Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 19, 2009 21:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
To ten sam Sarna, co chciał na Hallera kierowcom pozabierać miejsca parkingowe by drogę rowerową zakończyć po boku jezdni, a nie po środku?

Bo wtedy po prostu uznałem, ze On nie lubi kierowców ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2009 22:12 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Raffi napisał(a):
To ten sam Sarna, co chciał na Hallera kierowcom pozabierać miejsca parkingowe by drogę rowerową zakończyć po boku jezdni, a nie po środku?

Bo wtedy po prostu uznałem, ze On nie lubi kierowców ;-)


Nie, tamten to był Jarosław, burmistrz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 20, 2009 15:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Jak oni wszyscy tacy mądrzy i chcą pogonić pieszych do podziemi, to może zaprojektują jakieś skrzyżowanie całkowicie schowane pod ziemią, a odzyskaną przestrzeń "u góry" oddadzą na zieleń publiczną...

Strasznie nie podoba mi się nowa koncepcja Pl. Wileńskiego. A to moja okolica, niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 20, 2009 20:29 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
mcb napisał(a):
Jak oni wszyscy tacy mądrzy i chcą pogonić pieszych do podziemi, to może zaprojektują jakieś skrzyżowanie całkowicie schowane pod ziemią, a odzyskaną przestrzeń "u góry" oddadzą na zieleń publiczną...

Strasznie nie podoba mi się nowa koncepcja Pl. Wileńskiego. A to moja okolica, niestety.


Spokojnie, dziś było spotkanie w Urzędzie Dzielnicy w tej sprawie. Wygląda na to, że nie będzie gorzej niż jest. Pewnie nie będzie to super miejsce pod względem urbanistyczno - architektonicznym, ale prawdopodobnie uda się wyznaczyć co najmniej te przejścia, które są aktualnie i połączenie ścieżki rowerowej z al.Solidarności ze ścieżką w ul. Targowej (będzie wyznaczona jednak).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 21, 2009 0:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Łaski nie robią, tyle to wymaga od Nich studium. Mam nadzieje, że za sam pomysł nie stosowania się do dokumentów planistycznych miasta, nie zostawiono tam na nich suchej nitki.

Ja niestety byłem w Nowym Dworze cały dzień i nie mogłem uczestniczyć.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 22, 2009 11:41 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 2:41
Posty: 92
Obok mego miejsca pracy znajduje się przejście podziemne i równolegle przejście w poziomie jezdni na sygnalizacji. Nikt nie korzysta z możliwości zejścia w dół, tylko czeka się na zielone. Podejrzewam, że jeśli równolegle zostaną zrobione i przejścia naziemne i podziemne ludzie szybko nauczą się, co gdzie im się bardziej opłaca. Nie rozumiem też logiki oponentów przejść podziemnych:
- przejścia naziemne są złe i ludzie nie chcą czekać na światło -> to nie będą z niego korzystać, przepustowość spadnie minimalnie i koniec. Zero problemów.
- przejścia naziemne okażą się popularne - to dlaczego likwidować coś, co jest tak potrzebne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 22, 2009 12:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Reg napisał(a):
Nie rozumiem też logiki oponentów przejść podziemnych:
- przejścia naziemne są złe i ludzie nie chcą czekać na światło -> to nie będą z niego korzystać, przepustowość spadnie minimalnie i koniec. Zero problemów.
- przejścia naziemne okażą się popularne - to dlaczego likwidować coś, co jest tak potrzebne?

Błądzisz. Posługujesz się modelem demokracji w/g reguł zgniłego Zachodu.
U nas (szczególnie w pewnych jednostkach miejskich, nie będę takiego np. ZMIDu palcem pokazywał :wink: ) obowiązuje demokracja w stylu Rosji Putina (i dawniejszej): "władza uznała, że to dla was dobre, cieszyć się i mordę w kubeł". :lol:

Np. waaaadza (tzn. policja) uznała, że mieszanie ruchu rowerowego z autobusowym na buspasach jest niebezpieczne i przekazali swoje stanowisko Inżynierowi Ruchu.
Ten nie zaryzykuje, bo w ten sposób powstały kwity i w razie jakiegoś wypadku rowerowego na buspasie (nawet z przyczyny dziury lub otwartej studzienki), będzie pociągnięty do odpowiedzialnośći, że się nie zastosował do opinii waaaadzy.
Chociaż policja tworzy prawo tylko w demokracjach takich, jak III Rzesza, Korea Kim-Dzong-Ila czy Rosja. Ale, jak widać, nie odeszliśmy szczególnie... :twisted:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 22, 2009 21:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Przyznam, że zrobiło na mnie wrażenie porównanie społecznej koncepcji zagospodarowania placu Wileńskiego...

http://www.zw.com.pl/galeria/244827,2,421991.html

Cytuj:
ObrazekAutor, architekt i urbanista Maciej Czeredys wykorzystał w swojej kontrpropozycji zagospodarowania otoczenia pl. Wileńskiego m.in. analizę powierzchni zajętych obecnie przez ruch pieszy na ul. Targowej w stosunku do ruchu samochodowo- tramwajowo-autobusowego wraz z koncepcją zmian oraz przykład rozwiązania przestrzeni berlińskiej Warschauer Strasse - części obwodnicy Berlina, ulicy o podobnej szerokości do ul. Targowej (ok. 50m.) i o podobnym znaczeniu komunikacyjnym.


...z jedyną słuszną oficjalną koncepcją wyasfaltowania wszystkiego, co tylko się da:

Obrazek

Piszcie do prezydentów, może jeszcze się opamiętają.

Pozdrawiam,
Maciek

(Przepraszam, za różne ujęcia rysunków, ale obrócenie obrazków uczyniły by napisy nieco mniej czytelnymi.)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 22, 2009 21:57 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
I cały czas jakieś nieporozumienie - nawet tytuł wprowadza w błąd:

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1629842,0,,zebry_kontra_tunele_co_z_placem_wilenskim,wiadomosc.html

Cytuj:
Zebry kontra tunele. Co z Placem Wileńskim?
06:26 22.11.2009 / tvnwarszawa.pl

Plac Wileński powinien być placem z prawdziwego zdarzenia, a nie dużym skrzyżowaniem, jakie proponuje miasto - przekonują prascy społecznicy. Upominają się o pieszych oraz rowerzystów i prezentują swoją koncepcję placu. - Nie mamy czasu ani możliwości na zmiany - odpowiadają urzędnicy, ale pozostawiają cień szansy na drobne korekty.
Społecznicy skupieni w Związku Stowarzyszeń Praskich skrytykowali w piątek plany miasta wobec Placu Wileńskiego, które czynią z niego węzeł komunikacyjny uwzględniający przede wszystkim potrzeby kierowców.

Niekonsekwencja miasta

- Te rozwiązania są sprzeczne ze wszystkimi dokumentami przyjętymi przez miasto, a promującymi ruch pieszy, m.in. Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego i Programem Ochrony Powietrza – zauważył Jacek Grunt-Mejer.

Społecznik przypomina fragmenty pierwszego z dokumentów, w którym można przeczytać, że rozbudowa dróg nigdy nie nadąży za rozwojem motoryzacji, dlatego należy przeciwdziałać nadmiernemu korzystaniu z aut w mieście. Wskazał też, że projekt nie przewiduje ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Targowej.

- Jest za to przewidziana ścieżka wzdłuż al. Solidarności. Naszym zdaniem szybko zaczęliby korzystać z niej piesi, przyzwyczajeni do przejścia, które w tym miejscu było od lat - przekonywał Grunt Mejer.

Niech plac będzie palcem

Społecznicy nie poprzestali na krytyce. Przedstawili alternatywny projekt dla serca Pragi autorstwa architekta i urbanisty Macieja Czeredysa.

- Moja wizja nie jest wolna od błędów, ale powstawała błyskawicznie – tłumaczył Czeredys – Jest wynikiem szoku jaki przeżyłem, gdyby zobaczyłem co proponuje miasto – dodaje.

Architekt zaapelował o przywrócenie placowi Wileńskiemu funkcji placu, bo dziś jest nim tylko z nazwy. Sprzeciwił się projektowi przesunięcia pomnika „czterech śpiących” bliżej cerkwi. Wokół tego lub innego, nowego postumentu, miałby powstać prawdziwy plac z ławeczkami.

- Może warto by tam zrobić fontannę – zastanawiał się Czeredys.

Granatem w cerkiew

W podobnym tonie wypowiadał się Grzegorz Chojnacki, autor planu zagospodarowania dla Pragi Północ.

- Żołnierz rzucający granatem na linii cerkwii byłby niezręcznością. Nie możemy ot tak przesunąć pomnika kilka metrów dalej, bo tak akurat pasuje drogowcom – mówił Chojnacki.

Warto zauważyć, że alternatywny plan dla placu Wileńskiego w pełni respektuje położenie planowanych wyjść z metra, przystanków tramwajowych i przejść podziemnych. Zakłada, jednak że zebry mogą funkcjonować równolegle do tuneli.

Targowa bulwarem

Wizja praskich społeczników nie dotyczy wyłącznie placu, ale także ulicy Targowej. Maciej Czeredys przypomniał, że przed wojną Targowa była efektownym bulwarem z zieleńcem biegnącym przez środek. Ten pas zieleni, w zdegradowanej formie, przetrwał – dziś jeżdżą nim tramwaje. Architekt zaproponował przywrócenie przedwojennego wyglądu i roli ulicy poprzez przesunięcie torów Moja wizja nie jest wolna od błędów, ale powstawała błyskawicznie. Jest wynikiem szoku jaki przeżyłem, gdyby zobaczyłem co proponuje miasto.

- Obliczyłem, że dziś tylko 6 procent przekroju ulicy jest przeznaczona dla pieszych. Proponuję zrównoważyć proporcje – mówi architekt i zaznacza, że nie zmniejsza się liczba pasów ruchu. Pozostałyby trzy, z tym, że jednym pojechałyby autobusy i tramwaje.

Tu będzie wielki węzeł

Wobec projektów daleko idący sceptycyzm wykazali przedstawiciele miasta. Podkreślali, że na skrzyżowaniu Targowej i alei Solidarności ruch będzie coraz większy.

- To będzie duży węzeł komunikacyjny: metro, Szybka Kolej Miejska, więcej autobusów i tramwajów – rola tego węzła przesiadkowego będzie rosnąć. Projekt musi to uwzględniać – mówił Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Wtórował mu jeden z urzędników przytaczając liczby. – W tym rejonie na tysiąc mieszkańców przypada 420 samochodów – to pokazuje skalę potrzeb – przekonywał.

Spróbują się odnieść

Argumenty prażan nie przekonały też wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza.

- Trudno będzie połączyć funkcje eleganckiej przestrzeni publicznej i istotnej funkcji komunikacyjnej. Przeanalizujemy to i spróbujemy się odnieść – deklarował Wojciechowicz - Jesteśmy po przetargu na centralny odcinek drugiej linii metra. Wstępne założenia zostały przyjęte i nie możemy ich zmieniać. Nie mamy wiele czasu, ale jest szansa na pewne korekty – wyjaśniał.

Wiceprezydent stolicy wykluczył konkurs architektoniczny na plac Wileński, o co postulowało kilku uczestników spotkania.

Piotr Bakalarski


Jakie zebry kontra tunele?? Po polsku nie rozumieją? Już naprawdę wymiękam...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 16:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Praga wykrzyczy „nie” dla zejścia pod ziemię
kmaj , nat 26-11-2009, ostatnia aktualizacja 26-11-2009 15:29

Mieszkańcy Pragi-Północ mają w piątek o godz. 18 zaprotestować przeciwko planom likwidacji „zebr” dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Targowej z al. Solidarności i wprowadzenia pieszych pod ziemię.

Pikieta zacznie się na Targowej 72, czyli pod Centrum Handlowym Wileńska.

To kolejny etap walki miłośników Pragi o zmianę koncepcji budowy węzła przesiadkowego przy Dworcu Wileńskim przy okazji drążenia drugiej linii metra. Architekt Maciej Czeredys stworzył własną koncepcję – z „zebrami” i miejskim placem na powierzchni.

Czy piesi zostaną siłą wtłoczeni pod ziemię? Według wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza, nie ma już czasu na tworzenie zupełnie nowej koncepcji zagospodarowania terenu. Budowa drugiej linii ma ruszyć jesienią przyszłego roku.

Życie Warszawy


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL