Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sie 24, 2011 17:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
axxenfall napisał(a):
ZDM odpisał, że chodziło o niewjeżdżanie pojazdów "również służb miejskich na teren wiaduktów przystankowych", które "mogłoby doprowadzić do katastrofy budlowanej". Jakiś pomysł na mądrą odpowiedź na głupią odpowiedź? Licytowanie się, "ktokolwiek widział, ktokolwiek wie" kiedy cokolwiek tam wjeżdżał pewnie skutku nie przyniesie, a dokumenty strategiczne miasta miasto ma w głębokiej katastrofie budowlanej... Hm...

Pozdrawiam,
Maciek


A nie można było ustawić płotu przy jezdni a w miejscu płotu ustawić słupki blokujące U-12c w miejscach, którędy samochody służb miejskich mogłyby tam wjechać?

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 25, 2011 6:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jak ten wiadukt jest skonstruowany? Jeśli to jednolita konstrukcja to każdy tramwaj jest cięższy od przeciętnego samochodu (chyba, ze chodzi o pełnego TIR-a), nawet samochód służb miejskich. Więc o co chodzi?

Chyba sluzby miejskie dużo łatwiej poinformować i poinstruować o zakazie wjazdu, niż przeciętnego kierującego, więc po co ten diebilozm ogrodzeniowy?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 25, 2011 7:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
gromanik napisał(a):
A nie można było ustawić płotu przy jezdni a w miejscu płotu ustawić słupki blokujące U-12c w miejscach, którędy samochody służb miejskich mogłyby tam wjechać?


To dobry pomysł, i to im zapostuluję. Ale zachęcam też inne osoby do pisania do pani prez. w tej sprawie. Warszawa nie przestaje szokować swoją pogardą dla mieszkańców.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 17, 2012 5:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Link był już przytaczany w wątku o przejściach podziemnych, ale potem artykuł został uzupełniony, m.in. o wartą odnotowania wypowiedź:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... jscie.html

Cytuj:
[...]
Brak przejścia przy urzędzie Żoliborza ostro skrytykował Tamas Dombi, młody pracownik Zarządu Transportu Miejskiego i mieszkaniec dzielnicy. Niedawno był na miesięcznym stażu w Wiedniu. Dzielił się spostrzeżeniami ze stolicy Austrii, którą firma konsultingowa Mercer uznała za najlepsze miasto do życia spośród 221 z całego świata (Warszawa uplasowała się w tym rankingu na 84. pozycji).

- W Wiedniu są krótkie przejścia między przystankami w węzłach przesiadkowych. Czasem autobus podjeżdża do tej samej wysepki, przy której zatrzymuje się tramwaj i ludzie muszą zrobić tylko kilka kroków, dosłownie drzwi w drzwi. Tam przywiązuje się dużą uwagę do potrzeb pieszych - podkreślał Tamas Dombi i pokazywał przykład wiedeńskiego skrzyżowania, gdzie ludzie mogą przechodzić nawet na przełaj przez tory tramwajowe. - Niedopuszczalne są sytuacje takie jak u nas przed urzędem Żoliborza, gdzie zlikwidowano łatwy dostęp do przystanku autobusowego. Dziś zwraca się nadmierną uwagę na komfort kierujących samochodami, autobusami i tramwajami kosztem wygody pasażerów komunikacji miejskiej. A powinno być odwrotnie - mówił.
[...]

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 05, 2015 13:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Z ciekawostek, w Poznaniu obustronne dojścia mają być normą - póki co w teorii i w przyjętym planie transportowym (artykuł jest jeszcze sprzed przyjęcia), ale może pod obecnym prezydentem zacznie ona być realizowana.

http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,3603 ... kach_.html

Joanna Leśniewska napisał(a):
Podwójne przejścia dla pieszych przy przystankach. Potrzebne!

W Poznaniu przejścia dla pieszych przy przystankach powinny znajdować się z obu stron - taki zapis znalazł się w projekcie planu transportowego. Społecznicy i wielu pasażerów uważają, że ułatwiłoby to życie pieszym, a nawet przyspieszyło tramwaje. Co na to Zarząd Dróg Miejskich?

Na twój przystanek akurat podjeżdża tramwaj. Zdążyłbyś, gdybyś skrócił sobie drogę i przebiegł przez jezdnię. Ale nadrabiasz drogi, bo przejście dla pieszych jest tylko jedno - na drugim końcu przystanku. Tramwaj odjeżdża, musisz czekać na kolejny. Znacie tę sytuację? Pewnie tak. W Poznaniu przystanki tramwajowe z podwójnymi przejściami dla pieszych (znajdującymi się po obu stronach przystanku) można policzyć na palcach jednej ręki. Znajdują się m.in. na ul. Głogowskiej przy Rynku Łazarskim.

Niewygoda, strata czasu

Jak mówi wielu pasażerów, podwójne dojścia do przystanków przydałyby się także w innych miejscach, np. na moście Teatralnym. Kinga, studentka uniwersytetu medycznego: - Oszczędziłoby mi to czas. Wiadomo, że tramwaj nie czeka na pasażera, jeśli ucieknie, to muszę czekać na kolejny. To uciążliwe, zwłaszcza rano, kiedy wszyscy się spieszą.

Panią Elżbietę, emerytkę, spotkaliśmy na al. Marcinkowskiego. Akurat przechodziła - nielegalnie, nie po pasach - na przystanek tramwajowy w kierunku pl. Wolności. Za nią przebiegły jeszcze dwie osoby. - Zdecydowanie powinno tu powstać dodatkowe przejście dla pieszych - apeluje.

Zapis o podwójnych dojściach do przystanków znalazł się w projekcie planu transportowego aglomeracji poznańskiej. Autorzy dokumentu w rozdziale o "standardach jakości infrastruktury transportowej" piszą: "Zaleca się, aby stosować przystanki dwustronne, z przejściami dla pieszych z obu stron przystanku".

Dr Andrzej Krych z Politechniki Poznańskiej, szef Biura Inżynierii Transportu, które na zlecenie miasta wykonywało projekt planu transportowego, uważa, że to rozwiązanie dogodne dla pieszych, bo skróci drogę dojścia do przystanku. - W wielu miejscach perony na przystanku są bardzo długie. I pasażer zamiast iść na skróty, musi przejść dużą odległość do jedynego przejścia - mówi Krych. Dodaje, że pozwoli to również na przyspieszenie tramwajów. - Pasażerowie wychodzący z tramwaju wpadają na tych, którzy do niego wchodzą. To powoduje niewygodę, ale jest również stratą czasu. Gdyby pasażerowie wchodzili na przystanki z dwóch stron, tłok byłby mniejszy. I obsługa pasażerów na przystanku byłaby krótsza. Gdy te dwie, trzy sekundy przemnożymy przez 20 przystanków na linii, to już tramwaj zyskuje minutę na jednym kursie - wylicza Krych.

Będziemy musieli poczekać...

Zapis w planie transportowym cieszy Arkadiusza Borkowskiego ze stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. - Sporo jest takich przystanków, gdzie dodatkowe przejścia by się przydały, np. most Teatralny w stronę ronda Kaponiera czy Smoluchowskiego w stronę centrum - podkreśla Borkowski. Kolejny przykład to rondo Nowaka Jeziorańskiego, szczególnie w stronę Dąbrowskiego. - Wiele osób nie cofa się do przejścia przy rondzie, tylko idzie drogą rowerową do przejścia przy Marcelińskiej - dodaje.

Włodzimierz Nowak ze stowarzyszenia My-Poznaniacy nie potrafi wskazać konkretnego miejsca, bo uważa, że takie podwójne przejścia powinny powstać wszędzie. - W szwajcarskich miastach, Genewie, Zurychu i Lozannie, to norma - mówi Nowak. Ale czy uda się je przeforsować także w Poznaniu? - Wątpię, raczej nie przy obecnych władzach, które mentalnie wciąż tkwią w latach 60. ubiegłego wieku - uważa Nowak.

- Zawarte w dokumencie propozycje i zalecenia będą przedmiotem dokładnych analiz pod względem finansowym, technicznym i z wykorzystaniem danych o ruchu zebranych dla potrzeb planu transportowego - zaznacza Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. Ale, niestety, zapowiada się, że na podwójne przejścia będziemy musieli poczekać. Bo jak podkreśla Libich, standardy zawarte w planie transportowym mają być wprowadzone w ciągu najbliższych 10 lat.


http://www.plantap.pl/plan-transportowy ... 2014-2025/

Plan Transportowy Poznania napisał(a):
Zaleca się, aby stosować przystanki dwustronne, z przejściami dla pieszych z obu stron przystanku. Nie dotyczy to sytuacji, w których z któregokolwiek kierunku ruch pieszy się nie odbywa.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL