Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 14:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Rynek Kolejowy napisał(a):
Koleje Mazowieckie: Dwie oferty w przetargu na 16 ezetów
2010-01-06 11:34:30

W przetargu Kolei Mazowieckich na pozyskanie 16 nowych czteroczłonowych ezetów, swoje oferty złożyły dwa podmioty: Stadler oraz konsorcjum PESY Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Maz. Pociągi mają posłużyć do obsługi połączenia kolejowego do powstającego portu lotniczego w Modlinie.

Złożone oferty:

konsorcjum PESA Bydgoszcz - ZNTK Mińsk Mazowiecki: 75 mln 200 tys. euro netto,
Stadler: 76 mln 640 tys. euro netto.


Zamówienie obejmuje dostawę pociągów oraz świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania każdego ezeta wraz z przeszkoleniem pracowników wskazanych przez zamawiającego. Termin realizacji zamówienia obejmuje okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 r.

Zamawiający ustalił wymóg, iż w przetargu mogą wziąć udział ci producenci, którzy w ciągu 3 lat dostarczyli nie mniej niż 4 sztuki nowych ezetów (trzy lub czteroczłonowych) przystosowanych technicznie do eksploatacji z prędkością co najmniej 160 km/h.

Kryterium oceny ofert stanowiły: cena - 60 proc., zużycie energii na potrzeby przejechania 1 km na jednego ezeta - 15 proc., masa służbowa pociągu - 15 proc., termin gwarancji - 5 proc., termin dostawy ostatniego z pierwszych 12 ezetów - 5 proc.

Jak udało nam się dowiedzieć, obie firmy zaoferowały dostarczenie ostatniego z pierwszych 12 pociągów w ciągu 43 tygodni od 1 stycznia 2011 r.

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 6 stycznia 2009)

źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Ostatnio edytowano Pn sty 11, 2010 14:04 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2010 14:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Rynek Kolejowy napisał(a):
Oferty w przetargu na 16 ezt dla KM - więcej szczegółów
2010-01-07 07:52:49

Wczoraj pisaliśmy o cenach, jakie zaproponowali producenci taboru kolejowego w przetargu Kolei Mazowieckich na pozyskanie 16 ezetów, które mają obsługiwać powstające lotnisko w Modlinie. Dziś więcej informacji na temat ofert, jakie w tej procedurze złożyły Stadler i PESA. Wstępne obliczenia pokazują, że nieznacznie wyżej punktowaną propozycję złożyła szwajcarska spółka.

Według nieoficjalnych informacji, PESA Bydgoszcz złożyła ofertę wartą 75 mln 200 tys. euro netto, czyli 91 744 mln euro brutto. Producent zapewnił okres gwarancji swych pojazdów w wymiarze 48 miesięcy, a ostatni z partii pierwszych 12 ezetów zobowiązał się dostarczyć w ciągu 43 tygodni od 1 stycznia 2011 r. Produkt PESY ma zużywać 29,90 kWh na potrzeby przejechania 1 km oraz cechować się masą 135 ton.

Tymczasem Stadler zaproponował cenę 76 mln 640 tys. euro netto. Zapewnił także okres gwarancji w wymiarze 48 miesięcy oraz zobowiązał się dostarczyć dwunastego ezeta również w 43 tygodnie po 1 stycznia 2011 r. Pociąg Stadlera ma zużywać 27,13 kWh na potrzeby przejechania 1 km oraz cechować się masą 129 ton.

Zestawienie poszczególnych parametrów ofert, wraz z wagą poszczególnych kryteriów ocen:

Obrazek

Po wstępnych, nieoficjalnych obliczeniach, wydaje się zatem, że wyżej punktowana jest oferta Stadlera (98,87 pkt., przy 97,94 pkt. PESY).

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 7 stycznia 2010)

źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 14, 2010 11:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2781
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I smutny finał...

http://www.rynek-kolejowy.pl/14035/1403 ... zniony.htm

Cytuj:
KM: Stadler zwycięzcą, ale przetarg unieważniony

Wczoraj Koleje Mazowieckie zadecydowały, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pozyskanie 16 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożyła szwajcarska firma Stadler Bussnang. Dziś jednak przetarg unieważniono - podały Koleje Mazowieckie.

- Przetarg został unieważniony zgodnie z regulaminem. Faktycznie, najlepszą ofertę złożył Stadler, natomiast jeśli cena najkorzystniejszej oferty jest wyższa od sumy, która została na to przeznaczona, to wtedy przetarg jest unieważniany. To, że została wybrana i ogłoszona najlepsza oferta, nie jest równoznaczne z podpisaniem umowy - powiedział rzecznik Kolei Mazowieckich, Marcjusz Włodarczyk.

Jak podały Koleje Mazowieckie, oferta Stadlera opiewała na kwotę około 93 mln euro brutto (76,6 mln euro netto), natomiast Koleje Mazowieckie na zakup ezetów, przeznaczyły około 80 mln euro brutto (326 mln 800 tys. zł brutto).


Tym dziwniejsze, że zaoszczędzili bodajże 50 mln zł na poprzednim przetargu, więc akurat by starczyło na dopłatę. :(

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 14, 2010 14:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Szkoda, KM potrzebują nowego taboru jak ryba-wody. Czy Stadler, czy Pesa, to rzecz wtórna.

Ale swoją drogą, oferta Pesy mieściła się w cenie. Jak kogoś nie stać, by płacić za jakość, niech nie stawia warunków dodatkowych z powodu których wygrać może oferta, na którą ich nie stać.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 27, 2010 2:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
http://www.rynek-kolejowy.pl/14585/Sad_uznal_racje_Stadlera.htm

Rynek Kolejowy napisał(a):
Sąd uznał racje Stadlera
2010-02-26 17:28:18

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", sąd uznał racje szwajcarskiego Stadlera, który zaprotestował przeciwko rozstrzygnięciu przetargu na dostawę 20 ezetów dla Kolei Mazowieckich. Firma zwracała uwagę, że zwycięzca - PESA Bydgoszcz nie spełniła wymogów narzuconych przez zamawiającego.

Obrazek

Jak mówił niedawno "Rynkowi Kolejowemu" Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail, warunkiem dopuszczenia do przetargu było wyprodukowanie 10 pojazdów o prędkości maksymalnej 160 km/h, które posiadają ważne dopuszczenie do poruszania się z taką prędkością. - Jesteśmy zdania, że zwycięzca nie spełnił tego warunku, a mimo tego wygrał przetarg. Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się złożyć protest w tej sprawie - informował Spuhler.

Stadler zdecydował się na wniesienie sprawy do sądu. Jak się dowiedzieliśmy, rozprawa odbyła się 17 lutego, a dziś miało miejsce odczytanie wyroku.

- Bardzo cieszy nas ten wyrok, ponieważ oznacza to, że slusznie interpretowaliśmy wymagania postawione przez zamawiającego. Słuszne było także to, że zdecydowaliśmy się skorzystać z odpowiednich środków ochrony prawnej - mówi Stanisław Skalski, członek zarządu, dyrektor handlowy Stadler Bussnang AG.

W całej sprawie najbardziej problematyczny wydaje się fakt, że przecież KM podpisały już z bydgoskim producentem umowę na dostawę 20 ELF-ów... - Decyzja jest zaskakująca - przyznaje rzecznik PESY Bydgoszcz, Michał Żurowski. Co dalej? - To pytanie do Urzędu Marszałkowskiego. On jest stroną w tej sprawie. Oczywiście, "rykoszetem" dostajemy my - tłumaczy. Jak wskazuje, póki co firma czeka na uzasadnienie wyroku sądu. - Jednak na pewno taki werdykt nie zachwieje projektem rodziny pojazdów ELF - podkreśla rzecznik PESY.

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 26 lutego 2010)
źródło Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 01, 2010 2:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Czy ktoś może pokrótce wyjaśnić osobom które nie są na bieżąco - np. mi, jak się mają do siebie te dwa(?) przetargi:

1. na 16 EZT, wygrał Stadler, ale przetarg unieważniono - bo za drogo
2. na 20 EZT, wygrała PESA, a później sąd uznał że wygrał Stadler (bo polskie przepisy o jeździe ponad 130 km/h zdyskwalifikowały PESĘ)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 03, 2010 2:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Były to dwa odrębne przetargi (odrębne zadania). Wyniki przetargu diametralnie różne, bo inaczej zinterpretowano zapis dotyczący prędkości 160 km/h - Stadler uzyskał homologację, a w drugim przypadku przeważyła cena. W sumie wyszedł z tego pasztet, Urząd Marszałkowski prowadzi "śledztwo", nie wiadomo, jak się sprawa zakończy.


Ostatnio edytowano Śr mar 03, 2010 15:43 przez kulikowski, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 03, 2010 8:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2781
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pduncz napisał(a):
jak się mają do siebie te dwa(?) przetargi


Były to dwa niezależne przetargi, zgodne z twoim opisem. Też zastanawiałem się, dlaczego nie zrobiono po prostu jednego na 36 pociągów - obstawiałbym, że chodziło o różne zadania, w ramach których miały być dofinansowane.

Edit: a oto i wieści z ostatniej chwili... :-o

http://www.rynek-kolejowy.pl/14634/KIO_ ... lerowi.htm

Rynek Kolejowy napisał(a):
KIO przyznała rację Stadlerowi

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", odwołanie Stadlera do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie unieważnienia przez Koleje Mazowieckie przetargu na dostawę 16 ezetów, zostało uznane. Przypomnijmy, że w procedurze najlepszą punktację uzyskał szwajcarski producent, który tym samym wyprzedził PESĘ Bydgoszcz, jednak przetarg został unieważniony przez zamawiającego. Przeciwko temu faktowi oponował Stadler.

Oferta Stadlera uzyskała wówczas największą liczbę punktów (została ona oceniona na 98,8727 pkt., a propozycja konsorcjum bydgoskiej PESY i ZNTK Mińsk Maz. uzyskała 97,9437 pkt.). Jednak natychmiast po ogłoszeniu wyników, przewoźnik unieważnił całą procedurę, swoją decyzję uzasadniając tym, że zaoferowana przez szwajcarskiego producenta cena przekroczyła założony budżet. "Firma Stadler była zaskoczona decyzją Kolei Mazowieckich, ponieważ zgodnie z przedstawionymi dokumentami, cena netto zaoferowana przez firmę mieściła się w założonym budżecie. Koleje Mazowieckie doliczyły do kwoty netto 22% podatek VAT, który według prawa podatkowego nie powinien być dodany. Niezależnie od którego dostawcy Koleje Mazowieckie zakupiłyby pojazdy, kwota podatku VAT podlega zwrotowi. W związku z tym, zamawiający nie miał podstaw prawnych, aby unieważnić przetarg. Aby wyjaśnić zaistniałą sytuację, Stadler złożył protest do Kolei Mazowieckich, które po analizie złożonych dokumentów podtrzymały decyzję o unieważnieniu przetargu" - można było przeczytać w oświadczeniu spółki wydanym tuż po złożeniu odwołania do KIO.

"Zgodnie z polskim prawem podatkowym, cena zaoferowana przez firmę Stadler mieści się w budżecie Kolei Mazowieckich, przeznaczonym na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nawet, gdyby przedstawiona oferta przekroczyła założony budżet standardową praktyką jest poszukiwanie dodatkowych środków, a nie natychmiastowe unieważnianie przetargu. W przypadku poprzednich przetargów organizator przetargu starał się pozyskać dodatkowe środki w sytuacji, gdy cena zaproponowana w najlepszej ofercie była wyższa niż założony budżet. Taka sytuacja miała miejsce na przykład w zakończonym ostatnio przetargu na 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa mazowieckiego. Dzięki temu proces zakupu pojazdów nie został opóźniony, a zwycięzca przetargu może terminowo dostarczyć pojazdy" - pisał Stadler.

Ostatnio sąd uznał racje producenta w innym postępowaniu - na dostawę 20 ezetów dla KM. W tym przypadku przewoźnik wybrał ofertę PESY Bydgoszcz i podpisał z nią umowę na wyprodukowanie składów ELF. Jednak Stadler uznał, że został pokrzywdzony i wniósł sprawę do sądu, zwracając uwagę na fakt, że zamawiający wymagał od oferentów wyprodukowania przynajmniej 10 pojazdów o prędkości maksymalnej 160 km/h, posiadających ważne dopuszczenie do poruszania się z taką prędkością. Szwajcarski producent stwierdził, że PESA nie spełniła tego warunku, a i tak została dopuszczona do procedury. Sąd przyznał rację Stadlerowi.

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 3 marca 2010)


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 03, 2010 15:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
ZTCW 16 EZT jest dedykowanych do linii lotniskowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 04, 2010 8:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
zamawiający wymagał od oferentów wyprodukowania przynajmniej 10 pojazdów o prędkości maksymalnej 160 km/h, posiadających ważne dopuszczenie do poruszania się z taką prędkością. Szwajcarski producent stwierdził, że PESA nie spełniła tego warunku, a i tak została dopuszczona do procedury


No, to mam nadzieję że wszyscy są dalej zadowoleni z przepisu wymagającego miejsca dla dwóch maszynistów przy jeździe powyżej 130 km/h (bez wątpienia Stadler jest zadowolony!). KMy podłożyły się okrutnie dając takie wymaganie - może tam się toczy jakaś wewnętrzna walka, i właśnie kolejną bitwę wygrały siły nieprzychylne szefostwu? Jakoś trudno mi uwierzyć że taka historia stała się zupełnie przypadkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL