Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 20:02 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://serwisy.gazeta.pl/swiat/1,34174,4055234.html

mig, PAP, ostatnia aktualizacja 2007-04-12 18:47

Kierowcy wjeżdżający do centrum Sztokholmu będą od sierpnia uiszczać specjalną opłatę - podał rząd, powołując się na wyniki referendum, które w tej sprawie odbyło się we wrześniu ubiegłego roku.

Opłaty będą takie same, jak podczas wprowadzonego od stycznia do lipca ubiegłego roku programu, mającego za zadanie ograniczenie ruchu i zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w szwedzkiej stolicy. Jego rezultaty przeszły oczekiwania władz, które spodziewały się, że dzięki opłatom uda się zmniejszyć ruch samochodowy w centrum stolicy o 15 procent, a faktycznie ruch ten zmniejszył się 20-25 procent, a zanieczyszczenie powietrza spadło o 9-14 procent.

W zależności od pory dnia kierowcy przy wjeździe bądź wyjeździe z centrum będą od sierpnia płacić od 10 do 20 koron (1,10-2,20 euro). Opłata obowiązywać będzie w godzinach 6.30-18.30 w dni powszednie. W weekendy i święta nie będzie pobierana. Nie będzie ona obowiązywać samochodów prowadzonych przez inwalidów, a firmy będą mogły kwoty wydane na wjazd do stolicy odliczać od podatków.

Wprowadzenie myta spotka się z pewnością, podobnie jak w ubiegłym roku, z protestami dojeżdżających z przedmieść mieszkańców, zwłaszcza tych o niskich dochodach.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 13, 2007 9:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Pismaki oczywiście zapomnieli naisać ile kosztuje i jaka jest jakość komunikacji miejskiej w Sztokholmie dla porównania. W efekcie taka sobie informacja o tym, jak to zawsze kierowcy sa w Europie w dupę bici.

A w Sztokhommni jest tak jak na tych mapkach:
http://sl.se/Templates/Iframe.aspx?id=92

Zapomnieli też napisac, że podobnie jak w Warszaiwe ok. 70% podrozy odbywa się faktycznie transportem publicznym. W dodatku maja "Karte pasazera" i mp. ponad 20 minutowe poxnienie środka komunikacji publicznej umozliwia ubieganie się o zwrot kosztów przejazdu taksówka zamiast tym transportem.

O cenach biletów w Sztokholmie mozna sobie poczytać tu:
http://www.sl.se/templates/PriceList.aspx?id=4190

Pozdrawiam,

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 27, 2015 18:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51013.html

Jakub Dybalski napisał(a):
Królewski Instytut Technologiczny zaproponował, by dochody ze strefy płatnego wjazdu w centrum Sztokholmu nie trafiały do miejskiego budżetu, ale były wprost wydawane przez tamtejszych rowerzystów. Szwedzcy eksperci uważają, że to bardziej przejrzysty sygnał mówiący “zrezygnuj z auta, wsiądź na rower”.

Podkreślmy. Nie chodzi o przeznaczanie pieniędzy, które płacą kierowcy za wjazd do centrum miasta (CCZ - Congestion Charge Zone), na infrastrukturę rowerową. Mają trafiać wprost do rowerzystów. Nie w formie gotówki, ale np.. darmowych napraw rowerowych, czy specjalnych rowerowych opon na zimę, czy nakładek na koła umożliwiających jazdę po śniegu.

Strefa, o której mowa to dość powszechny sposób regulowania ruchu samochodowego w miastach Europy Zachodniej. Najbardziej znana CCZ znajduje się w Londynie. Ta w Sztokholmie obejmuje rozległe centrum miasta. Do tej pory pieniądze pozyskiwane w ten sposób wydawano, na… inwestycję drogową - w większości położoną w tunelu trasę tranzytową przecinającą miasto. Eksperci z Królewskiego Instytutu Technologicznego, w którym miasto zamówiło raport dotyczący barier jakie napotykają chcący przesiąść się z samochodu na rower, proponują by to zmienić.

Sztokholm od dłuższego czasu próbuje wzmocnić pozycję transportu publicznego, rowerów i zmienić miasto na bardziej przyjazne pieszym. W planach jest ograniczenie ruchu samochodowego w całym regionie. Mieszkańcow miasta dojeżdżających z przedmieść do centrum trudno jednak zachęcić do porzucenia auta. Proponowana zmiana daje jasny sygnał. Jeśli przyjedziesz samochodem - za wjazd do centrum zapłacisz, jeśli przyjedziesz rowerem - wjeżdżając do strefy zyskasz. Serwis CityLab nazwał taki model “Odwróconą strefą płatnego wjazdu” (Reverse Congestion Charge).

Szwedzcy eksperci twierdzą, że taki model “kija i marchewki” będzie skuteczny, bo nie powtórzy błędów eksperymentu przeprowadzonego na początku roku we Francji. Tam, prawie 10 tys. pracowników administracji zaproponowano wypłacanie 25 eurocentów za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze do pracy. To miało ich skłonić do rezygnacji z dojazdów samochodem. Efekt był jednak mizerny. Jak potem stwierdzono głównie dlatego, że urzędnikom zaproponowano bonus, ale nie zabrano ułatwień związanych z samochodem (np.. bezpłatny parking), więc nie zmienili swoich przyzwyczajeń.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL