Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Fotoradary
PostNapisane: N lis 02, 2014 19:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2583
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://prawo.rp.pl/artykul/793784,11537 ... kosza.html

Cytuj:
System automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym nie jest w pełni skuteczny – pisze Najwyższa Izba Kontroli w informacji do Sejmu. Z 5,4 mln zdjęć z fotoradarów do wykorzystania nadaje się 60 proc.

To podsumowanie minionego roku. W trakcie kontroli NIK ustalono, że w stacjonarnych urządzeniach rejestrujących będących w dyspozycji Głównej Inspekcji Transportu Drogowego (zarówno funkcjonujących w systemie, jak i wykorzystywanych rotacyjnie) zaprogramowano progi wyzwolenia zdjęć wykonywanych przez fotoradary ponad limit ograniczenia prędkości dla danej lokalizacji. Ustawione progi w wysokości 25/26 km/h były wyższe o 15/16 km/h od wartości dopuszczalnego błędu kierowcy. W ocenie Izby GITD miała obowiązek rejestracji wszystkich pojazdów, które przekroczyły dopuszczalną prędkość o 11 i więcej km/h. Przyjęta strategia koncentrowała się tymczasem na najpoważniejszych przekroczeniach dopuszczalnej prędkości.

Począwszy od 1 lipca 2011 r., łączna liczba naruszeń przepisów ruchu drogowego ujawnionych za pomocą urządzeń rejestrujących (zdjęcia) wyniosła 5,4 mln. Do dalszego procedowania zakwalifikowano jednak tylko 3,2 mln zdjęć. A to znaczy, że sprawców ponad 40 proc. zarejestrowanych wykroczeń drogowych nie można było ukarać.

Szczególną uwagę NIK zwraca na problem egzekwowania odpowiedzialności za naruszenia przepisów ruchu drogowego w stosunku do obcokrajowców. Zagraniczne tablice rejestracyjne należały do najczęstszych powodów odrzucenia zapisów z urządzeń rejestrujących (45 proc. liczby wszystkich odrzuconych zapisów, blisko 19 proc. wszystkich wykonanych zdjęć). Brak odpowiednich przepisów powodował, że kierowcy takich pojazdów pozostawali bezkarni.

NIK zwraca też uwagę, że prawie 1/3 sprawców ujawnionych wykroczeń nie zostaje ukaranych grzywną, bo właściciele odmawiają wskazania kierującego pojazdem. Tak duża skala odmów dowodzi, że obecne rozwiązania nie funkcjonują prawidłowo. NIK sugeruje zmianę trybu odpowiedzialności. Proponuje system mieszany: administracyjny i wykroczeniowy.

Ze statystyk, które trafią do Sejmu, wyraźnie wynika, że rośnie liczba wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji. W 2011 r. było ich 4,7 mln; w 2012 i 2013 r. po 5 mln. Najczęściej stosowaną w 2013 r. formą reakcji na wykroczenia było postępowanie mandatowe. Nałożono tak 4,7 mln grzywien.


Starania Sejmu, by zachęcać do łamania prawa, zdają się przynosić skutek.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fotoradary
PostNapisane: Śr gru 24, 2014 14:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 13:43
Posty: 367
W Polsce radarów jest za dużo??

Mieszkam w Holandii. Tutaj jest mapa radarów:

http://www.photoenforced.com/netherlands.html

Proszę zauważyć, że Niderlandy są wielkości 1/4 Polski.

Ostatnio przyjechało do mnie dwóch studentów z Polski i dziwili się, że tutaj kierowcy jeżdżą "wolno", tyle co na znaku. Ja nie skomentowałem :roll:

Dzięki temu tutaj nie ma czegoś takiego jak krwawe żniwa weekendów. Ostatnio jakiś polski kierowca jechał w terenie zabudowanym 80 km/h i zabił dziecko, było na ten temat bardzo dużo hałasu. Jak widać, przyzwyczajenie do jazdy "szybkiej i bezpiecznej" trudno wykrzewić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fotoradary
PostNapisane: Wt maja 16, 2017 17:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2583
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/1,670262-P ... abija.html

Cytuj:
Wzrosła liczba śmiertelnych wypadków na polskich drogach. Powód? Likwidacja części fotoradarów.

W 2016 roku wskutek wypadków na polskich drogach śmierć poniosło 3026 osób, o 88 więcej niż przed rokiem – wynika z rządowego opracowania „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2016 roku". Dane są alarmujące, bo doszło do przełamania wieloletniej tendencji.

Od 2011 roku liczba zabitych na polskich drogach regularnie spadała. Podobnie było z liczbą ciężko rannych. Jednak w poprzednim roku było ich 12 109 , co oznacza wzrost aż o 909 osób.

Wskaźniki coraz dalej odbiegają od celów zawartych w Narodowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Liczba ofiar śmiertelnych w 2016 roku przekroczyła zakładaną wartość o 15,8 proc., a liczba ciężko rannych o 43,1 proc.

Polska spada też w unijnych statystykach. Dwa lata temu, biorąc pod uwagę liczbę zabitych na 100 tys. mieszkańców, byliśmy w Europie na szóstym miejscu od końca, a w 2016 roku przesunęliśmy się o dwie pozycje w dół. Mniej bezpiecznie jest tylko na Łotwie, w Rumunii i Bułgarii.

Dlaczego rok 2016 był tak zły? Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który przygotował rządowy raport, przedstawia trzy główne powody: wyłączenie w dniu 1 stycznia 2016 roku około 400 fotoradarów wykorzystywanych przez samorządy, znacznie częstszy wybór przez Polaków miejsc letniego wypoczynku na terenie kraju oraz stosunkowo korzystne ceny paliw.

Łukasz Zboralski, redaktor naczelny portalu BRD24.pl o bezpieczeństwie w ruchu drogowym, zgadza się, że wpływ na fatalne wyniki w 2016 roku mogło mieć kilka czynników. – Nastąpił szybki wzrost liczby osób, które uzyskały prawo jazdy, co miało związek z zapowiedzią zaostrzeniem egzaminów. Dochodzi do tego duże zwiększenie liczby zarejestrowanych po raz pierwszy, zazwyczaj używanych pojazdów. A więc na drogi ruszyło więcej niedoświadczonych kierowców – zauważa. – Jednak nie ma co ukrywać, że podstawowym powodem było prawdopodobnie odebranie fotoradarów samorządom – dodaje.

Decyzja zapadła pod koniec rządów PO. W efekcie na drogach pozostały tylko urządzenia obsługiwane przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Za zmianą głosowało 404 posłów ze wszystkich klubów. – Decyzji nie podjęliśmy pochopnie. Zorganizowałem na ten temat kilka posiedzeń komisji, podczas których przeprowadziliśmy głębokie debaty z udziałem profesorów, w oparciu o analizy m.in. Instytutu Transportu Samochodowego – mówi poseł PO Stanisław Żmijan, który w tamtym czasie szefował sejmowej Komisji Infrastruktury. – Uważam więc, że przyczyn pogorszenia stanu bezpieczeństwa na drogach w 2016 roku jest dużo więcej – dodaje.

O tym, że decydujący wpływ mogło mieć odebranie gminnych fotoradarów, mogą jednak świadczyć inne dane zawarte w raporcie. Wynika z niego, że nastąpił wyraźny wzrost wypadków śmiertelnych powodowanych przez kierowców, przy jednoczesnym spadku takich zdarzeń, w których winę ponoszą piesi. W grupie wszystkich wypadków zwiększył się udział tych spowodowanych niedostosowaniem prędkości do warunków w ruchu drogowym, oraz takich, których sprawcami byli motocykliści.

Zresztą o tym, że fotoradary są skuteczne, mówią badania zlecone przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Wynika z nich, że w miejscach, gdzie zainstalowano takie urządzenia obsługiwane przez CANARD, liczba ofiar śmiertelnych spadła o 52 proc.

Wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit mówi, że obecnie rząd stawia na zwiększenie liczby fotoradarów w gestii Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. – Trwają rozmowy na temat przekazywania takich urządzeń, użytkowanych dotąd przez samorządy – dodaje.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa liczy też na to, że skutki zacznie przynosić Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych, na który idzie kilkaset milionów złotych rocznie. Resort chce też zwiększyć bezpieczeństwo tzw. niechronionych uczestników ruchu. Dlatego zlecił niedawno opracowanie wytycznych do organizacji bezpiecznego ruchu rowerowego.

Zawieszono za to prace nad zniesieniem marginesu tolerancji fotoradarów, który dziś wynosi on ok. 10 km/godz. – Przez lata był trend, by podnosić kary i represyjnie egzekwować przepisy. Na pewno przyniosło to skutki, ale nadszedł czas, by poddać ten kierunek analizie – mówi Szmit.

Wiceminister dodaje, że jest optymistą. – Z danych za ten rok wynika, że trend wzrostowy nie jest utrzymany – podkreśla.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL