Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 10:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
https://docs.google.com/fileview?id=0Bx ... y=CLLatbsD

https://docs.google.com/fileview?id=0Bx ... y=CKiI_sIO

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 18:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
grzcie napisał(a):
https://docs.google.com/fileview?id=0Bx ... y=CKiI_sIO

Trzeba kupić czarne worki na śmieci i założyć na kubeł ze strzałką. :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 18, 2010 11:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
http://www.youtube.com/watch?v=kIkFkTpfR7k
Uszkodzone przyciski od świateł na wale miedzyszyńskim. To pierwsze światła od strony puław / otwocka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 18, 2010 14:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
https://docs.google.com/leaf?id=0BxBtWT ... y=CMPyr90J

https://docs.google.com/fileview?id=0Bx ... y=CPaQmfAB

cyt" aczkolwiek nie zaleca ( ale jednak dopuszcza)"??? kon cyt.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 18, 2010 21:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
"Najogólniej mówiąc przedmiotowe opracowanie" - hehe, dokładnie to samo w piśmie do mnie (-; Może mają w ZDM już taką bazę gotowych akapitów służących odpowiedzi na standardowe zapytania?
U Ciebie dodali jedynie konsultantów opracowania. Reszta akapitu - identyczna...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 06, 2012 20:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... stare.html

Cytuj:
Piąta awaria w ciągu dwóch dni. Bo światła są stare
osa 06.11.2012 , aktualizacja: 06.11.2012 17:28 A A A Drukuj

Popsute światła na skrzyżowaniu przy Feminie (Fot. Dariusz Borowicz / Agencja)

Co się dzieje ze skrzyżowaniem al. Jana Pawła II z al. Solidarności przy kinie Femina? Dzień w dzień psują się tam światła i od razu tworzą się korki. - Wystąpiliśmy o pieniądze na montaż nowej sygnalizacji i okablowania bardziej odpornego na wilgoć - mówił jeszcze we wtorek rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj. Po południu światła zepsuły się znowu.

Awarie są tu o tyle uciążliwe, że po zamknięciu ul. Świętokrzyskiej z powodu budowy II linii metra skrzyżowanie koło kina Femina przejęło dużą część ruchu w Śródmieściu. W tym miejscu skręca teraz wiele samochodów z centrum w stronę Woli. Wystarczyło więcej deszczu i w poniedziałek światła psuły się trzy razy, a we wtorek - dwa razy.

- To stare skrzyżowanie, przebudowa urządzeń do sterowania ruchem ciągle jest w planach i ciągle brakuje na to pieniędzy - usłyszeliśmy od Adama Sobieraja, rzecznika Zarządu Dróg Miejskich. Dodał, że ostatnio było tu dużo "przepięć" (czyli zmian w programie sygnalizacji) na czas remontów i objazdów w Śródmieściu i urządzenia są mocno wyeksploatowane. - Będziemy występować do ratusza o pieniądze na ich modernizację. Nowe sterowniki i kable nie byłyby tak narażone na wilgoć jak obecne - powiedział rzecznik ZDM.

Ile to może kosztować? Sporo, bo organizacja ruchu przy kinie Femina jest dość skomplikowana - działają osobne sygnalizatory dla tramwajów, samochodów i autobusów skręcających w lewo oraz dla pieszych. Wszystko miało być wymienione przy okazji wytyczania przez to skrzyżowanie ścieżki rowerowej, ale Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych odłożył ten projekt z braku pieniędzy. Przebudowa sygnalizacji w równie ruchliwym miejscu u zbiegu al. Sobieskiego, Witosa i Sikorskiego na Stegnach pochłonęła niedawno 2 mln zł.

Rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska potwierdza, że jest dokumentacja ścieżki rowerowej wzdłuż al. Jana Pawła II przecinającej al. Solidarności. - O jej udostępnienie zwróciły się Tramwaje Warszawskie, które przygotowują się do modernizacji swojej linii w al. Jana Pawła II. Chcą się zorientować, czy przy okazji dałyby radę przebudować jakąś część tego skrzyżowania, uwzględniając planowaną drogę dla rowerzystów i sygnalizację świetlną - powiedziała pani rzecznik.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 02, 2013 9:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... ciag_.html

Mikołaj Pieńkos napisał(a):
Pieszy czeka, bo "rozsynchronizowałby się cały ciąg"
02.01.2013 , aktualizacja: 01.01.2013 17:36 A A A Drukuj

Aby przejść przez ul. Rosoła na Ursynowie, trzeba dwa razy czekać na zielone światło. Inżynier ruchu tłumaczy, że inne ustawienie świateł "spowoduje rozsynchronizowanie całego ciągu".
Chodzi o skrzyżowanie Jana Rosoła, Indiry Gandhi i Nugat. Ruch w tym miejscu nie jest wielki, żadna z tych ulic nie korkuje się nawet w szczycie komunikacyjnym. Najwięcej osób przejeżdża tędy autobusem - kursuje tu pięć linii. Latem na jednym z narożników pojawiła się stacja rowerów Veturilo.

Jednak aby przesiąść się z roweru do autobusu lub dojść na przystanek z bloków przy ul. Teligi i Strzeleckiego, trzeba pokonać szeroką ul. Rosoła. Nie da się tego zrobić na jeden raz - zielone dla pieszych na przejściu po północnej stronie skrzyżowania świeci się tylko przez 6 sekund. To wystarcza, by przejść szybkim krokiem przez jedną jezdnię. Droga moża pokonać za jakieś dwie minuty, przy okazji patrząc na odjeżdżające z przystanku autobusy. Trudno się dziwić, że niemal wszyscy przechodzą lub przebiegają tu na czerwonym, niemal pod skręcające autobusy.

Czy nie dałoby się wydłużyć świateł dla pieszych choć o kilka sekund? - To niemożliwe - rozwiewa nadzieje Janusz Galas, inżynier ruchu. I wyjaśnia, że przy obowiązującej organizacji ruchu przepisy nakazują, by skręt w lewo z ul. Gandhi (to dominujący kierunek) oraz wyjazd z przeciwka z ul. Nugat (tu ruch jest znikomy) miały osobne fazy świateł. Aby piesi mogli swobodnie przejść, trzeba by było wydłużyć cały cykl świateł. Na to też nie ma szans. - Sygnalizacja jest zsynchronizowana z pozostałymi w ciągu ul. Rosoła. Wydłużenie lub skrócenie cyklu na którymkolwiek z nich spowoduje rozsynchronizowanie całego ciągu - tłumaczy inż. Galas.

Na razie jednak piesi muszą czekać na zielone światło dwa razy, zaś kierowcy cieszą się zieloną falą. Niedawno Zarząd Dróg Miejskich przyznał jednak, że prędkości rozwijane na tym odcinku są za duże. Efektem są liczne wypadki na łagodnym łuku kilkaset metrów przed skrzyżowaniem z ul. Gandhi. ZDM ustawił tam bariery liniowe podobne do tych stosowanych na autostradach.


Łącznie pieszy ma tam do pokonania 6 pasów ruchu (4 na jednym ramieniu, dwa na drugim). Wg mojego zegarka światła na jednym ramieniu świecą się od czasu ich wymiany parę lat temu niecałe 5 sekund. Oczywiście nikt o zdrowych zmysłach nie czeka na kolejny cykl z przejściem przez drugie ramię, a ZDM się wykręca od poprawienia ustawień, choć nic strasznego by się nie stało, gdyby skręcający w lewo poczekali chwilę dłużej przed zjazdem ze skrzyżowania.

Skala problemu byłaby sporo mniejsza, gdyby wyrzucono niepotrzebny wydzielony pas do prawoskrętu i pas do lewoskrętu (jest miejsca na kumulację między jezdniami), co znacząco skróciłoby czas przechodzenia pieszych przez jezdnię. No, ale Warszawa to nie wieś, by robić ramiona skrzyżowania węższe niż cztery pasy.

Inną opcją byłoby dwupasmowe rondo, jako że cały problem bierze się z dużej liczby skręcających w lewo z Gandhi autobusów.

Najbardziej urocze jest jednak tłumaczenie Galasa, że światła muszą być zsynchronizowane, by zapewnić "płynny ruch" na ulicy, na której skrzyżowanie wcześniej niedawno ustawił bariery autostradowe, bo kierowcy kosili oddalone o kilkanaście metrów od jezdni betonowe ogrodzenia.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 03, 2013 7:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
axxenfall napisał(a):
Inną opcją byłoby dwupasmowe rondo, jako że cały problem bierze się z dużej liczby skręcających w lewo z Gandhi autobusów.


Z tym dwupasowym rondem to bym uważał - ronda dwupasowe, a w szczególności z dwupasowymi zjazdami, są raczej mało przyjazne dla pieszych i rowerzystów. Np. w wytycznych holenderskich z zasady nie dopuszcza się dwupasowych zjazdów, jeśli miałyby one przeciąć ruch pieszy lub rowerowy (są wyjątki, np. z dodatkowymi azylami między pasami ruchu w tym samym kierunku). Na Ursynowie ronda w ciągu ul. Płaskowickiej generują kilkukrotnie większą liczbę zdarzeń drogowych niż skrzyżowania ze światłami.

Jeśli rondo o więcej niż 1 pasie ruchu, to asymetryczne: 2 pasy na wlotach i/lub na jezdni ronda, 1 pas na zjazdach.

Gazeta napisał(a):
Czy nie dałoby się wydłużyć świateł dla pieszych choć o kilka sekund? - To niemożliwe - rozwiewa nadzieje Janusz Galas, inżynier ruchu. I wyjaśnia, że przy obowiązującej organizacji ruchu przepisy nakazują, by skręt w lewo z ul. Gandhi (to dominujący kierunek) oraz wyjazd z przeciwka z ul. Nugat (tu ruch jest znikomy) miały osobne fazy świateł.


Czy dobrze rozumiem, że są następujące fazy:

1. Rosoła prosto i skręty z obu wlotów
2. tylko wlot Gandhi, wszystkie kierunki
3. tylko wlot Nugat, wszystkie kierunki
4. tylko piesi w poprzek Rosoła?

A czy jak wloty Gandhi / Nugat mają zielone, to piesi mogą przechodzić w cieniu skrętu w lewo przez jedną jezdnię?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 03, 2013 11:29 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
olek napisał(a):
Czy dobrze rozumiem, że są następujące fazy:
1. Rosoła prosto i skręty z obu wlotów
2. tylko wlot Gandhi, wszystkie kierunki
3. tylko wlot Nugat, wszystkie kierunki
4. tylko piesi w poprzek Rosoła?

Powinno być tak (tak widzę z organizacji ruchu):
1. Rosoła prosto i w prawo
2. Rosoła w lewo
3. Tylko Nugat
4. Tylko Gandhi (zamiennie z Nugat)
olek napisał(a):
A czy jak wloty Gandhi / Nugat mają zielone, to piesi mogą przechodzić w cieniu skrętu w lewo przez jedną jezdnię?

Mogą, ...ale Galas i mity.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 05, 2013 8:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Czy dobrze rozumiem, że są następujące fazy:
1. Rosoła prosto i skręty z obu wlotów
2. tylko wlot Gandhi, wszystkie kierunki
3. tylko wlot Nugat, wszystkie kierunki
4. tylko piesi w poprzek Rosoła?

A czy jak wloty Gandhi / Nugat mają zielone, to piesi mogą przechodzić w cieniu skrętu w lewo przez jedną jezdnię?


Jest tak, jak pisał Olek, z wyłączeniem punktu 4. Piesi mogą przechodzić przez jezdnię tylko wtedy, gdy Nugat/Gandhi mają zielone, przy czym faza przez jezdnię, przez którą akurat nie jadą samochody jest nieco dłuższa.

O, tak to wygląda od strony Nugat - problematyczna jezdnia to ta na pierwszym planie po prawej:
http://vimeo.com/56802267

Jak widać, można by uzyskać dodatkowe 2 sekundy (40% zysku! ;), gdyby tylko światło dla pieszych włączało się równocześnie z czerwono-pomarańczowym dla samochodów - przy okazji samochody nie miałyby zielonego przed pieszymi. Ale widać też, że nikt się specjalnie źle ustawionymi światłami nie przejmuje - i piesi przechodzą, i samochody przejeżdżają na czerwonym.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL