Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 09, 2009 2:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Ikarus-Zemun-Jelcz Ik160p

Obrazek © InfoBus.pl
Obrazek © kmkmz.wroclaw.pl
Obrazek © InfoBus.pl
[Obrazek © partner.terramail.pl
Obrazek © partner.terramail.pl
Obrazek © geo.ukw.edu.pl

Ikarus-Zemun IK 160P - autobus miejski, montowany w latach 1983-1989 przez polską firmę Jelcz na bazie podzespołów z firmy Ikarus-Zemun.

Historia modelu
W 1983 roku na mocy porozumienia między polską firmą Jelcz i jugosłowiańską Ikarus-Zemun rozpoczęto w polskim zakładzie montaż końcowy modelu Ikarus IK160P. Nadwozia pojazdów produkowane były w jugosłowiańskiej fabryce z Zemun na przedmieściach Belgradu. Do napędu autobusu wykorzystywano polski silnik typu WS Mielec SW680/56/4 o mocy maksymalnej 136 kW (185 KM), zblokowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów typu S6-90 produkcji FPS z Tczewa. Jednostka napędowa oraz skrzynia biegów montowana była w Jugosławii. W układzie jezdnym stosowano osie typu: Raba-Ikarus V039.32.140 (przednia), Raba 018.15-3300 (środkowa) i Raba-Ikarus V140.32.100 (tylna). Fabryka w Jelczu-Laskowicach dokonywała końcowego wykończenia autobusu, polegającego na montażu siedzeń, poręczy oraz innych elementów wnętrza.
Jego bazową wersja Ikarus Ik 160, była popularna w Jugosławii i innych krajach bloku wschodniego.
Autobusy te w większości pełniły służbę w przedsiębiorstwach PKS, aczkolwiek zdarzało się, że i przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej eksploatowały ten typ autobusów.

Ikarus IK 160P w Polsce
Obecnie pojazdy te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne:
Przewoźnik Liczba
PKS Bielsko-Biała 2
PKS Cieszyn 5
PKS Kielce 1
PKS Przasnysz 3
PKS Tarnobrzeg 1
PKS Żywiec 1

Producent: Jelcz, Ikarus-Zemun
Premiera: 1983
Okres produkcji: 1983-1989
Miejsce produkcji: Jelcz-Laskowice (Polska), Zemun (Jugosławia)
Typy nadwozia: Wysokopodłogowy autobus członowy klasy MEGA
Układ drzwi: 2-2-0-2
Układ stopni: 2-2-0-2
Liczba drzwi: 3
Wysokość podłogi w I drzwiach: 910 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 910 mm
Wysokość podłogi w III drzwiach: 910 mm
Silnik: WS Mielec SW680/56/4
Moc maksymalna: 136 kW (185 KM)
Moment obrotowy: 710 Nm
Usytuowanie silnika: pomiędzy osiami
Skrzynia biegów: FPS Polmo Tczew S6-90
Liczba przełożeń: 6
Oś przednia: Raba-Ikarus V039.32.140
Oś tylna: Raba-Ikarus V140.32.100
Oś środkowa: Raba 018.15-3300
Hamulce: B/B/B
Długość: 16760 mm
Szerokość: 2450 mm
Wysokość: 3030 mm
Masa własna: 13100 kg
Masa całkowita: 22000 kg
Obciążenie przód: 6000 kg
Obciążenie tył: 6000 kg
Obciążenie środek: 10000 kg
Rozstaw osi 1-2: 5250 mm
Rozstaw osi 2-3: 5250 mm
Zwis przedni: 2680 mm
Zwis tylny: 2750 mm
Liczba miejsc ogółem: 145
Liczba miejsc stojących: 98
Liczba miejsc siedzących: 47
Ogumienie: 11 R20
źródła: Pl.Wikipedia.org
InfoBus.pl
PeStKa.info.pl
kmkz.wroclaw.pl
psmf.strefa.pl
partner.terramail.pl
geo.ukw.edu.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL