Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: Pt lut 19, 2010 23:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Reg napisał(a):
Od niego się zaczęło, ale zrezygnowali z jego propozycji na rzecz kolejki z lunaparku (Vhandlowa = 10 km/h, pojemność składu 60 pasażerów, trasa jednotorowa, częstotliwość góra 15 min.). Rzeszowianie szturmem rzucą się do nowego "alternatywnego" środka transportu.

No to mamy piękną lekcję historii... Siemens też zaczynał od kolejki na targach przemysłowych... W 1879. :wink:
Obrazek
Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: So lut 20, 2010 13:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2544
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Skoro już mowa o historii i początkach, przytaczam odkryty niedawno demotywator:

Obrazek

Zresztą nie trzeba przy tym szukać tak daleko, warto też porównać wyniki zza nieco bliższej granicy (jako że ludzi jest tam ze dwa razy więcej, można dla sprawiedliwości podzielić wyniki DB przez dwa):

Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: So lut 20, 2010 22:06 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 14:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Powalają zwłaszcza zestawienia liczbowe... swoja drogą to ciekawe...

D DB 1,8mld pasażerów = 12,2mld Euro
PL IC 0,05mld pasażerów = 1 mld Euro

Ktoś mógłby pomysleć, że IC ejst bardzo rentowne - 36x mniej pasażerów, a tylko 12x mniejszy przychód. Niestety ten przychód nie oznacza jeszcze zysku. No i pewnie spora część przychodu to dotacje, co już wskazuje, że PKP to niezły pasozyt ;-).

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: N lut 21, 2010 12:13 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:13
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Taki system ma oczywista wade - kasa!!! O wiele tanszy bedzie rozbudowac syetem kolei naziemnej, tramwajowy.

Ale najezdzilem sie nim duzo bedac w Kuala Lumpur w Malezji i Singapurze no i Bangkoku w Tajlandii (ale w tym ostatnim miescie ten system raczkuje dopiero) i ma on pare zalet takze :

1) Nie stoi w korkach, nie trzeba zatrzymywac ruchu aby przejechalo takie cos, to zamo sreszta co i w metrze. Jest po prostu szybki.
2) Widoki i odczucie estetetyczne takiej podrozy! Metrem jezdze codziennie i jest to skrajnie nudna podroz, mozna cos poczytac albo poprzygladac sie ludziom i tyle. Tramwaj jest ciekawy, mozna zobaczyc Warszawe, ale jak na razie w Wawie wolny i raczej nigdy nie doscignie metra, kolei czy monorail. A taki monorail powoduje chyba najwiekszy mozliwy poziom poczucia estetyki. Az do tej pory serce mi szybciej bije jak sobie przypomne ta jazde wsrod wierzowcow wokol, na dole ulice i ludzie, a my wisimy jakby w powietrzu :) No i czasem jechalo sie nad niskimi budynkami a widok na centrum np. Kuala Lumpur byl nieziemski. Duzo bym dal zeby takie doswiadczenie powtorzyc...

A i do uwagi ze taki system zaslania przestrzen. To co widzialem pieknie sie wkomponowywalo w miasta. No ale trzeba zaznaczyc, ze Singapure, Bangkok i Kuala Lumpur to nowoczesne miasta i taki widok pasuje do wierzowcow. Do starszych miejsc pasuje tramwaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 3:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 909
Lokalizacja: Warszawa
Monorail w Ząbkach?:

http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1646202,0,1,nadziemna_kolejka_moze_zastapic_metro,wiadomosc.html

TVN Warszawa napisał(a):
Nadziemna kolejka może zastąpić metro?
Łukasz Wieczorek

19:24 04.03.2010 / TVN Warszawa

Zastąpi tramwaj, metro i autobus? Politechnika Warszawska dostała pieniądze z Unii Europejskiej na badania naukowe nad projektem pojazdów poruszających się kilka metrów nad ziemią. Pierwsza linia gondolowej kolejki miałaby ruszać już za cztery lata w podwarszawskich Ząbkach.

- Pojazd najpierw zamawiamy, więc podchodząc na przystanek nie musimy na niego czekać. Trasę przejazdu można wyznaczyć wcześniej, ale można też wybrać ją już bezpośrednio w pojeździe - tłumaczy Grzegorz Dobrzyński z Politechniki Warszawskiej. - To zupełnie jak w taksówce, tylko, że taksówkarz nam nie przeszkadza. Panie mogą się spokojnie umalować - dodaje.

Personal Rapid Transport

Kolejki tego typu to pomysł nienowy. Nad PRT, czyli Personal Rapid Transport, pracuje już wielu naukowców na całym świecie. Ma być tańszy niż budowa sieci metra, czy linii tramwajowych. Jednak Polacy chcą, by ząbkowska PRT była jedyna w swoim rodzaju. Ma to zapewnić unikalny silnik linowy i innowacyjny system sterowania. Wagoniki mają przewozić maksymalnie do pięciu osób i jeździć z prędkością do 50 km, na godzinę. Warszawiacy jednak patrzą na pomysł z niedowierzaniem. - To chyba żart na prima aprilis - mówili zaskoczeni.

Obrazek
Kolejka gondolowa PRT - fot. materiały prasowe

Są już foldery

Ale zupełnie poważnie do pomysłu podeszły władze Ząbek. - Chcemy być nowoczesnym miastem - mówi burmistrz Ząbek Robert Perkowski, który już wyznaczył grunty dla Politechniki Warszawskiej pod budowę kolejki. Chciałby, żeby nadziemna kolejka połączyła w przyszłości osiedla mieszkaniowe ze szpitalem, urzędem miejskim, stacją kolejową i centrum handlowym. To jednak wciąż pieśń przyszłości, bo jak zapewniają eksperci z Politechniki Warszawskiej, prace nad prototypem potrwają 3-4 lata.

Podobny system do tego, co proponują w Ząbkach, działa jak na razie tylko w jednym mieście w USA - Morgantown:


Jako prototyp zostały zrealizowane 4 - m.in. ten polski Mister.

Poniżej jeszcze przykład brytyjski.

Plany imponujące...

Wykonanie mniej...


źródło: TVN Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 10:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 14:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Pomysł może i ciekawy, ale nie dla Ząbek - tam osobiście widziałbym raczej tramwaj, który na pewno będzie tańszy niż estakady. Na radzymińskiej miejsce w pasie dzielącym jest.

No i Ząbki powinny lepiej wykorzystywać linię kolejową zanim zaczną budować równoległa do niej drugą linię za co najmniej kilkaset milionów PLN.

Ale np Łomianki mogłyby się ucieszyć z takiej kolejki nad trasą numer 7 na Gdańsk.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Monorail
PostNapisane: N paź 16, 2016 11:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2544
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ale chyba nie wyprzedzą Rzeszowa?

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53208.html

Cytuj:
Za 5 lat aglomeracja paryska doczeka się kolei gondolowej. Linia miałaby zostać poprowadzona z jednej ze stacji metra na przedmieściach Paryża i połączyłaby cztery dzielnice z południowym zachodem miasta. W rejonie linii miałoby zostać zlokalizowanych 5 przystanków, a z tego rodzaju transportu korzystałoby do 14 tys. osób dziennie.

Paryż będzie jednym z pierwszych miast w Europie, które wykorzysta kolej gondolową jako linię wpisującą się w trasy środków transportu publicznego w terenie płaskim. Jednak to dopiero początek, ponieważ region Île-de-France rozpatruje w tej chwili 12 tego typu realizacji. Od kilku lat z podobnego rozwiązania mogą korzystać mieszkańcy stolicy Wielkiej Brytanii. Tam linia kolei gondolowej, łącząca dwa brzegi Tamizy, powstała w związku z igrzyskami, które odbyły się w Londynie 4 lata temu. Tamtejsza linia ma jednak znaczenie przede wszystkim turystyczne.

Podparyska linia ma mieć funkcje głównie transportowe. Mimo to nikt nie ma wątpliwości, że przyciągnie ona również turystów. Linia połączy stację metra Pointe Du Lac, następnie będzie poprowadzona w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych. Są one niezbyt dobrze skomunikowane z pozostałymi dzielnicami, a pokonanie planowanej dla kolei gondolowej trasy autobusem zajmuje dziś 40 minut. Nowy projekt skróci go do 17 minut, co oznacza, że ta forma transportu może przejąć część pasażerów autobusów, jak i zachęcić kierowców aut, aby zmienili środek lokomocji. Gondola poprawi bowiem skomunikowanie dzielnic z metrem. To co prawda niewielki obszar, ale to dopiero pierwsza z 12 planowanych lokalizacji. Linia będzie miała nieco ponad 4 km długości.

Niedawno region rozpoczął dużą inwestycję, która polega na zbudowaniu czterech dodatkowych linii metra (Grand Paris Express) oraz wydłużeniu dwóch istniejących poza granice administracyjne Paryża, co spowoduje, że transport publiczny miasta będzie jeszcze lepiej dostępny na przedmieściach. Kolej gondolowa ma w założeniu wpisywać się w ten projekt i stworzyć opcję lepszego dojazdu - głównie do sieci metra.

Francuskie samorządy coraz bardziej interesują się koleją gondolową. Niebawem tego typu przewozy zostaną uruchomione w mieście Brest w Bretanii. Na 2020 rok zapowiadane jest uruchomienie kolei gondolowej w Tuluzie. Francuzi nie tylko jednak chcą budować kolej gondolową, ale sami ją tworzą. Kolej dla miasta Brest powstała w Alpach, gdzie tego typu rozwiązania stosowane są od lat dwudziestych XX wieku.

Podobne projekty funkcjonują na świecie. Tak jest np. w mieście Medellin w Kolumbii. W Stanach Zjednoczonych kolej gondolowa z powodzeniem funkcjonuje w Austin w stanie Teksas.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL