Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 13, 2010 10:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
jacor napisał(a):
No to kujmy żelazo póki gorące.
Moje propozycje poszerzenia peronów przystanków:
Centrum 09,


08, 10 i 07 też by się przydało.

Inne moje typy:
Muzeum Narodowe 05 i 06
DH Smyk 05 i 06
Metro Świętokrzyska 05 i 06
Hala Mirowska 04
Kino Femina 10, 09, 05 i 06
Daleka 02 i 01
Dw. Wileński 08, 11 (na Solidarności, którą teraz można śmiało zwęzić, bo ten pierdzilion pasów przy skrzyżowaniu jest już zbędny od kiedy powstał trambuspas)
Dw. Wileński 10, 07, 09 (to te w Targowej, tam też jest z czego ciąć i odzyskiwać)

Tyle z lokalizacji przeze mnie sprawdzonych. Olek pewnie dorzuciłby jeszcze coś z Okopowej/Towarowej, bo mówił na spotkaniu o jednym z przystanków tam.

No i jak ktoś jeździ ciągiem Grochowskiej, Puławskiej, czy na Bielanach/Bemowie, to powinien stamtąd coś dodać. Bo nie wierzę, by wszystko było ok.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 13, 2010 14:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
A może przy tej okazji warto by też zaproponować doprojektowanie dodatkowych przejść dla pieszych. Już było o tym mówione parę razy, jest trochę miejsc gdzie można to wykonać bez większego problemu a mogłoby znacznie ułatwić dojścia i rozładować tłok na przystankach (ludzie dochodzą z dwóch kierunków, więc tłum rozlewa się równomiernie a nie tak że przy przejściu tłok a reszta przystanku pusta). Moje propozycje:

Płocka 03 i 04 - dojście od strony Skierniewickiej, światła są, brakuje przejścia, to w ogóle jest skandal że tego nie zrobiono przy okazji przebudowy;

Plac Zawiszy 05 - dojście do przejścia na wysokości ul. Miedzianej, do wykonania od ręki, wystarczy ułożyć chodnik, ew. też do przystanków 06 i 08 ale to już by wymagało przesuwania jezdni i dorobienia przejścia przez jeden tor;

Plac Starynkiewicza 03 - dojście od tego samego przejścia przy Miedzianej z kolei od drugiej strony, tak samo wystarczy ułożyć kawałek chodnika;

Kijowska 04 - dojście do przejścia pomiędzy ul. Marcinkiewicza i Kępną;

Majakowskiego 03 i 04 - dojście do przejścia po stronie zachodniej, zresztą tu kiedyś niestety był śmiertelny wypadek bo babka chciała przejść po tej stronie gdzie nie ma przejścia, a przecież wystarczyłoby dociągnąć kawałek chodnika do istniejącego przejścia - po stronie północnej kosztem pola wyłączonego z ruchu, po południowej trzeba by trochę zawęzić jezdnię;


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 17, 2010 19:27 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Prawdę mówiąc trochę się pogubiłem już.
Może napiszcie kompleksowo w takim porządku:

- Nazwa przystanku
- Co do zmiany (poszerzenie peronu, dodatkowe dojście, odsunięcie wiaty na równo z barierkami itp)
- krótkie uzasadnienie.

Urzędnikom też będzie łatwiej się połapać jak wszystko będzie jasno i czytelnie uporządkowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 23, 2010 12:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... olicy.html

Aleksander Kurstak napisał(a):
Cztery antyprzykłady przesiadek w stolicy
red.
2010-03-22, ostatnia aktualizacja 2010-03-21 21:50

List czytelnika: Artykuł o niewygodnych przesiadkach ("Gazeta" 12 marca) cieszy, bo władze miasta wreszcie zaczną może dostrzegać problemy, które same stworzyły.
Wąski przystanek na skrzyżowaniu Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi. W godzinach szczytu ludzie nie mogą się zmieścić, wysiadający wchodzą w drogę wsiadającym

1) Przystanek przy Galerii Mokotów (przez ZTM z uporem godnym lepszej sprawy nazywany "Rzymowskiego"). Jego lokalizacja w stronę Ursynowa jest przykładem, jak projektant działający według trendów z lat 60. XX w. potrafi utrudnić ludziom życie. Zamiast przejścia dla pieszych zafundował spacery po kil-kaset metrów (bo oczywiście "nie dało się" inaczej) przez ulokowane w odległych miejscach kładki.

2) Muzeum Narodowe (w Al. Jerozolimskich ponad sto metrów od ronda de Gaulle'a). Lokalizacja przystanku autobusowego na Pragę to skandal, z którym od lat nikt nie po-trafi nic zrobić.

3) Rondo Dmowskiego. Ruch pieszy wrzucony pod ziemię, ludzie zmuszeni do wielokrotnego biegania po schodach. Bezsensowne umiejscowienie przystanku autobusowego pod Domami Towarowymi "Centrum" (jakoś dziwnym trafem pozo-stałe udało się umieścić tuż za skrzyżowaniem) utrudnia przesiadanie się setkom tysięcy mieszkańców.

4) Rondo Wiatraczna. Tu nikt nie potrafi wykazać się rozumem i do-prowadzić do zatrzymywania się wszystkich autobusów jadących na pętlę tam, gdzie obecnie staje 521 w stronę centrum. To chodnik łączący Grochowską z al. Waszyngtona, blisko przystanków tramwajowych.


Jeśli chodzi o zgłaszane przeze mnie przystanki w Al. Jerozolimskich/Grójeckiej, wszystkie kwalifikują się do poszerzenia peronu i zrównania wiaty z barierkami z powodu niedostosowanie szerokości peronu do natężenia ruchu.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 23, 2010 13:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Ad.4) Przystanek Wiatraczna 03 jest o tyle atrakcyjny, że znajduje się na samym rondzie, a nie przed/za nim. Do tego tuż obok (bez przechodzenia przez jezdnie) jest przystanek tramwajowy w stronę centrum, Wiatraczna 02.
Dodam, że część autobusów 521 zawraca na Wiatracznej i nie jedzie do centrum. Wówczas autobus okrąża całe rondo, mija przystanek Wiatraczna 03 i zatrzymuje się dopiero na przystanku Wiatraczna 22, przy pętli, po czym wszyscy pasażerowie odbywają rytualną pielgrzymkę przez pętlę, przez Al. Stanów Zjednoczonych i przez Al. Waszyngtona do przystanku Wiatraczna 02. Na oko - Zamiast 50m jest 300-400m z dwoma przejściami przez ruchliwe jezdnie i jednym przez ruchliwy wjazd na pętlę.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 23, 2010 16:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Jeżeli chodzi o dwustronne to polecam na pierwszy rzut przystanek tramwajowy Rondo Radosława 05 i 06. Straszny tłok i wąskie perony. Ludzie chodzą po sobie. Tramwaj musi zatrzymywać się dwa razy mimo, że mógłby tylko raz, bo nie ma szansy dojść do niego z początku peronu. Sytuacja bywa jeszcze gorsza w godzinach szczytu.
Że da się widać na przystanku z drugiej strony. Mam na myśli Rondo Radosława 09 i 10. Przejścia są z obu krańców ze względu na dojście do Dzikiej. Zdaję sobie sprawę, że nad dwustronność większe znaczenie ma po prostu mniejsze obłożenie, ale jest to wygodne rozwiązanie.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 26, 2010 8:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://autobusczerwony.blox.pl/2010/03/ ... dkowy.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Nowy bubel przesiadkowy

Jestem zaskoczony rozmiarami reakcji czytelników na tekst o niewygodnych przesiadkach w Warszawie, który powstał na podstawie raportu Zielonego Mazowsza prezentowanego w zeszłym tygodniu. Cały czas dostaję w tej sprawie maile z konkretnymi przykładami miejsc, gdzie ludzie czasem od lat biegają między przystankami w trudzie i znoju.

Czy urzędnicy wyciągną wnioski i z raportu, i z tych skarg? Szef miejskiego biura drogownictwa i komunikacji deklaruje wprawdzie, że tak, ale może to być mocno życzeniowe myślenie. Takich obaw nabrałem, patrząc na projekt nowego ronda w Radości u zbiegu ul. Patriotów (pozioma) i Izbickiej (w górę na skos), którego budowa zaczyna się w tym tygodniu.

Obrazek
http://www.zmid.waw.pl

Wystarczy spojrzeć (różowe paski zatoczek przy żółtych chodnikach), jak bardzo ma być oddalony od tego skrzyżowania przystanek dla autobusów przyjeżdżających od strony Aleksandrowa i Zbójnej Góry - linie 161 i 213. Kto będzie przesiadać się do pociągów na stacji w Radości (niewidoczna na rysunku, należałoby ją umiejscowić w jego lewym dolnym rogu), znowu niepotrzebnie wykona dziesiątki dodatkowych kroków. Na ul. Patriotów przystanki autobusowe blisko skrzyżowania nie załapały się wcale, są za to bliżej stacji.

Z powrotem nieco lepiej - zatoka autobusowa ma się znaleźć zaraz za skrzyżowaniem, ale żeby się dostać na przystanek, trzeba będzie obejść naokoło trawnik. Po co? Skończy się tak jak między pętlą Metro-Marymont a wejściem na stację (ten węzeł to jest dopiero prawdziwy bubel przesiadkowy!), gdzie ludzie taki bzdurnie zaprojektowany klomb już dawno stratowali:

Antywęzeł przesiadkowy Metro-Marymont: w drodze ze stacji na pętlę autobusową prosto przez były trawnik

Obrazek
Fot. czytelnika Pawła Dunczewskiego

ZTM obcina liczbę bezpośrednich połączeń w Warszawie i słusznie. Miasto wprowadza taryfę biletową sprzyjającą przesiadkom. Najwyższy czas zabrać się też za ich jakość!


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 28, 2010 17:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... 0725,.html

Cytuj:
Ratusz planuje nowy superwęzęł przesiadkowy na Gocławku
Jarosław Osowski
2010-06-28, ostatnia aktualizacja 2010-06-27 22:01

Po Młocinach i Okęciu miasto szykuje następny superwęzeł przesiadkowy. U zbiegu Płowieckiej i Ostrobramskiej na Gocławku w jednym miejscu znajdą się pętle tramwajowa i autobusowa, a nad nimi garaż dla kilkuset samochodów

Węzeł przesiadkowy Olszynka Grochowska

Węzeł przesiadkowy Olszynka Grochowska
Dziś obok trwa budowa ogromnego węzła Marsa. Unia Europejska dokłada do niej 118 mln zł. To ostatnie bezkolizyjne skrzyżowanie Trasy Siekierkowskiej ma być gotowe za niecały rok. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zaczął właśnie szukać wykonawcy następnego fragmentu miejskiej obwodnicy, czyli nowych wiaduktów ul. Marsa nad stacją PKP Gocławek. Powinny być otwarte najpóźniej za dwa lata.

Obrazek

Tramwaje w podziemiach

To najbardziej ruchliwy punkt w tej części Warszawy. Ratusz chce to wykorzystać i zatrzymać tu część kierowców z peryferyjnych i podmiejskich osiedli. Nie przedzieraliby się przez korki aż do centrum, ich samochody nie blokowałyby tam chodników. W narożniku Płowieckiej i Ostrobramskiej miasto szykuje dla nich przynajmniej 400 miejsc parkingowych w garażu typu "parkuj i jedź". Podobne działają m.in. nad stacjami metra Młociny, Marymont i Wilanowska. Po każdym porannym szczycie do końca wypełniają się autami.

Na Gocławku metra wprawdzie nie będzie, ale ma tu być przedłużona linia tramwajowa. Nowa zawrotka z czterema stanowiskami znajdzie się w podziemiach garażu przesiadkowego. Tramwaje dotrą tu przez tunel pod Grochowską na wysokości ul. Jordanowskiej. Do centrum czy na Pragę dojedziemy nimi w 20-25 min. - Dodatkowe analizy wykazały, że dalsze przedłużanie linii tramwajowej do stacji PKP Gocławek nie ma sensu. Ta trasa przez Korkową, Naddnieprzańską, Tytoniową i Kresową przypominałaby esy-floresy. Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów, które i tak jeżdżą do centrum - zauważa Mieczysław Reksnis, szef biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu.

Co innego w węźle Marsa. Bezpośrednio nad tramwajami miejscy planiści rezerwują miejsce dla pętli autobusowej. To tu zamiast na Wiatracznej zawracałyby linie z Rembertowa, Wesołej czy Falenicy oraz podmiejskie siedemsetki. Dziś autobusy niepotrzebnie stoją w korkach na Grochowskiej, dublując tramwaje. A przesiadki na Wiatracznej to dla pasażerów gehenna - muszą biegać między wszystkimi narożnikami. Szef ZTM Leszek Ruta powiedział "Gazecie", że otwarcie nowego węzła przesiadkowego na Gocławku pozwoliłoby też wytyczyć buspas wzdłuż całej Ostrobramskiej. Nowa linia kursowałaby nim co kilka minut do istniejącego już buspasa na Trasie Łazienkowskiej.

Domy do rozbiórki

Za budową nowych pętli z garażami na górze opowiedzieli się już radni Pragi-Południe i wszystkie służby miejskie. To element nowej strategii transportowej ratusza, który stawia na wygodne i szybkie przesiadki bez biegania dookoła skrzyżowań.

Mimo to do inwestycji na Gocławku jeszcze daleka droga. Dyrektor Reksnis zakłada optymistyczną wersję, w której nowy punkt przesiadkowy byłby otwarty ok. 2015 r. Jest wart ok. 135 mln zł (według kosztorysu sprzed dwóch lat) i nie ma go nawet w wieloletnim planie inwestycyjnym. Budowę można wprawdzie podzielić na etapy (najpierw pętle, potem garaż), ale wszystko trzeba wpisać do miejscowego planu zagospodarowania.

Jego projekt jest już na ukończeniu. Problem w tym, że przewiduje rozbiórkę kilkunastu domów. - Zawsze może się trafić jakiś protestujący - przyznaje Maria Przytulska, naczelnik wydziału analiz programowych w urzędzie miasta. - Ale z drugiej strony życie w sąsiedztwie ruchliwego węzła jest bardzo uciążliwe i niewykluczone, że mieszkańcy będą jednak zainteresowani przeprowadzką.


W skrócie - jak zbudować węzeł przesiadkowy, żeby wydać kupę kasy i przypadkiem nie zintegrować różnych środków transportu. Będzie parę nowych ulic, służących jedynie ganianiu w kółko, będzie piętrowa megapętla, będzie nowy tunel wzdłuż ulicy, nie będzie za to:

- przesiadki z/do kolei, obsługujących takie relacje jak Otwock - rondo Waszyngtona albo Stara Miłosna - Śródmieście;

- przesiadki z autobusów przelotowych (Marsa - Ostrobramska na przykład) na tramwaje na pętli.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 29, 2010 7:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Mnie zastanawia co to jest to "bezkolizyjne przejście dla pieszych" na rysunku.
Czyżby przejście podziemne? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 29, 2010 7:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Ratusz planuje nowy superwęzęł przesiadkowy na Gocławku


Strategie sobie, rzeczywistość sobie. Żadnego węzła Gocławek nie ma ani w Studium uwarunkowań, ani w Strategii transportowej, ani w żadnym innym dokumencie. Rzeźbią Panowie, rzeźbią.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL