Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 8:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Dobrze, ale to są przykłady na przeplatanie, a nie przecinanie pod ostrym kątem. Tam jest de facto w obu przypadkach pas rowerowy sąsiadujący z samochodem, a w postulatach do placu Wileńskiego napisano "nie więcej, niż 5 m" co jest zasadniczą różnicą. "Nie więcej niż 5 m" jest na przykład na ścieżce rowerowej wzdłuż Grójeckiej, wskutek czego przecięcie jest pod kątem ostrym, który nie jest bezpieczny. To, że odległość "0" jest bezpieczna nie znaczy, że odległość 2 m jest bezpieczniejsza od 6 m.

Zresztą w przypadku Rostocku wystarczy przesunąć mapkę na następne skrzyżowanie w prawo by zauważyć, że jednak w Niemczech też się odsuwa przejazdy rowerowe (na odległość taką, by było przecięcie pod kątem prostym).

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 9:22 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Polecam, wszystko na temat:
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/documents/opinia_odginanie__3_.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 10:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
W wolnej chwili przejrzę, choć po stronie tytułowej rozumiem, że ten dokument to jest zamiast dyskusji ze strony autorów opinii ZM?

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 12:47 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Ale o czym chcesz dyskutować? To się sprowadza do takich problemów: - jak zrobić, żeby
    - rowerzysta był widoczny dla kierowców
    - rowerzysta widział samochód
    - nie dezorientować kierowców co do zamiarów rowerzysty (w czym teraz wybitnie przeszkadzają zawijasy na ścieżkach TUŻ PRZED przejazdem dla rowerów)
    - rowerzyści mogli się normalnie mijać zjeżdżając/wjeżdżając na/z przejazdu rowerowego (w czym teraz wybitnie przeszkadzają zawijasy na ścieżkach TUŻ PRZED przejazdem dla rowerów)

Najistotniejsze jest więc wyprostowanie trasy rowerzysty, odległość ma mniejsze znaczenie, ale im bliżej tym lepiej, bo im dalej od skrzyżowania tym bardziej kierowca myśli, że już zakończył manewr skrętu i może przyspieszać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 03, 2011 6:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
"Nie więcej niż 5 m" jest na przykład na ścieżce rowerowej wzdłuż Grójeckiej, wskutek czego przecięcie jest pod kątem ostrym, który nie jest bezpieczny.


Na którym konkretnie przejeździe? ZTCP najostrzejszy kąt jest na Opaczewskiej, gdzie przejazd jest odsunięty od jezdni jakieś 15 m.

G.Madrjas napisał(a):
Ze względów bezpieczeństwa przecinanie strumieni ruchu powinno odbywać się albo jako przeplatanie, albo pod kątem prostym. Zbliżanie przejazdów powoduje zmianę kąta na ostry, który utrudnia wzajemną obserwację kierowców i rowerzystów.


Kąt prosty na samym przejeździe nic nie daje, jeśli dojazd do przejazdu na relacjach kolizyjnych odbywa się pod kątem ostrym. Jak już rowerzysta wjedzie na przejazd, to i tak go widać, nie ma co go specjalnie obserwować. Ważne jest to, gdzie jest sekundę-kilka przed przejazdem.

G.Madrjas napisał(a):
W wolnej chwili przejrzę, choć po stronie tytułowej rozumiem, że ten dokument to jest zamiast dyskusji ze strony autorów opinii ZM?


Nie wiem jak rozumieć tę uwagę. Odpowiedź jacora rozumiem jako odesłanie do FAQ. Bo pytanie o odgięcia jest często zadawane, jak Polska długa i szeroka. Jeśli skrótowe z konieczności uzasadnienie w opinii ZM Ci nie wystarcza, to w linku masz temat omówiony nieco szerzej.

G.Madrjas napisał(a):
To, że odległość "0" jest bezpieczna nie znaczy, że odległość 2 m jest bezpieczniejsza od 6 m.


Oczywiście, "nie więcej to 5 m" to pewne uproszczenie (szczegóły w FAQ), wynikające z liczby rzeczy do poprawienia w projekcie i skromnego czasu na jego (społeczne) zaopiniowanie. Ale różnica pomiędzy 2 m a 5 m tkwi raczej w płynności ruchu (ze względu na długość typowego samochodu osobowego) niż brd.

Analizując przykłady niemieckie, zwłaszcza z DDR, trzeba brać pod uwagę czas budowy. W ciągu ostatnich kilkunastu lat doszło tam do prawdziwej rewolucji w myśleniu o organizacji ruchu rowerowego. Ten przykład:

http://www.zm.org.pl/?a=opinia_odginanie-117&img=5

jest na tyle nowy, że jeszcze go nie widać na Google Maps. A nie jest to ani 0, ani 5 m.

A w ogóle to dyskusja na temat odgięć jako takich jest już w kilku wątkach, np.:

viewtopic.php?f=1&t=1971
viewtopic.php?f=1&t=949&start=18

W tym wątku proponuję się skoncentrować na przejazdach w rejonie placu Wileńskiego. A tutaj do standardowego zestawu argumentów przeciwko odgięciom dochodzą jeszcze narożniki budynków w trójkącie widoczności. I wpychanie dróg dla rowerów w najkrótsze drogi dojść pieszych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 02, 2012 19:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.rynek-kolejowy.pl/36410/Co_z ... _metra.htm

Cytuj:
Co z pl. Wileńskim po otwarciu metra

Metro wprowadzi spore zmiany nie tylko na Świętokrzyskiej, ale także na Pradze, wymuszając – poprzez poprawę dojazdu – rewitalizację i uatrakcyjnienie miejscami zdegradowanej dzielnicy. Stacja końcowa centralnego odcinka II linii powstanie przy pl. Wileńskim, stanowiącym już teraz ważny punkt przesiadkowy pomiędzy tramwajami, autobusami i pociągami na dworcu Warszawa Wileńska.

Już wcześniej skrzyżowanie, przy którym stoi centrum handlowe, stanowiło centralny punkt dzielnicy. Nie było to jednak atrakcyjne miejsce do spotkań, gdyż przestrzeń niemal w całości była podporządkowana samochodom, a piesi i przesiadający się pasażerowie musieli tłoczyć się na wąskich wysepkach czy w przejściu podziemnym pod Targową. Rozwiązania te nie odpowiadały randze, jaką to miejsce mogłoby pełnić. – Plac Wileński powinien stać się centrum Pragi, a zatem powinien być placem z pełną obsługą pieszych na powierzchni i ograniczonym ruchem samochodowym – twierdzi dr Andrzej Brzeziński z firmy TransEko. Wobec protestów i sprzeciwów mieszkańców oraz organizacji społecznych, przejścia na powierzchni – wbrew wcześniejszym planom i zapowiedziom miasta – zostaną utrzymane.

Obszar ten ma duży potencjał pod względem zagospodarowania. – Jest tu sporo miejsca, które można łatwo odzyskać dla pieszych i rowerzystów. Przed rozpoczęciem budowy metra na wlotach skrzyżowania było tu po 4-5 pasów ruchu. Na pewno to trzeba pozwężać – przekonuje Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. Jak dodaje, tak rozległe skrzyżowanie nie poprawiało płynności ruchu. Samochody utykały na środku skrzyżowania, blokując torowisko tramwajowe. – Duże wrażenie zrobiło na mnie kiedyś zagospodarowanie terenu nad stacją Anděl w Pradze czeskiej, którą można porównać lokalizacją i charakterem do Dworca Wileńskiego w Warszawie. Tam wyłączono z ruchu całe skrzyżowanie, pozostawiając jedynie tramwaje i uliczkę dojazdową do obsługi posesji. Ale na taką rewolucję Warszawa prawdopodobnie nie jest jeszcze gotowa – marzy Buczyński.

Faktycznie tak rewolucyjnych zmian raczej nie należy oczekiwać. Niemniej jednak wygląd skrzyżowania powinien się poprawić. – Obecnie trwają prace nad projektem zagospodarowania placu Wileńskiego, którego głównym założeniem jest wytworzenie przestrzeni publicznej w jego północno-zachodniej części (przed cerkwią) – zapewnia Marta Brzegowa z biura prasowego Urzędu Miasta.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL