Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 05, 2010 13:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 10:29
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa, Legionowo
http://www.zm.org.pl/?a=przystanki-103

Już w najbliższą środę zapraszamy na drugie spotkanie otwarte Zielonego Mazowsza. Tym razem tematem przewodnim będą przystanki komunikacji zbiorowej.


Komunikacja w Warszawie się zmienia. Pojawiają się nowe, komfortowe autobusy - wyposażone w klimatyzację i monitoring, ale przede wszystkim w niską podłogę, która ułatwia dostęp do wnętrza. Poprawia się więc komfort podróży. W bólach, ale jednak powstają buspasy. Dzięki temu wszystkiemu podróż komunikacją zbiorową jest nieco bardziej atrakcyjna, gdyż jest szybsza. Ale to wszystko za mało, by komunikacja miejska była atrakcyjna.

Przejazd w pojeździe komunikacji zbiorowej z przystanku A do B to tylko jeden z elementów podróży. Co z tego, że będzie szybki i komfortowy, skoro dojście na przystanek i z przystanku takie nie jest? Co z tego, że mamy szybkie metro, gdy czas przesiadki do niego jest dłuższy niż czas jazdy nim? I co zrobić, aby to poprawić? O tym wszystkim już na najbliższym spotkaniu otwartym Zielonego Mazowsza. Pokażemy nie tylko przykłady z Warszawy, ale i zdjęcia z Budapesztu, Amsterdamu i innych miast Europy.

Kiedy i gdzie?


Spotkanie odbędzie się 10 marca w siedzibie stowarzyszenia przy ulicy Nowogrodzkiej 46 m. 6 o 17:30. Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 08, 2010 23:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=139&c=98&l=1

Zarząd Transportu Miejskiego napisał(a):
Nazwy przystanków Muszą być aktualne
opublikowano 2 marca 2010r.
ostatnia aktualizacja 3 marca 2010r.

Obrazek

Nazwy przystanków komunikacji miejskiej są jednym z elementów ułatwiających orientację w przestrzeni, a co za tym idzie – poruszanie się po Warszawie. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego dba o to, by były aktualne. Nazwy kilku kolejnych zespołów przystankowych zostały zaktualizowane 1 marca.

Jednym z nich był zespół HOTEL VERA
(przy skrzyżowaniu Szczęśliwickiej i Bitwy Warszawskiej 1920 r.). Hotelu już nie ma, więc nazwa przystanku stała się nieaktualna. Przystanki tam się znajdujące nazywają się teraz SZCZĘŚLIWICKA.

W tym przypadku można powiedzieć, że „upieczono dwie pieczenie przy jednym ogniu”. Nazwa SZCZĘŚLIWICKA została wcześniej wykorzystana na przystankach stojących przy skrzyżowaniu tej ulicy z Grzymały-Sokołowskiego. Nazwy nie mogą się powtarzać, więc te przystanki zostały połączone w jeden zespół z OŚRODKIEM INFORMATYKI PKP. Ta nazwa także stała się nieaktualna (Ośrodka już nie ma. W budynku siedzibę ma teraz spółka PKP Informatyka) i również została zmieniona. Cały zespół otrzymał nową nazwę GRZYMAŁY-SOKOŁOWSKIEGO.

Kolejnym przykładem aktualizacji nazwy jest zespół CENTRUM OPTYKI (przy ul. Ostrobramskiej). Centrum przestało istnieć. W pobliżu jednak nie ma żadnej ulicy poprzecznej, od nazwy której można by nazwać przystanek. W jego nazwie nie mogło również znaleźć się stojące obok centrum handlowe. Zapadła decyzja, by nazwać przystanek OS. OSTROBRAMSKA (Zmiana wejdzie w życie przy okazji wprowadzania reorganizacji układu linii na pobliskim węźle Marsa). Taką nazwę miała wcześniej pętla znajdująca się u zbiegu Łukowskiej i Rodziewiczówny. Zmieniono ją na WITOLIN. To tradycyjna nazwa tego obszaru Warszawy. Zgodna z systemem nazewnictwa stosowanym przez MSI.

Zaktualizowana została także nazwa przystanku KINO OCHOTA. Świątyni X muzy już nie ma (w budynku znajduje się obecnie Och-Teatr), więc przystanek nazywa się teraz CZĘSTOCHOWSKA (pobliska ulica poprzeczna do Grójeckiej).

Inaczej nazywa się także zespół AL. ZJEDNOCZENIA (przy skrzyżowaniu Żeromskiego i Jarzębskiego). Jego nowa nazwa to BIELANY-RATUSZ. O zmianę wnioskowały władze dzielnicy. Nowa nazwa znacznie ułatwi mieszkańcom Bielan dojazd do niedawno otwartego urzędu. Uzupełni ponadto spis istniejących już „urzędowych” przystanków w innych dzielnicach, np. BEMOWO-RATUSZ, WOLA-RATUSZ czy BIAŁOŁĘKA-RATUSZ.

W celu ograniczenia kosztów, które w przypadku każdej zmiany wynoszą od ok. 35 do ok. 60 zł netto (w zależności od tego, czy na przystanku jest wiata czy tylko słupek) od jednego przystanku, nowe nazwy przystanków są, w miarę możliwości, nadawane przy okazji innych zmian dotyczących linii, które się przy nich zatrzymują. I tak, np. zmiany związane z zespołem Grzymały-Sokołowskiego dotyczą m.in. linii 187, która od 1 marca kursuje nieco inną trasą.
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa

IMO niektóre zmiany są nietrafione: np. "Szczęśliwicka" powinna zostać bez zmiany, zaś d. "Hotel Vera" powinni nazwać Technikum Kolejowe, natomiast Grzymały-Sokołowskiego dla większości pasażerów może być nieczytelna, zaś przeniesienie "Os. Ostrobramska" z pętli funkcjonującej kilkadziesiąt lat w inne miejsce jest mało rozsądne. No ale przecież ktoś na Sentorskiej dostanie premię za "racjonalizację" …


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 09, 2010 6:14 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe czym autor wytłumaczy zmianę nazwy stacji metra z RATUSZ na RATUSZ-ARSENAŁ ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 20:43 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Się Raffi nie pochwalił:

http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1646919 ... omosc.html

Cytuj:
Buspas to nie wszystko
"Trzeba myśleć kompleksowo"

06:27 10.03.2010 / TVN Warszawa

Półtorej godziny z Wilanowa na Wolę w porannym szczycie - tyle może zająć podróż do pracy z powodu niedopracowanego systemu przesiadek w komunikacji miejskiej. Jak poprawić sytuację w najważniejszych punktach przesiadkowych w Warszawie?

- Są takie dzielnice, z których ciężko dostać się komunikacją miejską do pracy. To kwestia przesiadania się co najmniej dwa razy. Komunikacją miejską z Wilanowa na Wolę jadę prawie półtorej godziny. Samochodem, nawet stojąc w korkach, zajmuje to 40 minut. Jest oczywiste, co wybiorę - mówi Dorota, która zadzwoniła na numer Miejskiego Reportera (22 444 77 77).

Marnowanie czasu

Przedstawiciele organizacji zajmujących się stołecznym transportem są zgodni: system przesiadkowy jest niedopracowany. - Jeżeli podróż autobusem zajmuje 40 minut, to zwykle 15 min. jest marnowane na przesiadkę - tłumaczy Rafał Muszczynko z Zielonego Mazowsza.

Skutki są takie, że warszawiacy rezygnują z komunikacji miejskiej i przesiadają się do aut. - Albo tworzy się linie "spod drzwi do drzwi" - mówi Muszczynko.

Jego zdaniem stołeczna komunikacja rozwija się w dobrym kierunku, ale wciąż brakuje kompleksowego patrzenia na inwestycje. Proponuje więc konkretne rozwiązania. - Przy okazji wytyczania buspasa w Al. Jerozolimskich można przesunąć przystanki bliżej skrzyżowań. To znacznie skróci czas przechodzenie między przystankami. I to nawet o połowę - proponuje Muszczynko.

"To brak współpracy"

Jego zdaniem coraz lepiej zgrane są rozkłady jazdy. Problem leży gdzie indziej. - Przy okazji remontów pętli nikt nie myśli np. o zmianie położenia przystanków. Po prostu wymienia się nawierzchnię i to wszystko - uważa Muszczynko.

Jego opinię potwierdza Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. - Największy problem to brak myślenia kompleksowego. Jest kolej, miasto i każdy ma swoje inwestycje, ale nikt nie myśli jak współpracować przy prowadzeniu prac - uważa.

W środę Zielone Mazowsze organizuje dyskusję o przystankach komunikacji miejskiej i sposobach na poprawę przesiadek.

Początek spotkania o godz. 17.30 w siedzibie stowarzyszenia przy ulicy Nowogrodzkiej 46/6.

roody

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 11, 2010 9:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Spotkanie okazało się być sukcesem.

Temat chwycił, sala napełniona była ponad liczbę miejsc siedzących, choć znieśliśmy wszystkie krzesła z całej seidziby. Pojawiły się też media (Radio Dla Ciebie, potral Infobus). Ciekawa, konstruktywna dyskusja po prezentacji trwała pewnie tyle czasu, co i sama prezentacja. Bonusowa prezentacja Marcina Jackowskiego zwróciła uwagę na problem systemowy - nieprzestrzeganie zapisów miejskich dokumentów przez urzędników. Spotkanie po prezentacji zaczęło żyć własnym życiem trochę i był to żywot piękny, choć krótki. Widać, że ludzie jeszcze nie mieli chęci wychodzić, czuli pewien niedosyt (może to i dobrze, będą chcieli wrócić do nas).

Ja osobiście już nie mogę się doczekać kolejnego spotkania. Tematem będzie kolej na Mazowszu, a autorem prezentacji - Karol Trammer, specjalista z niezależnego pisma "Z biegiem szyn".

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 12, 2010 12:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... rawki.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Warszawskie przesiadki koniecznie do poprawki
2010-03-12, ostatnia aktualizacja 2010-03-11 23:09

Zbyt daleko biegamy między przystankami, ich wysepki są za wąskie, a autobusy nie zatrzymują się tuż przy krawężnikach. Dlatego przesiadki w Warszawie to dla pasażerów duża niewygoda. Ratusz szykuje zmiany.

Obrazek
Wąski przystanek na skrzyżowaniu Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi. W godzinach szczytu ludzie nie mogą się zmieścić, wysiadający wchodzą w drogę wsiadającym

Ideałem byłoby sklonować Trasę W-Z. Po zeszłorocznym remoncie tramwaje i autobusy nie tylko wyprzedzają stojące tam w korkach samochody, ale mają też wspólne przystanki na środku jezdni. Podczas przesiadki wystarczy zrobić tylko kilka kroków. Pasażerowie od razu to polubili i linie kursujące Trasą W-Z cieszą się dużą popularnością.

Ale już żeby przesiąść się koło ratusza, trzeba krążyć po podziemnych korytarzach, wspinać się po schodach i biegać po całym pl. Bankowym.

Zielone Mazowsze, które przygotowało raport o przesiadkach w naszym mieście, obliczyło, że warszawiacy tracą na nie mnóstwo czasu. I nie chodzi tu o długie czekanie, bo większość linii kursuje w godzinach szczytu częściej niż kiedyś. Mnóstwo czasu marnujemy głównie na zbędne wędrówki.

30 cm robi różnicę


- W wielu ruchliwych miejscach przystanki są zbyt daleko od skrzyżowań - wytyka Rafał Muszczynko z Zielonego Mazowsza.

Żeby z tramwaju na rondzie de Gaulle'a przesiąść się do autobusu, pasażerowie muszą pokonywać nawet 300 m. Na pl. Zawiszy - 450 m. Z pętli tramwajowej Żerań FSO do przystanku wszystkich autobusów w stronę Tarchomina i Legionowa idzie się aż pół kilometra, pod hipermarket Auchan.

Po drodze na pasażerów czyhają pułapki - a to drzewo, kosz na śmieci czy latarnia akurat tam, gdzie autobus otwiera drzwi; a to wiata, która blokuje przejście. Tak jest np. w Al. Jerozolimskich przy Marszałkowskiej czy przed rondem Babka, gdzie wpadają na siebie tłumy pasażerów idące w różnych kierunkach. - W Łodzi już dawno odkryli, że wiaty na wysepce wystarczy przesunąć bliżej jezdni. 30 cm robi różnicę. U nas to niemożliwe, bo za wiatami niepotrzebnie sterczą jeszcze barierki - zauważa Rafał Muszczynko.

- Zmierzyłem wysepkę tramwajową na Obozowej przy al. Prymasa Tysiąclecia. Między koszem na śmieci a krawędzią przystanku było tylko 85 cm. I to ma wystarczyć pasażerom? - pyta Aleksander Buczyński.

Stowarzyszenie odwiedziło różne polskie i zachodnioeuropejskie miasta. Za raj przesiadkowy uznało Amsterdam. Można tam spotkać np. przystanek tramwajowy tylko 1,5 m od wyjścia ze stacji metra. W innym miejscu tramwaj przed przystankiem wjeżdża na ten sam tor, którym kursuje kolejka - bliższych przesiadek już się nie da zorganizować.

Dyktat zmotoryzowanych

- Precz z zatokami przystankowymi dla autobusów! - to inna obserwacja Zielonego Mazowsza z zachodniej Europy. W zatokach autobusy zwykle nie podjeżdżają pod krawężnik albo nie wjeżdżają do nich wcale. Pasażerowie muszą się więc wspinać na schodek w drzwiach z jezdni.

Ale czy zatrzymujący się na jezdni autobus nie blokuje przejazdu? - Na Zachodzie kierowcy czekają cierpliwie na ich odjazd. W Niemczech to chodniki wcinają się w jezdnię na wysokości przystanków. U nas jednak obowiązuje samochodowy dyktat - krytykuje Zielone Mazowsze. W ratuszu dopatruje się nadreprezentacji zmotoryzowanych urzędników, którzy nie wiedzą, jak ważne są wygodne przesiadki. Ich koszmar potrafi zniechęcić ludzi do komunikacji.

- Podjąłem próbę przybliżenia jednego z przystanków na Bielanach do skrzyżowania. Urzędnik odpisał mi, że jego lokalizacja jest optymalna, zatwierdziła ją jakaś ważna komisja, a poza tym na zmiany brakuje pieniędzy - żali się Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza.

"Gazeta" dowiaduje się jednak, że ratusz chce ułatwić życie pasażerom. Mieczysław Reksnis, dyrektor miejskiego biura drogownictwa i komunikacji, zamówił raport o nowych standardach tworzenia węzłów przesiadkowych.

- To powinno wyznaczyć kierunek zmian - zapowiada. - Przykładową przebudowę jednego z węzłów chcielibyśmy zacząć jeszcze w tym roku.

Sonda napisał(a):
Czy wspólne przystanki autobusów i tramwajów są dobrym rozwiązaniem?

89% tak (255)
10% nie (29)
1% nie mam zdania (4)

Liczba oddanych głosów: 288


Cytuj:
Czekamy na listy
Jak wyglądają przesiadki w Warszawie? Gdzie są wyjątkowo niewygodne? Czy są jakieś pozytywne przykłady. Proszę o sygnał: jaroslaw.osowski@agora.pl


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 12, 2010 13:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Zaproponowałem Panu Osowskiemu wizję lokalną na rogu południowym Kasprowicza i Nocznickiego.
Dla mnie to jest książkowy przykład jak można spie#@%ić absolutnie wszystko w węźle przesiadkowym :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 12, 2010 13:58 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
No to kujmy żelazo póki gorące.
Zacząłem właśnie pisać wnioski do ZTM/ZDM o poszerzenie peronów przystankowych i zrobienie tzw "przystanków wiedeńskich" w paru lokalizacjach. Jak ktoś mam jakieś propozycje lokalizacji, to zbieram do niedzieli wieczorem. W poniedziałek rano wrzucę propozycję pisma, po uwzględnieniu ewentualnych uwag wyślę w poniedziałek wieczorem lub we wtorek rano.

Moje propozycje poszerzenia peronów przystanków:
Inżynierska 04,
Centrum 09,

Przystanki "wiedeńskie":
Środkowa 01
Konopacka 01, 02
Bródnowska 04
Dzika 03, 04

Wiem, że podane propozycje może poza Centrum 09 są mało "przesiadkowe", ale myślę,
warto spróbować podłączyć je pod ogólny trend podnoszenia jakości usług komunikacji
zbiorowej. Takie ułatwienia przyspieszają wymianę pasażerów, a więc wpływają na
skrócenie czasu przejazdu.

Jeśli ktoś może udostępnić zdjęcia przystanków, to proszę mi wysłać na pw.
W szczególności poszukuję takiego zdjęcia przystanku wiedeńskiego z Polski,
gdzie będzie widoczne, że po wyniesionej powierzchni jeżdżą autobusy
komunikacji miejskiej (chyba tylko Lubicz w Krakowie?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 12, 2010 15:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Moje propozycje poszerzenia peronów przystanków:
Inżynierska 04,
Centrum 09,


Do tego się kwalifikuje większość przystanków tramwajowych na Jerozolimskich i Grójeckiej (np. Starynkiewicza, Ochota-Ratusz, Muzeum Narodowe - wszystkie w obu kierunkach). Tylko kiedyś się wykręcali, że remontu spieprzonego z funduszy unijnych nie mogą w żaden sposób modyfikować przez 7 czy 9 lat. Aczkolwiek wydaje mi się, że to nadinterpretacja -- chodzi raczej o nieniegowanie efektów (np. poprzez zawieszenie kursowania 9-tki), a nie niewprowadzanie jakichkolwiek modyfikacji (jak np. przemalowywanie w kółko tramwajów ;).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 12, 2010 15:22 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Propozycja pierwszego pisma:

Cytuj:
Zwracam się z wnioskiem o poszerzenie peronu przystanku tramwajowego Inżynierska 04. Zbyt mała szerokość tego przystanku bardzo utrudnia pasażerom wysiadanie i wsiadanie, co jest szczególnie dotkliwe w godzinach szczytu. Pasażerowie przeciskają się między ławkami, koszem na śmieci, brudzą ubrania ocierając się o tramwaje, często aby się wyminąć zmuszeni są do wchodzenia na torowisko.
Trudności te wpływają nie tylko na niskie bezpieczeństwo i komfort podróżowania, ale też niepotrzebnie zwiększają czas wymiany pasażerów.

Poszerzenie tego przystanku nie stwarza żadnych problemów - na ul. 11 Listopada tuż za skrzyżowaniem z ul. Inżynierską na prawym pasie samochody parkują równolegle, a przed przystankiem samochody parkują ukośnie i wiele z nich wystaje na prawy pas. W efekcie rzeczywisty ruch odbywa się jednym pasem, a więc wystarczy zająć jeden, mało wykorzystywany pas dwupasmowej jezdni.

Gdyby mimo wszystko okazało się jednak, że poszerzenie przystanku spowoduje utrudnienia dla indywidualnego ruchu samochodowego, proszę pamiętać, że zgodnie z uchwaloną przez Radę m.st. Warszawy Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, priorytet ma tworzenie ułatwień dla użytkowników komunikacji zbiorowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL