Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 02, 2010 11:13 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N wrz 21, 2008 12:33
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa: Kamionek => Grochów => Gocław
Z tego co rozumiem to żaden z projektów nie przewiduje bezpośredniego przejścia z Wwa Wileńska do stacji metra?

_________________
Zgłaszaj nielegalne parkowanie! http://znak-B36.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 02, 2010 17:02 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
W wariancie 1 i 2 widzę poważny problem z pozostawieniem tak wielkiego dopływu aut z Cyryla i Wileńskiej jak jest obecnie, przy małej ilości miejsca na akumulację dla samochodów przed skrzyżowaniem z al. Solidarności. Już teraz obserwujemy nagminne blokowanie torowiska przez samochody jadące z Wileńskiej, należałoby to poprawić.

Proponuję zwężenie wlotu z Cyryla do naprawdę jednego pasa i zwężenie wlotu z Wileńskiej do jednego pasa lub dwóch: pas dla aut + BUSPAS.

Nadal podtrzymuję, że projekt trzeci jest najciekawszy i po niewielkich modyfikacjach mógłby być najkorzystniejszym rozwiązaniem dla tego miejsca - fragment jezdni ul. Targowej między al.Solidarności i ul. Wileńską przed PKP ma aż trzy pasy w jednym kierunku. Nawet teraz są one mało wykorzystywane i zmniejszenie ich ilości do dwóch i pozostawienie jednego dla autobusów wyjeżdżających z Wileńskiej (jako kontrabuspas :-)) byłoby sensownym rozwiązaniem.

Mam mnóstwo innej roboty, więc wybaczcie tak na szybko, obskurnie poorane mspaintem poprawki:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 03, 2010 20:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
Ale w wariancie 2 jakoś to rozwiązali - przesuwając klatkę i likwidując windę.


To jest palcem po wodzie pisane - projektanci od metra mają teraz analizować, czy to możliwe. Jest podpisana umowa z wykonawcą metra, w której przejście podziemne jest zaprojektowane co do centymetra - każda zmiana może być pretekstem do sporej obsuwy.

jacor napisał(a):
Faktycznie, lepiej byłoby al. Solidarności do tego przystanku tuż przy cerkwii, skręt w Jagiellońską, Cyryla, wjazd na PAT i skręt z PATa w lewo na przystanek przy dworcu Wileńskim.


Raczej mówiono o zawracaniu a la 390 - w lewo w Targową - Kłopotowskiego - Jagiellońską - Solidarności. Ale podobno brak miejsca na dłuższy postój rozwala rozkłady.

jacor napisał(a):
A może można byłoby skręcić autobusy w 11-listopada na PAT od skrzyżowania z Inżynierską? Wspólny przystanek w tym miejscu byłby wygodny, zwłaszcza gdyby przy okazji poszerzono chodniki.


Tylko, że:

- obecny układ przystanków przy Inżynierskiej w kierunku Wileńskiego i tak jest dosyć wygodny (nie musisz biegać po przejściach)

- w 11 Listopada jest wąsko, w szczególności jest bardzo mało miejsca na przystanku tramwajowym - proponujesz szkołę okroić?

- musiałbyś dwukrotnie rozszerzyć zakres projektu - z rozsuwaniem torów tramwajowych itp.

Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Jedyne czego nie rozumiem - na cholerę w takim razie przystanek autobusowy w stronę mostu?


Też tego nie rozumiem i uważam, że jest do wywalenia.


Za ZTM: na 509 jakby się udało skasować 144.

Wojtek napisał(a):
Także uważam, że przystanek w kierunku Inżynierskiej (tam gdzie było 4 śpiących) powinien być T+A - moim zdaniem żadnych cykli świateł to nie popsuje - autobusy jadące na wprost zjechałyby na przystanek wraz z fazą skrętu w Al. Solidarności w lewo.


To raczej kwestia zmieszczenia się na przystanku za skrzyżowaniem przez wszystkie T+A - w tym kierunku masz 72 pojazdy na godzinę i raczej będzie więcej niż mniej.

tom.krakus napisał(a):
Z tego co rozumiem to żaden z projektów nie przewiduje bezpośredniego przejścia z Wwa Wileńska do stacji metra?


Znaczy pod ziemią? Nie, tak zaprojektowano metro żeby nie rozmawiać z PKP, teraz to już tylko kosmetyka na powierzchni.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 28, 2011 6:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Pudrowania syfa cd.:

http://bzaborow.org/galer/pg/show/1562

O ile dobrze rozumiem zdjęciotok Raffiego, to aktualny projekt zaczyna się od:

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/79214

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 30, 2011 23:15 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Heh. Czy ktoś zauważył, że "przy okazji" przemycono przebicie Jagiellońskiej przez al. Solidarności? Przecież nie można było zabrać Ukochanym Samochodzikom przepustowości w systemie. Oczywiście wszystko pod płaszczykiem "i tak jest przejście dla pieszych" i, oczywiście, z jazdą tramwajami na "2 zatrzymania". Pewnie, jak przy okazji konsekwentnego prześladowania tramwajów na Puławskiej, wyjaśnieniem będzie "wszak równolegle jest metro"...

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 31, 2011 10:38 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Tak, zauważyłem i bardzo mi się to nie podoba, trzeba będzie pisać aby tę opcję zlikwidowano. Przejście dla pieszych bez sygnalizacji istnieje teraz i nie ma większego problemu - piesi raczej nie wpychają się tam pod tramwaj, a samochody jadą na tyle wolno, że bez problemu się zatrzymują. Błąd zrobiono tylko na fragmencie al. Solidarności między Sierakowskiego a Jagiellońską w stronę Pragi - niepotrzebne dwa pasy dla aut, które prowokują do wyprzedzania na przejściu dla pieszych. Tu też można byłoby wnosić o zwężenie, autobusy chyba mogą jechać z tramwajami aż do skrzyżowania i dostać osobną fazę do skrętu? Po co mają się mieszać z samochodami przed skrzyżowaniem tak jak teraz i stać w korku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 01, 2011 7:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Autobusy nie bardzo mogą jechać aż do skrzyżowania, bo wymagałoby to dodatkowych faz (przynajmniej przy obecnym układzie sterowania).

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 5:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Rzuciłem okiem na opinię ZM i, szczerze mówiąc, nie rozumiem uporu, by dosuwać przejazdy rowerowe do skrzyżowań. Ze względów bezpieczeństwa przecinanie strumieni ruchu powinno odbywać się albo jako przeplatanie, albo pod kątem prostym. Zbliżanie przejazdów powoduje zmianę kąta na ostry, który utrudnia wzajemną obserwację kierowców i rowerzystów. Czy chodzi o wyprodukowanie rowerowych męczenników i wsadzanie kierowców do więzienia?

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 7:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
G.Madrjas napisał(a):
Rzuciłem okiem na opinię ZM i, szczerze mówiąc, nie rozumiem uporu, by dosuwać przejazdy rowerowe do skrzyżowań. Ze względów bezpieczeństwa przecinanie strumieni ruchu powinno odbywać się albo jako przeplatanie, albo pod kątem prostym. Zbliżanie przejazdów powoduje zmianę kąta na ostry, który utrudnia wzajemną obserwację kierowców i rowerzystów. Czy chodzi o wyprodukowanie rowerowych męczenników i wsadzanie kierowców do więzienia?

Jak dotychczas notorycznie stosowane przez polskich projektantów odsuwanie przejazdów rowerowych skutkuje czterokrotnie większą liczbą zabitych rowerzystów w wypadkach drogowych, niż w Europie Zachodniej.
Holendrzy odeszli od tego rozwiązania pod koniec lat '80, a obecnie prostują przejazdy wyprodukowane według tej mody, gdyż rozwiązanie to tylko pozornie jest bezpieczniejsze.
To jest tzw. zdrowy rozsądek, który na podstawie powierzchownych obserwacji pozwala również wysnuć wnioski, że : a.) Ziemia jest płaska; b.) Słońce krąży dookoła Ziemi; c.) wszystko jest zbudowane z twardych substancji, a nie w 99% z pustki, a w 1% z niewidoczych cząstek, które poruszają się z ogromnymi prędkościami po dziwaczych orbitach :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 7:55 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
W Niemczech wręcz DOGINAJĄ przy wszelkich skrzyżowaniach przejazdy rowerowe lub malują po prostu pasy na jezdni. Wbrew temu co piszesz robią to właśnie ze względów bezpieczeństwa, bo to UŁATWIA kierowcom dostrzeżenie rowerzystów. Zresztą im bliżej jezdni będzie DDR tym bardziej kierowca będzie mógł zauważyć rowerzystę w prawym lusterku. Tylko będzie musiał spojrzeć. I w Niemczech to działa, wystarczy spojrzeć na liczbę tego typu wypadków u nich, kierowcy po prostu mocno zwalniają ZANIM skręcą i jeśli trzeba, to po prostu się zatrzymują, czasem nawet na długie 5 sekund zanim rowerzysta dojedzie do przejazdu - doświadczałem tego wielokrotnie, przejechałem tam około 2000 km.

Takie spore skrzyżowanie z tramwajami w Berlinie na przykład:
http://maps.google.com/maps?q=berlin&ll=52.520043,13.404893&spn=0.000452,0.0012&client=opera&oe=utf-8&channel=suggest&t=h&z=20

a tu przykład DOGINANIA przejazdów:
http://maps.google.com/maps?q=rostock&ll=54.085519,12.124353&spn=0.000436,0.001711&client=opera&oe=utf-8&channel=suggest&t=k&z=20


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL