Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr kwi 11, 2007 22:43 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lut 14, 2007 23:13
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
ztm.waw.pl napisał(a):
Parking Park & Ride Metro Marymont już otwarty!

:-) Szanowni Państwo :-)

11 kwietnia 2007r. o godz. 04:30 uruchomiony został parking "Parkuj i Jedź" (P+R) zlokalizowany przy stacji Metra "Marymont". Jest to pierwszy tego typu obiekt w Warszawie i w Polsce. Symboliczne otwarcie parkingu, z udziałem Zastępcy Prezydenta m. st. Warszawy Jacka Wojciechowicza i dyrektora ZTM Leszka Ruty, odbyło się 11 kwietnia o godzinie 10:00.

W okresie promocyjnym, który potrwa dwa miesiące, z parkingu P+R Metro Marymont mogą korzystać wszyscy kierowcy przez całą dobę przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek opłat.

Parking "Parkuj i Jedź" Metro Marymont to pierwszy tego typu obiekt w Warszawie i jeden z pierwszych w Polsce. Na trzech poziomach (ok. 9,7 tys. m. kw.) zmieści się tu ok. 400 samochodów i 20 rowerów. Docelowo, z parkingu będą mogli korzystać kierowcy, posiadający ważny bilet dobowy, trzydniowy, tygodniowy, 30- lub 90-dniowy. Wjazd będzie swobodny, uzależniony jedynie od wolnych miejsc na parkingu, natomiast podczas wyjazdu, kierowca będzie zobowiązany użyć ważnego biletu w celu otwarcia szlabanu wyjazdowego. Parking będzie czynny codziennie w godzinach 04:30 - 02:30.

:!: Lokalizacja Parkingu Park & Ride
:!: Mapa dojazdu i wyjazdu
:!: Mapa otoczenia Parkingu

Idea systemu "Parkuj i Jedź" jest bardzo prosta: kierowcy dojeżdżający do centrum miasta z podwarszawskich miejscowości albo z obrzeżnych dzielnic, pozostawiają swoje auta i przesiadają się do komunikacji miejskiej. Oszczędzają w ten sposób czas, paliwo i pieniądze.

Oprócz parkingu Metro Marymont, w Warszawie powstaną jeszcze dwa parkingi: przy ul. Połczyńskiej i przy stacji metra Wilanowska. Budowa obu jest już w końcowej fazie. Rozpoczęto również przygotowania do budowy kolejnych parkingów "Park & Ride", które mają powstać m.in.: na Kabatach, przy pętli Okęcie oraz przy pętli Os. Górczewska.

:!: Korzyści dla użytkowników parkingu P+R:
:arrow: Oszczędność czasu - Metro i tramwaj to najszybsze środki transportu w mieście
:arrow: Oszczędność paliwa - Największe zużycie paliwa występuje podczas stania w korku
:arrow: Żadnych dodatkowych opłat za parkowanie - wystarczy jedynie bilet ZTM
:arrow: Bezpieczne i wygodne miejsca postojowe dla rowerów

:!: Korzyści dla wszystkich:
:arrow: Czystsze środowisko - pozostawiony na parkingu samochód nie powoduje dodatkowej emisji spalin do atmosfery
:arrow: Mniejsze korki w Warszawie - jeden autobus o długości 12m zabiera tylu pasażerów, co samochody osobowe zajmujące ok. 300m drogi!

_________________
Przyjedź do PRZYBYSZEWA :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 5:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
...i tak zamiast 30 nowych autobusów albo nowej linii tramwajowej ZTM zafundował nam parking pod bazarkiem. Naprawdę godne podziwu wsparcie dla polskiego handlu detalicznego.

Również - jak donosi Gazeta Stołeczna - Pan Tomasz pracujący w pobliskiej firmie będzie miał darmowy, zadaszony, strzeżony parking na koszt miasta.

Gratulacje!

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 7:10 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
A był ktos tam już? Jak wygląda ten rowerowy parking? Tak jak było ustalone na wizji lokalnej?

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 9:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 10:29
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa, Legionowo
A czy te dojazdy to docelowo mają być właśnie takie?
Jak na razie wygląda na to, że aby dostać się z kierunków Bielan, Bródna czy Białołęki na parking, trzeba będzie 'odstać' w korku na Słowackiego aż do skrętu w Popiełuszki (a korkuje się tam czasem solidnie).
Jak kierowca odbębni ten korek, to równie dobrze może już jechać dalej...
Więcej sensu miałby skręt PRZED halą, za pomocą ul. Włościańskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 11:04 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:54
Posty: 127
olek napisał(a):
Naprawdę godne podziwu wsparcie dla polskiego handlu detalicznego.

Gratulacje!


Jakie wsparcie polskiego handlu? Przeciez pod budowe parkingu propolski PiS rozebral jedyna trwala i estetyczna hale targowa polskich kupcow (no moze oprocz bazaru wokol Halli Mirowskiej)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 11:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
z http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_4.html

DROGI Nie chcą się przesiadać z aut do metra
Parkują i idą na zakupy

Otwarty wczoraj z pompą pierwszy w Polsce parking "Parkuj i jedź" dla 400 samochodów przy stacji metra Marymont świecił pustkami. W dodatku nieliczne auta zostawiali tu nie kierowcy przesiadający się do metra, ale robiący zakupy na bazarku obok Hali Marymonckiej.

Do czerwca parking jest bezpłatny
JAKUB OSTAŁOWSKI


O godz. 10 na pierwszym poziomie parkingu stało zaledwie 20 samochodów, z których większość należała do urzędników i dziennikarzy. Na drugim poziomie wypatrzyliśmy tylko służbowe auto Zarządu Transportu Miejskiego. Na trzecim nie było nawet jednego.

- To na razie taka pierwsza jaskółka systemu "Parkuj i jedź" w Warszawie - tłumaczył wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz.

Szef ZTM Leszek Ruta przekonywał, że parking się zapełni, kiedy poprawi się dojazd, a metro zacznie w drugiej połowie roku jeździć co 4 minuty. Teraz nie można skręcić z ul. Słowackiego we Włościańską, przy której jest garaż, a metro dojeżdża do stacji Marymont co 9 - 12 minut.

Budowa obiektu kosztowała 11,3 mln zł. Pilnuje go dwóch ochroniarzy, którzy korzystają z 31 kamer. Przy wjeździe znajdują się stojaki dla 20 rowerów.

Do czerwca za postój nie płacimy. Później trzeba będzie okazać bilet okresowy. W tym roku władze miasta planują jeszcze otworzyć parkingi przy ul. Połczyńskiej i stacji metra Wilanowska*.
kmaj


----------
* darmowy parking dla dużego biurowca powstającego 100m obok zbudowany za jedyne 11 mln na koszt miasta. Koszty jego utrzymania (ochrona, konserwacje, sprzątanie, energia) będą większe niż wpływy z kart miejskich (400 aut*166pln za bilet 90 dniowy/3 miesiące = 22000 miesięcznie). To nie jest zaden "park and ride", to najtańszy w mieście (2pln za dobę), dotowany przez miasto parking na terenie gminy Centrum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 12, 2007 13:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
kr napisał(a):
olek napisał(a):
Naprawdę godne podziwu wsparcie dla polskiego handlu detalicznego.

Gratulacje!


Jakie wsparcie polskiego handlu? Przeciez pod budowe parkingu propolski PiS rozebral jedyna trwala i estetyczna hale targowa polskich kupcow (no moze oprocz bazaru wokol Halli Mirowskiej)



Tzn Hala Marymoncka nadal stoi wraz z murowanymi budynkami bazaru - o co Ci chodzi Krzyśku?
Natomiast zlikwidowano budy obok hali, a także niestety w celu budowy pętli autobusowej idzie pod łopate jeden z najtańszych w mieście bazarów z warzywami.
Natomiast, że sam parking w tym miejscu, w dodatku piętrowy nie ma sensu to ja się przychylam do tych głosów - poczekajmy, aż ZTM sprzeda swój teren techniczny obok tego kolosa pod jakichś biurowiec - będziemy wtedy mieli Park&go to work.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 23, 2007 11:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Parkuj i nie jedź
[komunikacja]

Przez dwa miesiące na nowo otwartym parkingu park&ride przy stacji metra Marymont można parkować na darmo. Można - tylko po co?

Parking przy Włościańskiej to pierwszy tego typu parking w Polsce. Park&ride to system łączący transport indywidualny i komunikację miejską. W strategicznych punktach miasta mieszkańcy obrzeży metropolii mogą zostawić swoje samochody i przesiąść się w komunikację miejską. Jest to sposób na zaoszczędzenie na paliwie i zmniejszenie korków. Parkować można na podstawie biletów komunikacji miejs-kiej. System taki od kilkudziesięciu lat funkcjonuje w USA i na zachodzie Europy. Wraz z rozbudową metra postanowiono wprowadzić go także w Warszawie. Zanim jednak zacznie działać jak w Europie, minie jeszcze trochę czasu.

Na trzech poziomach parkingu na Marymoncie zmieści się około 400 aut. Ze względu na to, że transport rowerowy jest coraz popularniejszy w stolicy, przy wjeździe na parking jest także 20 stanowisk dla rowerów. Projekty stojaków opi-niowali cykliści, m.in. ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze. Rowery można moco-wać za ramę, co jest dużo bezpieczniejsze dla pojazdu niż mocowanie go za koła.

Z założenia z parkingu na Włościańskiej mają korzystać przede wszystkim mieszkańcy Białołęki, Bielan, Izabelina, Łomianek, Jabłonny, Legionowa czy Marek. Na razie jednak... nie mają za bardzo po co. ZTM informuje, że Marymont jest dogodnym miejscem przesiadkowym - można się tam przesiąść w tramwaj, auto-bus lub metro. Pomijając fakt, że właśnie na miesiąc zamykana jest pętla tram-wajowa na Marymoncie, do czasu kiedy metro kursuje tu tylko wahadłowo, a ulica Włościańska jest zamknięta z powodu budowy dalszej części metra (co znacznie komplikuje dojazd do parkingu) Marymont nie jest wybierany jako miejsce na przesiadki. I nie będzie jeszcze co najmniej przez pół roku. Mieszkańcy Bielan, Łomianek, Izabelina czy Białołęki jeżdżą bezpośrednio na plac Wilsona i tam łapią metro. Dla mieszkańców Marek strategicznym punktem jest dworzec Wileński i metro Ratusz-Arsenał oraz Centrum, zaś dla mieszkańców Legionowa czy Jabłonny albo Żerań albo także stacja w centrum Warszawy.

Parking będzie więc przez parę miesięcy atrakcyjny głównie dla osób mieszka-jących nieopodal, którzy będą mogli nieodpłatnie zostawić tam swoje samochody oraz dla klientów Hali Marymonckiej i pobliskich pawilonów.

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 24, 2007 5:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
z Rzepy
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_2.html

Parking za ponad 11 mln zł stoi prawie pusty
Kierowcy nie chcą zostawić auta na "Parkuj i jedź"

Sprawdzony w UE system przesiadek z samochodu do komunikacji miejskiej na razie się u nas nie przyjął. Jak to zmienić? Urzędnicy rozdadzą kierowcom tysiące ulotek

Wiesław Rabczuk z Bemowa w drodze do pracy codziennie zostawia swoje srebrne seicento na bezpłatnym parkingu przy ul. Włościańskiej. Następnie wsiada do metra na stacji Marymont i jedzie do Wilanowskiej. Tam przesiada się do podmiejskiego autobusu w stronę Piaseczna.

-Jestem krańcowym -przedstawił się zaskoczonemu dziennikarzowi "Rz". A po chwili wyjaśnił: - Codziennie muszę przejechać z jednego krańca miasta na drugi. Dzięki parkingowi "Parkuj i jedź" oszczędzam przy tym dużo paliwa i trochę czasu - wyjaśnia.

Niestety, takich jak on jest niewielu. Otwarty na początku kwietnia parking świeci pustkami; na drugim i trzecim poziomie nie znajdziemy praktycznie żadnego samochodu. Z wyliczeń Zarządu Transportu Miejskiego wynika, że raz kierowcy zostawili tu 80 aut i to jest dotychczasowy rekord. Tymczasem na parkingu jest 400 miejsc.

ZTM przeprowadza ankietę wśród korzystających z obiektu "Parkuj i jedź". Codziennie kierowcy znajdują za szybą ankietę z pytaniami o to, skąd przyjechali, dokąd jadą dalej itd. Z odpowiedziwynika, że przy Włościańskiej parkują głównie kierowcy z Bielan i Żoliborza (ponad 20 proc. ankietowanych). Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Łomianek, a dalej Białołęki i Targówka.

Urzędnicy planują bardziej rozreklamować ideę przesiadek.

- Wydrukowaliśmy kilkanaście tysięcy ulotek informacyjnych - mówi Michał Dąbrowski z ZTM. - Będziemy je wkładali za wycieraczki samochodów na największych osiedlach w północnej Warszawie i okolicach. Rozłożymy je także w urzędach: dzielnicowych i skarbowych -zapowiada.

Urzędnicy liczą, że samochodów na "Parkuj i jedź" przy Włościańskiej będzie więcej, kiedy pod koniec roku obok powstanie pętla autobusowa i bezpośredni skręt z ul. Słowackiego we Włościańską (teraz kierowcy kluczą wąskimi osiedlowymi uliczkami).

Po długim weekendzie władze miasta planują otworzyć drugi parking "Parkuj i jedź" - przy ul. Połczyńskiej obok Fortu Wola. Według naukowców z Politechniki Warszawskiej ten parking na 500 miejsc został źle zaplanowany - kierowcy trafią na niego już pominięciu największych korków na ul. Połczyńskiej. W nieoficjalnych rozmowach urzędnicy wyrażają obawę, czy ktokolwiek zostawi tam auto.

Szef ZTM Leszek Ruta zapowiada budowę parkingów w miejscach bardziej dogodnych dla kierowców. W tym tygodniu urzędnicy mają ujawnić listę nowych lokalizacji. Dowiedzieliśmy się, że jedna z nich to teren przy planowanej stacji PKP Ursus-Niedźwiadek.

KONRAD MAJSZYK, ROBERT RYBARCZYK

jack napisał(a):
Czy można nie powiedzieć "a nie mówiliśmy?"...

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 08, 2007 9:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... _a_14.html
Rzeczpospolita napisał(a):

Ochroniarze będzie pilnowali samochodów na trzech parkingach "Parkuj i jedź": obok stacji metra Marymont i Wilanowska oraz przy ul. Połczyńskiej. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał wczoraj (na próbę do końca roku) umowę z agencją ochrony Zubrzycki. Miasto będzie płaciło firmie 13,42 zł brutto za godzinę pracy jednego ochroniarza. W tym roku wyda na to nie więcej niż 500 tys. zł. ZTM zastrzegł sobie kary finansowe m.in. za stwierdzone na parkingu kradzieże, a nawet brudne mundury.


Zaczynam żałować, że nie mieszkam przy Wilanowskiej. Strzeżony parking za 2 zł za dzień (kupując bilet 90-dniowy) to fajna sprawa.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL