Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz gru 22, 2011 1:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=NhLgiVvb5Jc&feature=youtu.be


źródła: Przegubowiec.com
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 22, 2011 23:57 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Phinek napisał(a):
W polonezie wzrost spalania przyniosło zamontowanie katalizatora w nowszych modelach...

Podobnie jest w autobusach - niestety, ale katalizator to dodatkowy opór dynamicznego przepływy spalin, zaś w cyklu miejskim często konieczne staje się zredukowanie Lambdy, aby zwiększone stężenie HC pozwoliło na regenerację złoża katalitycznego.

Odnośnie zaś porównania Ikarus vs. Solaris.. OK Ikarus jest krótszy, ale pali "jedynie" 25 litrów, a nie 45 jak jego nowszy kolega.

Warto przy okazji dyskusji zwrócić uwagę, że temat skrzyń biegów jest ogólnie "śliski" bo rozpiętość sprawności potrafi być od rzędu 65% (hydromechaniczna starego typu) do 97% (skrzynia mechaniczna trójwałkowa, na biegu bezpośrednim)... a po drodze są też całkiem zgrabne hydromechaniczne skrzynki VoithDIWA z szeregowo-równoległym przepływem mocy.


Ciekawi mnie niezmiernie skąd wziąłeś zużycie 25 litrów dla Ikarusa?
Z tego co wiem to wszystkie przegubowe automaty nie schodzą poniżej 50 litrów.
Katalizator tłumi przepływ i zmniejsza moc silnika, ale nie aż tak drastycznie.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 23, 2011 4:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
GFM napisał(a):
Ciekawi mnie niezmiernie skąd wziąłeś zużycie 25 litrów dla Ikarusa?


Z zajezdni Ostrobramska.
Kiedyś pokazywali niepublicznie jakie są koszty eksploatacji różnych autobusów i było dużo wykresów opisujących np. statystykę spalania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 23, 2011 9:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ja to trochę potwierdzę. Kiedyś jechałem Ikarusem (dawno temu), w którym kierowca sobie ponaklejał osiągi w zakresie spalania i było to rzędu 2 kilku litrów.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 24, 2011 18:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Oj, chyba obaj macie na myśli stare poczciwe solówki lewarkowe.
Mój kolega jeździ na Ostrobramskiej.
Kilka lat temu dostałem od Niego wykaz norm paliwowych dla każdego
typu autobusu, z uwzględnieniem każdej odmiany silnikowej i każdej
możliwej skrzyni biegów i to wszystko dla każdej linii w dzień
powszedni i świąteczny. Nie bardzo pamiętam gdzie to wtryniłem,
ale poproszę o aktualne. Są nowe wozy, mocniejsze silniki,
drastyczniejsze normy emisji spalin. Spodziewam się kolejnych
wzrostów norm zużycia paliwa.
W zeszłym roku rozmawiałem z kierowcą z PKS Mińsk Mazowiecki
(m. in. była mowa o planowanym przejęciu przez Mobilis),
który powoził Autosanem lewarkowym - czyli czymś dość zbliżonym
do lewarkowego Ikarusa 260. Na trasie Warszawa Ochota - Mińsk Maz.
miał normę 28 litrów i jak twierdził nie stykało. W rzeczywistości
autobusik chłepcze ok. 31. I tak na dobrą sprawę to w jedną stronę
ma komplet, zaś w drugą wiezie powietrze. Więc teraz należy dodać
światła, znacznie częstsze przystanki i cokolwiek większe zaludnienie.
Z drugiej strony słyszałem również opowieści o legendarnych wręcz
oszczędnościach jakie udawało się osiągać jadąc I260L. Ale sprawa
dotyczyła "dyspozycji", czyli przejazdu pozamiejskiego z niewielką
(taką bardziej miejską) prędkością i pasażerami tylko na miejscach
siedzących. Zdaję sobie również sprawę, że licencyjny silnik MANa
wytwarzany na Węgrzech jest ciut sprawniejszy od tego z Autosana,
ale nie aż tyle. W końcu to też jakaś zachodnia licencja (może Leyland).
Wesołych Świąt.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 10, 2012 1:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Volvo 7700 Hybrid na testach w Mobilisie w Warszawie
http://www.przegubowiec.com/galeria/albums/userpics/10148/1328532345_000402.jpg
http://www.phototrans.eu/images/photos/big/17/533847.jpg

od 2 do 10 lutego testy Volvo 770 Hybrid w Mobilisie.


(C) Przegubowiec.com
Phototrans.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 10, 2012 7:36 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Wcześnie to zauważyłeś.
Na przegubowcu wisi od drugiego łącznie ze zdjęciami.
Jak byś jeszcze napisał, na której linii dziś jeździ - miałoby to sens.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 10, 2012 11:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To jakby ktoś chciał jeszcze wiedzieć jeździłem już Solarisa hybrydą na linii 131, poza tym widziałem w użyciu na E-2 i 111. Prawdopodobnie MZA testuje je na różnych liniach, aby się sprawdzić, jak się mają, bo przecież wszystko miało jeździć na Nowym Świecie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 10, 2012 13:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Szanowny Wojtku!
Po Nowym Świecie to wersja dla prasy.
Ja mieszkam na Grochowie - więc niedaleko ich zajezdni macierzystej
czyli Ostrobramskiej. Jeżdżą wszędzie - co dziennie gdzie indziej.
Zależy to tylko od grafiku kierowcy.
Mam co do tego pewność, bo z pierwszej ręki czyli od wiewiórek
zamieszkałych na terenie zajezdni.
Z linii jeżdżących Nowym Światem, a obsługiwanych przez Ostrobramską
to tylko E-2 i 111.
A dla grafikowca ważniejsze jest aby kierowcy mieli właściwy
czas pracy niż takie tam dyrdymały.
A wóz przypisany do linii ze zmienną obsadą to też mrzonka.
Jak kierowcy mają "swoje" wozy to o nie dbają. A jak co dziennie
na innym wozie to katastrofa. MZA miały kiedyś takie pomysły,
ale bardzo szybko się z nich wycofały.
Więc o te 4 będą dbać w szczególności bo były znacznie droższe
od pozostałych.

Wczoraj 8397 został sfocony na Tarchominie na linii 509.
Patrz Przegubowiec link:
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... at=0&pos=0

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 10, 2012 14:28 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz lut 03, 2011 11:10
Posty: 9
GFM napisał(a):
Szanowny Wojtku!
Po Nowym Świecie to wersja dla prasy.
Ja mieszkam na Grochowie - więc niedaleko ich zajezdni macierzystej
czyli Ostrobramskiej. Jeżdżą wszędzie - co dziennie gdzie indziej.
Zależy to tylko od grafiku kierowcy.
Mam co do tego pewność, bo z pierwszej ręki czyli od wiewiórek
zamieszkałych na terenie zajezdni.
Z linii jeżdżących Nowym Światem, a obsługiwanych przez Ostrobramską
to tylko E-2 i 111.
A dla grafikowca ważniejsze jest aby kierowcy mieli właściwy
czas pracy niż takie tam dyrdymały.
A wóz przypisany do linii ze zmienną obsadą to też mrzonka.
Jak kierowcy mają "swoje" wozy to o nie dbają. A jak co dziennie
na innym wozie to katastrofa. MZA miały kiedyś takie pomysły,
ale bardzo szybko się z nich wycofały.
Więc o te 4 będą dbać w szczególności bo były znacznie droższe
od pozostałych.

Wczoraj 8397 został sfocony na Tarchominie na linii 509.
Patrz Przegubowiec link:
http://www.przegubowiec.com/galeria/dis ... at=0&pos=0


Potwierdzam - ja widziałem hybrydę w na Ostrobramskiej, na przystanku Zamieniecka w kierunku centrum, więc było to 502, 514, 520 lub 525.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL