Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt wrz 07, 2010 16:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 17:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Rażąco motocentryczny projekt
http://wrzutnia.fz.eco.pl/projekty/plac_narutowicza.pdf

Nie wiem na ile różni się od tego, czego dotyczyła opinia
http://www.zm.org.pl/?a=opinie-100901
ale większość wniosków nadal aktualna.

Przebieg ścieżki pozostawia wiele do życzenia, warto by może podsunąć autorce jako ściągawkę pętlę przy AWF viewtopic.php?f=1&t=1875&start=4

Szpaler drzew na Grójeckiej idzie pod topór aby poszerzyć jednię...

Co do postulatów to przede wszystkim nasuwa się wprowadzenie detekcji tramwajów i wygaszania odnośnej sygnalizacji, kiedy ich nie ma, jak to robią np. Niemcy i Holendrzy
http://www.youtube.com/watch?v=hT6FZuxl5us

Zamarzyły mi się też wspólne przystanki, tylko mogłyby nie wydolić całości ruchu. I pewnie nie obyłoby się bez śluz, więc kto to zaprojektuje? Migawka z autobusem i śluzą z Niemiec: http://www.youtube.com/watch?v=0YDCAaJca7A

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 14, 2013 16:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2555
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Trochę ciekawszych pomysłów: http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... rettyPhoto , http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 5.html?i=0 . Podoba mi się zwłaszcza, że Grójecka ma być drogą dojazdową - czy dobrze rozumiem, że w projekcie Dawos są antyzatoki?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 24, 2015 19:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2555
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://urzadochota.waw.pl/page/index.php?id=1316&str=7

Cytuj:
Koncepcja przebudowy placu Narutowicza - zapraszamy na posiedzenie komisji (24 sierpnia 2015)

Biuro Architektury zamierza zlecić opracowanie koncepcji przebudowy placu Narutowicza. Plac ma odzyskać swój reprezentacyjny charakter przy zachowaniu różnorodnych funkcji placu miejskiego. Podstawą tworzenia koncepcji przebudowy będą m.in. raport z konsultacji społecznych oraz materiały z konkursu na opracowanie koncepcji zagospodarowania placu Narutowicza, który odbył się w 2013 r. Biuro Architektury zwróciło się z prośbą o uwagi i opinie do materiału, który będzie podstawą do prac nad koncepcją - ten temat będzie omawiany na najbliższym spotkaniu Komisji Polityki Przestrzennej i Ochrony Środowiska Rady Dzielnicy, które odbędzie się we wtorek, 25 sierpnia, o godz.16.30 w sali konferencyjnej urzędu, przy ul. Grójeckiej. Posiedzenie komisji ma charakter otwarty i wszystkie zainteresowane osoby mogą wziąć w nim udział.


Link do założeń wyjściowych BAiPP: http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/Ochota/Narutowicz_001.tif (plik wielostronny).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 17, 2015 9:59 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
Odnosząc się do artykułu na stronie głównej - widzę, że konsekwentnie chcecie "uszczęśliwić" mieszkańców Ochoty TTA na Grójeckiej zamiast torowiska trawiastego, tyle, że w Waszej koncepcji mogłoby nim pojechać tylko 521 - pozostałe linie autobusowe albo skręcają przy Wawelskiej (517, 157, 167), albo kończą bieg przy placu Narutowicza (191). W sumie może i dobrze - samych tramwajów jest tam 55 na godzinę (a teraz nawet 60, bo 1 jest wzmocniona jako jedyna linia Bródnowska) ,a autobusów w szczycie porannym jest 20... na trasie W-Z takiego natężenia nigdy na jednym pasie nie było (zawsze część kursów autobusowych wyjeżdżała na przystanki zewnętrzne), próby przeciążenia powyżej 60 kursów/godzinę kończyła się tak sobie.

Jak chcielibyście te dwie kwestie rozwiązać, bo z rysunków to nie wynika?

Poza tym, Wasze TTA jest za wąskie - przy słupach trakcyjnych w osi trzeba by je o ~metr poszerzyć. Widać to gołym okiem, bez wymiarów. Za wąskie są też Wasze jezdnie jednopasowe - póki co w Warszawie mniej niż 4,5 m w krawężnikach nie udało się zatwierdzić, a i taka wartość budzi spore emocje społeczne "bo karetki" (vide Obozowa).

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 19, 2015 9:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2555
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
G.Madrjas napisał(a):
pozostałe linie autobusowe albo skręcają przy Wawelskiej (517, 157, 167)


One musiałyby zjeżdżać na jezdnię za placem w kierunku Wawelskiej, ale na Narutowicza możliwa byłaby przesiadka między wszystkimi liniami na jednym peronie.

Cytuj:
albo kończą bieg przy placu Narutowicza (191)


Mogą zawracać za placem (np. Niemcewicza, Raszyńska, Filtrową) i mieć postój tylko na jednej pętli. Pewnie trzeba by skorygować łuki na przejeździe przez tory na wysokości Filtrowej, ale w końcu to wizualizacja, nie projekt budowlany.

Cytuj:
W sumie może i dobrze - samych tramwajów jest tam 55 na godzinę (a teraz nawet 60, bo 1 jest wzmocniona jako jedyna linia Bródnowska) ,a autobusów w szczycie porannym jest 20... na trasie W-Z takiego natężenia nigdy na jednym pasie nie było (zawsze część kursów autobusowych wyjeżdżała na przystanki zewnętrzne), próby przeciążenia powyżej 60 kursów/godzinę kończyła się tak sobie.


Takie natężenie byłoby raptem na trzech przystankach - Ochocie-Ratusz i Narutowicza w kierunku Wawelskiej (za nim - jw., skręcające autobusy musiałyby zjechać) oraz Wawelskiej w kierunku Narutowicza (na nim tramwaje skręcające w Filtrową mają osobny peron). A jaki wychodził średni czas wymiany pasażerów w doświadczeniach na Trasie WZ?

Cytuj:
Poza tym, Wasze TTA jest za wąskie - przy słupach trakcyjnych w osi trzeba by je o ~metr poszerzyć. Widać to gołym okiem, bez wymiarów. Za wąskie są też Wasze jezdnie jednopasowe - póki co w Warszawie mniej niż 4,5 m w krawężnikach nie udało się zatwierdzić, a i taka wartość budzi spore emocje społeczne "bo karetki" (vide Obozowa).


Jw., to wizualizacja, nie projekt - można PAT poszerzyć, można postawić słupy po bokach. Uprzywilejowane pojazdy powinny móc jeździć PAT-em, a "zatwierdzalność w Warszawie" projektu jest średnim wyznacznikiem jakości jak na mnie ;)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 21, 2015 19:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
axxenfall napisał(a):
G.Madrjas napisał(a):
pozostałe linie autobusowe albo skręcają przy Wawelskiej (517, 157, 167)


One musiałyby zjeżdżać na jezdnię za placem w kierunku Wawelskiej, ale na Narutowicza możliwa byłaby przesiadka między wszystkimi liniami na jednym peronie.

Cytuj:
albo kończą bieg przy placu Narutowicza (191)

To ewentualnie można dyskutować o wspólnym przystanku, a nie wspólnej trasie.
Cytuj:
Mogą zawracać za placem (np. Niemcewicza, Raszyńska, Filtrową) i mieć postój tylko na jednej pętli.

Doskonały pomysł na masakrę punktualności biorąc pod uwagę, co się dzieje (i będzie się działo) na Alejach Jerozolimskich... nie, 191 musi mieć gdzieś pętlę. Z tym, że to nieistotne dla projektu - poza tym, że ma sens przesiadka 191<->T, a nie 191 na TTA ;)

Cytuj:
Cytuj:
W sumie może i dobrze - samych tramwajów jest tam 55 na godzinę (a teraz nawet 60, bo 1 jest wzmocniona jako jedyna linia Bródnowska) ,a autobusów w szczycie porannym jest 20... na trasie W-Z takiego natężenia nigdy na jednym pasie nie było (zawsze część kursów autobusowych wyjeżdżała na przystanki zewnętrzne), próby przeciążenia powyżej 60 kursów/godzinę kończyła się tak sobie.


Takie natężenie byłoby raptem na trzech przystankach

Wow, "tylko na trzech pryzystankach" - "a mógł zabić" :p

Cytuj:
A jaki wychodził średni czas wymiany pasażerów w doświadczeniach na Trasie WZ?

Trasa W-Z działała źle. Danych liczbowych z głowy nie przytocze, zresztą nie jestem do tego uprawniony.

Cytuj:
Cytuj:
Poza tym, Wasze TTA jest za wąskie - przy słupach trakcyjnych w osi trzeba by je o ~metr poszerzyć. Widać to gołym okiem, bez wymiarów. Za wąskie są też Wasze jezdnie jednopasowe - póki co w Warszawie mniej niż 4,5 m w krawężnikach nie udało się zatwierdzić, a i taka wartość budzi spore emocje społeczne "bo karetki" (vide Obozowa).


Jw., to wizualizacja, nie projekt - można PAT

TTA
Cytuj:
poszerzyć, można postawić słupy po bokach.

Można też go "na siłę" nie robić. ;)

Tak czy siak, oparcie wizualizacji o błędne parametry może prowadzić do błędnych wniosków.
Cytuj:
Uprzywilejowane pojazdy powinny móc jeździć PAT-em,

żeby miec utrudniony dostęp do posesji, do której przyjechały na ratunek? Czy żeby uprawiać slalom między 80 pojazdami na godzinę w każdym z kierunków?
Cytuj:
a "zatwierdzalność w Warszawie" projektu jest średnim wyznacznikiem jakości jak na mnie ;)

Tu nie chodzi o jakość, tu chodzi o legalność.

Moim zdaniem 90% opisanych przeze mnie problemów odpadnie, jeśli zostawi się na Grójeckiej przekrój 2x2 (2x6m), przy czym prawy pas miałby szerokość 3,25 m i byłby BUSpasem z dopuszczonym ruchem MTON i TAXI (zwłaszcza na te drugie na torowisku nie widzę szans), wyposaży przystanki w systemy informacji (tablice) i zlokalizuje jak najbliżej siebie w punktach wytypowanych jako przesiadkowe na podstawie badań terenowych / mikrosymulacji. Autobusy jadą w zupełnie inne miejsca, niż tramwaje (za wyjątkiem
efemerycznego 521 i tak zapchanego Skoroszami 517) i to osłabia (i tak moim zdaniem niezbyt mocne) argumenty za stosowaniem TTA. A torowisko zrobi trawiaste.

Ewentualnie - o ile nie będzie sygnalizacji - można założyć przesiadkę na placu Narutowicza i tam (tylko tam) przeplatać autobusy na tory na długość przystanku, tyle, że z jakiegoś powodu warszawska szkoła urbanistyczna uważa węzły przesiadkowe za zuo, które trzeba chować po kątach, a nie eksponować (pieję do tego, że może się to nie udać na samym placu czyli tam gdzie by to było logiczne). Chociaż to one w dużej mierze generują pasażerów, czyli ludzi, których niby na ten plac Narutowicza chcemy przyciągnąć.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 23, 2015 9:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2015
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
Trasa W-Z działała źle.


Z punktu widzenia użytkownika - działa o wiele lepiej niż np. Prosta, gdzie autobusów na torowisko niestety nie wpuszczono. Są oczywiście pewne problemy: przystanek Stare Miasto, autokary z Wołomina próbujące rozwinąć prędkość podświetlną (wczoraj np. widziałem wyprzedzanie na trzeciego, torowiskiem do jazdy w przeciwnym kierunku), ogólne przeładowanie autobusów w godzinach szczytu. Ale jak na Warszawę to i tak benchmark.

Cytuj:
Danych liczbowych z głowy nie przytocze, zresztą nie jestem do tego uprawniony.


Klasyka. "Wiem, ale nie powiem".

Cytuj:
Tu nie chodzi o jakość, tu chodzi o legalność.


Legalność to pojęcie mocno subiektywne i ewoluujące niezależnie od zmian przepisów. 10 lat temu w Warszawie za nielegalne uważane było np. malowanie przejazdów dla rowerzystów na czerwono. Progi wyspowe były "nieuzgadnialne" przez 8 lat od przepisów jednoznacznie na nie zezwalających. O interpretacjach legalności pasów dla rowerów można by książkę napisać. Itp. itd. Promowanie w dyskursie publicznym rozwiązań, które były "zatwierdzalne" rok temu, oznacza że zanim zostaną zrealizowane, będą o 5 lat przestarzałe.

Cytuj:
Moim zdaniem 90% opisanych przeze mnie problemów odpadnie, jeśli zostawi się na Grójeckiej przekrój 2x2 (2x6m)


I wygeneruje 100% nowych, których nie ma przy przekroju 2x1, np. wyprzedzanie na przejściach dla pieszych. A przede wszystkim konieczność osygnalizowania w zasadzie wszystkiego jak leci. Ba, nie dość że osygnalizowania, to jeszcze tworzenia wydzielonych faz do skrętu w lewo i programów, w których pieszy dostaje kilkanaście sekund zielonego na 100 sekund cyklu.

Cytuj:
przy czym prawy pas miałby szerokość 3,25 m i byłby BUSpasem z dopuszczonym ruchem MTON i TAXI


...i pojazdów wjeżdżające na stanowiska postojowe, co obniża efektywność buspasa. I pojazdów skręcających 100 m przed każdym skrzyżowaniem...

Reasumując: w imię zrobienia zielonego torowiska (czyli ~6 m powierzchni biologicznie czynnej pośrodku) mamy zaasfaltować dodatkowe 6,5 m po bokach. To może jednak lepiej zrobić po prostu szerszy trawnik po bokach?

A tak w ogóle moim zdaniem autobusy z Grójeckiej można by spokojnie rozparcelować między al. Jerozolimskie a Raszyńską i wzmocnić obsługę tych ciągów. Z czasów pracy w Bramie Zachodniej pamiętam, że jest niewystarczająca, a biurowców tam regularnie przybywa. A Grójecka mogłaby pozostać wyłącznie dla tramwajów, pod warunkiem wysupłania kilku dodatkowych sztuk na godzinę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 24, 2015 0:07 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 14:08
Posty: 56
Lokalizacja: Znienacka
Wydaje mi się, że większość wymienionych problemów zniknie, jeżeli zamiast ddr wydzielonych chodnika zrobimy pasy rowerowe albo jednokierunkowe ddr oddzielone od jezdni niskim krawężnikiem (tak jak w Kopenhadze). Na 4,5m jezdni (pas samochodowy+rowerowy) karetka spokojnie ominie korek.

Problemy z przepustowością TTA na Trasie WZ dotyczą o dziwo tylko przystanków przy skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, może w tym leży problem? Przed przystankiem przy Placu Zamkowym o dziwo nie tworzą się korki autobusów i tramwajów (no, chyba że za kierowanie ruchem zabierze się Policja).

_________________
Mocniak
http://www.rowerowy.bialystok.pl | http://www.sewik.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 01, 2015 18:11 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 11:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Jeśli chodzi o DDR to niestety warszawska klasyka - jak najwięcej konfliktów z pieszymi, jak największe utrudnienia.
Albo pas/DDR przy jezdni albo po prostu ruch w jezdni - uspokojonej (tam jest tylko 1 pas).

Na wizualizacji jest wjazd i wyjazd z parkingu podziemnego - czy to nie wygeneruje dodatkowego ruchu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 22, 2016 19:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2555
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... ieszkancow

Cytuj:
W latach 2016-18 czeka nas przebudowa placu Narutowicza. Rada Warszawy przyznała na ten cel 25 milionów zł. To realizacja zamierzeń poprzedzonych konsultacjami społecznymi oraz konkursem architektonicznym.

Odmieniony plac Narutowicza to jedna z najbardziej wyczekiwanych na Ochocie inwestycji. Po latach przygotowań jest szansa, że do 2018 roku będzie to jeden z najładniejszych placów w Warszawie. Wyniki konsultacji z 2011 r. i konkursu z 2013 r. są podstawą dalszych prac, które doprowadzą do powstania finalnego projektu. Koncepcję przebudowy przygotowała na zlecenie m.st. Warszawy pracownia Dawos – autorzy uznanej za najlepszą pracy konkursowej z 2013 roku.

Serdecznie zapraszamy na prezentację modernizacji placu Narutowicza!

Spotkanie odbędzie się 26 stycznia (wtorek) 2016 r. o godz. 18:00 w Domu Studenckim „Akademik”przy ul. Akademickiej 5.


Wg plakatu w linku powyżej, można też zgłaszać uwagi na ochota.konsultacjespoleczne@um.warszawa.pl .

Póki co miasto uważa odejście od sześciopasmowej przekroju Grójeckiej na rzecz czteropasmowego za radykalny krok, więc warto zwrócić uwagę, że - zwłaszcza w kierunku południowo-zachodnim - jeden pas spokojnie wystarczy.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL