Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 18, 2014 0:16 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się, że ktoś coś kiedyś palnął i teraz jeden za drugim przepisuje. Chodzi o to, żeby pociąg nie mógł ruszyć z otwartymi drzwiami.

http://wyborcza.pl/1,91446,15474143,Kom ... zenia.html

Cytuj:
Z raportu komisji wynika, że podczas trwającego nieco ponad trzy minuty postoju pociągu w tunelu pasażerowie użyli siedmiu dźwigni awaryjnego otwierania drzwi. Czworo z nich zeszło do tunelu metra, jednak maszynista o tym nie wiedział. "Zgodnie z procedurą sprawdził stan drzwi i stwierdził, że wszystkie są zamknięte. Potwierdza to zapis z rejestratora zdarzeń i zeznania maszynisty" - powiedział Żołnierzak.

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk poinformował, że ruszenie pociągu, mimo otwartych drzwi, było efektem błędnie wykonanych czynności serwisowych. "W wyniku błędu ludzkiego została wprowadzona taka możliwość, że pociąg mógł ruszyć przy otwartych drzwiach. Producent natychmiast usunął tę incydentalną usterkę" - powiedział.

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 23, 2014 11:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 26626.html
Cytuj:
PRACE NA CENTRALNYM ODCINKU
Termin ukończenia II linii metra zagrożony?

Termin zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra jest mocno zagrożony – informuje "Gazeta Stołeczna". Władze miasta oficjalnie tych informacji jednak nie potwierdzają. Podtrzymują, że prace mają zakończyć się 30 września tego roku.
Z czego miałoby wynikać opóźnienie, o którym pisze dziennik? Chodzi o stację Centrum Nauki Kopernik na Powiślu. To tam doszło do awarii i zalania budowanego obiektu, a w efekcie do wstrzymania prac.


Ryzyko opóźnienia?
Gazeta powołuje się na informatora w urzędzie miasta, którzy twierdzi, że jest spore ryzyko opóźnienia. Na Powiślu ma być jeszcze sporo betonowych robót do wykonania. Później przyjdzie czas na instalację i wystrój. Rozmówca gazety twierdzi, że nie da się skierować na ten odcinek 500 robotników, by udało się skończyć prace w ciągu kilku tygodni.
Opóźnienia mogą wynikać również z tego, że trzeba zamontować instalację, która jest nowocześniejsza niż ta na I linii, do tego dochodzi SOP-3, czyli system sterowania pociągami. Wszystko to musi być nie tylko zainstalowane, ale także przetestowane.

"Nie zgłasza problemów"
Co na to władze miasta?
- Wykonawca nie zgłasza problemów z harmonogramem. Prace na tej stacji są najmniej zaawansowane, co wynika z konieczności realizacji zabezpieczeń. Do 30 września ma być zrealizowana cała inwestycja. Pracy jest sporo, ale wierzymy, że wykonawcy uda się zrealizować ją w terminie – mówi tvnwarszawa.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. - Nie planujemy wariantów alternatywnych, na przykład takich, że metro będzie jeździć centralnym odcinkiem II linii, ale nie zatrzymywać się na tej stacji - dodaje.
Również wykonawca, czyli spółka AGP Metro zapewnia, że w tej chwili nie ma sygnałów, żeby termin 30 września był opóźniony.
- Na miejscu pracuje ok. 200 pracowników. Dokładna liczba zależy od tego, jakie roboty są wykonywane w danym miejscu - zaznacza Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy prac.
I dodaje, że w tej chwili wykonywane są platforma peronowa i podtorza.
- A także elementy związane z wejściem od strony Wybrzeża Kościuszkowskiego. Oprócz tego trwają wykończenia na poziomach od 0 do -3, murarsko-tynkarskie, jak i okablowanie czy kanalizacja - wyjaśnia rzecznik AGP Metro.

Rok opóźnienia
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 02, 2014 10:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
próbna jazda centralnym odcinkiem II linii metra:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019393,title,Probna-jazda-centralnym-odcinkiem-II-linii-metra-zobacz-film,wid,16917327,wiadomosc.html?ticaid=1138cb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 05, 2014 17:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
otwarcie II linii metra przełożone na 14 grudnia. "Dzień otwarty" na stacjach II linii 9 listopada.

źródła:
[TVP Warszawa:] II linią metra pojedziemy najwcześniej 14 grudnia
[TVP Warszawa:] 9 listopada dzień otwarty na II linii metra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 07, 2014 11:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
wpolityce.pl napisał(a):
Tunel nowej linii metra jeszcze nie udostępniony, a już przecieka! Czy metru pod dnem Wisły grozi katastrofa?

Druga linia metra to oczko w głowie propagandzistów Platformy – miały nią jeździć pociągi przed wyborami samorządowymi, ale nie wiadomo kiedy pojedzie w ogóle – przecieka!

Jak dowiedział się „Fakt” w łączeniach pomiędzy płytami woda leci ciurkiem. Gazetę poinformowali o tym zaniepokojeni robotnicy kończący drugą linię metra. Ale anonimowo. Jednak wykonawcy, już oficjalnie i pod nazwiskiem zapewniają, że „to normalne” zjawisko.

Pojawianie się wilgoci na niektórych połączeniach obudowy tunelu w trakcie budowy i wczesnym okresie po zakończeniu realizacji prac, jest zjawiskiem normalnym i przewidywanym już na etapie projektowania tunelu, obudowy i sposobu jego realizacji. Dlatego też są one usuwane na bieżąco. Wynika to ze zmian ciśnienia hydrostatycznego wód gruntowych w czasie

— tłumaczy „Faktowi” Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego II linię metra.

Rzecznik nie wyjaśnił jednak co się stanie, jeśli to „normalne zjawisko” pojawi się w większej skali w tunelu pod dnem Wisły i tam przyroda nagle zechce wyrównać „ciśnienie hydrostatycznego wód gruntowych w czasie” przejazdu zatłoczonej kolejki…

Slaw/Fakt


źródło: wpolityce.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2015 3:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
nadal nieznany termin otwarcia II linii ... "Dzień Otawarty" nieczynnego metra 9.11 kosztowała 450 tys.:
Radio Dla Ciebie napisał(a):
450 tys. zł. Tyle kosztował “Dzień Otwarty” w metrze

Dzień Otwarty na zamkniętej II linii metra kosztował Warszawę blisko 450 tys zł. Wice-prezydent miasta podał wcześniej, że ratusz wydał na listopadową imprezę 47 tysięcy zł.

Wcześniej podana suma nie uwzględniała wydatków podległych instytucji, w tym Stołecznej Estrady. Jak ustalił TVN Warszawa koszty „Dnia Otwartego” osiągnęły niemal 390 tys zł. 280 tys. to koszty techniczne, 85 tys. wydano na artystów, a na sprawy sanitarne i związane z bezpieczeństwem – 13 tys zł.

Kwoty te wywołały oburzenie opozycji. Stołeczny ratusz jednak nie widzi problemu. – Impreza była jedną z największych jakie odbywały się w zeszłym roku Warszawie – mówi rzecznik Bartosz Milczarczyk. – Nie uważam, aby wydano za dużo. Impreza przyciągnęła 185 tys. mieszkańców Warszawy. Wszyscy przecież bardzo czekamy na oddanie II linii metra – dodaje Milczarczyk.

Dzień Otwarty na II linii metra odbył się 9-go listopada. Tydzień przed wyborami samorządowymi.


źródlo: Rdc.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 11:51 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Metro to mój ulubiony środek transportu publicznego. Bo jestem wygodny jeśli idzie o transport mechaniczny, wolę iść piechotą niż jechać czymś wolnym i niewygodnym, dlatego na krótszych, a czasem i dłuższych odcinkach wolę się przejść niż tracić czas i nerwy.
Bo lubię nie moknąć, nie smażyć się i nie marznąć na przystankach, bo konieczność zejścia pod ziemię, monitoring i bramki powodują, że jeżdżę z ludźmi, których celem również jest wygodny i szybki transport. Bo jest szybko(aczkolwiek ostatnimi czasy różnie z tym bywa w pierwszej linii). Czasem wybieram sklep czy miejsce spotkania w dalszej dzielnicy, ale za to blisko stacji metra. :) Generalnie mój ranking środków transportu po mieście to: metro/nogi>autobus/rower>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>tramwaj.

Oczywiście metra jest cała jedna linia, więc w większość miejsc dojechać nie można. I tu miała przyjść z pomocą II linia. Byłem autentycznie nakręcony. Znosiłem utyskiwania innych na "drugą Wisłę" w czasie budowy, snułem wizje korzyści z powstania tego cudownego środka transportu, a przede wszystkim przez czas budowy co najmniej dwa razy dziennie musiałem się przedzierać przez zasieki rozkopanej Prostej przy ONZ, dzielnie znosząc niewygody i nie tracąc przy tym entuzjazmu dla tej prestiżowej inwestycji. :wink: Kto bywał, ten wie, jakie tam były atrakcje wizualne, dźwiękowe, a bywało, że i zapachowe, o samych warunkach dla pieszych nie wspomnę. No ale trzeba ponosić koszty, żeby było lepiej, co nie? :wink:

Liczyłem, że otwarcie będzie autentycznym świętem, jakiś festyn, Pani Prezydent przetnie wstęgę itp :wink: . Może i przetnie, ale chyba w Wielkanoc... Mój aktualny entuzjazm jest ujemny, podobnie jak chęć przejechania się, która naprawdę była przeogromna. Oczywiście nie będę się obrażać, czy bojkotować :wink: , ale czuję się oszukany, wręcz okradziony. Jakby mi ktoś nie dał obiecanego prezentu na urodziny. Co tam nie dał, pokazał i zabrał!

Wiele osób pisze "a co się takiego stało", "miał być Armagedon, nie było". Otóż stało się, uprzykrzono ludziom życie, obiecano im coś, a na razie nie dostali nic, zaś otwarcie z takim opóźnieniem to wstyd, nie święto. Co ludzie o tym myślą, co myśli spora część tych, koło których domu/pracy ma być budowa kolejnych odcinków, chyba pisać nie trzeba. Druga tura w wyborach na prezydenta miasta też nie wzięła się z powietrza.

To nie jest zwykłe opóźnienie, tylko, nie waham się powiedzieć, naruszenie umowy społecznej. Bo II linia metra nią była.
Co gorsza nie widzę podstaw, patrząc na tempo pozostałych dużych inwestycji, że jest szansa na poprawę.
W każdym razie ta budowa mogła i powinna być pewną klamrą, potwierdzeniem cywilizacyjnego skoku ostatnich 25 lat. A okazała się tylko potwierdzeniem, jak niewiele się w gruncie rzeczy zmieniło.

Dziękuję za uwagę, przez chwilę poczułem się lepiej. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 08, 2015 23:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Ogryzek II linii otwarty dziś o 9:30. Pierwszy pociąg z oficjelami od Świętokrzyskiej, pozostałe na "całym" odcinku. Termin otwarcia został podany ... dziś o 6:00. Składem o 12:00 jechała grupa MKMów. Na trzech stacjach popsuły się schody ruchome (Rondo ONZ, Nowy Świat-Uniwersytet i Centrum Nauki Kopernik)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 16, 2015 16:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N mar 15, 2015 10:03
Posty: 3
Mozemy swietowac no nie.Ja juz jechałem i powiem szczerze ze jest git .Stacje sa wypasione .Mnie sie bardzo podobają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL