba projekty - przebudowy i planu zagospodarowania - będziemy chcieli Państwu szerzej zaprezentować i omówić na spotkaniu poświęconym placowi Narutowicza - o terminie takiego spotkania będziemy informować.

Projekt


_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 19, 2018 18:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
Porażka :
2m szerokości ddry
Brak ciaglosci na wyjazdach bramowych
Teleport przed kościołem

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 20, 2018 23:06 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 15:26
Posty: 32
Tragedia... Dlaczego nawierzchnia wyjazdów, którymi przejedzie po kilka samochodów dziennie, ma być "nadrzędna" nad główną DDR?

A przy kościele pewnie CPR? Tylko po co?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 21, 2018 6:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 679
qwerty napisał(a):
Tragedia... Dlaczego nawierzchnia wyjazdów, którymi przejedzie po kilka samochodów dziennie, ma być "nadrzędna" nad główną DDR?

A przy kościele pewnie CPR? Tylko po co?

Wymyśliłem że ten odcinek przy kościele może być wykonany w wesjisj estetycznej - bez asfaltu. Z zastosowaniem ćwieków jak na bulwarach.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL