zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] Nowy tabor dla WKD
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1684
Strona 1 z 2

Autor:  kulikowski [ Śr sty 13, 2010 11:55 ]
Tytuł:  [pr] Nowy tabor dla WKD

Cytuj:
WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów
2010-01-12 11:37:46

W siedzibie Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD) nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dostawę 14 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jak poinformował rzecznik spółki Krzysztof Kulesza, wpłynęły 2 oferty, od szwajcarskiej firmy Stadler oraz z bydgoskiej PESY.

Stadler wycenił swoją ofertę na kwotę 305 mln zł netto (372 mln zł brutto), natomiast PESA zaoferowała cenę 231 mln zł netto (281 mln zł brutto).

- Za wcześnie jeszcze mówić, jaki bedzie ostateczny wynik przetargu - powiedział rzecznik WKD. Jednak pomimo tego, że cena nie była jedynym kryterium branym pod uwagę, to liczby mówią same za siebie. Tym bardziej, że jak wiadomo, WKD przeznaczyło na zakup ezetów kwotę 291 mln zł brutto.

Chętni do wzięcia udziału w przetargu musieli m.in. udokumentować swe doświadczenie poprzez wykazanie należycie wykonanej dostawy dla zamawiających w ciągu ostatnich 3 lat nie mniej niż 6 sztuk nowych ezt realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością eksploatacyjną co najmniej 80 km/h. Wymagane wadium to 2 mln zł.

Kryteria oceny ofert: cena brutto - 60%, zużycie energii elektrycznej przez pojazd ezt na linii WKD dla przejazdu teoretycznego - 25%, masa służbowa ezt - 5%, termin dostawy pierwszej jednostki (sztuki) - 10%.

Pierwszy przetarg (z maja tego roku) został unieważniony z powodu braku wystarczającej ilości środków finansowych u zamawiającego. Wówczas najtańszą ofertę złożył nowosądecki Newag (264 435 000,00 zł brutto). Droższa, i to aż o ponad 77 mln zł, wpłynęła od PESY (341 600 000,00 zł brutto). Oferta tańsza ze względów formalnych nie była jednak rozpatrywana - według zamawiającego Newag nie wykazał wymaganego doświadczenia. Pojawił się zatem problem - na "placu boju" pozostała oferta PESY, ale opiewająca na sumę, na którą nie było stać WKD.

Zamawiający podjął jednak decyzję o unieważnieniu postępowania, gdyż cena najkorzystniejszej oferty znacznie przewyższała kwotę, która została przeznaczona na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający zakup pociągów zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 291 441 795,62 zł brutto, natomiast najkorzystniejsza oferta opiewała na 341 600 000,00 zł brutto.

WKD chce pozyskać ezety charakteryzujące się następującymi danymi technicznymi:

Prędkość eksploatacyjna: 80 km/h
Ilość miejsc siedzących: co najmniej 120
Całkowita ilość miejsc: co najmniej 500 przy zapełnieniu 5 os/m2
Długość pojazdu: 60 m +/- 1%
Przyśpieszenie rozruchu: co najmniej 1,2 m/s2 (w zakresie od 0 do 30 km/h)
Wysokość podłogi w poziomie drzwi wejściowych: od 400 do 500 mm
Nacisk na oś przy obciążeniu maksymalnym: do 120 kN


Obrazek
* Fot. Rynek Kolejowy.

(źródło: km, Rynek Kolejowy, 12 stycznia 2010)
źródło: Rynek-Kolejowy.pl

Autor:  R2D2 [ Śr sty 13, 2010 13:20 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

A na jakie napięcie mają być te EZT? Może dwusystemowe?
Czy WKD cały czas planuje zmianę zasilania z tramwajowych 600V na polski standard kolejowy 3kV?

Autor:  Raffi [ Cz sty 14, 2010 9:43 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

Nie wiadomo. Jakiś czas temu robili opracowanie by przeliczyć, czy zmiana systemu zasilania się opłaci. Ale jak to u nas bywa, opracowanie nawet jeżeli powstało, to jest tajne przez poufne przez szafa Lesiaka. Przeciętny śmiertelnik pewnie się nie dowie, co wybrano.

Autor:  kulikowski [ Śr lis 24, 2010 15:11 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

rozstrzygnieto przetarg na nowe dwusystemowe wagony (600 V DC + 3 kV DC) dla WKD (przy czym planowana jest zmiana napięcia sieci na kolejowe 3kV= (DC)):

Cytuj:
Umowa na 7,3 mln PLN dofinansowania dla WKD
Krzysztof Kulesza
piątek, 12 listopada 2010 12:17

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(C) Przegubowiec

Umowa została podpisana w dniu 10 listopada 2010r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego przez Jacka Kozłowskiego, wojewodę mazowieckiego oraz Adama Struzika, marszałka województwa mazowieckiego. Przewiduje dofinansowanie ze środków rządowych zakupu nowoczesnych pociągów dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Przypomnijmy, że nowe pojazdy w ciągu dwóch mają całkowicie zastąpić mocno wysłużone, eksploatowane od 1972r. zespoły trakcyjne serii EN94. Zgodnie z uchwałą rządu, przewozy pasażerskie mają być dofinansowywane na podobnych zasadach przez sześć kolejnych lat – do 2015 roku. Fundusze pochodzą z dotacji celowej budżetu państwa, przeznaczonej na zakup i modernizację pojazdów szynowych w kraju.

Wartość wszystkich 14 pojazdów zakupionych przez WKD po rozstrzygniętym w styczniu br. przetargu to niemal 282 mln zł. Pierwsze pojazdy produkcji bydgoskiej „PESY” trafią na tory w IV kwartale przyszłego roku, pozostałe przed końcem 2012r. Zapisane w tegorocznej transzy 7,3 mln zł to oczywiście kropla w oceanie potrzeb, jednakże każda uzyskana przed finalnym okresem płatnosci kwota pozwoli na przyjęcie przez Spółkę mniejszych zobowiązań z tytułu np. zaciąganych kredytów. Warszawska Kolej Dojazdowa złożyła wniosek o umieszczenie inwestycji na liście projektów kluczowych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Pozostałe środki będą pochodzić z funduszu kolejowego oraz zewnętrznych źródeł finansowania (mi.n. z pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego). Nowe pociągi będą rzecz jasna jeździć na liniach zarządzanych przez Spółkę, a zatem: Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów. W porównaniu z dotychczas użytkowanym taborem radykalnie poprawią komfort oraz bezpieczeństwo podróży pasażerów – także tych poruszających się na wózkach inwalidzkich, chcących przewieźć wózek dziecięcy, jak i rower. W pociągach zostaną zamontowane automaty biletowe, kasowniki elektroniczne, kamery monitoringu oraz elementy składające się na pokładowy system informacji pasażerskiej.

Oprócz budowania autostrad, rząd nie zapomina także o przewozach kolejowych, którymi wiele osób dojeżdża codziennie do pracy. Ich szybkość, dostępność i komfort mają znaczenie dla rozwoju regionu – powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.

Inwestycje w tabor są niezbędne. Z roku na rok coraz więcej pasażerów korzysta z transportu kolejowego, który jest coraz nowocześniejszy, wygodniejszy i stanowi alternatywę dla zatłoczonych ulic. Zgromadzenie środków na zakup 14 pociągów dla WKD to dobra wiadomość dla pasażerów, którzy codziennie korzystają z usług naszej spółki – podkreślił marszałek Adam Struzik.

Zakup nowego taboru i zmiana napięcia w sieci trakcyjnej to dwa podstawowe warunki poprawy możliwości przewozowych WKD. Pierwszy z tych warunków jest właśnie w trakcie realizacji – dodał Grzegorz Dymecki, prezes WKD.

Podczas uroczystego podpisania umowy i mającej po nim miejsce krótkiej konferencji prasowej zaprezentowano pierwsze proponowane wizualizacje bryły pojazdu oraz jego wnętrza.
(C) Przegubowiec

Autor:  kulikowski [ Pt gru 16, 2011 2:45 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

nowe ezt od PESY dla WKD bedą się nazywać EN 97. Produkcja już trwa, niedługo nowe dostawy. Niestety wnętrze nie będzie jednoprzestrzenne, bo zamawiający "zrezygnował" z tego zapisu w SIWZ w ramach oszczedności :roll:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


źródło: fot. Rynek-Kolejowy.pl

Autor:  Piwoslaw [ Pt gru 16, 2011 8:13 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

kulikowski napisał(a):
Obrazek

A co to jest za rampa(?) pod tymi podniesionymi fotelami? Tam raczej rowerów się nie będzie wieszać skoro trzeba by je najpierw wnieść po schodach.

A swoją drogą te schody są jakieś wąskie...

Autor:  axxenfall [ Pt gru 16, 2011 16:29 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

kulikowski napisał(a):
Niestety wnętrze nie będzie jednoprzestrzenne, bo zamawiający "zrezygnował" z tego zapisu w SIWZ w ramach oszczedności :roll:


ZTCP, to wręcz przeciwnie -- jednoprzestrzenne wychodziły taniej, ale WKD koniecznie chciało mieć rozdzielalne, by mieściły się do hal/warsztatów.

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  kulikowski [ Cz lut 23, 2012 2:06 ]
Tytuł:  Re: [pr] WKD: Otwarcie ofert na 14 ezetów

możliwe, ups :oops:

od 17.02.2012 PESA EN97-001 już w ruchu liniowym:
http://www.rynek-kolejowy.pl/30939/Test ... nczone.htm

14 nowych jednostek dla WKD zostanie dostarczonych do końca września.

obieg EN97-001:
Grodzisk 5:15 Warszawa 6:12
Warszawa 6:20 Grodzisk 7:17
Grodzisk 7:25 Warszawa 8:22
Warszawa 8:50 Milanówek 9:42
Milanówek 10:10 Warszawa 11:02
Warszawa 11:20 Grodzisk 12:17
Grodzisk 12:35 Warszawa 13:32
Warszawa 13:50 Milanówek 14:42
Milanówek 15:10 Warszawa 16:02
Warszawa 16:20 Grodzisk 17:17
Grodzisk 17:35 Warszawa 18:32
Warszawa 18:50 Milanówek 19:42
Milanówek 20:10 Warszawa 21:02
Warszawa 21:20 Grodzisk 22:17

źródła: Rynek-Kolejowy.pl
Wawkom.waw.pl

Autor:  kulikowski [ Cz cze 12, 2014 13:27 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowy tabor dla WKD

a teraz NEWAG ...

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/52471/a566030c152370eb9068fe2ee6683562.jpg
Rynek Kolejowy napisał(a):
WKD kupi nowe pociągi z Newagu
Data dodania: 2014-05-26 09:00:36

Zgodnie z przewidywaniami, Warszawska Kolej Dojazdowa wybrała ofertę Newagu w przetargu na sześć nowych pociągów. Była ona dużo tańsza, niż propozycja Pesy. Na torach nowe pojazdy zobaczymy w 2016 roku.

Ocena ofert w przetargu WKD na nowy tabor trwała od lutego. Wpłynęły tylko dwie, za to obie z Polski: z Newagu i Pesy. Ta pierwsza opiewała na 98 227 800 złotych brutto, w tym 16,4 mln zł za jeden pojazd. Pesa chciała wykonać zamówienie za 134 316 000 złotych brutto, w tym 22,3 mln zł za jeden pojazd. To kryterium stanowiło połowę oceny.

Newag zaoferował tez niższe zużycie energii (121,6 kWh dla przejazdu teoretycznego) i sumaryczną powierzchnię podłogi dostępną dla pasażerów (129,6 m3). Bydgoski producent zaoferował za to więcej miejsc siedzących (w ofercie Newagu były 164 miejsca). W sumie Newag zdobył 93.33 pkt, a Pesa 85,55.

Bardzo duża różnica cen pomiędzy producentami spowodowała konieczność zasięgnięcia wyjaśnień u oferentów. Newag takie wyjaśnienia wysłał do WKD, ale wątpliwości wydłużyły procedurę. Ponieważ termin dostaw pociągów to od 18 do 24 miesięcy od podpisania umowy, pociągi zostaną dostarczone już w 2016 roku.

WKD kupi pociągi w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Dofinansowanie wyniesie prawie 60 mln złotych. Dzięki nowym pociągom Warszawska Kolej Dojazdowa zwiększy częstotliwość kursowania pociągów w szczycie do 5 minut.. Nowe pojazdy będą przystosowane wyłącznie do nowego napięcia na sieci WKD - kiedy przewoźnikowi uda się je w końcu zmienić. Więcej o nowych pociągach WKD można przeczytać tutaj.


źródło: Rynek-Kolejowy.pl

Autor:  kulikowski [ Cz paź 02, 2014 11:48 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowy tabor dla WKD

wizualizacje ezt Newagu dla WKD:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


źródło: Newag.pl

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/