Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr wrz 05, 2012 14:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396062_407102716010024_1627220022_n.jpg
fot. źródło: Salon24.pl/FB

IMHO jeszcze tylko mała korekta nazwy stacji na "Podwiśle" :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 05, 2012 9:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jeszcze trochę pobudują tę II linię, a całkiem będzie jak po II wojnie. Ciekawe, czy to nie kolejna zemsta za szykanowanie pieszych?

onet.pl napisał(a):
W stolicy zapadła się ziemia. Ewakuacja mieszkańców

W centrum Warszawy zapadła się ziemia. Prawdopodobną przyczyną okazała się awaria wodociągów lub wyciek znajdującej się pod ziemią wody. Z ruchu wyłączono ul. Marszałkowską. Warszawiaków czeka ciężki dzień.

Do awarii doszło ok. godz. 6 rano. Ewakuowano 60 osób z dwóch siedmiopiętrowych budynków przy ul. Szkolnej, znajdujących się w pobliżu ul. Marszałkowskiej i ul. Świętokrzyskiej. Ziemia osunęła się prawdopodobnie wskutek awarii wodociągów lub wycieku znajdującej się pod ziemią wody. Po godz. 9 zamknięto także pobliską szkołę.

Niewykluczone, że głęboka na ok. 2-3 metry dziura może mieć związek z budową II linii metra. Na miejscu pojawiły się autobusy, w których mieszkańcy będą mogli znaleźć tymczasowe schronienie - informuje TVN24.

- Na godzinę 10 zaplanowane jest spotkanie Centrum Zarządzania Kryzysowego ze wszystkimi służbami. Dajemy im chwilę czasu na przyjrzenie się temu zdarzeniu. Musimy zobaczyć, na ile ta sytuacja może zagrażać zdrowiu i życiu, na ile jest ona groźna. Wstrzymany jest ruch tramwajowy, rozważamy zamknięcie metra - powiedziała na antenie TVN24 Ewa Gawor, dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.

- W nocy podczas wykonywania wykopu podstropowego z niewiadomych na razie przyczyn pękł wodociąg w pobliżu budynku przy ul. Świętokrzyskiej 20. Wyciekająca woda dostała się także do wnętrza konstrukcji stacji Świętokrzyska. W związku z bliskim sąsiedztwem tego budynku, ewakuowano jego mieszkańców. Potem podjęto także decyzję o ewakuacji kolejnego budynku, przy Marszałkowskiej 136. Obecnie prowadzimy prace zabezpieczające i stabilizujące, a także analizy przyczyn tego zdarzenia – mówi Onetowi Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro Polska, konsorcjum budującego II linię metra.

Woda dostała się do nowo wybudowanego tunelu II linii metra, z którego wyprowadzono sprzęt, by nie uległ zalaniu i zniszczeniu. Co więcej, naruszone są fundamenty jednego z budynków. W związku z tym lokatorzy prawdopodobnie nie wrócą dziś do swoich mieszkań. Mierzony jest poziom gazu w budynkach. Zamknięto dopływ wody, gazu i prądu.

Dodatkowo, prawdopodobnie uszkodzona jest także magistrala gazowa. Część zaworów gazowych zostało zakręconych, część została uszkodzona w wyniku osunięcia ziemi.

Z ruchu wyłączono ul. Marszałkowską na odcinku ul. Królewskiej i al. Jerozolimskich. Policja organizuje objazdy. Metro funkcjonuje normalnie.

Dla ewakuowanych mieszkańców rozstawiono namioty. W jednym z nich pracować będzie sztab akcji ratowniczej, który będzie serwował m.in. ciepłe napoje.

Objazdy w związku z awarią

Kierowcy jadący w stronę Mokotowa kierowani są przez policję ul. Grzybowską do ul. Emilii Plater lub do al. Jana Pawła II.

Osoby, które poruszają się w stronę Żoliborza kierowani są przez policję ul. Kruczą, ul. Mazowiecką i ul. Królewską do ul. Marszałkowskiej.

Urząd m.st. Warszawy radzi, by kierowcy, którzy nie muszą przejeżdżać przez ścisłe centrum Warszawy, wybralo Wisłostradę lub al. Jana Pawła II.

Jak informuje Magdalena Potocka z Zarządu Transportu Miejskiego, tramwaje linii 4, 15, 18 i 35 oraz autobusy linii 107, 151, 171, 227 i 520 został skierowane na objazdy.

Na zamkniętych przystankach autobusowych oraz tramwajowych znajdują się informatorzy ZTM, którzy pomagają pasażerom i informują ich o zmianach w komunikacji miejskiej.

To nie pierwsza taka awaria związana z budową metra. Na budowie w połowie sierpnia doszło do osunięcia się ziemi. Wówczas zamknięty został tunel na Wisłostradzie oraz Most Świętokrzyski. [A jeszcze wcześniej zapadła się ziemia pod jezdnią na Rondzie Daszyńskiego - dop. wł.]

Druga linia warszawskiego metra będzie biegła z zachodniej części miasta, z Mor, na praską stronę Wisły. Jej zakończenie w północnej części będzie miało miejsce na osiedlu Bródno, a w południowej na Gocławiu. Całkowita długość tej trasy ma wynieść około 31 kilometrów.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 26, 2012 8:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m. st. Warszawy
we współpracy ze
Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Oddział w Warszawie
Zaprasza do udziału w XC Forum dyskusyjnym nt:
„Stanu realizacji II linii metra w Warszawie”

Temat przedstawi:
mgr inż. Jerzy Lejk
Prezes Zarządu Metro Warszawskie Sp. z o.o.

Forum odbędzie się 29 listopada 2012 r. o godz. 17:00
w Warszawskim Domu Technika NOT
ul. T. Czackiego 3/5 sala E, II piętro.
Wstęp wolny

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 13, 2013 11:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 72563.html
Cytuj:
"Stan budynku nie zagraża bezpieczeństwu"
Pęknięcia w ścianach CH Wileńska. Wykonawca metra bada przyczyny


Pęknięcie w ścianie CH Wileńska, w salonie jednego z operatorów komórkowych, zauważył internauta tvnwarszawa.pl. Zasugerował że, jest ono skutkiem budowy metra. - Za wcześnie by o tym przesądzać. Trwają ekspertyzy - informuje wykonawca i zapewnia, że wejścia do budynku będą zabezpieczone przed "ewentualnym wpływem budowy". - Pęknięcia nie powodują zagrożenia - uspokaja z kolei rzeczniczka centrum handlowego.

- Są wielkie szczeliny w ścianach. Pracownicy podobno nie mogą się na ten temat wypowiadać - zaalarmował nasz czytelnik w mailu przesłanym na warszawa@tvn.pl.
Sprawdziliśmy. - Są pęknięcia na dwóch ścianach w salonie jednego z operatorów komórkowych, który wskazał czytelnik - potwierdził Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.

"Ekspertyzy wykażą przyczyny"
Pierwsze podejrzenie internauty padło na pobliską budowę II linii metra. Zasugerował, że to przez nią ściany centrum handlowego zaczęły pękać.
Co na to zarządca budynku? - W wyniku prac związanych z budową II linii metra na ścianach działowych budynku centrum handlowego Warszawa Wileńska wystąpiły miejscowe pęknięcia - informuje Monika Lewczuk-Kuropaś z biura prasowego Warszawy Wileńskiej.

Konsorcjum AGP budujące II linię metra nie potwierdza swojej winy. - W tym momencie nie można potwierdzić, że przyczyną tych pęknięć jest budowa centralnego odcinka II linii metra - mówi tvnwarszawa.pl Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP - Przeprowadzimy ekspertyzy, które wykażą przyczyny. Jeżeli dojdziemy do wniosku, że powstało to w związku z budowę metra, pokryjemy koszty - stwierdza.
I dodaje: - Administracja Centrum Handlowego Warszawa Wileńska zgłosiła uszkodzenia, jak zawsze w takim przypadku wykonane zostały oględziny. Uszkodzenia są powierzchowne, ale by zabezpieczyć przed ewentualnym wpływem budowy wejścia do centrum handlowego, wykonana zostanie swego rodzaju przegroda pomiędzy osłoną wykopu a centrum, ponieważ musimy kontynuować wykonywanie konstrukcji wejścia.

"To nie jest niebezpieczne"
Lewczuk-Kuropaś na pytanie o bezpieczeństwo klientów odpowiada z kolei: - Obiekt jest na bieżąco monitorowany zarówno przez wykonawcę prac II linii metra, jak i na nasze zlecenie przez firmy zewnętrzne – mówi i zapewnia, że stan budynku w żaden sposób nie zagraża bezpieczeństwu przebywających w centrum handlowym osób.

Sprawdzają stan budynków
Wykonawca tłumaczy przy okazji, że stan wszystkich obiektów w strefie wpływu budowy II linii metra jest monitorowany.
- Jednak w przypadku żadnego budynku o "znacznie gorszym stanie" prace nie są prowadzone w tak bliskim sąsiedztwie, jak w przypadku wejścia do stacji wzdłuż ściany centrum handlowego - oświadcza Witczyński.
lata/roody/ran/b/mz

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 19, 2013 21:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 80412.html

Gęsta sieć metra obejmująca także peryferyjne dzielnice, okrężna linia pod Śródmieściem, końcowe stacje w Jankach, Łomiankach, Ząbkach, Piasecznie i Sękocinie. Taką futurystyczną wizję podziemnej kolejki nakreślił grafik Bartosz Różalski.
Obrazek
Aaaaa! Ratuuuunkuuu! :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 06, 2013 0:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 82576.html
Cytuj:
NAZWAŁ ZIELONE MAZOWSZE "HAMULCOWYM II LINII METRA"
Burmistrz do ekologów: nie podejmujcie szkodliwych działań


- Opamiętajcie się i zachowajcie zdrowy rozsądek - apeluje burmistrz Bemowa w liście otwartym do ekologów z Zielonego Mazowsza. Stowarzyszenie nazywa "hamulcowym budowy metra", a dyskusję o zmianie przebiegu jego trasy nazywa "idiotycznymi".
Jarosław Dąbrowski, burmistrz Bemowa zaapelował do stowarzyszenia o niepodejmowanie nieprzemyślanych i szkodliwych działań, których jedynym efektem może być zablokowanie inwestycji. Dąbrowski dziwi się, że organizacja, która powinna być orędownikiem budowy metra, staje się jej głównym "hamulcowym".


"Idiotyczna dyskusja"
- W kontekście pojawiających się zapowiedzi dalszych skarg, także na forum Unii Europejskiej, czuję się w obowiązku już teraz wykazać bezzasadność postulatów Zielonego Mazowsza – pisze Dąbrowski i wytyka, że metoda odkrywkowa budowy podziemnej kolejki proponowana przez ekologów nie dość, że sparaliżuje połowę miasta, to jeszcze spowoduje dodatkowe koszty, gdyż trzeba będzie odtworzyć infrastrukturę naziemną.
Rozpoczynanie teraz dyskusji nad zmianą przebiegu II linii metra nazywa "idiotycznymi". - Teren pod stację techniczno-postojową już dawno został zarezerwowany na Morach i ewentualna zmiana tej lokalizacji spowoduje wywrócenie "do góry nogami" całej planowanej koncepcji funkcjonowania metra. Wyjątkowo krótkowzroczne są także propozycje, aby zrezygnować z budowy metra na Chrzanowie, gdzie w perspektywie kilku najbliższych lat zamieszka nawet kilkadziesiąt tysięcy ludzi - czytamy w liście burmistrza.
Na koniec apeluje: Niezależnie od dzielących nas różnic światopoglądowych, szybka budowa II linii metra powinna stanowić dla wszystkich środowisk najważniejszy cel w rozwoju stolicy, gdyż bezdyskusyjnie wpłynie na poprawę jakości codziennego życia setek tysięcy mieszkańców. Nie zmarnujmy tej szansy!

GDOŚ odwołuje decyzję
List powstał w związku z uchyleniem przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzji swojego regionalnego odpowiednika w sprawie rozbudowy II linii podziemnej kolejki od ronda Daszyńskiego do Połczyńskiej i od Dworca Wileńskiego do Bródna. Skargę złożyły Zielone Mazowsze i Towarzystwo Ochrony Przyrody.
Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego, uchylenie decyzji RDOŚ może spowodować opóźnienia rozpoczęcia prac. Miasto będzie musiało ubiegać się o nową decyzję środowiskową. Bez niej nie będzie się mogło starać o kolejny ważny dokument - decyzję lokalizacyjną.

List otwarty burmistrza:
W nawiązaniu do informacji medialnych dotyczących potencjalnych opóźnień w realizacji kolejnych odcinków drugiej linii metra, apeluję do Stowarzyszenia „Zielone Mazowsze” tej kluczowej dla Mieszkańców Warszawy inwestycji.
Jak najszybsze ukończenie budowy drugiej linii metra z Bemowa na Targówek leży w najlepiej pojętym interesie wszystkich Warszawiaków. Szczególnie dziwi, że to właśnie organizacja mająca wypisane na sztandarach hasła dotyczące ochrony środowiska, de facto działa na szkodę własnego miasta właśnie w wymiarze ekologicznym. Przecież brak drugiej linii metra, oprócz oczywistego uprzykrzania życia Mieszkańcom, to także większe korki w Warszawie i tym samym większa emisja spalin przez następne kilka lat. Dlatego też trudno zrozumieć, że organizacja, która powinna być orędownikiem budowy metra, jest niestety głównym „hamulcowym” tej inwestycji.

Proponowane zastosowanie odkrywkowej metody budowy tuneli nie jest możliwe do realizacji, właściwie na żadnym odcinku drugiej linii metra, chociażby ze względu na konieczność drążenia pod istniejącymi zabudowaniami przy ul. Coopera. Chybionym argumentem jest także stwierdzenie jakoby kilkukilometrowy wykop miał być trzykrotnie tańszy niż wykorzystywanie tarcz TBM. Pamiętać należy, że metoda odkrywkowa spowoduje nie tylko paraliż komunikacyjny połowy miasta, ale także wygeneruje dodatkowe koszty związane z koniecznością odtworzenia zniszczonej infrastruktury naziemnej.
Idiotyczne jest także powracanie na tym etapie do dyskusji o zmianach w przebiegu drugiej linii metra. Ta dyskusja odbyła się już kilka lat temu i nie ma żadnych nadzwyczajnych powodów do weryfikacji poczynionych ustaleń. Teren pod stację techniczno-postojową już dawno został zarezerwowany na Morach i ewentualna zmiana tej lokalizacji spowoduje wywrócenie „do góry nogami” całej planowanej koncepcji funkcjonowania metra. Wyjątkowo krótkowzroczne są także propozycje, aby zrezygnować z budowy metra na Chrzanowie, gdzie w perspektywie kilku najbliższych lat zamieszka nawet kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
W związku z powyższym, nie tylko w imieniu własnym oraz przede wszystkim jako przedstawiciel Mieszkańców Bemowa, chciałbym raz jeszcze prosić o opamiętanie i zachowanie zdrowego rozsądku w Państwa działaniach. Niezależnie od dzielących nas różnic światopoglądowych, szybka budowa drugiej linii metra powinna stanowić dla wszystkich środowisk najważniejszy cel w rozwoju stolicy, gdyż bezdyskusyjnie wpłynie na poprawę jakości codziennego życia setek tysięcy Mieszkańców. Nie zmarnujmy tej szansy!

wp/b

Nie tylko Kim... :wink:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 03, 2013 19:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Nowy pociung już w tym tygodniu... Żeby tylko nie kursował jak Dreamliner... :mrgreen:

Obrazek
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... rettyPhoto

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 19, 2013 2:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Monty B Ike wykrakałeś :roll:

no i Inspiro się sfajczyło
http://www.rynek-kolejowy.pl/49296/pozar_inspiro_utrudnienia_w_metrze.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 19, 2013 9:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
kulikowski napisał(a):
Monty B Ike wykrakałeś :roll:
no i Inspiro się sfajczyło
http://www.rynek-kolejowy.pl/49296/pozar_inspiro_utrudnienia_w_metrze.html

A Pseudloino się spóźniło...
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/pendol ... 64587.html
Bo nasi światli zamawiający nie rozumieją, co to jest prototyp i testowanie wersji beta... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 14:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 16545.html
Cytuj:
TRWAJĄ PONOWNE TESTY SKŁADÓW
Inspiro na razie jeździ nocą. Kiedy zacznie wozić pasażerów?

Trwają testy sześciu składów inspiro wycofanych z ruchu po pożarze w listopadzie ubiegłego roku. Pociągi tunelami metra przejeżdżają na razie w nocy. W tym czasie wykonywane są szczegółowe pomiary, sprawdzana jest też sprawność elementów pociągu. Inspiro ma przewozić ponownie pasażerów jeszcze w marcu.
(...)
Producent składów musiał też wprowadzić taki system w drzwiach wagonu, by te nie miały możliwości otwierania się, kiedy pociąg stoi w tunelu.(...)

Zaraz, zaraz... Czyżby chodziło o zlikwidowanie możliwości awaryjnego otwarcia drzwi?
Chyba stanowi to rażące naruszenie prawa... Co na to Straż Pożarna?

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL