Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz maja 20, 2010 19:52 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N lut 11, 2007 0:33
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
Cytuj:
30 km na godzinę na części ulic w centrum Poznania?
Michał Wybieralski, 2010-05-19

Na części ulic w centrum Poznania zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km na godz. - To element kształtowania przyjaznego śródmieścia, który poprawi bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych - mówi wiceprezydent Mirosław Kruszyński.

Zaczęło się podczas zorganizowanej przez "Gazetę" debaty o ruchu rowerowym. Tadeusz Kopta z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad radził władzom Poznania, by zaczęły uspokajać ruch w śródmieściu i objęły je strefą "tempo 30" (czyli ograniczeniem prędkości do 30 km na godz.). To bezpieczna prędkość dla rowerzystów, przy ulicach z takim ograniczeniem nie trzeba budować dróg rowerowych. - Ponad 30 lat temu napisałem w pierwszym podręczniku o organizacji ruchu rowerowego, by wszystkie ułatwienia zaczynać w centrum. A wy nadal tego nie robicie! - mówił na marcowej debacie Kopta.

Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński zapowiedział wtedy, że sprawą się zajmie. I słowa dotrzymał. - Poleciłem Zarządowi Dróg Miejskich rozpoczęcie prac nad wyhamowywaniem ruchu w śródmieściu - mówi Kruszyński. - Przeanalizujemy cały obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej, by sprawdzić, na których ulicach można wprowadzić takie ograniczenia. Do końca maja ZDM ma podzielić ten teren na mniejsze strefy, gdzie będziemy prowadzić dokładne analizy. Spowolnienie ruchu planujemy wprowadzać strefa po strefie. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie obszar ograniczony ulicami Al. Niepodległości, Fredry, 27 Grudnia, placem Wolności, Al. Marcinkowskiego i Solną.

- To świetna wiadomość dla rowerzystów! - mówi Ryszard Rakower, prezes Sekcji Rowerzystów Miejskich. - Strefy tempo 30 zdecydowanie poprawią bezpieczeństwo i mogą uatrakcyjnić poruszanie się rowerem po centrum Poznania - dodaje. Podobnego zdania jest dr Michał Beim z UAM, specjalista od planowania przestrzennego i transportu oraz rowerzysta: - Ograniczenie ruchu do 30 km na godz. to rozwiązanie sprawdzone w niemieckich i holenderskich miastach. W samym Berlinie strefy tempo 30 obejmują 80 proc. ulic. Tylko na dużych arteriach można poruszać się z większą prędkością.

Tak też będzie w Poznaniu. Urzędnicy na razie nie planują ograniczenia ruchu na przelotowych ulicach. Chodzi o Al. Niepodległości, Garbary, Małe Garbary, Kazimierza Wielkiego, Mostową, Północną, Armii Poznań, Przepadek, Kutrzeby, Nowowiejskiego (od Al. Niepodległości do Pułaskiego), Solną, Wolnica, Estkowskiego, Wyszyńskiego, Fredry, 27 Grudnia, pl. Wolności, Św. Marcin i Kórnicką. - Na Al. Niepodległości dopuszczalna prędkość na pewno nie ulegnie zmianie. Ale już np. na 27 Grudnia wyobrażam sobie, że z czasem wyhamujemy ruch - mówi Kruszyński. - Pod koniec maja, kiedy będę miał już pierwsze analizy z ZDM, powiem dokładnie, kiedy zaczniemy spowalniać ruch samochodowy w śródmieściu - dodaje wiceprezydent.

Co o planach urzędników sądzą kierowcy? - Rozumiem tę decyzję, bo takie ograniczenie prędkości poprawia bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych. Ale trudno będzie zmienić swoje nawyki - nie ukrywa Agata Fierek, kierowca i mieszkanka śródmieścia. - Obawiam się też większych korków - dodaje. Ripostuje Adrian Roth ze Smochowic, który dojeżdża do centrum samochodem: - Widziałem wyniki holenderskich badań, z których wynika, że prędkość 30 km na godz. jest optymalna dla płynności ruchu w śródmieściu, gdzie jeździ wiele samochodów. Ale obawiam się, że kierowcy i tak będą jeździć 10-20 km szybciej, jak to w Polsce bywa.

Są jednak sposoby na tych, którzy nie chcą przestrzegać ograniczenia prędkości. - To szereg rozwiązań inżynieryjnych sprawdzonych w Niemczech i Holandii, np. lokalne zwężenia, zmiana geometrii jezdni, progi spowalniające - wylicza Ryszard Rakower. - Warto od razu iść za ciosem i dopuszczać ruch rowerowy pod prąd na jednokierunkowych ulicach. Tam wypadki prawie się nie zdarzają, bo rowerzysta i kierowca mają kontakt wzrokowy. A to wielkie ułatwienie dla rowerzystów - dodaje. Na razie nie wiadomo, czy urzędnicy zdecydują się również na takie rozwiązania. Mirosław Kruszyński: - Po rozpoczęciu uspokajania ruchu możemy przeprowadzić kampanię informacyjną wspólnie z organizacjami rowerowymi. Ryszard Rakower: - Jesteśmy otwarci na współpracę.

michal.wybieralski@poznan.agora.pl



Zobaczymy co się tam uda, jak to będzie działać... A na Warszawe pewnie poczekamy jeszcze kilka pokoleń... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 22, 2011 7:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://edroga.pl/prawo/przepisy-technic ... zczegolowe

http://edroga.pl/prawo/przepisy-technic ... ki-i-uwagi

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 11, 2015 18:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50155.html

Cytuj:
Miasto Katowice przechodzi od słów do czynów i od 17 sierpnia 2015 r. wprowadza zapowiadaną wcześniej strefę uspokojonego ruchu „tempo 30” w śródmieściu.

Obrazek

Strefa obejmować będzie śródmieście Katowic po obu stronach torów kolejowych na obszarze ograniczonym ul. Chorzowską i al. Roździeńskiego (od północy), ul. Dudy-Gracza i Francuską (od wschodu), al. Górnośląską (od południa) i ul. Mikołowską (od zachodu). Na tym obszarze przewidziano jednak kilka wyjątków. Przede wszystkim nie obejmuje ona ulic stanowiących zewnętrzną granicę strefy. Wyłączono z niej także: al. Korfantego (na odcinku od ul. Piastowskiej do Ronda gen. Ziętka), ul. Warszawską (od ul. Dudy-Gracza do Szkolnej), ul. Kościuszki (od skrzyżowania z ul. Szeligiewicza i Poniatowskiego do wiaduktu nad autostradą A4), ul. Słowackiego (od ul. Mikołowskiej do wjazdu do Galerii Katowickiej) oraz rejon skrzyżowania ul. Dworcowej z Kościuszki, św. Jana, Młyńską i Pocztową.

Wewnątrz strefy „tempo 30” znajduje się strefa „pieszo-rowerowa”, która obejmuje Rynek, pl. Szewczyka i ul. 3 Maja, Stawową, Wawelską, św. Jana, Staromiejską, Dyrekcyjną, Mielęckiego, Stanisława i Mariacką.

Przygotowanie i perspektywa rozwoju strefy

Strefa zostanie oznakowana i ograniczenie prędkości zacznie obowiązywać od 17 sierpnia 2015 r. Zamontowanych zostanie 70 znaków na jej obrzeżach i przeprogramowana zostanie sygnalizacja świetlna na 13 skrzyżowaniach. W dalszej perspektywie miasto zamierza w tej strefie wprowadzać kolejne zmiany polegające na zmianie programu lub wręcz likwidacji części świateł drogowych, stosowania spowalniaczy ruchu takich jak zawężenia jezdni, zmiany w sposobie parkowania, szykany i wyniesienia fragmentów ulic, a także tworzenia skrzyżowań równorzędnych, dróg jednokierunkowych i kontraruchu rowerowego. Na wielu ulicach w śródmieściu istnieją już niektóre takie elementy, m.in. wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, czy naprzemienne parkowanie po obu stronach ulicy.

Wśród argumentów za wprowadzeniem strefy uspokojonego ruchu w Katowicach wymieniane są te dotyczące bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, a szczególnie pieszych i rowerzystów, a także dotyczące poprawy płynności ruchu i ułatwienia poruszenia się po mieście pieszo.

Przebojowa 30

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu wiąże się z akcją promocyjną, którą nazwano „Przebojowa 30”. Miasto Katowice wraz z Komendą Miejską Policji, fundacją „Napraw Sobie Miasto” i stowarzyszeniem „Rowerowe Katowice” przygotowały m.in. piknik z mieszkańcami ulicy Kościuszki, policyjną akcję prewencyjną, gdzie zamiast mandatów kierowcy dostaną lizaki i ulotki informacyjne, a także nocny przejazd rowerowy pod hasłem „Night Biking”. W przygotowaniu jest również interaktywna mapa na której będzie można zaznaczać dobre praktyki oraz wskazywać elementy do poprawy.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 03, 2015 8:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Wrocław - 42% ulic.

http://www.prw.pl/articles/view/46295/W ... ko-30-km-h


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 03, 2015 9:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
mikeleg napisał(a):

Ilościowo czy kilometrowo? Jaki jest wskaźnik dla Warszawy?
Czy ta zmiana we Wrocławiu to tylko znaki B-43 czy też zmiana organizacji ruchu , progi?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 03, 2015 9:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Na takie pytania odpowiedź jest tu:
http://zdium.wroc.pl/view/index/1

;-)

A tak na poważnie to myślę, że raczej ilościowo. Z wrażenia kogoś z Warszawy to tam są strefy wszędzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 04, 2015 13:15 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pt wrz 25, 2015 7:48
Posty: 5
W Krakowie coś takiego jest, a i tak nikt tego nie przestrzega.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL