Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 17:39 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Według wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, nie ma już czasu na tworzenie zupełnie nowej koncepcji zagospodarowania terenu.


Biorąc pod uwagę, że zakopią metro za jakieś 2-3 lata i będą wtedy porządkować ten teren, to jest jeszcze kupa czasu. Gdzie się podziało owo "projektuj i buduj"? Swoją drogą podejrzewam, że to jest zbyt ostro napisane przez dziennikarza.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 17:52 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Według wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, nie ma już czasu na tworzenie zupełnie nowej koncepcji zagospodarowania terenu.


Biorąc pod uwagę, że zakopią metro za jakieś 2-3 lata i będą wtedy porządkować ten teren, to jest jeszcze kupa czasu. Gdzie się podziało owo "projektuj i buduj"? Swoją drogą podejrzewam, że to jest zbyt ostro napisane przez dziennikarza.


Kluczowy jest tu fragment: "zupełnie nowej koncepcji", czyli miasto boi się radykalnych zmian, które wymagałyby np. przeprojektowania podziemi stacji. Czyli to co nie zmienia projektu stacji i wyjść w moim odczuciu jest jeszcze do zmiany. Zresztą w koncepcji Maćka Czeredysa wyjścia z podziemi są w zasadzie w tych samych miejscach co wg projektu miasta, więc problemu by nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 19:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Witam!
Moim zdaniem termin "zupełnie nowa koncepcja" równie dobrze może obejmować wszystko, czego nie nie wymyśliło i nie wytworzyło w bólach miasto. Proponowane rozwiązania to kolejne dziesiątki uzgodnień - podczas których drogowcy mają zawsze i tak najwięcej do powiedzenia - dodatkowe pieniądze itp. I po co to wszystko, skoro wystarczy przesunąć o parę metrów pomnik i wylać asfalt... :wink:

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 01, 2010 17:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jakoś przeszło bez echa, a przecież jest to jednak pewien postęp w stosunku do wcześniejszego projektu:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 3895,.html

Cytuj:
Kompromis na Pradze: zebry zostają, przejścia powstaną
Krzysztof Śmietana, fus
2010-02-01, ostatnia aktualizacja 2010-01-31 20:01

Piesi górą na głównym skrzyżowaniu Pragi. Dołem też, bo podczas budowy drugiej linii metra na pl. Wileńskim powstaną przejścia podziemne. Ratusz nie zlikwiduje jednak pasów na jezdniach.

To duży sukces wszystkich, którym nie uśmiecha się schodzenie i wspinaczka po schodach. W listopadzie ujawniliśmy w "Gazecie", że przy okazji budowy metra na Pradze ratusz chce zlikwidować istniejące przejścia przez Targową i al. "Solidarności". Piesi korzystaliby więc tylko z podziemnych korytarzy. To według autorów węzła przesiadkowego w tym miejscu zwiększyłoby przepustowość skrzyżowania dla samochodów.

Te pomysły mocno skrytykowały praskie organizacje społeczne. Zorganizowały pikietę na Targowej i spotkanie w władzami miasta. Na Pragę przyjechał do nich m.in. wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Mieszkańcy narzekali, że projekt przyjęty już przez urzędników zbytnio preferuje kierowców kosztem pieszych. Padło wiele argumentów za pozostawieniem przejść przez jezdnie. Po pierwsze, ich likwidacja utrudniłaby przedostanie się na drugą stronę ulicy niepełnosprawnym i rodzicom z wózkami - windy często się psują. Po drugie, nawet zdrowe osoby często wolą skorzystać z zebry, bo bywa, że tak jest szybciej. Ponieważ po zbudowaniu metra w przejściach podziemnych będzie bardzo tłoczno, piesi chcieliby mieć wybór. Padł argument, że jest tam mniej bezpiecznie szczególnie wieczorami i w nocy.

Prascy społecznicy uważają też, że budowa stacji metra to szansa na stworzenie placu bardziej przyjaznego pieszym. Swój projekt zaprezentował architekt Maciej Czeredys, który oprócz pozostawienia przejść zaproponował m.in. zwężenie ulic i stworzenie publicznego placu z fontanną koło cerkwi św. Marii Magdaleny.

Ratusz w końcu poszedł prażanom na ustępstwa. Właśnie trwają ostatnie szlify nowego projektu pl. Wileńskiego. - Przejścia dla pieszych zostaną tam, gdzie są obecnie. Udało je się wrysować w plany - mówi "Gazecie" inż. Stefan Sarna z firmy Aecom, która na zlecenie miasta poprawia swoją poprzednią koncepcję.

- Walczyliśmy o przejścia przez jezdnię i to dobrze, że zostaną. To jednak nie wszystko. Krytykowaliśmy też bardzo szerokie jezdnie na skrzyżowaniu. To wbrew wielu opracowaniom ratusza, które nakazują wyprowadzenie ruchu samochodów z centrum miasta - przypomina Antoni T. Dąbrowski ze Związku Stowarzyszeń Praskich.

Urzędnicy twierdzą jednak, że na razie pl. Wileński musi pozostać miejscem, gdzie krzyżują się ruchliwe ulice. Już dawno temu miały je odciążyć obwodnice Pragi - śródmiejska od ronda Żaba do ronda Wiatraczna i al. Tysiąclecia od ronda Żaba do Grochowskiej. Wciąż jednak nie wiadomo, kiedy powstaną. Do 2012 r. ratusz chce zbudować tylko ubogi wariant praskiej obwodnicy. Zamierza przedłużyć Kijowską od Dworca Wschodniego i dalej nad torami do ul. Zabranieckiej, którą będzie można pojechać w stronę Targówka.

W projekcie pl. Wileńskiego niewiadomą pozostaje jeszcze nowa lokalizacja pomnika "czterech śpiących". Po zbudowaniu stacji metra w jego miejscu ma się znaleźć przystanek tramwajowy (tramwaje mają zabierać pasażerów za skrzyżowaniem, a nie przed jak teraz). Wstępnie zaproponowano przesunięcie monumentu w pobliże cerkwi.

- Na wyrzucenie tego pomnika dalej nigdy się nie zgodzimy. Będziemy go bronić jak niepodległości - zapowiada Sebastian Wierzbicki, warszawski radny SLD.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Sam projekt można sobie obejrzeć tutaj:
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... 1-opis.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... riant1.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... riant2.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... riant3.pdf

Wg opisu preferowany jest wariant 1, ale na Radzie Technicznej w piątek ustalono że jednak 2.

Swego rodzaju ciekawostką na tejże Radzie był dr inż. Marek Buda z biura IR (ten sam, któremu przeszkadzają skręcające tramwaje na skrzyżowaniu Woronicza / Wołoska) - niemal przysłowiowy przykład wąskiego specjalisty, któremu drzewa przysłaniają las. Zapewne świetnie się zna na liczeniu przepustowości sygnalizacji, ale jaki pożytek z maksymalizacji przepustowości sygnalizacji na placu Wileńskim w oderwaniu od możliwości (i celowości) przepchnięcia większej ilości samochodów przez Most Śląsko-Dąbrowski? Niestety, podobno ten Pan prowadzi też zajęcia na PW...

ZTM z kolei szuka pomysłu na pętlę autobusową dla dowozówek do krańcowej stacji metra w okolicy placu Wileńskiego... i powoli dochodzi do wniosku, który ZM zgłosiło trzy lata temu, tj. że przydałoby się wydłużyć centralny odcinek metra do okolic ul. Szwedzkiej.

Aha, pytanie techniczne - chcecie wydzielenia Placu Wileńskiego w odrębny wątek?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 01, 2010 22:00 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Jakoś przeszło bez echa, a przecież jest to jednak pewien postęp w stosunku do wcześniejszego projektu:

Sam projekt można sobie obejrzeć tutaj:
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... 1-opis.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... riant1.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... riant2.pdf
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... riant3.pdf

Wg opisu preferowany jest wariant 1, ale na Radzie Technicznej w piątek ustalono że jednak 2.

A co to znaczy preferowany? Czy warianty będą jeszcze omawiane na jakichś konsultacjach społecznych?

Mi najbardziej podoba się trzeci, w porównaniu do reszty jest rewolucyjny, bo zmieni cały układ komunikacyjny na Nowej Pradze. Wileńska będzie miała wreszcie szansę na porządną rewitalizację, bo nie będzie takiego tłumu samochodów walących w Targową, nie będzie blokowania tramwajów na skrzyżowaniu torowiska z Wileńską, nie będzie blokowania tramwaju 23 na skrzyżowaniu Stalowej z 11-listopada/Inżynierską... Same dobre rzeczy :-)

Poprawki:
W tym wariancie przydałoby się zwężenie przekroju Wileńskiej przy przejściu dla pieszych, czyli wystarczyłoby zabrać po jednym pasie z obu stron i zrobić przejazd dla rowerów przez Targową dla jadących z Wileńskiej.

Na samym Placu Wileńskim, bez większych kłopotów można byłoby chyba zrobić przejścia dla pieszych w poziomie jezdni na wysokości Białostockiej, to miejsce jest przecież w granicach opracowania, no i przybliżyć do skrzyżowania przejście między pocztą a cerkwią. Czy projektanci tłumaczyli się braku przejścia dworzec - poczta?

olek napisał(a):
ZTM z kolei szuka pomysłu na pętlę autobusową dla dowozówek do krańcowej stacji metra w okolicy placu Wileńskiego... i powoli dochodzi do wniosku, który ZM zgłosiło trzy lata temu, tj. że przydałoby się wydłużyć centralny odcinek metra do okolic ul. Szwedzkiej.


Czy to powolne dochodzenie do wniosku wiąże się z jakimiś deklaracjami/propozycjami?
Jeśli chodzi o dowozówki do placu Wileńskiego, to jakieś 20-30 lat temu autobusy 119/120 jeździły Solidarności do Targowej, skręcały w prawo w Wileńską i miały przystanek końcowy tuż przy Szwedzkiej (ten sam, gdzie później w weekendy zbierali się kolarze). Myślę, że ten przystanek końcowy nie jest potrzebny, przecież trasa np. CH M1 - Plac Wileński - CH M1 jest krótsza niż wiele innych tras autobusowych w Wawie i nie byłoby problemu, żeby kierowca autobusu wziął ją na jeden kurs?

olek napisał(a):
Aha, pytanie techniczne - chcecie wydzielenia Placu Wileńskiego w odrębny wątek?


Tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 01, 2010 22:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
Czy warianty będą jeszcze omawiane na jakichś konsultacjach społecznych?


Nic mi o tym nie wiadomo.

Cytuj:
Mi najbardziej podoba się trzeci, w porównaniu do reszty jest rewolucyjny, bo zmieni cały układ komunikacyjny na Nowej Pradze. Wileńska będzie miała wreszcie szansę na porządną rewitalizację, bo nie będzie takiego tłumu samochodów walących w Targową, nie będzie blokowania tramwajów na skrzyżowaniu torowiska z Wileńską, nie będzie blokowania tramwaju 23 na skrzyżowaniu Stalowej z 11-listopada/Inżynierską... Same dobre rzeczy :-)


Tego wariantu, jak zauważył Mocniak, nawet projektanci nie traktują poważnie - zakończenie Wileńskiej jest kompletnie od czapy.

Ja też nie jestem jego specjalnym entuzjastą, bo zablokujesz w ten sposób wyjazd autobusów z Nowej Pragi. Rzeszotarskiej mocno dookoła, a przebicie Inżynierskiej do Solidarności może być trudne do zrealizowania w perspektywie 2 lat.

Cytuj:
no i przybliżyć do skrzyżowania przejście między pocztą a cerkwią.


Zwróć uwagę na rozmieszczenie wind i klatek schodowych - na obecnym etapie bardzo ciężko je ruszyć. Właśnie ze względu na windy jest "dziwny" wariant 1. Niestety, tak to jest, jak miasto rozpoczyna dyskusję jak już wszystko jest ustalone.

Cytuj:
Czy projektanci tłumaczyli się braku przejścia dworzec - poczta?


Największy ruch samochodowy na tym wlocie + rozmieszczenie wind / klatek (obustronne).

Cytuj:
Czy to powolne dochodzenie do wniosku wiąże się z jakimiś deklaracjami/propozycjami?


E, sądzę, że z tym to poczekają aż wybudują.

Cytuj:
Jeśli chodzi o dowozówki do placu Wileńskiego, to jakieś 20-30 lat temu autobusy 119/120 jeździły Solidarności do Targowej, skręcały w prawo w Wileńską


Był taki pomysł, ale wtedy autobusy kończące na placu Wileńskim odjeżdżałyby z innego przystanku niż te jadące z mostu i dworca Wschodniego w tym samym kierunku. Sytuacja zdecydowanie niepożądana.

Cytuj:
olek napisał(a):
Aha, pytanie techniczne - chcecie wydzielenia Placu Wileńskiego w odrębny wątek?

Tak.


Zrobione.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 01, 2010 23:18 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Tego wariantu, jak zauważył Mocniak, nawet projektanci nie traktują poważnie - zakończenie Wileńskiej jest kompletnie od czapy.

Ja też nie jestem jego specjalnym entuzjastą, bo zablokujesz w ten sposób wyjazd autobusów z Nowej Pragi. Rzeszotarskiej mocno dookoła, a przebicie Inżynierskiej do Solidarności może być trudne do zrealizowania w perspektywie 2 lat.


A może można byłoby skręcić autobusy w 11-listopada na PAT od skrzyżowania z Inżynierską? Wspólny przystanek w tym miejscu byłby wygodny, zwłaszcza gdyby przy okazji poszerzono chodniki.
A przebicie Inżynierskiej do Solidarności też nie byłoby takie trudne, gdyby miałaby to być tylko jedna 3,5 metrowa jezdnia dla autobusów...

Cytuj:
Cytuj:
no i przybliżyć do skrzyżowania przejście między pocztą a cerkwią.


Zwróć uwagę na rozmieszczenie wind i klatek schodowych - na obecnym etapie bardzo ciężko je ruszyć. Właśnie ze względu na windy jest "dziwny" wariant 1. Niestety, tak to jest, jak miasto rozpoczyna dyskusję jak już wszystko jest ustalone.


Ale w wariancie 2 jakoś to rozwiązali - przesuwając klatkę i likwidując windę. Może wystarczyłoby przesunąć trochę jezdnię w stronę poczty i wygospodarować miejsce na na pasie zieleni?

Cytuj:
Cytuj:
Czy projektanci tłumaczyli się braku przejścia dworzec - poczta?


Największy ruch samochodowy na tym wlocie + rozmieszczenie wind / klatek (obustronne).


I kupiliście to? Czy drążyliście?

Cytuj:
Cytuj:
Jeśli chodzi o dowozówki do placu Wileńskiego, to jakieś 20-30 lat temu autobusy 119/120 jeździły Solidarności do Targowej, skręcały w prawo w Wileńską


Był taki pomysł, ale wtedy autobusy kończące na placu Wileńskim odjeżdżałyby z innego przystanku niż te jadące z mostu i dworca Wschodniego w tym samym kierunku. Sytuacja zdecydowanie niepożądana.


Faktycznie, lepiej byłoby al. Solidarności do tego przystanku tuż przy cerkwii, skręt w Jagiellońską, Cyryla, wjazd na PAT i skręt z PATa w lewo na przystanek przy dworcu Wileńskim. Oczywiście taki plan rozwala "przepustowość" skrzyżowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 01, 2010 23:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
To ja tym razem w ogóle nie będę krytykować tylko chwalić :)

Który wariant by nie przeszedł to fajnie będzie (w sumie to nie bardzo widzę czym się 1 i 2 różnią). Super, że udało się to w końcu przeforsować. Trzy dojścia do przystanku tramwajowego (tego w stronę północną) - ekstra, tego jeszcze w Warszawie nie było :) Podoba mi się też przedłużenie TTA i wspólny przystanek T+A już przy tym skrzyżowaniu. Sprytnie też rozwiązali ten buspas od strony wschodniej, zarówno dla autobusów skręcających, jak i dla jadących prosto na TTA.

Jedyne czego nie rozumiem - na cholerę w takim razie przystanek autobusowy w stronę mostu ? Dla samych nocnych, które potem niby nie mają jak zjechać z TTA ? Ludzie, przecież to wystarczy w dwóch miejscach namalować przerywaną linię zamiast ciągłej (przed Wisłostradą i za tunelem), w nocy się przecież karambol od tego nie zrobi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 02, 2010 9:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ja bym to zaakceptował jako "tymczasowa organizacja ruchu do momentu wybudowania ulicy Tysiąclecia ew obwodnicy Pragi (praskiej części obwodnicy śródmieścia)".

Cytuj:
Jedyne czego nie rozumiem - na cholerę w takim razie przystanek autobusowy w stronę mostu ?


Też tego nie rozumiem i uważam, że jest do wywalenia.

Także uważam, że przystanek w kierunku Inżynierskiej (tam gdzie było 4 śpiących) powinien być T+A - moim zdaniem żadnych cykli świateł to nie popsuje - autobusy jadące na wprost zjechałyby na przystanek wraz z fazą skrętu w Al. Solidarności w lewo.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 02, 2010 11:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
A co z ruchem rowerowym po zachodniej stronie targowej (tam gdzie poczta) - bo na razie to ruch w taj relacji po 3 ramionach skrzyżowania Solidarności z Targową - czy tam docelowo ma być droga rowerowa?

Moim zdaniem bezwzględnie potrzebny przejazd rowerowy i przejście dla pieszych pomiędzy Dworcem Wileńskim a Pocztą, żeby do tej ostatniej dałoby się dojechać rowerem (nawet, gdyby droga rowerowa miała na razie się kończyć zaraz za przejazdem rowerowym przez Targową.

W ogóle to przejazdy rowerowe powinny być na wszystkich ramionach skrzyżowania

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL