Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn cze 28, 2010 17:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... 0725,.html

Cytuj:
Ratusz planuje nowy superwęzęł przesiadkowy na Gocławku
Jarosław Osowski
2010-06-28, ostatnia aktualizacja 2010-06-27 22:01

Po Młocinach i Okęciu miasto szykuje następny superwęzeł przesiadkowy. U zbiegu Płowieckiej i Ostrobramskiej na Gocławku w jednym miejscu znajdą się pętle tramwajowa i autobusowa, a nad nimi garaż dla kilkuset samochodów

Węzeł przesiadkowy Olszynka Grochowska

Węzeł przesiadkowy Olszynka Grochowska
Dziś obok trwa budowa ogromnego węzła Marsa. Unia Europejska dokłada do niej 118 mln zł. To ostatnie bezkolizyjne skrzyżowanie Trasy Siekierkowskiej ma być gotowe za niecały rok. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zaczął właśnie szukać wykonawcy następnego fragmentu miejskiej obwodnicy, czyli nowych wiaduktów ul. Marsa nad stacją PKP Gocławek. Powinny być otwarte najpóźniej za dwa lata.

Obrazek

Tramwaje w podziemiach

To najbardziej ruchliwy punkt w tej części Warszawy. Ratusz chce to wykorzystać i zatrzymać tu część kierowców z peryferyjnych i podmiejskich osiedli. Nie przedzieraliby się przez korki aż do centrum, ich samochody nie blokowałyby tam chodników. W narożniku Płowieckiej i Ostrobramskiej miasto szykuje dla nich przynajmniej 400 miejsc parkingowych w garażu typu "parkuj i jedź". Podobne działają m.in. nad stacjami metra Młociny, Marymont i Wilanowska. Po każdym porannym szczycie do końca wypełniają się autami.

Na Gocławku metra wprawdzie nie będzie, ale ma tu być przedłużona linia tramwajowa. Nowa zawrotka z czterema stanowiskami znajdzie się w podziemiach garażu przesiadkowego. Tramwaje dotrą tu przez tunel pod Grochowską na wysokości ul. Jordanowskiej. Do centrum czy na Pragę dojedziemy nimi w 20-25 min. - Dodatkowe analizy wykazały, że dalsze przedłużanie linii tramwajowej do stacji PKP Gocławek nie ma sensu. Ta trasa przez Korkową, Naddnieprzańską, Tytoniową i Kresową przypominałaby esy-floresy. Kto chciałby się wtedy przesiadać z pociągów, które i tak jeżdżą do centrum - zauważa Mieczysław Reksnis, szef biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu.

Co innego w węźle Marsa. Bezpośrednio nad tramwajami miejscy planiści rezerwują miejsce dla pętli autobusowej. To tu zamiast na Wiatracznej zawracałyby linie z Rembertowa, Wesołej czy Falenicy oraz podmiejskie siedemsetki. Dziś autobusy niepotrzebnie stoją w korkach na Grochowskiej, dublując tramwaje. A przesiadki na Wiatracznej to dla pasażerów gehenna - muszą biegać między wszystkimi narożnikami. Szef ZTM Leszek Ruta powiedział "Gazecie", że otwarcie nowego węzła przesiadkowego na Gocławku pozwoliłoby też wytyczyć buspas wzdłuż całej Ostrobramskiej. Nowa linia kursowałaby nim co kilka minut do istniejącego już buspasa na Trasie Łazienkowskiej.

Domy do rozbiórki

Za budową nowych pętli z garażami na górze opowiedzieli się już radni Pragi-Południe i wszystkie służby miejskie. To element nowej strategii transportowej ratusza, który stawia na wygodne i szybkie przesiadki bez biegania dookoła skrzyżowań.

Mimo to do inwestycji na Gocławku jeszcze daleka droga. Dyrektor Reksnis zakłada optymistyczną wersję, w której nowy punkt przesiadkowy byłby otwarty ok. 2015 r. Jest wart ok. 135 mln zł (według kosztorysu sprzed dwóch lat) i nie ma go nawet w wieloletnim planie inwestycyjnym. Budowę można wprawdzie podzielić na etapy (najpierw pętle, potem garaż), ale wszystko trzeba wpisać do miejscowego planu zagospodarowania.

Jego projekt jest już na ukończeniu. Problem w tym, że przewiduje rozbiórkę kilkunastu domów. - Zawsze może się trafić jakiś protestujący - przyznaje Maria Przytulska, naczelnik wydziału analiz programowych w urzędzie miasta. - Ale z drugiej strony życie w sąsiedztwie ruchliwego węzła jest bardzo uciążliwe i niewykluczone, że mieszkańcy będą jednak zainteresowani przeprowadzką.


W skrócie - jak zbudować węzeł przesiadkowy, żeby wydać kupę kasy i przypadkiem nie zintegrować różnych środków transportu. Będzie parę nowych ulic, służących jedynie ganianiu w kółko, będzie piętrowa megapętla, będzie nowy tunel wzdłuż ulicy, nie będzie za to:

- przesiadki z/do kolei, obsługujących takie relacje jak Otwock - rondo Waszyngtona albo Stara Miłosna - Śródmieście;

- przesiadki z autobusów przelotowych (Marsa - Ostrobramska na przykład) na tramwaje na pętli.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 29, 2010 7:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Mnie zastanawia co to jest to "bezkolizyjne przejście dla pieszych" na rysunku.
Czyżby przejście podziemne? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 29, 2010 7:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Ratusz planuje nowy superwęzęł przesiadkowy na Gocławku


Strategie sobie, rzeczywistość sobie. Żadnego węzła Gocławek nie ma ani w Studium uwarunkowań, ani w Strategii transportowej, ani w żadnym innym dokumencie. Rzeźbią Panowie, rzeźbią.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 30, 2010 8:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Wojtek napisał(a):
Rzeźbią Panowie, rzeźbią.

Czy aby pomysłodawcą rzeźby nie jest korporacja od pobliskiego hipermarketu?
Jak patrzę na mapę i na bezsens tego projektu, nabieram takich podejrzeń...

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 12, 2011 8:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Miasto nie próżnuje -- nigdy nie jest tak źle, by nie mogło być gorzej:

Cytuj:
Na Zawiszy odgrodzili tramwaj od pasażerów
szyp 12-07-2011, ostatnia aktualizacja 12-07-2011 08:55

Na placu Zawiszy już nie wsiądziemy do tramwaju, który czeka na zielone światło. Wszystko dlatego, że tramwajarze odgrodzili tory od przystanku płotem.

Obrazek

– Czy oni na głowę poupadali? Wiadukt się sypie, dziura na dziurze, schody na peron Dworca Ochota są od kilku lat zamknięte, bo grożą zawaleniem, i nagle pośrodku tego bałaganu stawiają piękne, nowiutkie ogrodzenie, które zamiast w czymkolwiek pomóc, tylko przeszkadza – denerwuje się pan Bronisław z Woli.

Chodzi o przystanek tramwajowy pl. Zawiszy na ul. Towarowej. Zatrzymują się tam składy jadące w stronę Woli i Żoliborze, a w przeciwną stronę te, które tam rozjeżdżają się w kierunku centrum (8, 22 i 24) lub Ochoty (1).

Montaż bramek odgradzających torowisko od przystanku zakończono w ubiegłym tygodniu. Płotki, na długość dwóch wagonów, postawiono od strony ronda. W ten sposób przystanek oddalił się od ruchliwego skrzyżowania. Pasażerowie mają po prostu dalej do tramwaju. I denerwują się, patrząc na czekający na światłach pojazd, do którego nie mogą wsiąść. Przez płotki przystanek się skrócił i zamiast trzech składów, mieszczą się na nim dwa.

W ten sposób pasażerowie mają ograniczone możliwości przesiadki. Wcześniej ci podróżujący np. tramwajem linii 22, a chcący dojechać na Ochotę, mogli się przesiąść do jadącej przed nimi „jedynki", lub odwrotnie – siedzący w tramwaju zmierzającym w stronę Ochoty mogli zmienić pojazd na ten jadący do centrum.

Poza tym tylko jeden tramwaj jest w stanie przejechać rondo przed kolejną zmianą świateł. Następny dojeżdża więc do sygnalizatora i czeka. Dotychczas motorniczy ponownie otwierali drzwi, by następni pasażerowie mogli wsiąść. – Teraz tramwaj stoi i czeka na zielone światło, ale już nie można do niego wejść, bo dostępu bronią barierki. Mam gonić z wywieszonym językiem na drugi przystanek? To tak się zachęca do korzystania z komunikacji? – pyta Marlena Bogacka.

Okazuje się, że za „udogodnienia" pasażerowie powinni podziękować... kierowcom.

– Musieliśmy postawić w ten sposób ogrodzenia, by uniemożliwić tam nielegalne parkowanie samochodów, które ograniczały możliwość korzystania z przystanku – tłumaczy Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. – Niestety, na niektórych kierowców działają tylko takie argumenty.


Byłbym jeszcze w stanie pojąć ten tok myślenia, gdyby był to jakiś newralgiczny problem, ale sam widziałem tam zaparkowany samochód może raz.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 12, 2011 11:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
What? A czy ten płotek nie został omyłkowo wybudowany po nieprawidłowej stronie chodnika?

Zarazzaraz, czy takie bliskie zabarierkowanie, w miejscu gdzie tramwaj często stoi (i może ulec awarii, pożarowi), uniemożliwiające jakąkolwiek ewakuację - nie jest przypadkiem naruszeniem jakichś przepisów dot. bezpieczeństwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 13, 2011 9:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Z dnia na dzień utwierdzam się w pomyśle wypożyczenia spalinowego diaxa któregoś wieczoru :-).

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 13, 2011 11:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
velogustlik napisał(a):
Z dnia na dzień utwierdzam się w pomyśle wypożyczenia spalinowego diaxa któregoś wieczoru :-).


Proponuję skorzystać z formularza kontaktowego na stronie ZTM i zapytać, czy ten płotek aby na pewno miał stać po tej stronie - to przynajmniej nie grozi odpowiedzialnością karną:
http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1

pduncz napisał(a):
What? A czy ten płotek nie został omyłkowo wybudowany po nieprawidłowej stronie chodnika?

Zarazzaraz, czy takie bliskie zabarierkowanie, w miejscu gdzie tramwaj często stoi (i może ulec awarii, pożarowi), uniemożliwiające jakąkolwiek ewakuację - nie jest przypadkiem naruszeniem jakichś przepisów dot. bezpieczeństwa?


Tego nie wiem, ale na wizualizacji mostu północnego w ten sposób umieszczono płotek na przystanku :lol:
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 14, 2011 19:58 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Barierki też są od dłuższego czasu na pętli Czynszowa - dzielą chodnik przy przystanku na dwie (chyba) równe części, po około 1,5 metra szerokości. Tragiczny bezsens.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 24, 2011 15:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
ZDM odpisał, że chodziło o niewjeżdżanie pojazdów "również służb miejskich na teren wiaduktów przystankowych", które "mogłoby doprowadzić do katastrofy budlowanej". Jakiś pomysł na mądrą odpowiedź na głupią odpowiedź? Licytowanie się, "ktokolwiek widział, ktokolwiek wie" kiedy cokolwiek tam wjeżdżał pewnie skutku nie przyniesie, a dokumenty strategiczne miasta miasto ma w głębokiej katastrofie budowlanej... Hm...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL