zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Nowy tabor autobusowy http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1481 |
Strona 9 z 9 |
Autor: | kulikowski [ Pn wrz 22, 2014 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Irisbus Citelis 12M Kraków (ajent Mobilis O/Kraków): Lublin (ajent PKS Zielona Góra): [rysunek wymiarowy:] FILM: http://www.youtube.com/watch?v=NhMhjCtes-g Cytuj: Irisbus Citelis 12M to niskopodłogowy autobus miejski produkowany od 2005 roku przez włoski koncern Irisbus. Irisbus Citelis został zaprezentowany oraz wprowadzony do produkcji w 2005 roku, jako następca produkowanego w latach 1995-2005 niskopodłogowego autobusu miejskiego Irisbus Agora 12M. Citelis nie jest nowym modelem lecz jedynie modernizacją swojego poprzednika. Charakterystycznym elementem odróżniającym Citelisa od Agory jest nowa, zaprojektowana specjalnie dla tego modelu ściana czołowa. Do napędu autobusu przewidziano silniki diesla Iveco F2BE0682D o mocy 245 KM lub Iveco F2BE0682C o mocy 290 KM. Obydwie jednostki napędowe spełniały normę czystości spalin Euro 3. Od końca 2006 roku stosowane są silniki Iveco F2BE1682D (245 KM) oraz Iveco F2BE1682C (290 KM), które spełniają normę Euro 4 lub Euro 5. Silniki te zblokowane są z automatycznymi skrzyniami biegów firm ZF lub Voith. W ofercie koncernu znajduje się również odmiana z silnikiem na gaz CNG. Produkcja Citelisa ulokowana została w największej fabryce koncernu w miejscowości Annonay we Francji, natomiast pojazdy przeznaczone na rynek Czech i Słowacji montowane są, z wykorzystaniem francuskich komponentów w czeskich zakładach "Iveco Czech Republic" (dawniej Karosa) w mieście Vysoke Myto. W latach 2008-2014 eksploatowane były przez krakowski oddział Mobilisu (ajenta). Są również eksploatowane m. in. w Lublinie przez PKS Zielona Góra. Dane techniczne Inne nazwy: Irisbus Citelis Line Producent: Irisbus Premiera: 2005 Okres produkcji: 2005 – nadal produkowany Miejsce produkcji: Annonay, Francja Vysoke Myto, Czechy Poprzednik: Irisbus Agora 12M Pokrewne: Heuliez GX327 Typy nadwozia Niskopodłogowy Liczba drzwi: 2 lub 3 Układ drzwi: 2-2-0 2-2-2 Wysokość podłogi: 320-330-330 mm Silniki: Iveco Cursor F2BE0682D Euro 3 Iveco Cursor F2BE1682D Euro 4 Iveco Cursor F2BE0682C Euro 3 Iveco Cursor F2BE1682C Euro 4 Iveco F2BE0642A (CNG) Moc maksymalna: 245 KM 245 KM 290 KM 290 KM 272 KM (200 kW) Skrzynia biegów: Voith D851.3 Voith D854.3 Voith D854.5 ZF 4HP502 ZF 5HP500 ZF 5HP502 ZF 6HP502 Liczba przełożeń: 3 4 4 4 5 5 6 Długość: 11 990 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2979 mm Masa własna: 11 500 kg Masa całkowita: 18 000 kg źródła: Wikimedia.org Komunikacja.lublin.pl The-blueprints.com Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ N paź 05, 2014 1:43 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
FILM: http://www.youtube.com/watch?v=w_jPlpg4jQI Elektryczny autobus włoskiej produkcji, testowany w Krakowie (sprowadzony z Wiednia). Producent: Rampini Carlo S.p.A Liczba miejsc: 42 Liczba miejsc siedzących 9 Silnik: elektryczny Siemens 3 polowy synchroniczny Akumulatory: litowo-jonowe o pojemności 180 kWh Czas ładowania 0-100%: 2 h Moc maksymalna: 150 KM (110 kW) Moc ciągła: 85 KM (62 kW) Hamowanie odzyskowe: tak Długość: 7720 mm Szerokość: 2200 mm Wysokość: 3050 mm Rozstaw osi: 3675 mm Wysokość podłogi w drzwiach: 350 mm Masa własna: b.d. Masa całkowita: 11 800 kg Niskopodłogowość: 100 % Prędkość maksymalna: 62 km/h Zasięg na jednym ładowaniu: 130-150 km źródła: Phototrans.eu Kmk.krakow.pl Psmkms.krakow.pl |
Autor: | kulikowski [ Wt paź 07, 2014 23:59 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
prezentacja w Pradze: testy w Krakowie: FILM: http://www.youtube.com/watch?v=RPbABCy99Mc elektryczny autobus miejski o długości 12m. Producent: Skoda Transportation, Pilzno, Czechy Układ drzwi: 2-2-2 Liczba miejsc: 82 Liczba miejsc siedzących: 27 Moc ciągła: 218 KM (160 kW) Akumulatory: litowo-jonowe 600 V 221 kWh Długość: 12 000 mm Szerokość: 2550 mm Wysokość: 3250 mm Rozstaw osi: 5900 mm Wysokość podłogi w drzwiach: 320-320-340 mm Niskopodłogowość: 100% Zasięg: 150 km źródła: Infobus.pl Kmk.krakow.pl Novinky.cz Youtube.com |
Autor: | kulikowski [ So lip 22, 2017 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
Warszawa kupi 10 elektrycznych autobusów Ursus CS12E [Ursus przejął AMZ Kutno]. Dostawy na przełomie lipca i sierpnia. http://warsztat.omni-bus.eu/albums/userpics/10111/1991%20Ursus12EL%2017_07%20%2830%29.jpg Omni-bus.eu InfoBus.pl napisał(a): Na 14 lipca 2017 r. MZA wyznaczyły termin dostawy kolejnych warszawskich autobusów z napędem elektrycznych - tym razem marki Ursus. Infobus.plJak poinformował nas Adam Sawicki, rzecznik przewoźnika, pierwsza partia pięciu elektrobusów ma planowano przyjechać 14 lipca. Kolejnych pięć egzemplarzy City Smile 12 LFE powinno pojawić się na terenie zajezdni "Woronicza" tydzień później, czyli w okolicy 21 lipca. Z informacji, którą przekazał nam nasz czytelnik, w czwartek z Lublina do Warszawy podobno zmierzał przynajmniej jeden transport z elektrycznym egzemplarzem City Smile. Jesteśmy na etapie weryfikacji tego doniesienia. Na razie bezskutecznie. Dla Ursusa będzie to bardzo ważny dzień, gdyż terminowa dostawa autobusów może zmazać nie najlepsze wrażenie, jaki pozostało po dostawie pięciu pojazdów dla Torunia. To także pierwsze historycznie przekazanie autobusów elektrycznych przez lubelską firmę dla klienta, dlatego oczy całej branży w Polsce - w tym m.in. Zielonej Góry, która ma niebawem zadecydować o losie mega-przetargu na 47 takich pojazdów - będą zwrócone przez najbliższe dni właśnie na Warszawę. Łącznie Ursus ma dostarczyć w tym roku do Warszawy 10 autobusów eklektycznych. Kolejnych 10 elektrobusów - ponownie marki Solaris - przyjedzie do Warszawy na początku 2018 roku. Będą to pierwsze warszawskie Nowe Urbino. Razem z dotychczas eksploatowanymi autobusami Solaris Urbino 12 electric daje to równą trzydziestkę elektrobusów w barwach MZA. Niezłe tempo… źródła: Omni-bus.eu InfoBus.pl |
Autor: | kulikowski [ So lip 29, 2017 0:19 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
od 1.07.2016 do 30.06.2018 trwają testy autobusu hybrydowego 2014 Volvo 7900 Hybrid. Wóz #941 (WPR 70354) garażuje w Zajezdni R-3 (d.R-10) Ostrobramska i obsługuje różne linie. Obecnie, tj. na przełomie lipca i sierpnia 2017 obsługuje jedną z brygad na linii 117 (Dw.Centralny - Gocław). Transport-publiczny.pl http://s19.flog.pl/media/foto/11230326_volvo-9700.jpg Komunikacja-miejska.flog.pl http://phototrans.pl/images/photos/original/354/823965.jpg Phototrans.eu źródła: Transport-publiczny.pl Komunikacja-miejska.flog.pl Phototrans.eu |
Autor: | kulikowski [ Pt gru 15, 2017 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
2017 Solaris Urbino 18 IV Electric 13.11.2017 przybył do Warszawy na 3-letnie testy Solaris Urbino 18 IV Electric. Otrzymał nr boczny #7100 i przydział do Zajezdni R-1 (R-7) Woronicza. Testy prowadzone są na liniach 168, 175, 222, 503 i 518. Pojazd dotarł do Stolicy z 2-miesięcznym opóźnieniem, gdyż odbywał testy w Poznaniu, i dlatego niestety nie mogliśmy go zobaczyć na warszawskich DTP. W planach przetarg na 130 elektrycznych autobusów przegubowych. http://infobus.pl/upload_module/B_baza_zdjec/2017-11/infobus_2017-11-14_100338/Nowy-Urbino-18-electric-juz-w-Warszawie-0.JPG InfoBus.pl Źródło: InfoBus.pl PS. Z ostatniej chwili: autobus otrzymał stały przydział na 08/175 (dodatek w dni robocze). |
Autor: | kulikowski [ Śr lut 07, 2018 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
InfoBus.pl napisał(a): Hybrydowe Solarisy przyjeżdżają do Kielc 19.01.2018 12:33:50 Do zajezdni w kieleckiego MPK trafiło już pięć hybrydowych Solarisów Urbino 18. To tylko 1/5 tego, co zamówiło miasto w ubiegłym roku u producenta z Bolechowa. Wszystkie hybryd zostaną włączone do służby liniowej od 1 lutego. Pojazdy należą do gminy Kielce i będą obsługiwać linie miejskie nr 34, 46, 50, 51 i 54. Od nowego miesiąca na ulice Kielc wyjedzie 25 nowych autobusów hybrydowych w tym 10 przegubowych Urbino 18 i 15 standardowych Nowych Urbino 12. Solaris za realizację kieleckiego kontraktu zainkasował 56 mln PLN brutto. Szczegółowo opisaliśmy już przegubowe "jamniki". Można przeczytać o tym tutaj. Przypomnijmy, że pojazdy są wyposażone w nowe automaty do sprzedaży biletów, w których zakupu będzie można dokonać m.in. zbliżeniowo przy użyciu karty płatniczej. Dodatkowo w pojazdach tych znajdą się tzw. tablice koralikowe (LCD 38"), na których zwizualizowany będzie aktualny przebieg linii komunikacyjnej. Pojazdy będą klimatyzowane. Zakup pojazdów został dokonany przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu publicznego w Kielcach" Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014 – 2020 Oś priorytetowa II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski. Niższa emisja spalin oraz obniżony poziom hałasu to jedne z zalet pojazdów hybrydowych. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach, emituje mniej zanieczyszczeń, zużywa mniej paliwa, jest cichszy, a co za tym idzie – bardziej przyjazny dla środowiska, niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. InfoBus.pl napisał(a): Solaris wygrywa z MAN-em w Toruniu! Dzięki m.in. LED-om 19.01.2018 15:21:09 Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął dziś, 19 stycznia przetarg na dostawę 21 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Solaris pokonał MAN-a! Decydujące było... oświetlenie oraz emisja cząstek stałych i tlenków azotu. Przypomnijmy, że przetarg na dostawę autobusów dla Torunia ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Nowe wozy mają być niskopodłogowe, klasy MAXI (ok. 12 m), zasilane olejem napędowym, z silnikami spełniającymi wymagania normy minimum Euro 6. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, WiFi, system informacji pasażerskiej. Do przetargu stanęły dwie firmy: MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy za 25 235 910,00 zł brutto i SOLARIS Bus&Coach S.A. za 25 538 121,00 zł brutto. Komisja przetargowa sprawdziła obydwie oferty pod względem formalnym i merytorycznym, po czym uznała, że korzystniejsza jest propozycja Solarisa, która, chociaż była nieznacznie droższa od MAN-a, zakłada dostarczenie pojazdów o lepszych parametrach technicznych, np. zewnętrznym i wewnętrznym oświetleniu enegrooszczędnym (LED) oraz o mniejszej emisji cząstek stałych i tlenków azotu. Dostawy autobusów do Torunia odbędą się w trzech partiach (po 7 sztuk): pierwsza do 31 października, druga do 10 listopada, a trzecia do 20 listopada 2018 r. Warto przypomnieć, że cały czas trwa procedura w przetargu na zakup kolejnych 14 autobusów - hybrydowych MAXI (ok..12-metrowych) oraz pojazdu pogotowia technicznego. Do przetargu stanęła jedna firma – MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy z ofertą wynoszącą 24 802 212,00 zł brutto. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu BiT City II. MZK zarezerwował na ten cel 25 207 620,00 zł brutto. Autobusy będą wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Pierwsze siedem wozów ma zostać dostarczonych do 10 października, natomiast pozostałe siedem i pojazd pogotowia technicznego - do końca października 2018 roku. InfoBus.pl napisał(a): Solaris z kolejną umową na hybrydy. Luboń! 19.01.2018 16:38:36 Dzisiaj, 19 stycznia burmistrz Lubonia Małgorzata Machalska wraz z prezesem spółki TRANSLUB Zbigniewem Bernatem podpisali umowę z przedstawicielem firmy Solaris Bus & Coach Andrzejem Sienkiewiczem na zakup trzech nowych autobusów hybrydowych. Każdy z hybrydowych Nowych Urbino 12 dla Lubonia będzie miał 12 metrów długości. Przewidzano też, że zabierza na pokład około 90 pasażerów, w tym około 30 na miejscach siedzących. Ponadto nie zabraknie takich udogodnień jak klimatyzacja, bogaty system informacji pasażerskiej, automat biletowy czy gniazdka USB. Czas realizacji zamówienia, zgodnie z umową wynosi od 301 do 360 dni. A to oznacza, że spalinowo-elektryczne "jamniki" mogą się pojawić w Luboniu jeszcze w tym roku. Producent z Bolechowa trzy Nowe Urbino 12 hybrid zaproponował dla spółki z Lubonia w cenie 5 498 100 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 1 490 000 PLN netto. Była to nieco mniejsza kwota niż ta, którą przygotował TRANSLUB. Budżet przewoźnika wyniósł 5 535 000 PLN brutto, co oznacza, że koszt zakupu jednej hybrydy oszacował na maksymalnie 1 500 000 PLN netto. Jednak przy obecnym obłożeniu producentów autobusów ta rozbieżność była symboliczna. Autobusy zostaną zakupione w ramach dofinansowana "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska", Poddziałania 3.3.3. "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w tamach ZIT dla MOF Poznania". Luboń otrzyma w tym programie ponad 13 milionów dofinansowania. Miasto zdecydowało się na zakup autobusów hybrydowych, a nie elektrycznych ze względu na fakt, iż w najbliższej okolicy nie powstała dotąd żadna stacja ładowania tego typu pojazdów. Akumulator wystarcza na przejechanie 300 km, co skutkowałoby tym, że ich użyteczność nie byłaby odpowiednia i częściej czekałyby na ładowanie w bazie Translubu. Źródło: InfoBus.pl |
Autor: | kulikowski [ Wt maja 08, 2018 0:12 ] |
Tytuł: | Re: Nowy tabor autobusowy |
ad. Ursus CS12E złapany kalkulatorem znienacka pod pracą na 218: |
Strona 9 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |