Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 12, 2009 20:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm

Prezydent Warszawy napisał(a):
Plan zagospodarowania przestrzennego rejonu Czyste (Ochota, Wola) - wyłożenie

OGŁOSZENIE

o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Czyste

Na podstawie art. 17 pkt 10 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) oraz Uchwały Rady m.st. Warszawy nr XXXII/697/2004 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 24 czerwca 2004r., zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Czyste, obejmującego obszar, którego granice wyznaczają:
- od północy: północna linia rozgraniczająca ul. M. Kasprzaka na odcinku od wschodniej linii rozgraniczającej ul. Ordona do wschodniej linii rozgraniczającej ul. Towarowej,
- od wschodu: wschodnia linia rozgraniczająca ul. Towarowej na odcinku od przedłużenia północnej linii rozgraniczającej ul. Kasprzaka do południowej linii zabudowy ul. Pańskiej, przedłużenie południowej linii zabudowy ul. Pańskiej do osi ul. Towarowej, oś ul. Towarowej na odcinku od południowej linii zabudowy ul. Pańskiej do osi ul. Kolejowej,
- od południa: oś ul. Kolejowej na odcinku od osi ul. Towarowej do przedłużenia osi ul. Spiskiej, linia przecinająca tory kolejowe będąca przedłużeniem osi ul. Spiskiej, oś ul. Spiskiej, zachodnia linia rozgraniczająca ul. Grójeckiej, południowa linia rozgraniczająca ul. Niemcewicza, południowa linia rozgraniczająca Al. Jerozolimskich, wschodnia linia rozgraniczająca ul. Białobrzeskiej, południowa linia rozgraniczająca ul. Sękocińskiej, południowo-wschodnia linia rozgraniczająca ul. Szczęśliwickiej do zachodniej linii rozgraniczającej ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.,
- od zachodu: zachodnia linia rozgraniczająca ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., południowa linia rozgraniczająca Al. Jerozolimskich do przedłużenia zachodniej granicy działki ew. nr 4 z obrębu 2-03-02, zachodnia granica działki ew. nr 4 z obrębu 2-03-02 i jej przedłużenie do granicy dzielnic Wola i Ochota, granica dzielnic Wola i Ochota, linia przecinająca tory kolejowe łącząca najbardziej na zachód wysunięty punkt działki ew. nr 2/3 z obrębu 2-03-02 z najbardziej na południe wysuniętym punktem działki ew. nr 30 z obrębu 6-05-05, południowa granica działki ew. nr 30 z obrębu 6-05-05 do przedłużenia wschodniej granicy działki ew. nr 29 z obrębu 6-05-05, wschodnia i północna granica działki ew. nr 29 z obrębu 6-05-05,wschodnia linia rozgraniczająca ul. Ordona do północnej linii rozgraniczającej ul. Kasprzaka
wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 12 listopada 2009r. do 14 grudnia 2009 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XVII, od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 20 listopada 2009 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy, PKiN, pl. Defilad 1, piętro XX, pok. 2018, od godz. 16.00.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi.
Uwagi należy składać na piśmie do Prezydenta m.st. Warszawy z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 stycznia 2010 r.


Obrazek

Haha, i oczywiście brak możliwości przejazdu rowerem w jakiejkolwiek relacji przez Rondo Towarowa/Prosta -- te ukośne strzałki to chyba przejścia podziemne, choć nie do końca pasują do legendy. Ścieżka rowerowa to ta kropkowana linijka przytulająca się do budynków.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 18, 2009 17:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Koszmarek. A raczej duży koszmar. Poniżej propozycja uwag.

Cytuj:
W zakresie komunikacji rowerowej:

1.Wnosimy o doprowadzenie planu do stanu zgodnego ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy, a w szczególności załącznikiem 18, który przewiduje:
1.przeprowadzenie głównej drogi rowerowej przez Rondo Daszyńskiego wzdłuż ul. Prostej oraz uwzględnienie jej ciągu dalszego wzdłuż tej ulicy;
2.przeprowadzenie dróg rowerowych po obu stronach Ronda Daszyńskiego wzdłuż ul. Towarowej oraz uwzględnienie jej ciągu dalszego po obu stronach tej ulicy;
3.przeprowadzenie drogi rowerowej przez ul. Prostą/Kasprzaka na skrzyżowaniu z Karolkową oraz uwzględnienie jej ciągu dalszego wzdłuż tej ulicy;
4.przeprowadzenie drogi rowerowej przez ul. Kasprzaka na skrzyżowaniu z Krzyżanowskiego/Płocką oraz uwzględnienie jej ciągu dalszego wzdłuż tej ulicy;
5.przeprowadzenie drogi rowerowej przez ul. Kasprzaka na skrzyżowaniu z al. Prymasa Tysiąclecia;
6.przeprowadzenie dróg rowerowych po obu stronach Al. Jerozolimskich na skrzyżowaniu z al. Prymasa Tysiąclecia/ul. Bitwy Warszawskiej;
7.przeprowadzenie drogi rowerowej przez ul. Grzymały na skrzyżowaniu z ul. Szczęśliwicką;
8.przeprowadzenie głównej drogi rowerowej przez ul. Szczęśliwicką po północnej stronie skrzyżowania z ul. Bitwy Warszawskiej.

Uzasadnienie:
Projekt w obecnej formie neguje istnienie podróży rowerowych w kierunku centrum i innych relacjach oraz stoi w rażącej sprzeczności ze Studium. Uzupełnienie o ww. przejazdy jest konieczne nie tylko z powodów prawnych, lecz również w celu umożliwienia podróży rowerowych po mieście. Sugerowanie, aby rowerzyści podróżowali przejściami podziemnymi lub jechali o kilka kilometrów dalej w celu znalezienia przejazdu przez jezdnię jest pomysłem na poziomie sugerowania dojazdu samochodem z Ochoty na Ursus przez Ursynów, z obowiązkiem pchania samochodu ręcznie na niektórych odcinkach.
Absolutnie niedopuszczalne jest kończenie trasy rowerowej przed schodami będącymi jedyną opcją pokonania skrzyżowania i zaczynanie ścieżki rowerowej ponownie przy schodach po drugiej stronie ulicy. Takie rozwiązanie uniemożliwia korzystanie ze ścieżki osobom starszym, osobom z dziećmi, samym dzieciom, a znacząco utrudnia korzystanie ze ścieżki wszystkim jej użytkownikom. Tym samym jest to rozwiązanie sprzeczne ze wszystkimi dokumentami programowymi miasta (Polityką Transportową, Programem Ochrony Powietrza, będącym w opracowaniu Programem Ochrony przed Hałasem), które zwracają uwagę na konieczność promocji ruchu rowerowego w celu zmniejszenia uciążliwości związanych z nadmiernym ruchem samochodowym.


2.Wnosimy o wprowadzenie w treści Planu zapisu zobowiązującego do zastosowania przy okazji modernizacji, przebudowy lub remontu fizycznych metod uspokojenia ruchu (podniesione tarcze skrzyżowań, wyniesione przejścia dla pieszych, progi spowalniające czy szykany) na wszystkich ulicach klasy D i L. W miastach północnej i zachodniej Europy ulice o ruchu uspokojonym stanowią 70-80% sieci drogowej (a jednocześnie rowerowej).

Uzasadnienie: Poza zmniejszeniem ryzyka wypadków, uspokojenie ruchu umożliwi ograniczenie poziomu hałasu, który już teraz znacząco przekracza dopuszczalne normy, osiągając lub przekraczając (sic!) poziomy rzędu 75 dB na takich ulicach jak Rokosowska, Dorotowska, Białobrzeska, Przemyska czy Lelechowska. Warto zwrócić uwagę, że np. w Berlinie ograniczenie do 30 km/h obowiązuje w obszarach gęsto zabudowanych również na większych ulicach w godzinach od 22:00 do 6:00. Na znakach ograniczenia prędkości umieszczony jest podpis „Lärmschutz”, czyli „ochrona przed hałasem”. Na ulicach lokalnych nie ma powodów do rozwijania wyższych prędkości, zaś względy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, hałasu i wykorzystania przestrzeni (brak konieczności wytyczania wydzielonych ścieżek rowerowych) powodują, że fizyczne uspokojenie ruchu jest wyjściem optymalnym.
Odpowiednie zapisy w MPZP są konieczne ze względu na niechęć do stosowania takich rozwiązań przez zarządców dróg i równoczesną niechęć kierowców do stosowania się do znaków pionowych ograniczających prędkość. Umieszczenie obowiązku stosowania fizycznych metod uspokojenia ruchu umożliwi tym samym sprawne poprawienie bezpieczeństwa i klimatu akustycznego.

3.Wnosimy o uzupełnienie rysunku planu o przejazdy dla rowerów przez:
1. wschodnie ramię skrzyżowania Bitwy Warszawskiej/Szczęśliwicka;
2.południowe ramię skrzyżowania Szczęśliwicka/Grzymały;
3.wschodnie i zachodnie ramiona skrzyżowania Szczęśliwicka/Grzymały;
4.zachodnie ramię skrzyżowania Al. Jerozolimskie/Grzymały/10KDZ;


Uzasadnienie: Wszędzie, gdzie jest to możliwe, należy umożliwić rowerzystom pokonywanie ramion skrzyżowania w dowolnej kolejności, w zależności od tego, które światło zapali się jako zielone jako pierwsze.
Dotyczy to zwłaszcza skrzyżowań, na których z jakichś powodów planowana jest zmiana strony ulicy, po której prowadzona jest ścieżka rowerowa – tak jak ma to miejsca w przypadku ścieżki wzdłuż Szczęśliwickiej na skrzyżowaniu z Grzymały.

4.Wnosimy o umieszczenie w opisach ulic Rokosowskiej i Częstochowskiej obowiązku dopuszczenia na odcinkach jednokierunkowych ruchu rowerowego w obu kierunkach.

Uzasadnienie: Kontrapasy rowerowe są tanim rozwiązaniem ułatwiającym podróże rowerzystom, czym zachęcają do korzystania z tego środku transportu, oraz zwiększającym bezpieczeństwo podróży samochodowych poprzez zmuszanie kierowców do większej ostrożności na ulicach jednokierunkowych. Takie same zalety ma dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na zasadach ogólnych. Warto zwrócić uwagę, że kontrapas rowerowy zdobył drugie miejsce w kategorii „ruch rowerowy” w zorganizowanym w zeszłym roku plebiscycie na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej.

5.Wnosimy o umieszczenie w tekście planu możliwości zastąpienia ścieżki rowerowej przy ulicy Sękocińskiej 22KDL kontrapasem dla rowerów na jezdni.

Uzasadnienie: Na ulicach klasy L rozwiązaniem rozsądniejszym pod kątem wykorzystania przestrzeni może być umieszczenie pasów dla rowerów w jezdni zamiast budowy wydzielonej ścieżki rowerowej. Plan nie powinien wykluczać takiej możliwości.

6.Wnosimy o umieszczenie w tekście planu obowiązku dopuszczenia ruchu rowerowego pod prąd na ulicach jednokierunkowych 25KDL Spiska, 24KDL Niemcewicza.

Uzasadnienie: Kontrapasy rowerowe są tanim rozwiązaniem ułatwiającym podróże rowerzystom, czym zachęcają do korzystania z tego środku transportu, oraz zwiększającym bezpieczeństwo podróży samochodowych poprzez zmuszanie kierowców do większej ostrożności na ulicach jednokierunkowych. Takie same zalety ma dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd na zasadach ogólnych. Warto zwrócić uwagę, że kontrapas rowerowy zdobył drugie miejsce w kategorii „ruch rowerowy” w zorganizowanym w zeszłym roku plebiscycie na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej.

W zakresie komunikacji pieszej:

7. Ze względu na nienaniesienie na rysunek planu przejść dla pieszych, wnosimy o umieszczenie w opisie obszarów 1KDGP i 3KDGP obowiązku wytyczenia naziemnych przejść dla pieszych przez wszystkie ramiona skrzyżowania obu ulic.

Uzasadnienie: Na rysunku planu nie naniesiono w ogóle przejść dla pieszych. Jednak jako że na skrzyżowaniu Towarowej i Prostej zaznaczono przejścia podziemne, zwracamy uwagę na niedopuszczalność wykorzystania przejść podziemnych do zastąpienia przejść naziemnych. Jest to rozwiązanie sprzeczne ze wszystkimi dokumentami programowymi miasta (Polityką Transportową, Programem Ochrony Powietrza, będącym w opracowaniu Programem Ochrony przed Hałasem), które zwracają uwagę na konieczność promocji ruchu pieszego i transportu zbiorowego w celu zmniejszenia uciążliwości związanych z nadmiernym ruchem samochodowym. Ponadto konieczność pokonywania schodów znacząco utrudni podróże osobom starszym, stanowiącym znaczący odsetek mieszkańców rejonu objętego planem.
Omawiany obszar znajduje się w na granice obszaru śródmiejskiego a rejonu między Obwodnicą Śródmiejską a Obwodnicą Miejską. Tym samym po jednej stronie skrzyżowania, zgodnie z Programem Ochrony Powietrza ruch samochodowy musi zostać w ciągu najbliższych lat zmniejszony o 70%, a po drugiej o jedną trzecią. Projektowanie bezkolizyjnych relacji skrętnych mających zwiększyć przepustowość jest więc bezcelowe

8. Ze względu na nienaniesienie na rysunek planu przejść dla pieszych, wnosimy o umieszczenie w opisie obszaru 1KDGP obowiązku zachowania naziemnych dojść pieszych do przystanków oraz przejść dla pieszych na skrzyżowaniach, gdzie mają obowiązek być przeprowadzone przejazdy dla rowerzystów.

Uzasadnienie:
Jak wyżej, konieczne jest zachęcanie do komunikacji pieszej. Ponadto, ze względu na duży odsetek osób starszych mieszkających w dzielnicy, należy umożliwiać jak najkrótsze relacje podróży pieszych, unikając wszędzie, gdzie jest to możliwe, konieczności nadkładania drogi, a w szczególności pokonywania różnicy poziomów.

9.
Wnosimy o umieszczenie w tekście planu zapisu zobowiązującego do wyposażenia bezkolizyjnych przejść dla pieszych przez Aleje Jerozolimskie 5KDGP przy Dworcu Zachodnim w pochylnie umożliwiające swobodne wykorzystanie przejścia przez rowerzystów oraz osoby z wózkami i na wózkach bez konieczności korzystania z wind lub schodów. Zapis taki powinien znaleźć się np. w opisie obszaru 5KDGP.

Uzasadnienie: Zgodnie ze stanowiskiem Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych w m.st. Warszawie z 5 czerwca 2009 r. “odpowiednim rozwiązaniem dla użytkowników, jak i zarządcy jest stosowanie w pierwszej kolejności pochylni, a w ostateczności urządzeń dźwigowych.” Stanowisko to poparło też Biuro Drogownictwa Urzędu Miasta. Ponadto pochylnie są rozwiązaniem znacznie bardziej korzystnym dla rowerzystów.

W zakresie komunikacji zbiorowej:

10.Wnosimy o połączenie komunikacji autobusowej i tramwajowej w ulicy Bitwy Warszawskiej we wspólny pas autobusowo-tramwajowy bądź jednokierunkowe pasy autobusowo-tramwajowe.

Uzasadnienie: Rozdzielanie komunikacji tramwajowej i autobusowej na tej samej ulicy znacznie obniża funkcjonalność i dostępność obu tych rozwiązań. Pasażer zmierzający w danym kierunku zmuszony jest do zgadywania, który środek transportu przyjedzie jako pierwszy. Zaś jeżeli nie zgadnie, musi czekać dalej, sfrustrowany i zniechęcony do komunikacji miejskiej, lub ryzykować poprzez przebieganie przez ulicę do drugiego przystanku. Podobnie w przypadku przesiadek między autobusem a tramwajem, pasażer ma znacznie krótszą drogę do pokonania.
Wspólne pasy autobusowo-tramwajowe umożliwiają ponadto rozsądniejsze wykorzystanie przestrzeni, umożliwiając poprowadzenie komunikacji zbiorowej dwukrotnie węższym pasem.
Zwracamy uwagę, że takie rozwiązanie poparła już Rada Dzielnicy Ochota odnośnie PZP dotyczącego dalszej części ulicy Bitwy Warszawskiej.

11.Wnosimy o połączenie komunikacji autobusowej i tramwajowej w ulicy Kasprzaka we wspólny pas autobusowo-tramwajowy.

Uzasadnienie: Rozdzielanie komunikacji tramwajowej i autobusowej na tej samej ulicy znacznie obniża funkcjonalność i dostępność obu tych rozwiązań. Pasażer zmierzający w danym kierunku zmuszony jest do zgadywania, który środek transportu przyjedzie jako pierwszy. Zaś jeżeli nie zgadnie, musi czekać dalej, sfrustrowany i zniechęcony do komunikacji miejskiej, lub ryzykować poprzez przebieganie przez ulicę do drugiego przystanku. Podobnie w przypadku przesiadek między autobusem a tramwajem, pasażer ma znacznie krótszą drogę do pokonania.
Wspólne pasy autobusowo-tramwajowe umożliwiają ponadto rozsądniejsze wykorzystanie przestrzeni, umożliwiając poprowadzenie komunikacji zbiorowej dwukrotnie węższym pasem.

12. W przypadku umieszczenia przystanków na środku ulicy, wnosimy o doprowadzenie przejść dla pieszych do obu ich końców.

Uzasadnienie: Przystanek z przejściami pieszymi na obu jego krańcach ułatwia wymianę pasażerów i optymalizuje wykorzystanie peronu przystankowego - ruch pasażerów odbywa się bardziej płynnie. Podstawową jednak jego zaletą jest skrócenie drogi dojścia pieszego. Należy pamiętać, że dojście do przystanku stanowi ważny składnik czasu i wygody podróży komunikacją miejską.
Przy przystankach długości ok. 70 m przejście tylko z jednej strony przystanku oznacza wydłużenie drogi dojścia nawet o 140 m. Dla typowego pieszego oznacza to wydłużenie podróży o ok. 2 min. Aby odrobić ten czas w trakcie jazdy, trzeba by kosztem kilkudziesięciu milionów złotych przebudować 1-2 skrzyżowania na bezkolizyjne.

13.Wnosimy o umieszczenie wszystkich przystanków tramwajowych na skrzyżowaniu Bitwy Warszawskiej/Grójecka za skrzyżowaniem.

Uzasadnienie: Jeden przystanek w każdym kierunku ułatwi i zachęci do korzystania z komunikacji tramwajowej poprzez zlikwidowanie konieczności zgadywania, który tramwaj przyjedzie pierwszy w przypadku relacji skrętnych.

14. Wnosimy o uzupełnienie planu o tory tramwajowe w pasie rozdzielającym ul. Kasprzaka na całej długości ulicy objętej planem, zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy, a w szczególności załącznikiem 18.

Uzasadnienie: Łącznik tramwajowy przewidziany w Studium znacząco ułatwi komunikację w tym rejonie. Nieuzasadnione jest pogarszanie w planie miejscowym warunków komunikacji zbiorowej względem Studium.


Niezależnie od uwag ZM, zachęcam co bardziej aktywne osoby do składania uwag we własnym zakresie -- tak zły plan należy masowo oprotestować.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 23:39 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn paź 05, 2009 15:29
Posty: 6
Moim zdaniem plan powienien uwzględnić usprawnienie komunikacji publicznej między Ochotą a Wolą. W tym celu projektowany tramwaj nie powinien mieć pętli po południowej stronie al. Jerozolimskich lecz biec w tunelu pod Dworcem Zachodnim do Kasprzaka (i dalej do Wolskiej). Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest linia szybkiego tramwaju pod Dworcem Głównym w Krakowie. Olbrzymi ruch samochodowy wzdłuż Trasy Łazienkowskiej i Prymasa Tysiąclecia jest m.in. związany z brakiem dobrego połączenia komunikacycjnego między Mokotowem, Ochotą i Wolą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 27, 2009 8:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Mazurek napisał(a):
Moim zdaniem plan powienien uwzględnić usprawnienie komunikacji publicznej między Ochotą a Wolą.


Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego przewiduje tramwaj idący właśnie na Wolę, a nie kończący się przy Zachodnim. Przypuszczam, że obecna forma projektu wynikła z założenia, że Bubel Zesłańców będzie wieczny i już nie da się go naprawić. (Inna sprawa, że reszta planu sugeruje, że projektant nie wie, że istnieje coś takiego, jak Studium.)

Ale linię pod dworcem można postulować -- a nuż uwzględnią? Tylko trzeba to zrobić oficjalnie.

http://www.zw.com.pl/artykul/1,423811_C ... owane.html

Robert Biskupski napisał(a):
Czyste za głośne i zakorkowane
26-11-2009, ostatnia aktualizacja 27-11-2009 07:34

Tramwaje, bezkolizyjne skrzyżowania i trzecią linię metra przewidzieli planiści w okolicy Dworca Zachodniego. Samochody będą jednak nadal tkwić w korkach.

Dworzec PKS można rozbudować, w parku Zachodnim nie wolno budować, a wzdłuż Alej Jerozolimskich staną biurowce – zakłada plan zagospodarowania rejonu Czyste. Nie zmieni się układ ulic, planowane jest jedynie przedłużenie ul. Grzymały-Sokołowskiego.

– Jeśli udałoby się połączyć Aleje z Dworcem Głównym, korki w centrum Ochoty by się znacznie zmniejszyły – twierdzi wiceburmistrz Ochoty Piotr Żbikowski.

Mieszkańcy uważają, że to za mało. Podają przykład wiecznie zakorkowanej ul. Niemcewicza. – To dlatego, że Aleje Jerozolimskie są w tym miejscu jednokierunkowe. Nie da się ich rozszerzyć i zrobić dwóch kierunków? – proponuje Joanna Lipczyc. Nie da się. – Musielibyśmy przebudować cały plac Zawiszy – odpowiada projektant planu Marcin Świetlik.

– Widziałam na planie kilka lat temu tunel pod pl. Zawiszy, między ul. Grójecką a Towarową. Dlaczego już go nie ma? – pyta Małgorzata Nowicka.

– Są inne plany, związane z budową tzw. obwodnicy śródmiejskiej – wyjaśniła Beata Marczak-Wacławek z miejskiego Biura Architektury.

Podczas wczorajszych konsultacji mieszkańcy postulowali też wyciszenie parku Zachodniego i poprawę ciągów dla pieszych przy rondzie Zesłańców Syberyjskich. Uwagi mogą składać na piśmie do 5 stycznia.


Czy na spotkaniu prezentowany był jakiś inny plan, niż ten dostępny na stronie UM? W projekcie Jerozolimskie (8 KDZ) w stronę Zawiszy i przy Niemcewicza są dwujezdniowe o szerokości pasa drogowego ok. 60m. Czy obie jezdnie mają prowadzić w tym samym kierunku?

Osobiście bym wolał dociągnięcie tramwaju spod Zachodniego do placu Zawiszy i zrobienie tam przynajmniej pętli lub zawrotki, tak by można było się przesiadać bez konieczności biegania po schodach. Może skoro ma to być jednak nadal odcinek jednokierunkowy, się zmieści?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 27, 2009 8:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Mazurek napisał(a):
Moim zdaniem plan powienien uwzględnić usprawnienie komunikacji publicznej między Ochotą a Wolą. W tym celu projektowany tramwaj nie powinien mieć pętli po południowej stronie al. Jerozolimskich lecz biec w tunelu pod Dworcem Zachodnim do Kasprzaka (i dalej do Wolskiej).


Zgoda, z tym że problem polega na tym, że miasto nie ma dalekosiężnego planu rozwoju sieci linii tramwajowych (a jak ma, to robi wszystko żeby go nie realizować). To co zostanie zapisane w planie miejscowym powinno wynikać z jakiejś ogólniejszej koncepcji przebiegu tego tramwaju. Na przykład:

1) Jeśli prowadzimy tramwaj bezpośrednio pod dworcem i celujemy w ul. Brylowską / Krzyżanowskiego, to linia nie powinna dochodzić do bubla Zesłańców, ale skręcać w prawo wcześniej i prowadzić najpierw skrajem terenu zielonego, a następnie prostopadle do Al. Jerozolimskich.

2) Jeśli próbujemy odzyskać dla tramwajów środkowy tunel w al. Prymasa Tysiąclecia, to trzeba by skorygować ten skręcający tunel.

3) Jeśli celujemy w ul. Ordona, to trzeba by wykroić rezerwę z obszaru O-32.

W przypadkach 2) i 3) moim zdanie pętla pod dworcem ma sens, ale powinna być zlokalizowana nie w parku, ale między al. Jerozolimskimi i linią kolejową, jak najbliżej skrzyżowania z Grzymały. Tak by tramwaj podjeżdżał bezpośrednio pod dworzec zarówno kolejowy jak i autobusowy, a jednocześnie żeby terenochłonna pętla nie rozwalała placu pieszego przed dworcem.

Cytuj:
Dobrym przykładem takiego rozwiązania jest linia szybkiego tramwaju pod Dworcem Głównym w Krakowie.


No, to akurat wg mnie średni przykład, bo budowa trwała kilkadziesiąt lat, a dojście z peronu na peron jest bardzo okrężne. Ale pierwsze koty za płoty, dzięki doświadczeniom Krakowa możemy zrobić to lepiej (ha ha ;-).

Cytuj:
Olbrzymi ruch samochodowy wzdłuż Trasy Łazienkowskiej i Prymasa Tysiąclecia jest m.in. związany z brakiem dobrego połączenia komunikacyjnego między Mokotowem, Ochotą i Wolą.


Oczywiście. Bo nie tak dawno temu drogowcy terroryzujący miasto zadecydowali że w Prymasa Tysiąclecia bardziej się przyda dodatkowy pas dla samochodów w jedną stronę niż dwa tory tramwajowe. To były dokładnie te same dyskusje, jakie obecnie są wokół Trasy Tysiąclecia czy Św. Wincentego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 27, 2009 8:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
axxenfall napisał(a):
Osobiście bym wolał dociągnięcie tramwaju spod Zachodniego do placu Zawiszy i zrobienie tam przynajmniej pętli lub zawrotki, tak by można było się przesiadać bez konieczności biegania po schodach. Może skoro ma to być jednak nadal odcinek jednokierunkowy, się zmieści?


O, to też ciekawy pomysł. Chociaż mam wątpliwości, czy piąta (!) równoległa para torów to nie byłby nadmiar szczęścia...

Za to przypomniał mi się pomysł utworzenia przystanku SKM Niemczewicza. Trzeba by zarezerwować jakieś dojście od ulicy do torów...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 27, 2009 11:57 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn paź 05, 2009 15:29
Posty: 6
Napisze trochę szerzej z uwzględnieniem sprawy metra.
Dla mnie horrorem sa studia nie uwzględniające całości zagadnienia jaką jest szynowa komunikacja publiczna - kolej, metro, tramwaj i roli jaka powinna spełniać w systemie komunikacyjnym aglomeracji (nie tylko miasta).
Studium zaniedbuje sprawę szynowej komunikacji publicznej. Przy dworcu planuje się utworzenie pętli linii tramwajowej i pierwszej stacji III linii metra. Projektanci zapominają, że miejsce to oddalone jest o zaledwie 5 km od centrum Warszawy więc nie powinno być końcowym przystankiem dla jakiejkolwiek komunikacji. Podobnie jak przy Dworcu Centralnym komunikacja powinna być “przelotowa” na osi północ-południe i wschód-zachód z uwzględnieniem istniejących siatek ulic. Moim zdaniem tramwaj w tunelu powinien łączyć pod dworcem Wolę z Ochotą. A planowany przebieg III linii metra jest kuriozalny. Sieć metra powinna optymalnie łączyć poszczególne dzielnice miasta więc wszystkie linie powinny mieć punkty styczne - niewiele potrzeba by na Woli II linia łączyła się z III (Od Płockie/Górczewskiej do Dworca Zachodniego są dwa km). Ponadto prowadzenie III linii w Śródmieściu praktycznie równelegle do II linii, kolei średnicowej i tramwaju w al. Jerozolimskich i w odległości max 1,5 km od siebie uważam za marnotrawienie pieniędzy. III linia powinna być linią łączącą I linię w okolicach Placu Wilsona z II linią w okolicach Płockiej/Górczewskiej, Dworzec Zachodni i ponownie I linią na Mokotowie (Racławicka, Wilanowska?) i biec na Gocław do stacji Olszynka Grochowska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 27, 2009 13:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Studium zaniedbuje sprawę szynowej komunikacji publicznej. Przy dworcu planuje się utworzenie pętli linii tramwajowej i pierwszej stacji III linii metra. Projektanci zapominają, że miejsce to oddalone jest o zaledwie 5 km od centrum Warszawy więc nie powinno być końcowym przystankiem dla jakiejkolwiek komunikacji. Podobnie jak przy Dworcu Centralnym komunikacja powinna być “przelotowa” na osi północ-południe i wschód-zachód z uwzględnieniem istniejących siatek ulic. Moim zdaniem tramwaj w tunelu powinien łączyć pod dworcem Wolę z Ochotą. A planowany przebieg III linii metra jest kuriozalny. Sieć metra powinna optymalnie łączyć poszczególne dzielnice miasta więc wszystkie linie powinny mieć punkty styczne - niewiele potrzeba by na Woli II linia łączyła się z III (Od Płockie/Górczewskiej do Dworca Zachodniego są dwa km). Ponadto prowadzenie III linii w Śródmieściu praktycznie równelegle do II linii, kolei średnicowej i tramwaju w al. Jerozolimskich i w odległości max 1,5 km od siebie uważam za marnotrawienie pieniędzy. III linia powinna być linią łączącą I linię w okolicach Placu Wilsona z II linią w okolicach Płockiej/Górczewskiej, Dworzec Zachodni i ponownie I linią na Mokotowie (Racławicka, Wilanowska?) i biec na Gocław do stacji Olszynka Grochowska.



Zdecydowanie zgadzamy się z tym, że koncepcja budowy metra w Warszawie jest przestarzała. Zobacz:
http://www.zm.org.pl/?a=studium-065-kp# ... inia_metra oraz
http://www.zm.org.pl/?a=studium-065-kp# ... inia_metra

Był do tego rysunek, ale chyba nie umieszczony jest na stronie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 12, 2009 20:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Drobne uzupełnienie:

Cytuj:
13.Wnosimy o umieszczenie wszystkich przystanków tramwajowych na skrzyżowaniach Bitwy Warszawskiej/Grójecka oraz Towarowa/Prosta za skrzyżowaniem.

Uzasadnienie: Jeden przystanek w każdym kierunku ułatwi i zachęci do korzystania z komunikacji tramwajowej poprzez zlikwidowanie konieczności zgadywania, który tramwaj przyjedzie pierwszy w przypadku relacji skrętnych.

13b.Wnosimy o uzupełnienie rysunku torów na skrzyżowaniu Towarowa/Prosta w taki sposób, aby zapewnić możliwość skrętów tramwajów we wszystkich relacjach.

Uzasadnienie: Bezzasadne jest ograniczanie możliwości planowania tras tramwajowych, jak też likwidowania potencjalnych objazdów w przypadkach awaryjnych. Plan powinien dążyć do zapewnienia możliwie najdogodniejszych warunków dla komunikacji publicznej.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 26, 2010 16:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr kwi 29, 2009 9:47
Posty: 112
Wygrzebałem dziś w BIPie spis zgłoszonych uwag, wraz z "Rozstrzygnięciami Prezydenta M. St. Warszawy"

http://www.bip.warszawa.pl/Menu_przedmi ... z_uwag.htm

Ciekawe uwagi (nihil novi, wpis w BIPie jest z końca stycznia, ale...):
- "organizacja ruchu nie jest przedmiotem ustaleń planu." (o uspokojeniu ruchu, kontrapasach, łączonych pasach autobus-tramwaj etc).
- "rozwiązania techniczne nie są przedmiotem ustaleń planu." (o przejściach naziemnych)
- "rozwiązanie zbyt skomplikowane technicznie" (o pętli tramwajowej blisko Dworca Zachodniego
- "ekonomicznie nieuzasadnione" (o łączeniu ulic z dwóch stron linii kolejowej)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL