Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 20, 2008 10:04 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
Z tym przykręcaniem separatorów to kłopot polega za pewnie na tym, że tam jest zmienna organizacja ruchu za pomocą właśnie separatorów. I tak, rano za pomocą separatorów tworzone są dwa pasy ruchu pod wiaduktem w kierunku Pragi z Pragi jeden pas natomiast po południu z Pragi dwa pasy ruchu na Pragę jeden pas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 21:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Raffi napisał(a):
Swoją drogą ciekawe jak z dopuszczeniem ruchu rowerów po buspasie i bezpieczeństwem ruchu, gdy się po nim nie jedzie. Niedługo chyba się tam wybiorę z aparatem.


Chyba w międzyczasie separatory przy pl. Narutowicza jakoś po cichu zniknęły? Jakiś czas temu ich tam nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 29, 2011 9:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/561106_Ron ... ciete.html

Cytuj:
Pasy ruchu na rondzie „Radosława” zostaną oddzielone plastikowymi separatorami, czyli niskimi krawężnikami przykręcanymi do jezdni – ujawnia Urszula Nelken.

Wcześniej ratusz niechętnie zgadzał się na montaż w stolicy separatorów znanych z innych miast, np. Wrocławia. Powód – bariery stanowiłyby przeszkodę dla pługów i solarek.

– Separatorów potrzeba na długich prostych odcinkach buspasów, gdzie dałyby duży efekt. Ale tam nikt ich montować nie chce – dziwi się Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza. – Na rondzie „Radosława” jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś krawężnika nie zauważy. Mimo wszystko tutaj się go montuje. To brak logiki – ocenia.


I jakie problemy powoduje jego niestosowanie na buspasach ;)

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/561 ... ejach.html

Cytuj:
Obaj jechali w kierunku pl. Zawiszy. Obaj chcieli wjechać w tym samym momencie na środkowy pas. Jeden z buspasa, drugi z lewego. Ten pierwszy uważał, że ma pierwszeństwo, bo jest z prawej, ten drugi go jednak nie przepuścił. W końcu zatrzymali się i doszło do wymiany zdań.

– W końcu zaczęli się bić


Choć przyznam, że sam od czasu wdrożenia buspasów na Jerozolimskich i powstania ambiwalentnej sytuacji rowerzystów tamże jestem mniej zagorzałym zwolennikiem separatorów buspasów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 29, 2011 13:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Separatory powinny wrócić także na Trasę W-Z:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZflujkE ... r_embedded

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 29, 2011 16:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
Na rondzie „Radosława” jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś krawężnika nie zauważy. Mimo wszystko tutaj się go montuje.


Ale będzie zabawa jak się jeden z drugim rozpędzi i wp...rzy prosto na te separatory. Na pewno poprawi im to przyczepność i sterowność. Mam tylko nadzieję, że obejdzie się bez ofiar wśród pieszych.

Hmm, a czy w ogóle jest możliwe wykonanie ronda turbinowego przy liczbie pasów 3 na każdym wlocie i wylocie?? Chyba niezbyt? :shock: Jakbym nie kombinował, to mi wychodzi że trzeba zredukować ruch samochodów do mniejszej liczby pasów :) Świetna okazja, by zacząć zwężanie Jana Pawła.


O, a to mnie bardzo zaciekawiło i ucieszyło:

Cytuj:
Na trzy dni częściowo odcięta od świata zostanie Arkadia, czyli największa galeria handlowa w stolicy, którą w weekend odwiedza ponad 200 tys. osób.
Jej właściciel przyjął do wiadomości nadciągające ogromne utrudnienia. Namawia jednak ratusz, żeby utrzymał ruch tramwajowy. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Ponad połowa klientów przyjeżdża do nas komunikacją albo przychodzi pieszo. 30 proc. wchodzi głównym wejściem od ronda „Radosława” – informuje nas Monika Lewczuk z Arkadii.
– Wiele osób dojeżdża też metrem na Dworzec Gdański.


Kolejny raz okazuje się, że zarządzający Arkadią doceniają środki transportu inne, niż samochód. Już sam fakt że chciało im się policzyć, jest sympatyczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 29, 2011 22:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
pduncz napisał(a):
Hmm, a czy w ogóle jest możliwe wykonanie ronda turbinowego przy liczbie pasów 3 na każdym wlocie i wylocie?? Chyba niezbyt? :shock: Jakbym nie kombinował, to mi wychodzi że trzeba zredukować ruch samochodów do mniejszej liczby pasów :)


To będzie pierwsze rondo turbinowe z 3 pasami ruchu. I sygnalizacją. A co? Żeby nie było, że nasze inrzyniery tylko wszystko z Zachodu kopiujom i nie som racjonalizatorami dobrymi ;).


Oj będzie się działo :D

Na szczęście już mam patent na nowe organizacje ruchu w tym miejscu. Kupuję w spożywczym nieco żarcia i picia, wsiadam w 510 na Centralnym, siadam obok kierowcy na siedzeniu, rozkładam bufet i jadę sobie spokojnie na Białołękę w godzinach popołudniowego szczytu obserwując i kierowców i pasażerów. Myślę, że niejeden socjolog miałby super temat na opracowanie naukowe w takim autobusie. To horror, komedia i sensacja w jednym, liczba bohaterów dynamicznie się zmienia, akcja wielowątkowa i nieprzewidywalna. A wszystko za 2,8zł. Jak za kilkugodzinny seans (jak włączyli sygnalizację na tryb "inteligentny", jechałem 2,5h), to prawie jak za darmo.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 1:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Raffi napisał(a):
siadam obok kierowcy na siedzeniu, rozkładam bufet


Miało być bez aluzji politycznych na forum!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 6:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 55432.html

To chyba nawet turbinowo wygląda, tylko czy jest sens stosować te separatory.

No ale może zaczną je stosować i gdzie indziej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 8:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
No tak, coraz to nowsze pomysły na usprawnienie ruchu na tym rondzie: kolejne zmiany organizacji ruchu, nawsadzonej sygnalizacji świetlnej jak na dyskotece, teraz gumowe krawężniki i turbina... A to wszystko zaczęło się po przemianowaniu na rondo Zgrupowania AK "Radosław". Ja tam swoje wiem, że gdyby zostawiono nazwę rondo Babka to wszystko byłoby sprostsze.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 30, 2011 11:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
KrOOliK napisał(a):
turbinowo wygląda


Bardzo trafne określenie. Ciekawe czy błedy ("niedociągnięcia") na schemacie są narysowane celowo, żeby odwrócić uwagę od pewnych... drobnych niedoskonałości, które moim zdaniem stawiają ten projekt w sprzeczności z koncepcją turbiny (np.: jak przejechać od lewego wlotu na wprost po wewnętrznym pasie? Wg rysunku i opisu niedasię, wieć prawy wylot jest de facto... jednym pasem!).

Obrazek


Cieszę się, że projektanci uwzględnili postulaty zwężania ulic i redukcji liczby pasów - dwa wyloty zostały zredukowane z 3 do 1-2 8-)
A ten wylot "u dołu" to też nie wiadomo dla kogo ma trzy pasy - trzeci doklejony nieco na siłę (i czwarty zaraz za przejściem, a może to zatoka)?

Dobrze że Raffi wymyślił miarodajną i obiektywną metodę pomiaru wydajności ronda. Tylko czy dalsze wydłużenie korka wystarczy by szoferzy zrozumieli że poruszanie się własną puszką po trasie 510 niekoniecznie jest optymalnym rozwiązaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL