Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 03, 2012 1:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek napisał(a):
To jakby ktoś chciał jeszcze wiedzieć jeździłem już Solarisa hybrydą na linii 131, poza tym widziałem w użyciu na E-2 i 111. Prawdopodobnie MZA testuje je na różnych liniach, aby się sprawdzić, jak się mają, bo przecież wszystko miało jeździć na Nowym Świecie.

Problem w tym, że 4 wozy hybrydowe nie pokryją obsługi linii 116, 175, 180, 195, 222, 503, E-2 bo na to trzeba byłoby conajmniej 100 wozów (jak nie więcej). W tej sytuacji kupno 4 autobusów hybrydowych to nic innego jak propagandowa szopka ocierająca się o niegospodarność.

z innej beczki :arrow: trochę historii
FILM: Sonda (TVP, 1986): Produkcja autobusów Ikarus 260 i 280
źródło: Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 13, 2012 13:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=taS5CE9SqGA
http://www.youtube.com/watch?v=oRnaj4Lzxmc
http://www.youtube.com/watch?v=LTJ9U4Yy_ys

Chiński elektrobus. Dach pojazdu pokryty panelami fotowoltaicznymi.

Silniki: elektryczne umieszczone w kołach
Akumulatory: litowo-jonowe LiFePO4 BYD
Moc ciągła: 110 kW (150 KM)
Mooc maksymalna: 160 kW (217 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm
Czas ładowania 0-100 %: ok. 3-5 h (zewnętrzną ładowarką 60 lub 100 kW)
Czas ładowania 0-50 %: ok. 30 min zewnętrzną ładowarką dużej mocy
Zapas energii: 324 kWh
Hamowanie odzyskowe: tak
Długość: 12 000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3300 mm
Rozstaw osi: 6000 mm
Prześwit: 140 mm
Masa własna: 14 300 kg
Prędkość maksymalna: 96 km/h
Zasięg: 250 km



źródła: Chinaautoweb.com
Busworld.org
Editorial.equities.com
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 13, 2012 14:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Caceńko! Ładowane nocą, gdy energia tańsza - tyz piknie.
Tylko jak długo baterie utrzymają swoją pojemność znamionową.
Po 2-3 latach pojemność potrafi spaść do poziomu 25%.
Mamy komórki i wiemy jak często się je ładuje.
Więc takie baterie na dachu będzie trzeba regularnie wymieniać na nowe.
Duży koszt, przestój i utylizacja.

A nie prościej trolejbus ?

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 13, 2012 15:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Mnie się wydaje, że wnętrze jest strasznie toporne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 13, 2012 18:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Poprzedni mój post dotyczył zdjęcia.
Teraz obejrzałem filmy.
Wielki autobus dla małej ilości pasażerów.
Szafy z akumulatorami zajmują ogromną ilość miejsca
kosztem przestrzeni pasażerskiej.
Miejsc siedzących co kot napłakał.
Grzęda z tyłu i trochę rozkładanych.
Może to się sprawdzi w Chinach?
W Europie jest trend do jeżdżenia na siedząco.
Dobrze, że ktoś coś próbuje w kierunku ekologii
robić, ale chyba jest to cokolwiek niewłaściwy kierunek.
Jaki tu jest stosunek masy własnej do ilości przewożonych
pasażerów. Akumulatory nie dość, że zajmują zbyt wiele miejsca
(mogłyby być na dachu) to jeszcze niestety ważą.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 7:00 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
@GFM - pod Twoimi postami brakowało mi przycisku "Lubię to" :wink:

Też jak patrzę na ten cały szał akumulatorów to się zastanawiam... a ile kosztuje (pytam o koszty środowiskowe) wykonanie i późniejszy recykling tych bateryjek. Kolejna sprawa to sprawność ładowanie - rozładowanie. Przy obecnej technice w akumulatorach elektrochemicznych sprawności dochodzą do 80% przy ładowaniu i podobnie przy rozładowaniu, co oznacza, że 0,8*0,8=0,64 czyli ze 100 kWh które prześlemy podczas ładowania kablem z ładowarki wykorzystamy do napędu jedynie 64 kWh. Jak jeszcze dorzucimy sprawność samej ładowarki... sprawność jeszcze spadnie... dorzućmy przesył energii z elektrowni do ładowarki... i sprawność samej elektrowni i zaraz wyjdzie, że bardziej ekologiczny jest Ikarus :lol:

I jeszcze ta klima na dachu... ech...

To klimatyzatory psują klimat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 7:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
@Phinek: Nie dysponuję takim przyciskiem.
To chyba z facebooka (nie ma mnie tam).
Na NK kiedyś byłem, ale mi przeszło.
A tak poza tym to kiedyś wcześniej przekonałeś mnie
do prądu stałego dla trolejbusów więc i tramwajów też.
Więc po co wozić superkondensatory na dachu, jeśli
mogą stać w podstacji zasilającej.
Koszty przesyłu (energetyczne) zmniejszą sprawność
przedsięwzięcia z ok. 64% na ok. 50% jak przypuszczam.
Za to zmaleje energożerność pojazdów, które staną się
lżejsze. Więc chyba lepiej niech stoją i pracują niemal
nonstop. Pozostaje wzbogacić podstację w system
uniemożliwiający doładowywanie kondensatorów
z elektrowni i możemy stosować rekuperację.
Ciekawe co Mądrale z TW w tej materii do tej pory
wymyślili? Bo coś się nie chwalą.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 17:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
AEV eShuttle
amerykański elektromikrobus
Cytuj:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILMY:
http://www.youtube.com/watch?v=FPGgNQvxgsA
http://www.youtube.com/watch?v=10p96Y1Fi-s

Mikrobus elektryczny, skonstruowany przez firmę America Electric Vehicles z Palmer Lake w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych. 18-osobowy pojazd o długości 6,3 m powstał przy współudziale chińskiego partnera.

Długość: 6,3 m
Liczba miejsc: 18
Silnik: elektryczny, trójfazowy
Moc maksymalna: 125 kW (170 KM)
Akumulatory: litowo-jonowe LiFePO4 firmy NVT Battery
Zapas energii: 88,5 kWh
Hamowanie odzyskowe: tak
Zużycie energii: 66,5 kWh / 100 km bez klimatyzacji lub 99,4 kWh na 100 km z klimatyzacją
Zasięg na jednym ładowaniu: 133 km bez klimatyzacji lub 90 km z klimatyzacją



źródła: Evworld.com
Aevehicles.com
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 20:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
@GFM - widzisz po to tu jesteśmy i dyskutujemy by nawzajem dzielić się wiedzą. Ja też wiele się na tym forum nauczyłem. I jeszcze wielu rzeczy się pewnie nauczę. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 01, 2012 15:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
Warszawa przymierza się do zakupu 105 nowych autobusów, 60 z nich może byc Mercedesa
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11583674,Nowa_marka_stolecznych_autobusow__sprowadzamy_mercedesy.html
Cytuj:
Nowa marka stołecznych autobusów: sprowadzamy Mercedesy
Krzysztof Śmietana
21.04.2012 aktualizacja: 2012-04-20 18:30

Po raz pierwszy po wojnie w barwach Miejskich Zakładów Autobusowych zaczną jeździć mercedesy. Jesienią mają wyprzeć ze stolicy ostatnie ikarusy.

Pod koniec maja MZA zamierza podpisać umowę na dostawę 105 autobusów. Większość z nich (60) to będą przegubowe mercedesy conecto. Sprzedająca je w Polsce firma Evo-Bus już od dawna startowała w warszawskich przetargach, ale dopiero teraz udało jej się wygrać.

Według rzecznika MZA Adama Stawickiego mają to być pierwsze mercedesy kursujące po Warszawie na stałe po II wojnie światowej. Kilka egzemplarzy jeździło wcześniej tylko w latach 30. Ostatnio mercedesy pojawiały się w stolicy tylko na testach. Od kilku lat na peryferyjnych liniach jeżdżą wprawdzie niewielkie autobusy ze znakiem Mercedesa, ale tak naprawdę są to autosany solina z silnikiem tego renomowanego producenta.

Jeśli przetarg, który rozstrzygnięto właśnie w MZA, nie utknie w protestach, pierwsze przegubowe mercedesy powinny wyjechać na stołeczne ulice wczesną jesienią. Rozczarują się jednak ci, którzy liczą na ogromną poprawę w komforcie podróży. W tym przypadku nie ma co porównywać marek tak jak samochodów osobowych, np. mercedesa do fiata. Wyposażenie warszawskich mercedesów conecto będzie dość podobne do kupowanych ostatnio solarisów czy MAN-ów, które są coraz bardziej naszpikowane elektroniką. - Mercedesy będą miały m.in. "śródziemnomorską" klimatyzację oraz monitory wewnętrzne i zewnętrzne - zapowiada Adam Stawicki. Niskopodłogowce będą produkowane w Turcji.

W tym samym przetargu MZA wybrało też dostawców mniejszych autobusów. 20 dziesięciometrowych niskopodłogowców dostarczy Solaris, a 25 średnich (12-metrowych) - konsorcjum Lider Trading i Blue Line, które sprzedaje solbusy. Autobusy tej marki jeżdżą po Warszawie od zeszłego roku. Pasażerowie trochę na nie narzekali, bo drzwi otwierają się w nich z pewnym opóźnieniem. Udało się to jednak poprawić przynajmniej w części pojazdów.

Urzędnicy szacują, że pod koniec roku, po zakończeniu najnowszych dostaw, będzie można wycofać z ulicy wysłużone ikarusy. Jeszcze w zeszłym roku władze miasta zakładały, że stanie się to przed Euro 2012. Po Warszawie wciąż jeździ prawie 130 ikarusów w wieku od 15 do niemal 20 lat. Ostatnio wiele z nich jest wykorzystywanych na liniach zastępujących rozkopane trasy tramwajowe. Powoli nowe autobusy zastępują też kilkunastoletnie jelcze i neoplany, które w wielu przypadkach nie nadają się już do remontu.


źródło: Gazeta Wyborcza Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL