zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Nowy tabor autobusowy http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1481 |
Strona 8 z 9 |
Autor: | Monty B. Ike [ Pn cze 02, 2014 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... omysl.html Cytuj: Metrobusy zastąpią tramwaje? Jest rewolucyjny pomysł Niestety, wygląda na to, że dr Brzeziński jest drogowcem, niż transportowcem, albo tez firmy samochodowe/autobusowe mają większą siłę przekonywania... Jarosław Osowski 2014-06-02 Miały być linie tramwajowe na Gocław i do Miasteczka Wilanów, a będą metrobusy? Taki nieznany dotąd w stolicy środek transportu proponuje dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej Ekspert, u którego analizę zamówił Zarząd Transportu Miejskiego, zachwala, że metrobusy, które na świecie występują też pod nazwą Bus Rapid Transport (BRT), to najtańszy i najszybszy sposób, by usprawnić dojazd z obu osiedli do centrum miasta. Pomysłowi towarzyszy jednak wiele znaków zapytania - czy system, który rozwinął się głównie w Ameryce Łacińskiej i w Azji, sprawdzi się też w Warszawie? Urzędnicy nie chcą na razie mówić o szczegółach. Wicedyrektor ZTM ds. inwestycji Łukasz Puchalski twierdzi, że raport został odesłany autorowi do uzupełnienia. Szef ZTM Wiesław Witek zastrzega, że najpierw musi się z nim zapoznać prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Z informacji "Wyborczej" wynika, że stanie się to jutro podczas spotkania zarządu miasta. Będzie rozstrzygał, które inwestycje powinny być realizowane w stolicy do końca dekady i na które Warszawa mogłaby pozyskać dofinansowanie Unii Europejskiej. Starania o unijne pieniądze już się zaczęły. W kontrakcie terytorialnym dla Mazowsza oprócz kolejnych odcinków II linii metra na Targówek i Wolę umieszczono dwie linie tramwajowe - na Gocław i do Miasteczka Wilanów. Pierwszą zgłosił burmistrz Pragi-Południe Tomasz Kucharski, który jest radnym Platformy w sejmiku wojewódzkim. Ratusz jednak wyraźnie się od tego dystansował. Władze miasta nie mogą się zdecydować na tramwaj z Gocławia do al. Waszyngtona, bo w odległych planach (ale raczej nie wcześniej niż w 2030 r.) jest też budowa II linii metra - od stacji Stadion Narodowy z gotowym już podwójnym peronem przez Dworzec Wschodni, północny Grochów i rondo Wiatraczna do ul. Bora-Komorowskiego. Miasto prędzej skłonne jest budować linię tramwajową, która połączy Dworzec Zachodni przez ul. Banacha, Pole Mokotowskie, Rakowiecką i dalej od Puławskiej przez Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej z Miasteczkiem Wilanów. Szyny trzykrotnie droższe Przed ostateczną decyzją ZTM zlecił dr. Brzezińskiemu analizę ekonomiczną. Na życzenie ratusza ekspert porównywał też, czy bardziej opłacałoby się wprowadzić metrobusy. I wyszło mu, że kosztowałoby to 35 proc. tego, ile trzeba by wydać na trakcję tramwajową. Pierwszy system BRT powstał w latach 70. w brazylijskiej Kurytybie. Potem rozwijało go wiele miast Ameryki Łacińskiej, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin i Azji. W Europie metrobusy mają głównie w Wielkiej Brytanii, poza tym są to pojedyncze linie w miastach Francji, Holandii czy Skandynawii. Modelowa linia szybkich autobusów składa się z wydzielonych specjalnie dla nich pasów ruchu, najczęściej pośrodku jezdni. Umieszczone tam przystanki bardziej przypominają stacje podmiejskiej kolejki. Autobusy, często bardzo długie, nawet z dwoma przegubami, podjeżdżają tam niemal jeden za drugim. Działa też system sterowania ruchem i informacji pasażerskiej. Jak by to miało wyglądać na Gocławiu? Według dr. Brzezińskiego "autostrada" autobusowa powstałaby w miejscu rezerwowanym dotąd na tory tramwajowe - pośrodku ul. Bora-Komorowskiego, a dalej po wschodniej stronie Saskiej Kępy na terenie ogródków działkowych. Metrobusy jeździłyby zbudowanym tylko dla nich wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych. - Zaletą tego rozwiązania jest to, że w przyszłości, jeśli taka szybka linia autobusowa przestanie być potrzebna, można by na tej trasie zorganizować np. drogę dla rowerów albo dodatkowy wyjazd z Gocławia dla kierowców - planuje dr Brzeziński. Z kolei linię metrobusową do Miasteczka Wilanów dałoby się budować etapami. Do wykorzystania jest część pasa zieleni pośrodku ul. Sobieskiego. Ponieważ pod spodem znajduje się ważna magistrala cieplna, a ulicę przecinają kładki dla pieszych, szybkie autobusy kursowałyby lewym pasem jezdni. Ekspert zastrzega, że Warszawa wcale nie musiałaby sprowadzać specjalnych autobusów - mogłyby jeździć te same co teraz, tylko np. inaczej pomalowane i ponumerowane. Szybszy przejazd do centrum pozwoliłby nawet odzyskać część taboru. Właśnie to przesądza jego zdaniem o niższych kosztach inwestycji. Na końcowych odcinkach metrobusy mogłyby skręcać z głównej ulicy i obsługiwać boczne osiedla na Gocławiu albo Stegny i Sadybę. W przypadku tramwajów to niemożliwe. Na Gocławiu byłyby dwie szybkie linie - do centrum (jak dzisiejsza 507) i przez Targową na Tarchomin (509). Wagony jeżdżą dłużej Tylko którędy te szybkie autobusy miałyby mijać korki przed rondem Waszyngtona albo na moście Poniatowskiego? Dr Brzeziński twierdzi, że wymagałoby to oddzielnej analizy. Wstępnie proponuje wspólny pas autobusów na torowisku tramwajowym w al. Waszyngtona. Kilkuletnie doświadczenia z takim rozwiązaniem na Trasie W-Z nie są jednak optymistycznie - pod wpływem przeciążonych autobusów beton ciągle się wykrusza i był już kilkakrotnie naprawiany. Na moście Poniatowskiego i w Al. Jerozolimskich dr Brzeziński widzi z kolei osobny pas dla metrobusów na jezdni - w środku między samochodami a rowerzystami. - To rzeczywiście nowy środek transportu i w żaden sposób nie da się go porównywać ze znanymi warszawiakom buspasami - mówi dr Brzeziński. Zauważa, że takie odcinki dla metrobusów przed stolicą wprowadziły już Wrocław, Kraków i Poznań. Jednak te miasta w przeciwieństwie do Warszawy rozwijają też sieć tramwajów, które są bardziej ekologiczne niż autobusy. Z tego powodu do tej pory ratusz podkreślał, że stawia na komunikację szynową. To jednak głównie budowa metra ogromnym kosztem. Dokupiono też ponad 200 wagonów tramwajowych i nowe składy SKM. Urzędnicy przekonywali, że Unia Europejska chętniej daje pieniądze na tramwaje i kolej miejską. Autobusy trzeba zresztą wymieniać mniej więcej co dziesięć lat, a wagony mogą jeździć nawet 30-40 lat. To dodatkowe wątpliwości, które rządzący miastem będą musieli rozstrzygnąć przed decyzją o zastąpieniu tramwajów liniami metrobusowymi. Co sądzisz o pomyśle dra Andrzeja Brzezińskiego z Politechniki Warszawskiej? Czekamy na listy: stoleczna@agora.pl. Pakowanie się w kolejne autobusy przy niepewnej sytuacji z dostawami ropy (90% z Rosji) to, jak mawiał tow. Stalin, głupota lub sabotaż. |
Autor: | kulikowski [ Cz cze 05, 2014 0:41 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Forbes.com napisał(a): Solaris wraca do gry Filip Kowalik 03.06.2014 17:06 , ostatnia aktualizacja 03.06.2014 17:22 Unieważnienie przetargu na autobusy elektryczne dla Warszawy oznacza, że Solaris znów ma szansę, aby dopracować własną technologię, którą zdystansuje Volvo i Mercedesa Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że chiński BYD Auto nie dowiódł, iż cena, jaką zaoferował za dostawę elektrycznych autobusów dla Warszawy, nie jest rażąco niska - jego oferta opiewała na 15,6 mln zł, podczas gdy konkurujący Solaris dawał 21,9 mln zł za każdy pojazd. Uzasadnienie brzmi dość podejrzanie - coś jak konieczność wykazania, że nie jest się hochsztaplerem. Ważna jest jednak zasadnicza konsekwencja. Poznański Solaris wraca do gry o dostawę elektrycznych autobusów dla stolicy. Oczywiście Chińczycy pewnie zaskarżą tę decyzję i wszystkie scenariusze są jeszcze możliwe (nie wspominając o przeciągnięciu całej procedury). Ważne jednak, aby sprawę szybko wyjaśnić i żeby to właśnie Solaris miał możliwość przetarcia się na warszawskich ulicach. Gra nie idzie tylko o 10 autobusów, ale o wypracowanie sobie pozycji na europejskim rynku autobusów elektrycznych. W rozmowie z "Forbesem" Solange Olszewska, prezes Solaris Bus and Coach, przekonywała, że jej firma w pracach nad pojazdem tego typu zdystansowała już swoich głównych rywali, takich jak Volvo czy Mercedes. Aby utrwalić przewagę, potrzebne jest referencyjne zlecenie, którym Solaris udowodni jakość swoich produktów. A z tym w Europie dość krucho. Jedyny duży przetarg w zeszłym roku zorganizowało amsterdamskie lotnisko Schiphol, które zamówiło 35 pojazdów. Wówczas wygrał właśnie chiński BYD. W tym wypadku specyficzny charakter autobusów jeżdżących ma relatywnie małym terenie lotniska nie był do końca miarodajny. Stąd tak ważne jest zdobycie kontraktu dla Warszawy. Jeśli to się nie uda, mimo bardzo przychylnej postawy KIO, polska spółka nie tylko nie zdobędzie koniecznego doświadczenia, ale w dodatku Chińczycy staną się głównym rozgrywającym na europejskim rynku. (C) Forbes.com |
Autor: | sykolski [ So cze 07, 2014 10:02 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Warszawa powinna mieć swoje trollejbusy! Dlaczego tego jeszcze nie ma? Ja jadę zawsze w korkach do pizzerii i już mam dosyć tam pracy ze względu na dojazd. Powinni coś z tym zrobić.. żyjemy w 2014 roku a ludzie stoją godzinami w korkach po pracy. proponuje znakomite warunki pracy oraz dobre wynagrodzenie ale ze względu na dojazd będę musiał zrezygnować z pracy... Tak samo chciałem przewieźć trolejbusem towar kupiony z winotokaj do do domu http://winotokaj.pl/wina-polwytrawne/4- ... rawne.html 100 sztuk Merlota i w tych trollejbusy jeździć się nie da... Cały bus się trzęsie. Po Dojechaniu do domu miałem pękniętych kilka butelek... A przejechałem tylko 8 przystanków. |
Autor: | G.Madrjas [ So cze 07, 2014 10:21 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
A dlaczego nie ma ich w Berlinie, Wiedniu i Paryżu? |
Autor: | kulikowski [ So wrz 20, 2014 12:43 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Volvo 7700 Hybrid http://4.bp.blogspot.com/_Y7-ZnkahksI/TNNAYiRYQHI/AAAAAAAAB14/3876tz2FV9A/s1600/Hybrid.gif źródła: Grupomeiagabrielsa.blogspot.com Moto.pl Iho.hu |
Autor: | kulikowski [ So wrz 20, 2014 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
MAN Lion's City G ad. Warszawa: http://omni-bus.eu/omnigaleria/albums/userpics/10001/1302458163_000299.jpg FILM: http://www.youtube.com/watch?v=N-V7xwFs8gw źródła: Wikimedia.org Omni-bus.eu Transport131.com.pl Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ So wrz 20, 2014 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Autosan SanCity 12LF http://www.gpa.mazowsze.pl/albums/userpics/10283/Autosan-M12LE-Sancity-12---RSA-13XV-%2803%29.jpg http://ltek.pl/wp-content/gallery/m12lf-wnetrze/autosan_m12lf_lublin_mpk__2380_2014-05-09_6.jpg FILM: http://www.youtube.com/watch?v=QnglM19VOqc źródła: Gpa.mazowsze.pl Ltek.pl Igkm.pl Dot3d.pl Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ N wrz 21, 2014 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Scania Castrosua http://phototrans.eu/images/photos/original/555/542604.jpg http://kmkrakow.pl/attachments/article/67/foto17.jpg http://gomotors.net/pics/Scania/scania-castrosua-01.jpg http://www.mpk.krakow.pl/Data/Thumbs/_public/mpk/tabor/nowy-katalog/autobusy/MTI4MHg3MjA,sc-castr-2.jpg FILM: http://www.youtube.com/watch?v=Yi8XHxZACGY Cytuj: Scania Castrosua CN94UA6x2/2 – miejski autobus przegubowy z serii CS40 produkowany przez hiszpańską firmę nadwoziową Carrocera Castrosua S.A. na podwoziu Scania OmniCity. Od 1998 roku firma Carrocera Castrosua montuje w systemie CKD podwozia autobusów miejskich Scania OmniCity. Zabudowuje je własnymi nadwoziami z serii CS40. W latach 2006-2007 do MPK Kraków trafiło 6 sztuk tych autobusów. Otrzymały one numery od PE175 do PE180. Zostały kupione w Hiszpanii, gdzie firma ETASA Madrid będąca właścicielem kilkudziesięciu takich pojazdów nie otrzymała spodziewanej pracy przewozowej. Zostały one wyprodukowane w 2003 roku. W Hiszpanii jeździły po Madrycie. Pojazdy te są w pełni klimatyzowane. Dane techniczne Inne nazwy: OmniCity CN94UA6x2/2 Producent: Scania, Castrosua Okres produkcji: 2003 Miejsce produkcji: Hiszpania Poprzednik: Scania CN113ALB Następca: Scania CN270UA Pokrewne: Scania CN94UB, Scania CN94UA 6x2 Typy nadwozia: autobus miejski członowy klasy MEGA Liczba drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2-0 Wysokość podłogi: 320 - 340 - 340 mm Szerokość drzwi: 1220 mm Liczba miejsc ogółem: 189 Liczba miejsc siedzących: 59 Liczba miejsc stojących: 130 Kabina kierowcy: częściowo zabudowana Silnik: Scania DC 903 Pojemność skokowa: 9,0 l Moc maksymalna: 299 KM (220 kW) Skrzynia biegów: ZF 5 HP 602 CN/80 Liczba przełożeń: 5 Hamulce: pneumatyczne tarczowe Ogumienie: 275/70 R 22.5 Długość: 17895 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 3000 mm Rozstaw osi: 5250/5250 mm Masa własna: 16000 kg Pojemność zbiornika paliwa: 295 l Prędkość maksymalna: 75 km/h ABS: standard ASR: standard EBS: opcja ESP: brak Klimatyzacja: opcja Kraków tak Przystosowanie dla niepełnosprawnych: tak źródła: Phototrans.eu Kmkrakow.pl Gomotors.net Mpk.krakow.pl Kmk.krakow.pl Psmkms.krakow.pl Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ N wrz 21, 2014 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Mercedes-Benz Citaro G O530G Kraków: http://www.polskakolej.info/data/media/206/DSC_4256.JPG FILM: http://www.youtube.com/watch?v=8Ou78XY_H7c źródła: Kmk.krakow.pl Polskakolej.info Transport131.republika.pl Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ Pn wrz 22, 2014 1:06 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Autosan SanCity M09LE http://kmkrakow.pl/attachments/article/67/foto21.jpg http://images37.fotosik.pl/246/880d43a290e31a80.jpg http://www.lubus.info/images/stories/taborbus/2435-05-tyl.jpg http://ltek.pl/wp-content/gallery/wnetrze-m09le/autosan_m09le_lublin_mpk__2430_2014-05-09_6.jpg FILM: http://www.youtube.com/watch?v=x5xvrCbPKM8 Cytuj: W II kwartale 2009 roku, przy okazji homologacji autobusu z silnikiem spełniającym normę Euro 5 zmieniono nazwę tego modelu na Autosan M09LE Sancity. Czasem jest on nazywany Sancity 9. Wprowadzono wówczas deskę rozdzielczą Siemens VDO oraz sterowanie manualnej skrzyni biegów ZF 6S-1010BO za pomocą joysticka w miejsce dotychczasowego długiego drążka. Zmiany objęły również układ jezdny, gdzie zastosowano nowy most napędowy firmy DANA. 16 września 2009 roku na targach Transexpo 2009 w Kielcach zaprezentowano wersję modelu M09LE Sancity wyposażoną w silnik Cummins ISB4.5EV 185B spełniający normę czystości spalin EEV. W październiku 2010 roku zmieniono oznaczenie tego modelu na Autosan Sancity 9LE oraz przeprowadzono modernizację, polegającą na zastosowaniu nowego wzoru ściany czołowej oraz tylnej. Zmiany te mają na celu unifikację stylistyki z większymi autobusami serii Autosan Sancity 12Lx. Pierwszymi odbiorcami zmodernizowanych pojazdów są przedsiębiorstwa ZMKS Jasło oraz MKS Sanok. W tym samym okresie wprowadzono do oferty wersję o układzie drzwi 1-1-0, stworzoną w celu spełnienia oczekiwań odbiorców ze Szwecji, obsługujących linie podmiejskie i lokalne. Wyposażenie dodatkowe modelu Sancity 9LE obejmuje klimatyzator stanowiska kierowcy lub przestrzeni pasażerskiej, poręcze malowane proszkowo, system liczenia pasażerów oraz instalację gaśniczą komory silnika. 17 września 2013 podczas targów Transexpo 2013 zaprezentowano model Sancity 9LE wyposażony w spełniający wymagania normy emisji spalin Euro 6 silnik Cummins ISB4.5E6 210B o mocy maksymalnej 154 kW (210 KM). Dane techniczne Okres produkcji: od 2009 Producent Autosan, Sanok, Polska Pokrewne: Jelcz M083C Libero Autosan A0808T Gemini Podobne: Jelcz M101I Jelcz M121 Typy nadwozia: Niskowejściowy autobus miejski klasy MIDI Liczba drzwi: 2 Układ drzwi: 1-1-0 1-2-0 Wysokość podłogi: 320-340 mm Szerokość drzwi: 860-1220-0 mm Liczba miejsc ogółem: 60+1 Liczba miejsc siedzących: 16+1 20+1 Liczba miejsc stojących: 44 Silniki: Cummins ISBe4 160B Euro 4 Cummins ISB4.5E5 185B Euro 5 Cummins ISB4.5EV 185B EEV Cummins ISB4.5E6 210B Euro 6 Moc maksymalna: 160 KM (118 kW) 185 KM (136 kW) 210 KM (154 kW) Skrzynia biegów: ZF 6S-700BO, manualna ZF 6S-1010BO, manualna Allison T280R, automatyczna (opcja) Liczba przełożeń: 6 Hamulce: tarczowe Ogumienie: 245/70 Długość: 8550 mm Szerokość: 2420 mm Wysokość: 2630 mm 2830 mm (z klimatyzacją) Rozstaw osi: 4000 mm Masa własna: 6900 kg Masa całkowita: 11000 kg źródła: Dziennikwschodni.pl Wikimedia.org Kmkrakow.pl Skyscrapercity.com Lubus.info Gsmk.org.pl Frp.com.pl Ltek.pl Autosan.eu Youtube.com |
Strona 8 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |