Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N maja 02, 2010 0:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
hej,

zważywszy na sytuację na skrzyżowaniu Senatorska - Bielańska - Wierzbowa (jak ktoś był to powinien wiedzieć o co chodzi) postanowiłem zawalczyć tam o zmianę organizacji ruchu. po krótkim namyśle padło na utworzenie 2 rond.

wstępny projekt: (czerwone - pasy, zielone - przejścia dla pieszych, żółte - ronda, niebieskie - pozostałość po ortofotomapie)

Obrazek

wstępna uwaga jest taka, że przejście przez Wierzbową powinno być bliżej ronda, ew można dać na wyjeździe z ronda na wierzbową 1 pas zamiast 2, który potem sam przeistoczy się w 2, a przejście przez jezdnię będzie węższe (= lepsza widoczność dla pieszych)

Wierzbowa jest jednokierunkowa i 3. pojawiający się pas jest do prawoskrętu

dla niezorientowanych: wsch-zach jest Senatorska, od płn dochodzi Bielańska, na płd idzie Wierzbowa

proszę o uwagi i propozycje.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 04, 2010 10:53 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mplonski napisał(a):
hej, zważywszy na sytuację na skrzyżowaniu Senatorska - Bielańska - Wierzbowa (jak ktoś był to powinien wiedzieć o co chodzi) postanowiłem zawalczyć tam o zmianę organizacji ruchu. po krótkim namyśle padło na utworzenie 2 rond.


Ogólnie: pomysł dobry i - z całym szacunkiem - nienowy:

Obrazek
Źródło:
http://gazetadom.pl/nieruchomosci/1,73497,3742745.html

Jeśli o szczegóły chodzi, to ronda powinny być jednopasowe. Tam naprawdę nie ma takiego ruchu, żeby budować rozwiązania zamiejskie. Szczególnie niebezpieczne są dwupasowe zjazdy z rond. Pas dzielący na odcinku między rondami może być sporo węższy. Ruchu na rondo nie powinno się naprowadzać stycznie do jego obwodu - jeśli zrobić by dokładnie wg Twojego rysunku, to niektóre relacje (np. z Senatorskiej w Wierzbową i z Placu w Bielańską) wciąż można by pokonywać z prędkością rajdową, a zatem ronda nie spełniłyby funkcji uspokojenia ruchu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 04, 2010 18:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Napisałem do ZDM czy planują coś z tym zrobić. Ale z realizacją tego co jest w w/w artykule ciężej będzie ;-)

i w/g niego nie ma możliwości wjazdu na ul. Nowy Zjazd z Moliera, który to zjazd jest dosyć często "uczęszczany".

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 08, 2010 8:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
mplonski napisał(a):
Napisałem do ZDM czy planują coś z tym zrobić. Ale z realizacją tego co jest w w/w artykule ciężej będzie ;-)


Zwracam uwagę, że można to realizować etapowo - każdy narożnik placu oddzielnie. Na dobry początek można też oczywiście prowizorycznie zorganizować ruch separatorami - tak jak w Twoim wniosku, tylko trochę inaczej je rozmieścić.

Cytuj:
i w/g niego nie ma możliwości wjazdu na ul. Nowy Zjazd z Moliera, który to zjazd jest dosyć często "uczęszczany".


Nowy Przejazd, Nowy Zjazd jest na Mariensztat ;-)

Poza tym zgadza się - sam często z tego skrótu korzystam. Ale tak naprawdę ten zjazd nie obsługuje żadnej istotnej relacji - na trasę W-Z można równie dobrze zjechać Bielańską, a wąskie gardło i tak jest dalej (najpierw tunel, potem przystanek Stare Miasto). Jest popularny dlatego że pozwala wepchać się bez kolejki w korek na trasie W-Z, w związku z czym opłaca się np. jechać od Marszałkowskiej Królewską i przez plac Piłsudskiego. Jak go zamkniesz, to owszem paru osobom dojazd wydłuży się o 500 m, ale z drugiej strony zmniejszy się zator na Trasie W-Z między placem Bankowym a Nowym Zjazdem.

Ps. Oczywiście, dla rowerów powinien pozostać kontrapas.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 08, 2010 8:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
olek napisał(a):
Nowy Przejazd, Nowy Zjazd jest na Mariensztat ;-)

Poza tym zgadza się - sam często z tego skrótu korzystam. Ale tak naprawdę ten zjazd nie obsługuje żadnej istotnej relacji - na trasę W-Z można równie dobrze zjechać Bielańską, a wąskie gardło i tak jest dalej (najpierw tunel, potem przystanek Stare Miasto). Jest popularny dlatego że pozwala wepchać się bez kolejki w korek na trasie W-Z, w związku z czym opłaca się np. jechać od Marszałkowskiej Królewską i przez plac Piłsudskiego. Jak go zamkniesz, to owszem paru osobom dojazd wydłuży się o 500 m, ale z drugiej strony zmniejszy się zator na Trasie W-Z między placem Bankowym a Nowym Zjazdem.

Ps. Oczywiście, dla rowerów powinien pozostać kontrapas.


ahh, fakt, zawsze mylę te 2 nazwy

co prawda wydaje mi się, że lepiej zachować ten skrót. przy Bielańskiej mamy sporo bloków mieszkalnych i może zrobić się mały problem z różnymi niebezpiecznymi zachowaniami kierowców. poza tym, jak dla mnie to jest mała różnica czy auta będą wjeżdżać w korek przy Bielańskiej czy przy Nowym Przejeździe - i tak w godzinach szczytu ciągnie się on (korek) do Bankowego, a na Nowym Przejeździe prawie do Senatorskiej. nie wspominając już o Bankowym, gdzie w godzinach szczytu można czekać na autobus stojący kilkadziesiąt metrów od nas 20-30min ;-)

nie rozumiem także jak zmniejszy się zator na trasie W-Z jeśli kierowcy będą do niego wjeżdżać przy Bielańskiej, a nie przy Nowym Przejeździe. po prostu w innym miejscu będą do niego wjeżdżać.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 23, 2014 13:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Budżet partycypacyjny na 2016 to dobra okazja by wrócić do tematu. Jako pasy rowerowe w ciągu Senatorskiej. Na ronda sobie pewnie jeszcze z 20 lat poczekamy, więc przygotowałem taką dość minimalistyczną alternatywę:

Obrazek

Oprócz pasów propozycja obejmuje:

- likwidację wydzielonych pasów do skrętu w prawo, które powodują że rowerzysta musi jechać środkiem jezdni;

- korektę wlotu Bielańskiej, tak by był bardziej pod kątem prostym;

- azyle na przejściach dla pieszych przez Senatorską i Bielańską;

- poszerzenie azylu na przejściu dla pieszych od strony placu Teatralnego.

Spróbuję jeszcze narysować drugą propozycję, z kontrapasem w Wierzbowej, ale wtedy trzeba by zlikwidować "trójkąt" na wlocie Wierzbowej i przenieść przejście dla pieszych na którąś ze stron tego wlotu. Zastanawiam się po której stronie byłoby lepiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 23, 2014 15:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Spróbuję jeszcze narysować drugą propozycję, z kontrapasem w Wierzbowej, ale wtedy trzeba by zlikwidować "trójkąt" na wlocie Wierzbowej i przenieść przejście dla pieszych na którąś ze stron tego wlotu. Zastanawiam się po której stronie byłoby lepiej.


Jako człowiek kompromisu doszedłem do wniosku, że może być po obu. Przy okazji odtworzyłem też zjazd bramowy, który przeoczyłem w wersji 1:

Obrazek

Ktoś się orientuje, jakie były przyczyny wywalenia przystanku plac Teatralny 01 z placu aż za Niecałą, gdzie jest węziej?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 24, 2014 8:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
olek napisał(a):
Ktoś się orientuje, jakie były przyczyny wywalenia przystanku plac Teatralny 01 z placu aż za Niecałą, gdzie jest węziej?

Pewnie żeby było więcej pasów. Choćby na pięćdziesięciu metrach... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: plac Bankowy
PostNapisane: Pn lis 24, 2014 17:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Drugie problematyczne skrzyżowanie na trasie Senatorska - Elektoralna to plac Bankowy. A to pomysł na rozwiązanie:

Obrazek

Założenia:

- wprowadzenie przejazdu na wprost dla rowerzystów;

- redukcja liczby pasów ruchu na przejściu dla pieszych do 2x2 (w kierunku północnym pas wykształca się tuż przed przejściem, w kierunku południowym i tak decyduje przepustowość skrzyżowania z Królewską.

Lewoskręt z Marszałkowskiej w Elektoralną ulega kasacji ze względu na widoczność i czytelność rozwiązania. Tę relację obsługuje zawrotka na wysokości Ogrodu Saskiego - plac Żelaznej Bramy - Ptasia / Przechodnia. W drugą stronę (plac Bankowy - Senatorska) skręt w lewo zostaje ze względu na autobusy.

Zastanawiałem się też nad wrysowaniem pasów rowerowych wzdłuż Marszałkowskiej, ale nie jestem przekonany co do celowości ich wprowadzania na tym etapie - kontynuacja w obie strony będzie wymagać szeroko zakrojonych zmian, a na samym skrzyżowaniu ustawią rowerzystów niekorzystnie (po prawej stronie skręcających w prawo).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL