Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt cze 05, 2012 12:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/33284/Kraj ... ltacji.htm

Cytuj:
Krajowy plan transportowy przedstawiony do konsultacji

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej skierowało do konsultacji krajowy plan transportowy. Będzie on podstawą dla wojewódzkich planów transportowych, które każde województwo musi przygotować do końca marca 2014 roku.

Podstawę prawną sporządzenia przez resort transportu „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” stanowią przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która weszła w życie w marcu ubiegłego roku. Dokument formułuje podstawowe zasady funkcjonowania międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym wykonywanych jako przewozy o charakterze użyteczności publicznej w ramach publicznego transportu zbiorowego na rynku objętym zasadami konkurencji regulowanej, jak również ich finansowanie ze środków publicznych, sposób świadczenia, prognozowane zapotrzebowanie oraz potencjalne kierunki rozwoju.

Zgodnie z przedstawionym projektem uwzględniając infrastrukturę transportową znajdującą się na obszarze objętym planem, preferowanymi środkami transportu pozostają wyłącznie pojazdy kolejowe przeznaczone do wykonywania przewozów pasażerskich w normalnotorowych systemach kolei.

Plan opracowany przez ministra zajmuje najwyższe miejsce w hierarchicznym systemie planów pozostałych organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Musi on być uwzględniany w Planach marszałków województw, wykonujących zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach pasażerskich.

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym krajowy plan transportowy musi być gotowy do końca sierpnia tego roku. Następnie każde województwo będzie miało 18 miesięcy (do końca marca 2014 r.) na przygotowanie planu wojewódzkiego, który będzie podstawą dla planów przygotowywanych przez samorządy niższego szczebla.

Dokument o nazwie „Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego – międzywojewódzkie i międzynarodowe przewozy pasażerskie w transporcie kolejowym” został już opublikowany na stronie ministerstwa.

Pobierz plan (pdf)
Tematyka planów transportowych będzie jednym z głównych wątków debaty "Rozsądny zysk w transporcie publicznym - martwy zapis czy szansa na rozwój?" z udziałem przedstawicieli przewoźników kolejowych, posłów sejmowej komisji infrastruktury, samorządowców oraz ekspertów, która odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie, w Klubie Bankowca, przy ulicy Smolnej 6. Oragnizatorem debaty jest Wydawnictwo Rynek Kolejowy.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 14, 2012 9:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A propos zapisów w planie przewidujących brak wzrostu liczby pasażerów...

http://www.rynek-kolejowy.pl/34716/Poci ... azerow.htm

Cytuj:
Pociągów Rzeszów - Lublin nie będzie, bo jest za dużo pasażerów

Jak informował przed tygodniem "Rynek Kolejowy", od grudnia wyłącznie z przesiadką będzie można dojechać z Lublina do Rzeszowa. Województwo podkarpackie tłumaczy, że w bezpośrednich pociągach było za dużo pasażerów. Nie będzie też bezpośrednich pociągów Jarosław - Zamość.

Beata Górka, rzecznik prasowy marszałka województwa lubelskiego podaje, że podkarpacki zakład Przewozów Pasażerskich ma zamiar podzielić także szynobusową linię Jarosław-Zamość. Po zmianach pociągi będą dojeżdżać z Jarosławia jedynie do Bełżca. Chcąc dojechać do Zamościa, trzeba będzie się przesiadać. W powrotnej trasie będzie podobnie.

Jak mówi "Gazecie Wyborczej" rzecznik Górka, argumentacja strony podkarpackiej jest prosta. Sprowadza się do stwierdzenia, że nie będzie bezpośrednich pociągów, bo... jest za dużo pasażerów. - Podkarpacie tłumaczy się, że "potoki pasażerów" są tak duże, że szynobusy nie są w stanie ich obsłużyć. Stąd liczne skargi zarówno pasażerów, jak i lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych - mówi pani rzecznik.

Chodzi o to, że Podkarpacie nie ma odpowiedniego taboru. Tamtejsze Przewozy Regionalne mają właściwie tylko jeden duży szynobus. Dodatkowo nie mogą go zawsze wypuścić w trasę, bo często ulega awarii. A mniejszych składów często nie da się połączyć, dlatego w pociągach panuje ścisk. I jeszcze jedno. Podkarpaccy kolejarze przeliczyli, że większość pasażerów, którzy podróżują dziś na trasie Lublin-Rzeszów wsiada do pociągów na terenie województwa lubelskiego. I to był dodatkowy powód, dla którego chcą jeździć jedynie z Rzeszowa do Stalowej Woli.


W oryginalnym artykule w Wyborczej można obejrzeć zdjęcia: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724, ... z23V5YDiC7 .

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 14, 2012 15:47 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
I tutaj wychodzą wieloletnie zaniedbania w dziedzinie elektryfikacji linii… za „złego i zacofanego” PRL-u chciano elektryfikować nawet linię Siedlce-Czeremcha. W „najsilniejszej gospodarce UE” III RP słowo „elektryfikacja” budzi strach kolejowych decydentów i reakcje typu „nie ma sensu”, „nie da się”, „to fanaberie”, etc. etc.

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 16, 2012 6:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł Ciupak napisał(a):
I tutaj wychodzą wieloletnie zaniedbania w dziedzinie elektryfikacji linii… za „złego i zacofanego” PRL-u chciano elektryfikować nawet linię Siedlce-Czeremcha. W „najsilniejszej gospodarce UE” III RP słowo „elektryfikacja” budzi strach kolejowych decydentów i reakcje typu „nie ma sensu”, „nie da się”, „to fanaberie”, etc. etc.


A co ma elektryfikacja do bezczelnego wygaszania popytu? Uważasz, że marszałek podkarpackiego cierpi na chorobę, którą da się wyleczyć elektrowstrząsami?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 17, 2012 12:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
olek napisał(a):
A co ma elektryfikacja do bezczelnego wygaszania popytu?

To, że nie byłoby wtedy wymówki, że „dużo ludzi jeździ, a nie ma wystarczajaco dużo szynobusów”.

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 18, 2012 12:37 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł Ciupak napisał(a):
olek napisał(a):
A co ma elektryfikacja do bezczelnego wygaszania popytu?

To, że nie byłoby wtedy wymówki, że „dużo ludzi jeździ, a nie ma wystarczajaco dużo szynobusów”.


Czyli lepiej wydać 100 mln na elektryfikację, żeby można było przerzucić parę zdezelowanych kibli z innej trasy (czyli: zabrać innym), niż 10-20 mln na dwa nowe szynobusy spalinowe, które pozwoliłyby na rozładowanie tłoku poprzez uruchomienie dodatkowych kursów w szczycie? Nie przekonałeś mnie.

Zwróć też uwagę, że magiczna moc elektryfikacji jakoś nie uchroniła przed likwidacją np. linii do Buska Zdroju. Nie mówiąc już o tym, że jak Polska długa i szeroka obecnie pod drutem jeździ się szynobusami - Płock, Ostrołęka, Szepietowo...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 18, 2012 17:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
olek napisał(a):
Nie mówiąc już o tym, że jak Polska długa i szeroka obecnie pod drutem jeździ się szynobusami - Płock, Ostrołęka, Szepietowo...

I uważasz, że to jest sytuacja zdrowa?

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 19, 2012 5:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł Ciupak napisał(a):
olek napisał(a):
Nie mówiąc już o tym, że jak Polska długa i szeroka obecnie pod drutem jeździ się szynobusami - Płock, Ostrołęka, Szepietowo...

I uważasz, że to jest sytuacja zdrowa?


Uważam, że to falsyfikuje Twoją tezę, że elektryfikacja by coś pomogła połączeniom Lublin - Rzeszów w obecnych realiach.

A poza tym ani mnie to specjalnie ziębi, ani grzeje. Elektryfikacja jest istotna np. dla kolei aglomeracyjnej, gdzie są duże potoki, częste zatrzymania i gdzie trzeba liczyć każdy miligram emisji. A jaką konkretnie korzyść odnieśliby mieszkańcy np. Gostynina z tego, że zamiast VT627 jeździłoby u nich EN57?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 19, 2012 13:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
olek napisał(a):
A jaką konkretnie korzyść odnieśliby mieszkańcy np. Gostynina z tego, że zamiast VT627 jeździłoby u nich EN57?

Większy komfort jazdy? Tabor o lepszym przyspieszeniu?

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 21, 2012 5:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł Ciupak napisał(a):
olek napisał(a):
A jaką konkretnie korzyść odnieśliby mieszkańcy np. Gostynina z tego, że zamiast VT627 jeździłoby u nich EN57?

Większy komfort jazdy? Tabor o lepszym przyspieszeniu?


Żarty sobie robisz? Nie znam nikogo, kto uważałby EN57 za bardziej komfortowe od VT627/8. Przesiadka w Tłuszczu do Ostrołęki to wyraźna zmiana komfortu na plus.

Co do przyspieszenia, to nie wiem ile wynosi w VT627/8, ale podejrzewam, że te 0,5 m/s2 w EN57 nietrudno przeskoczyć. Poza tym przyspieszenie ma znaczenie głównie w ruchu aglomeracyjnym, a nie tam gdzie masz po 8 km między przystankami i Vmax 60 km/h.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL