Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 9:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
No i mamy Wersal:
Cytuj:
Druga linia metra: będzie oszczędnie i niewygodnie
Warszawiakom grożą niewygodne przesiadki na drugiej linii metra. Wykonawca chce, żeby pasażerowie biegali w górę i w dół na stacji Świętokrzyska. Wcześniej ratusz zrezygnował z przejść podziemnych na rondzie Daszyńskiego i na Powiślu.
Choć budowa centralnego odcinka metra pochłania astronomiczną kwotę 4,1 mld zł, w wielu miejscach mogą powstać niewygodne dla pasażerów rozwiązania. Pierwsze problemy szykują się na stacji Świętokrzyska, gdzie będziemy się przesiadać z pierwszej linii na drugą.

Jak dowiedziała się "Gazeta", projektanci działający na zlecenie konsorcjum z firmą Astaldi na czele zaproponowali tam karkołomny wariant przesiadek między liniami. Po wyjściu z pociągu jadącego pierwszą linią trzeba będzie wyjść najpierw na górę na antresolę, żeby stamtąd zejść dwa poziomy w dół na peron drugiej linii, aby pojechać np. w stronę Dworca Wileńskiego. Tymczasem do niedawna planowano, że z peronu pierwszej linii, będzie się bezpośrednio schodzić w dół, na peron drugiej linii. - Tak była projektowana stacja Świętokrzyska. Zejście miało się znaleźć na południowym końcu peronu - mówi Mieczysław Szczepański z Metroprojektu.

Ratusz twierdzi, że projekt nie został jeszcze zatwierdzony. - Zażądaliśmy, żeby wrócili do pierwotnego rozwiązania z bezpośrednim zejściem - mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. Wykonawca nie chciał wczoraj powiedzieć, co blokuje budowę zejścia. Na razie nie wiadomo, czy zostanie ono przywrócone. Ponoć punktów spornych między wykonawcą a urzędnikami jest znacznie więcej.

Wiadomo już za to, że przy stacji Świętokrzyska będzie jeszcze inne niewygodne rozwiązanie. Mimo że powstanie łączące się z metrem przejście podziemne pod ul. Marszałkowską, nie będzie można z niego wyjść na tamtejsze przystanki tramwajowe. W ratuszu twierdzą, że najpierw planowano tam likwidację przejść przez jezdnię, ale kiedy w końcu zdecydowano się je utrzymać, to się okazało się, że już nie ma miejsca na wyjścia z podziemi.

- Stacja Świętokrzyska może być jedną z najbardziej obleganych na drugiej linii. Konieczne są tam wygodne przesiadki - mówi Andrzej Brzeziński, ekspert komunikacyjny z Politechniki Warszawskiej.

Pasażerowie mogą się spodziewać problemów także na innych stacjach. Ratusz zrezygnował z budowy układu przejść podziemnych pod rondem Daszyńskiego. Wcześniej zakładano, że wyjścia z podziemi znajdą się na wszystkich narożnikach ronda i na przystankach tramwajowych. Ostatecznie wyjścia z metra będą tylko po zachodniej stronie skrzyżowanie. Żeby pójść dalej, trzeba będzie korzystać z przejścia ze światłami.

Cięcia objęły także stacje Powiśle na skwerze koło pomnika Syreny. Będzie stąd tylko jedno przejście podziemne pod jezdniami, na narożnik u zbiegu Tamki i Wybrzeża Kościuszkowskiego. Ratusz na razie zrezygnował z budowy podziemnego łącznika pod ul. Zajęczą, który ułatwiłby dojście do Centrum Nauki "Kopernik" i do nowych osiedli obok Biblioteki Uniwersyteckiej.

Wciąż jeszcze ważą się losy położenia stacji Rondo ONZ i wyjść z niej na powierzchnię. Początkowo miała się znaleźć w całości pod rondem, ale teraz jest przesuwana nieco na zachód.

W przypadku drugiej linii metra grozi powielanie błędów z budowy pierwszej z Kabat do Młocin. Przykładem koronnym jest przesunięcie stacji Ratusz spod pl. Bankowego pod Arsenał. W efekcie niemal wszyscy pasażerowie korzystają z jednego, południowego wyjścia, w którym panuje niemiłosierny ścisk. Dodatkowo brakuje bezpośrednich przejść podziemnych w różne części placu.


Więcej... http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... z15iJt6kMF

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 9:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Komentarz do tego umieszczam w drugim poście:
1. To, że nie będzie kazamatów na Powiślu i Daszyńskiego to akurat nic zdrożnego.
2. Przesunięcie stacji Rondo ONZ bardziej na Zachód to jednak obciach. Znów będzie tworzenie dodatkowych przystanków, mnożenie bytów, opóźnianie komunikacji i niepotrzebne łażenie.
3. Na Świętokrzyskiej nie będzie wyjść ze stacji do tramwajów, bo sie władzom nie chce zlikwidować jednego czy dwóch pasów dla imć Panów kierowców - granda!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 21:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
a jednak nie wszyscy z linii wołomińskiej jadą na Świętokrzyską.


Stąd taką a nie inną rysowałem mapkę linii komunikacji szynowej jako wniosek do studium Warszawy (jakoś nie mogłem znaleźć na naszej stronie - chyba nie poszła publicznie). Metro na kierunku Wileński-Stare Miasto-Wola przydałoby się też.


Mnie chodziło raczej o to, że sama kolej z Wołomina nie ma szans zapełnić drugiej linii metra.

prasa napisał(a):
Druga linia metra: będzie oszczędnie i niewygodnie


Uroki systemu projektuj i buduj. Projektant na rzęsach stanie, żeby jak najmniej zawrzeć w projekcie.

Wojtek napisał(a):
Komentarz do tego umieszczam w drugim poście:
1. To, że nie będzie kazamatów na Powiślu i Daszyńskiego to akurat nic zdrożnego.


Ale wyjścia z metra na wszystkie strony skrzyżowania to też nic zdrożnego. Chcesz mieć jak na Marymoncie, schodami do góry, a potem i tak stać na światłach?

Cytuj:
3. Na Świętokrzyskiej nie będzie wyjść ze stacji do tramwajów, bo sie władzom nie chce zlikwidować jednego czy dwóch pasów dla imć Panów kierowców - granda!


Jednego na kierunek, i to tylko na Marszałkowskiej. Dokładnie, granda.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 21:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
olek napisał(a):
Wojtek napisał(a):
Komentarz do tego umieszczam w drugim poście:
1. To, że nie będzie kazamatów na Powiślu i Daszyńskiego to akurat nic zdrożnego.


Ale wyjścia z metra na wszystkie strony skrzyżowania to też nic zdrożnego. Chcesz mieć jak na Marymoncie, schodami do góry, a potem i tak stać na światłach?

Zgadzam się. Skoro i tak będę pokonywał schody, to wolę przy okazji ominąć kilka świateł. Pasy powinny zostać, ale np. z detekcją. Dla rowerów oczywiście (uwaga uwaga!!) automatyczna detekcja.

A czy likwidacja tych przejść jest już przesądzona? Nie ma szans na ich obronę?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 19, 2010 22:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Mnie chodziło raczej o to, że sama kolej z Wołomina nie ma szans zapełnić drugiej linii metra.


To na pewno. Jeśli metro ma jeździć co 3 minuty, a pociągi z Wołomina pzyjeżdżają co 10 minut, to wychodzi 1/4 przepustosci metra (przy założeniu oczywiście, że 90% ludzi z kolei idzie do metra).

Cytuj:
A czy likwidacja tych przejść jest już przesądzona? Nie ma szans na ich obronę?

A nie przypadkiem plany rozbudowy zacohdniej obwodnicy śródmiejskiej tutaj brużdzą? Co ma być na tym skrzyżowaniu przy rozbudowie - tunel czy wiadukt?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 23, 2010 22:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... ,6065.html

TVN Warszawa napisał(a):
Yackoo: Przy budowie II linii powielamy stare błędy

Rezygnacja z budowy dwóch stacji, niewygodne wyjścia z podziemnej kolejki, niewykorzystana przestrzeń pod pl. Wilsona - takie błędy przy budowie I linii metra przypomina internauta Yackoo. Obawia się też, że II linia również nie ustrzeże się błędów. A oto artykuł:
yackoo
II linia metra - powielamy stare błędy
Pomimo, że budowa II linii metra nie rozkręciła się na dobre, już teraz istnieje spora szansa, że pasażerowie otrzymają częściowy bubel, zamiast w pełni wygodnego systemu komunikacyjnego. Już teraz media donoszą o planach rezygnacji z bezpośredniego połączenia peronów I i II linii metra na stacji Świętokrzyska czy też odłożeniu na później (czyli w naszych realiach - niewiadomo kiedy) budowy części przejść podziemnych i wyjść ze stacji, w tym w tak newralgicznych miejscach, jak na przystanki tramwajowe na ul. Marszałkowskiej.

Tego typu pomysły mogą tylko dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że takie same "oszczędności" przy budowie I linii metra do dziś odbijają się czkawką pasażerom. Najbardziej jaskrawymi przykładami może być np. brak wind pozwalających dostać się na przystanki tramwajowe nad stacją Pole Mokotowskie. Do zatrzymujących się tam tramwajów nie dostanie się ani osoba na wózku inwalidzkim, ani matka z dzieckiem w wózku - bo jedyne wyjścia prowadzą dość wąskimi schodami. Również na sąsiedniej stacji Politechnika windy wybudowano tylko z jednej strony - z daleka od ulicy Nowowiejskiej, gdzie znajdują się przystanki tramwajowe. Kilkaset metrów dalej mamy inny przykład oszczędności w postaci brakującej stacji pod Placem Konstytucji...

Również na Placu Bankowym możemy doświadczyć, do czego prowadzą dziwaczne pomysły racjonalizatorskie - stację Ratusz - Arsenał przesunięto w stronę Żoliborza (pierwotnie miała być bliżej Ratusza), rezygnując jednocześnie z budowy przejść podziemnych pod skrzyżowaniem Al. Solidarności i ul. Andersa. W efekcie aby dostać się w okolice kina Muranów trzeba albo obejść skrzyżowanie dookoła, przechodząc przez dwie ulice, albo udać się do północnego wyjścia ze stacji, bo tylko tam jest przejście pod ulicą Andersa.

Jadąc dalej w stronę Żoliborza spotkamy kolejny przykład oszczędności - a raczej nie spotkamy, bo tu właśnie brakuje stacji Muranowska. Następna w kolejności stacja Dworzec Gdański przez lata zaś straszyła brakiem połączenia z peronami pobliskiego dworca. Dopiero w grudniu ma zostać otwarte przejście podziemne, którego nie wybudowano od razu.
Na placu Wilsona znajdziemy kolejne kuriozum - tutaj znajduje się parking podziemny, na który nie wybudowano wjazdu. Oczywiście wszystko ze względów oszczędnościowych...

Po długich latach Warszawa doczekała się pierwszej linii metra. Okrojonej z dwóch stacji, miejscami niedostępnej dla sporej części pasażerów, niekiedy pozbawionej możliwości wygodnych przesiadek, zmuszającej pasażerów do długich wycieczek. Większości tych błędów nie da się szybko naprawić - o ile w ogóle będą naprawione kiedykolwiek.

Teraz rozpoczyna się budowa II linii. I znowu istnieje ryzyko, że powtórzone zostaną te same błędy. Czy Warszawę stać na tego typu pozorne oszczędności? Przecież metro ma służyć mieszkańcom przez dziesięciolecia - a nie być chwilową zachcianką.

"Projekt się nie zmienił"
O komentarz do artykułu Yackoo poprosiliśmy rzecznika Metra Warszawskiego, który częściowo potwierdza wątpliwości autora. Zaprzecza jednak, by połączenie I i II linii miało być niewygodne dla pasażerów.
- Projekt połączenia I i II linii na stacji Świętokrzyska nie uległ zmianie. Będzie to połączenie bezpośrednie. Jedyna zmiana jaka nastąpiła, to przesunięcie stacji Rondo Daszyńskiego i rezygnacja z budowy części przejść podziemnych wokół ronda, które nie znikną z projektu, jednak nie będą przedmiotem tej inwestycji - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 07, 2011 18:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 86907.html

- Tak czy inaczej ta sytuacja pokazuje, że ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz nie radzi sobie z inwestycjami. W dodatku próbuje to ukryć - dodaje M.Wasik PIS.

Czy budowa centralnego odcinka II linii metra zakończy się w terminie (październik 2013)?
89%1697 - Nie, już widać, że to nierealny termin
11% 205 - Tak, jest jeszcze sporo czasu

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 16, 2011 14:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Na przystankach pojawiły się plakaty mówiące coś w stylu "9,9 mln pasażerów rocznie będzie korzystało z odcinka centralnego II linii metra". Faktycznie tylko tyle jest przewidywane? Jeśli się podzieli te 9,9 mln przez 365, to wychodzi niecałe 30 tys. dziennie. Pomnóżmy przez dwa, niech każdy jeździ metrem tam i z powrotem - wciąż będzie to żałośnie mało w odniesieniu do nakładów. Oczywiście nie ma nawet co porównywać z inwestycjami tak efektywnymi jak budowa ścieżek rowerowych, ale chociażby pierwsza linia w porywach te 500 tys. dziennie obsługuje.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 02, 2012 1:28 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
NEWAG z Nowego Sącza, jako podwykonawca Siemensa, buduje nową halę do produkcji wagonów dla warszawskiego metra:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28742/Newag_buduje_hale_dla_Inspiro.htm
Rynek Kolejowy napisał(a):
Tu powstaną nowe wagony metra
2011-11-15 15:00:45
jm, Rynek Kolejowy

Nowosądecki Newag w konsorcjum z Siemensem wykona 35 pociągów do obsługi drugiej linii warszawskiego metra. W Nowym Sączu powstaje już hala montażowa dla pociągów.

- Hala będzie miała 140 metrów długości, przy długości pociągów 120 metrów - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik. Nową halę Newag stawia bardzo szybko, ma być gotowa już w marcu - Założenie jest takie, że przed zimą przykryjemy halę, co pozwoli kontynuować prace po rozpoczęciu opadów śniegu - stwierdził. Jak wyjawił, w Newagu nie jest konieczne posiadanie technologii pracy z aluminium, z którego będą wykonane pudła, gdyż dotrą one w całości z Wiednia. Do fabryki Siemensa zresztą także zostaną dostarczone przez podwykonawcę w kilku elementach do ostatecznego montażu.

- Już w przyszłym roku pokażemy państwu, jak się robi nowoczesne wagony metra w Polsce. Siemens dostrzegł w nas nie tylko potencjał produkcyjny, ale i intelektualny. Obecnie pracuje u nas ponad stu inżynierów - powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek. - Produkcja wagonów metra rozpocznie się jesienią przyszłego roku w Wiedniu. Będą w niej od razu uczestniczyć nasi pracownicy. Pracownicy działów już przechodzą szkolenia, bo dla nas bardzo ważne jest, żeby dorównać standardom Siemensa - zauważył Konieczek.
Obrazek Obrazek Obrazek


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 23, 2012 21:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
zaczęło się właściwe drążenie tuneli (wcześniej były prowadzone prace przygotowawcze - przekładki instalacji podziemnych)
http://www.metro.waw.pl/dziennik-budowy-ii-linia-odcinek-centralny.html
Cytuj:
W dniu 17.05.2012 o godzinie 12:27 uruchomiona została pierwsza z czterech tarcz drążących centralny odcinek II linii metra. Uroczystego uruchomienia dokonała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Zadaniem tarczy „Anny” jest wydrążenie południowego tunelu między stacją C09 (Rondo Daszyńskiego) a stacją C13 (Powiśle) oraz budowa tunelu łączącego I i II linię metra. Druga tarcza wyruszy z Ronda Daszyńskiego około miesiąc później. Poniżej zamieszczamy relację z uruchomienia tarczy


źródło: Metro.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL