no i Stadler wycofał ofertę
(po co była ta walka?) :
http://www.rynek-kolejowy.pl/20152/20152_Stadler_nie_podpisze_umowy_z_Kolejami_Mazowieckimi_na_16_ezetow.htmRynek Kolejowy napisał(a):
Stadler nie podpisze umowy z Kolejami Mazowieckimi na 16 ezetów
Data dodania: 2010-12-03 15:17:08
Szwajcarski Stadler nie podpisze z Kolejami Mazowieckimi umowy na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych. "Firma Stadler jest znana w branży kolejowej z terminowej realizacji dostaw swoich pojazdów. Dlatego też firma nie podpisuje umów ani też nie podejmuje zobowiązań, z których nie jest w stanie się wywiązać" - czytamy w oświadczeniu firmy.
"W przypadku przetargu na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych, zorganizowanego przez Koleje Mazowieckie, termin podpisania umowy został opóźniony tak znacząco, że Stadler nie jest w stanie podpisać umowy i dotrzymać terminów dostaw wymaganych przez zamawiającego. Stadler bardzo żałuje, że nie może dostarczyć pociągów dla swojego klienta w Polsce na obowiązujących warunkach, jednakże dobre imię firmy w tym przypadku jest najważniejsze" - napisano w oświadczeniu Stadlera.
"Firma Stadler będzie nadal uczestniczyć w przetargach na dostawę taboru kolejowego organizowanych w Polsce oraz będzie bardzo zadowolona mogąc w przyszłości dostarczać polskim pasażerom kolejne nowoczesne, energooszczędne pociągi produkowane w naszym zakładzie w Siedlcach" - zaznaczył producent.
12 stycznia 2010 roku Koleje Mazowieckie zadecydowały, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pozyskanie 16 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożył Stadler. Następnego dnia jednak przetarg unieważniono. Jako powód podano informację, że oferta cenowa zwycięskiej firmy przekracza środki, jakie KM przeznaczyły na zakup pociągów. Jak podały wówczas Koleje Mazowieckie, oferta Stadlera opiewała na kwotę około 93 mln euro brutto (76,6 mln euro netto), natomiast zamawiający na zakup ezetów, przeznaczył około 80 mln euro brutto (326 mln 800 tys. zł brutto). W tej sytuacji Stadler złożył odwołanie od decyzji Kolei Mazowieckich. 2 marca 2010 r. zostało ono uznane przez Krajową Izbę Odwoławczą. Zgodnie z wyrokiem KIO, Koleje Mazowieckie nie miały podstaw prawnych, aby unieważnić przetarg. Swoją decyzją Krajowa Izba Odwoławcza otworzyła drogę do natychmiastowego podpisania umowy z producentem.
(źródło: mg, Rynek Kolejowy/Stadler, 3 grudnia 2010)
źródło: Rynek-kolejowy.pl
teraz PESA ostatnią deską ratunku:
http://www.rynek-kolejowy.pl/20371/PESA_dostarczy_16_ezetow_Kolejom_Mazowieckim.htm