Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N sty 06, 2013 11:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
kapilansztrum napisał(a):
1. Rosoła prosto i w prawo
2. Rosoła w lewo
3. Tylko Nugat
4. Tylko Gandhi (zamiennie z Nugat)


Na StreetView nie widzę sygnalizatorów do skrętu w lewo z Rosoła, czy to jakieś nowe addendum?

axxenfall napisał(a):
O, tak to wygląda od strony Nugat - problematyczna jezdnia to ta na pierwszym planie po prawej:
http://vimeo.com/56802267
Jak widać, można by uzyskać dodatkowe 2 sekundy (40% zysku! ;), gdyby tylko światło dla pieszych włączało się równocześnie z czerwono-pomarańczowym dla samochodów - przy okazji samochody nie miałyby zielonego przed pieszymi. Ale widać też, że nikt się specjalnie źle ustawionymi światłami nie przejmuje - i piesi przechodzą, i samochody przejeżdżają na czerwonym.


Dobry filmik, na oko to jest nielegalne ustawienie i bardzo niebezpieczne (samochód jak rusza to widzi że piesi po prawej mają czerwone, a potem niespodzianka - patrz słynny wypadek w Olsztynie).

Może najprostszym rozwiązaniem byłoby skrócenie cyklu?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 06, 2013 11:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Na StreetView nie widzę sygnalizatorów do skrętu w lewo z Rosoła, czy to jakieś nowe addendum?


Tak jak pisałem powyżej, Rosoła ma jedną fazę - prosto i w lewo z obu kierunków. Oczekujący na lewoskręt ustawiają się między jezdniami.

Cytuj:
Na oko jest to nielegalne ustawienie


A pamiętasz może zapis, który to narusza? Tak ustawionych świateł jest więcej i dobrze byłoby móc się powoływać w korespondencji na konkretny przepis.

Cytuj:
Może najprostszym rozwiązaniem byłoby skrócenie cyklu?


Na razie napisałem to, co wspominałem, czyli postulat włączania światła dla pieszych równocześnie z zakończeniem czerwonego dla samochodów. Krótsze cykle na pewno zmniejszyłyby skalę problemu, ale z naszymi drogowcami może być to dość trudne do przeforsowania. Dla przykładu, wczoraj czy przedwczoraj chciałem przejść przez bodajże Mazowiecką wzdłuż zamkniętej dla samochodów Świętokrzyskiej. Przejeżdża jeden samochód na 15-20 sekund, a czerwone dla pieszych dzielnie trwa i trwa i trwa, co jest tym bardziej kłopotliwe, że widoczność dla idących od strony zachodniej jest zerowa.

Ale oczywiście zachęcam do przesyłania własnych postulatów dot. ustawień na Nugat do ZDM/IR - im więcej głosów w tej sprawie, tym większa sprawa, że *coś* zrobią.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 06, 2013 12:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220 z dnia 23 grudnia 2003 r.) w załączniku nr 3, pkt. 8.3.2. Tworzenie podstawowych faz ruchu, w akapicie trzecim mówi:

Cytuj:
Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch powinny być sterowane tak, aby strumień podporządkowany nie miał możliwości dojazdu do punktu kolizji wcześniej niż strumień z pierwszeństwem przejazdu lub przejścia.


Poniżej skrócona dokumentacja przypadku z Olsztyna:

http://olsztyn.wm.pl/77556,Burza-po-smi ... zmian.html
http://www.youtube.com/watch?v=KdDKRMJbUxM
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,3518 ... miany.html

Przy czym drogowcy bronili się, że przyjęli że samochody nie będą jechać szybciej niż 20 km/h, co pod kątem spełnienia wymogu formalnego może mieć sens gdyby wszyscy ruszali z zatrzymania, ale jak kierowca akurat dojedzie do skrzyżowania w momencie zmiany świateł to już nie. Pod kątem bezpieczeństwa to po prostu bzdura.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 06, 2013 13:33 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt cze 17, 2011 20:55
Posty: 12
Przypadek Olsztyna pokazuje, że społeczne zaangażowanie może dać jakieś rezultaty - ostatecznie programy sygnalizacji częściowo poprawiono. Na tej stronie zebrałem swego czasu wszystkie publikacje na ten temat (po tym czasie doszły jeszcze jakieś artykuły):
http://kmo.borol.net/node/44
Wszystko zaczęło się od śmiertelnego wypadku - zginęła rowerzystka potrącona przez ciężarówkę na przejeździe dla rowerów. Przedmiotowy przejazd widać jako drugi na filmie, do którego link podał Olek, a jeszcze lepiej sytuację obrazuje inny film: http://www.youtube.com/watch?v=dHKWUJoJ9To Na nim widać, że ewidentnie zostały złamane przepisy - skręcający samochód pojawia się nie tylko na przejeździe, ale nawet na dalej położonym przejściu dla pieszych, a na nich jeszcze czerwone światło! Wielu mieszkańców uważało, że jedną z przyczyn (poza bezpośrednią winą kierowcy ciężarówki) były źle działające światła i audytorzy to potwierdzili. Niestety zabrakło odwagi, żeby napisać wprost, że rozwiązanie stosowane w Olsztynie było niezgodne z prawem. Audyty przygotowała firma wybrana przez... MZDiM, czyli ocenianego. Patologia.
Tutaj są audyty, które wykonano:
http://www.konsultacje.olsztyn.eu/forum ... t=200#3376
Tu jeszcze wywiad, którego udzieliłem po publikacji audytów: http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... wcach.html
Niestety, prokuratura stwierdziła, że jedynym winnym jest kierowca ciężarówki: http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... ystki.html Zadziwiające jest to, że wg Gazety prokuratura skierowała wniosek do sądu w czwartek (wychodzi, że 31.05.2012) - ledwie dzień po upublicznieniu raportów z audytów (30.05.2012 - wcześniej odmawiano ich upublicznienia, uzasadniając to jakimiś idiotycznymi argumentami), w których audytorzy jednoznacznie stwierdzili, że zastosowany został zły program sygnalizacji świetlnej - w formularzu raportu zapisano:
Cytuj:
Czy zapewniono w przypadku strumieni o wzajemnej dopuszczalnej kolizji dojazd/dojście do punktu kolizji strumienia nadrzędnego przed strumieniem podporządkowanym? NIE

Ostatecznie zmiany częściowo wprowadzono (jest to jakiś sukces), ale zabrakło kompleksowej analizy sytuacji. Szkoda, bo może udałoby się wskazać pozostałe patologie w MZDiM. A przykładów niestosowania się do obowiązujących przepisów jest mnóstwo - choćby sprawa (nie)oznakowania przejść dla pieszych wyposażonych w sygnalizację świetlną znakami D-6. Sprawa dotarła do wojewody, który praktycznie odmówił przeprowadzenia oceny organizacji ruchu w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami. Mimo wymiany kilku pism i wyjaśniania na czym rzecz polega, wojewoda dalej pokazuje, że albo nie potrafi czytać ze zrozumieniem, albo chroni MZDiM i jego bezprawne działania. Sprawę jeszcze kiedyś opiszę. Jeśli dodać do tego jeszcze nielegalne pobieranie opłat za parkowanie na niektórych parkingach w mieście oraz utrudnianie dostępu do informacji publicznej (jest wyrok WSA), to Wasze skrzyżowanie z milionem sygnalizatorów nie jest już takie ciekawe ;)

Jeśli chodzi o przyjęcie prędkości 20 km/h, to przecież bezpieczna prędkość jaką można przyjąć jest odmienna dla każdego miejsca - zależy to m.in. od geometrii skrzyżowania i lokalizacji przejścia, którego warunek dotyczy... Do dzisiaj nie dowiedziałem się na jakiej podstawie wyliczono te 40, czy wcześniej 20 km/h. Czy w ogóle ktoś to liczył, czy odczytał z fusów. Klasyczny przykład działania drogowców: niewygodne pytania po prostu zbywa się jakimiś bzdurami. Warto dodać, że z relacji zastępcy dyrektora MZDiM wynikało, że kierowca ciężarówki właśnie jechał, a nie ruszał na zielonym świetle. Ciekaw jestem ustaleń prokuratury.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 08, 2013 18:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
BorOl napisał(a):
Jeśli chodzi o przyjęcie prędkości 20 km/h, to przecież bezpieczna prędkość jaką można przyjąć jest odmienna dla każdego miejsca - zależy to m.in. od geometrii skrzyżowania i lokalizacji przejścia, którego warunek dotyczy... Do dzisiaj nie dowiedziałem się na jakiej podstawie wyliczono te 40, czy wcześniej 20 km/h. Czy w ogóle ktoś to liczył, czy odczytał z fusów.


Według mojego rozumienia Czerwonej Książeczki, zastosowanie przy obliczaniu tej prędkości powinny mieć te same zasady, co omówione w pkt 8.3.4. Czyli: domyślną prędkością powinna być prędkość dopuszczalna, a jeśli przyjęto niższą, to uzasadnienie powinno się znaleźć w opisie technicznym projektu organizacji ruchu.

W tym samym punkcie są wymienione sytuacje, w których można liczyć czas dojazdu do punktu kolizji ze startu zatrzymanego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 14, 2013 19:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Rozporządzenie [...] mówi:

Cytuj:
Pary strumieni kolizyjnych o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch powinny być sterowane tak, aby strumień podporządkowany nie miał możliwości dojazdu do punktu kolizji wcześniej niż strumień z pierwszeństwem przejazdu lub przejścia.


Dzięki za cytat. Póki co IR odpisał, że nic nie zmieni, bo "różnice czasowe w początkach i końcach sygnałów zielonych między grupą kołową i pieszą związane są z elementarnymi zasadami projektowania programów sygnalizacji polegających na zapewnieniu właściwych tzw. czasów międzyzielonych". Zobaczymy, czy cytat z książeczki go przekona.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 02, 2013 10:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... pedza.html

Cytuj:
Progi zwalniające na dwupasmówce? Bo kierowcy pędzą
Michał Wojtczuk 02.03.2013 , aktualizacja: 01.03.2013 19:48 A A A Drukuj

Drogowcy postanowili położyć progi zwalniające na al. Rzeczypospolitej. - Na dwujezdniowej i czteropasmowej reprezentacyjnej al. Wilanowa? - zdumiewają się mieszkańcy. Ratusz po interwencji "Gazety" obiecał się wycofać z tego pomysłu.
Półtorakilometrowa aleja jest przedłużeniem ul. Sobieskiego. To jedna z głównych arterii Miasteczka Wilanów. Jest jedną z nielicznych ulic w Warszawie, w których wytyczaniu brali udział urbaniści. Ukształtowano ją jako otwarcie widokowe podkreślające monumentalną skalę Świątyni Opatrzności. Jej jezdnie w niektórych miejscach mają nawet po cztery pasy ruchu. Pomiędzy jezdniami jest szeroki pas zieleni - to rezerwa na poprowadzenie w tym miejscu kiedyś w przyszłości linii tramwajowej.

Długa prosta ulica kusi kierowców. Lubią docisnąć tu pedał gazu, choć na Rzeczypospolitej obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/godz. Piesi nie czują się bezpiecznie. W lipcu pędzący aleją samochód śmiertelnie potrącił rowerzystę.

Mieszkańcy zaapelowali o postawienie świateł na skrzyżowaniu alei z ul. Oś Królewska. Ale drogowcy znaleźli inny sposób na uspokojenie ruchu. - W kwietniu ogłosimy przetarg na montaż progów zwalniających w sześciu miejscach na alei - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. Pomysłu nie konsultowano z urbanistami. - Bezpieczeństwo i życie ludzi jest ważniejsze - mówi rzeczniczka ZDM.

- Progi? Na dwujezdniowej i czteropasmowej reprezentacyjnej al. Wilanowa? Toż to bardziej absurdalne niż pomysł na rząd techniczny premiera Glińskiego - zdumiewa się Arkadiusz Rojek, mieszkaniec Wilanowa.

Czekając na tramwaje

Czemu progi, a nie światła, o które prosili mieszkańcy i które bardziej pasują do szerokiej miejskiej arterii? - Progi są tańsze - mówi Karolina Gałecka. Koszt położenia progów to kilkanaście tysięcy złotych, sygnalizatory kosztują około miliona złotych. Rzeczniczka ZDM przypomina jeszcze o planowanym tramwaju. - Kiedy będzie jeździć aleją, sygnalizację i tak trzeba by zmienić. Pieniądze by się zmarnowały.

Ale tramwaj dojedzie na Wilanów najwcześniej na początku przyszłej dekady. Czy milion złotych na rozwiązanie obowiązujące co najmniej sześć lat to dużo? - Pieniądze na progi znajdziemy, a na sygnalizację już nie. Poza tym sygnalizacja świetlna nie daje gwarancji bezpieczeństwa - mówi twardo rzeczniczka ZDM.

"Brak środków na wybudowanie sygnalizacji świetlnej nie usprawiedliwia stosowania rozwiązań absurdalnych" - napisali działacze Stowarzyszenia Mieszkańców Miasteczka Wilanów w liście do drogowców. Garbami w alei zdumiewają się także ks. Paweł Gwiazda, proboszcz Świątyni Opatrzności, i Agata Wiktorow-Sobczak z firmy deweloperskiej Polnord, do której należy większość gruntów na Polach Wilanowskich.

Rzeczniczka ZDM tłumaczy, że w progach będą dziury, dzięki którym miejskie autobusy nie będą podskakiwać. Ale przyznaje, że karetki jeżdżące aleją do szpitala Medicover mają inny rozstaw kół.

- Ruch na alei trzeba zwolnić, i to pilnie, zanim znów ktoś zginie - mówi Ludwik Rakowski, burmistrz Wilanowa. Ale on też nie chce progów. Nakłonił jednego z deweloperów do pokrycia kosztu zaprojektowania sygnalizacji świetlnej. Ale pieniędzy na budowę sygnalizacji dzielnica już nie ma.

O przyjrzenie się sprawie poprosiliśmy Jacka Wojciechowicza, wiceprezydenta miasta odpowiedzialnego m.in. za drogi. Zgodził się, że progi na al. Rzeczypospolitej byłyby pomyłką. Zalecił drogowcom wycofać się z przetargu na ich montaż. Obiecał, że znajdzie pieniądze na sygnalizację świetlną.


Nóż się w kieszeni otwiera. Była okazja naprawić najnowszy pomnik ku czci radzieckiej myśli drogowniczej, a tu gazeta interweniuje... Zachęcam do maźnięcia krótkiego maila do Wojciechowicza lub HGW, by nie wyrzucali kolejnych pieniędzy na sygnalizację, gdy jest szansa w końcu zacząć przyzwyczajać ludzi, że w dzielnicy mieszkalnej nie jedzie się 100 km/h (no dobra, 120, bo zaraz światło może się zmienić na czerwone).

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. Można się powołać na cytat z rozporządzenia przytoczonego na samym początku wątku, zgodnie z którym zakazane jest stosowanie świateł, gdy można osiągnąć ten sam cel np. poprzez uspokojenie ruchu.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL