Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 04, 2010 13:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm

Prezydent W-wy napisał(a):
Plan zagospodarowania przestrzennego rejonu skrzyżowania al. Sikorskiego i ul. Sobieskiego (Mokotów) - wyłożenie

Na podstawie art. 17 pkt 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) oraz uchwały Rady m.st. Warszawy nr LXXXIV/2858/2006 Rady m. st. Warszawy z dnia 26 października 2006 r. zmienionej uchwałą Nr XI/326/2007 Rady m. st. Warszawy z dnia 14 czerwca 2007 r., zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu skrzyżowania al. Sikorskiego i ul. Sobieskiego, obejmującego obszar ograniczony:
- od północy: oś ulicy Idzikowskiego na odcinku od wschodniej linii rozgraniczającej al. W. Witosa do przedłużenia wschodniej granicy dz. ew. nr 2 z obrębu 1-05-09;
- od wschodu: wschodnia granica dz. ew. nr 2 z obrębu 1-05-09 i jej przedłużenie na odcinku od osi ul. Idzikowskiego do osi ul. Sobieskiego, oś ul. Sobieskiego na odcinku od przedłużenia wschodniej granicy dz. ew. nr 2 z obrębu 1-05-09 do ciągu pieszego położonego wzdłuż północnych szczytów budynków przy ul. Burgaskiej i ul. Neseberskiej, północna linia rozgraniczająca ciągu pieszego położonego wzdłuż północnych szczytów budynków przy ul. Burgaskiej i ul. Neseberskiej, na odcinku od osi ul. Sobieskiego do al. gen. Sikorskiego, wschodnia linia rozgraniczająca al. gen. Sikorskiego na odcinku od ciągu pieszego położonego wzdłuż północnych szczytów budynków przy ul. Burgaskiej i ul. Neseberskiej, do przedłużenia osi ul. św. Bonifacego;
- od południa: przedłużenie osi ul. św. Bonifacego na odcinku od wschodniej linii do zachodniej linii rozgraniczającej al. gen. Sikorskiego;
- od zachodu: zachodnia linia rozgraniczająca al. gen. Sikorskiego na odcinku od przedłużenia osi ul. św. Bonifacego do polnej drogi równoległej do ul. Pory, polna droga równoległa do ul. Pory, południowa granica działki nr 16 z obrębu 1-02-28, zachodnia granica Lodowiska Stegny, wschodnia granica ogrodów działkowych, oś ciągu pieszo-jezdnego od istniejącego parkingu do osi ul. Idzikowskiego

wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 7 kwietnia 2010 r. do 7 maja 2010 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XVII , od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00.

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 23 kwietnia 2010 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy, PKiN, Pl. Defilad 1, piętro XX, sala nr 2018, o godz. 16.00.

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy, każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta m.st. Warszawy z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 maja 2010 r.


I nowe przejścia podziemne zamiast istniejących w poziomie terenu, by przypadkiem rowerzystom nie było za wygodnie.
Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 30, 2017 15:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/zmiany-w ... ikorskiego

Cytuj:
Zmiany na skrzyżowaniu ulicy św. Bonifacego i al. Sikorskiego. Dzięki inwestycji dewelopera powstało tu nowe przejście dla pieszych.

Obrazek
(kliknij, by powiększyć)


Przebudowa skrzyżowania została zrealizowana przez dewelopera sąsiedniego osiedla, po to aby zapewnić dojazd do nowych budynków. Po zachodniej stronie skrzyżowania powstał nowy, czwarty wlot. Wiązało się to z koniecznością rozbudowy skrzyżowania. Przy okazji powstało dodatkowe przejście dla pieszych i przejazdy rowerowe, wyremontowany został również odcinek chodnika i drogi dla rowerów wzdłuż al. Sikorskiego.

Zmiany w znacznej części objęły sygnalizację świetlną. Nowy wlot został wyposażony w nową instalację (sterownik, sygnalizatory, detekcja ruchu), która po zakończeniu prac została dołączona do istniejących świateł. Obecnie sygnalizacja działa już w akomodacji i została skoordynowana z sąsiednimi skrzyżowaniami.

Za wszystkie prace odpowiedzialny jest deweloper. Zarząd Dróg Miejskich jedynie udostępnił wykonawcy teren budowy.


Przejazd powstał po przeciwnej stronie niż przewiduje PZP, ale mnie bardziej intryguje, po jakiego czorta ustawiono światła na wjeździe/wyjeździe z posesji z pasami włączenia/wyłączenia i brakiem możliwości wjazdu z innych relacji. Zakładam, że dla zasady, nabicia kosztów, utrudnienia życia niezmotoryzowanym i zwiększenia ryzyka wypadków (brak możliwości wyniesienia przejścia/przejazdu), ale może są jeszcze jakieś argumenty? Dotychczas jednak wjazdy tylko na prawoskręty (słusznie) nie były traktowane jako część skrzyżowania, nawet gdy znajdowały się bezpośrednio za światłami. [Chyba, że jest tam możliwość wjazdu na wprost z Bonifacego, ale z tego co widzę, jest linia ciągła.]

Ciekaw jestem też, jakie przewidziano ustawienia świateł, skoro jedyną relacją kolizyjną z wjazdem/wyjazdem z posesji jest ruch pieszo-rowerowy. Cykl stały (nie widzę detektorów niezmotoryzowanych na zdjęciu), z czerwonymi z góry przeznaczonymi do ignorowania? Czy może chociaż stałe zielone, przerywane tylko w przypadku wykrycia samochodu?

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 30, 2017 16:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
To nie jest wjazd, tylko ulica 4KDL w przebiegu zgodnym z planem zagospodarowania. Przepisy nie dopuszczają, by sygnalizacja obejmowała tylko wybrane realizacje na skrzyżowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 31, 2017 12:45 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lip 28, 2010 23:16
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa Ursynów / Mokotów
A mnie bardziej intrygują inne rzeczy, a mianowicie:
- nie zauważyłem przejazdu rowerowego przez Bonifacego po wschodniej stronie Sikorskiego
- nie wykonano przejść dla pieszych przez co najmniej 3 ramiona skrzyżowania Bonifacego / Śródziemnomorska / Czarnomorska (zostało 1 jak dawniej)
- na tym skrzyżowaniu Bonifacego / Śródziemnomorska nie zwężono pasów ruchu, przez co tworzą się sytuacje jak na Obozowej - jeden czy dwa pasy ruchu??
- nie wybudowano wjazdu dla rowerów z Bonifacego w kierunku przejazdu przez Sikorskiego
Wydana olbrzymią ilość pieniędzy na modernizację 2 sygnalizacji, a sytuacja pieszych i rowerzystów uległa poprawie w 30% w stosunku do możliwości.

Na razie to w tamtej okolicy wydaje się masę pieniędzy na doraźne działania, podczas gdy powinno się kompleksowo dostosować układ drogowy do nowoczesnych trendów i ruchu pieszo-rowerowego. A na tę chwilę inwestycje konserwują układ drogowy z okresu 1975-1990.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 8:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Czy ktoś się orientuje, czy planowane są jakiekolwiek prace na skrzyżowaniach Sobieskiego z Bonifacego i Sobieskiego z Mangalia/Limanowskiego? Z punktu widzenia rowerowego chyba nic nie jest tam prawidłowe: nie wymalowane na czerwono 'połówkowe' p-11, światła tylko dla pieszych, słup oświetlenia na przejeździe, przeszkody w skrajni etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 9:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
em c napisał(a):
Czy ktoś się orientuje, czy planowane są jakiekolwiek prace na skrzyżowaniach Sobieskiego z Bonifacego i Sobieskiego z Mangalia/Limanowskiego? Z punktu widzenia rowerowego chyba nic nie jest tam prawidłowe: nie wymalowane na czerwono 'połówkowe' p-11, światła tylko dla pieszych, słup oświetlenia na przejeździe, przeszkody w skrajni etc.

Przecież za chwileczkę będzie budowany tramwaj na Wilanów. Jak zgłosisz w konsultacjach to jest szansa że zrobią.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 16:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
To nie jest wjazd, tylko ulica 4KDL w przebiegu zgodnym z planem zagospodarowania. Przepisy nie dopuszczają, by sygnalizacja obejmowała tylko wybrane realizacje na skrzyżowaniu.


Pytanie, czy faktycznie jest to jedno skrzyżowanie. Oczywiście klasyczny argument to fakt, że definicję skrzyżowania spełniają w 100% punkty przecięcia dróg dla rowerów, na których nie ustawiono osobnych świateł. Ale poza tym PoRD stwierdza, że skrzyżowanie to przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie. Czy w takiej sytuacji przecięcie (Bonifacego/Sikorskiego) i rozwidlenie (Sikorskiego/Nowa) nie mogą być traktowane jako osobne skrzyżowania?

A wracając z poziomu teoretycznego na praktyczny, czy nie można przynajmniej świateł na tym ramieniu/skrzyżowaniu ustawić na permanentne zielone dla pieszych/rowerzystów i strzałkę* dla kierowców? Zapalanie czerwonego pieszo-rowerowego naprawdę nie ma w tym miejscu sensu - już teraz wszyscy się przyzwyczajają, że - podobnie jak w przypadku niektórych skrzyżowań z przyciskami - swiatła są tylko po to, by je ignorować i zastanawiać się nad kompetencjami "speców" od sygnalizacji.

*W liczbie pojedynczej, bo w relacji Sikorskiego->Nowa nie ma strzałki. Za to zielone dla samochodów i tak się pali w tym samym czasie, co zielone pieszo-rowerowe.

pzinek napisał(a):
Przecież za chwileczkę będzie budowany tramwaj na Wilanów. Jak zgłosisz w konsultacjach to jest szansa że zrobią.


Z tą chwileczką bym był ostrożny. Od dwóch lat za chwileczkę są budowane przejścia przy Czterdziestolatku, a z działki tramwajowej - Obozowa jest za chwileczkę modernizowana od 7 lat. ;)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 02, 2017 17:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):
Z tą chwileczką bym był ostrożny. Od dwóch lat za chwileczkę są budowane przejścia przy Czterdziestolatku, a z działki tramwajowej - Obozowa jest za chwileczkę modernizowana od 7 lat. ;)

W tym zdrobnieniu zaszyłem ironie ;)

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL