Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 26, 2012 0:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Solbus SM 12 LNG
Obrazek

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,autobusy-na-gaz-w-warszawie-przez-14-dni,45378.html
Cytuj:
Autobusy na gaz w Warszawie. Przez 14 dni
17.05.2012 20:25

W zajezdni autobusowej na Ostrobramskiej zostały zaprezentowane jedyne w swoim rodzaju autobusy: do jazdy nie potrzebują oleju napędowego. Zasilane są ciekłym gazem ziemnym. W Warszawie będą wozić pasażerów przez 2 tygodnie.

Zastosowanie LNG w autobusach to nowość. – To pierwsze takie w Europie – zachwala Antoni Śliżak z Solbusa firmy, która wyprodukowała pojazdy. Dzięki zastosowaniu technologii gazu skroplonego w temperaturze od -139 do -161 st. Celsjusza, zyskuje nie tylko środowisko, ale i kieszeń przewoźnika. Nie dość, że paliwo jest tańsze, to jeszcze pojazd mniej go zużywa. – Wyższa cena zakupu autobusu zwraca się po trzech latach. W ciągu całej eksploatacji koszty są mniejsze o 10% - mówi Śliżak.

LNG się podoba
Decydując się na pojazdy zasilane LNG trzeba się liczyć z małą ilością miejsc, w których można zatankować. Z obliczeń dostawcy gazu, wynika, że, inwestycja jest uzasadniona ekonomicznie, już od 15 autobusów.

Jan Kuźmiński z MZA zapewnia, że Zakłady przez najbliższe dwa tygodnie będą się bacznie przyglądały zasilanym LNG autobusom. Jak na razie pomysł się podoba. – Przeanalizujemy wszystkie koszta, zarówno zakupu pojazdu jak i zmian w infrastrukturze. Jeżeli będzie się nam to opłacało, to będziemy chcieli w to wejść – mówi Kuźmiński. Jak dodaje, jeżeli zapadną odpowiednie decyzje, to autobusy wyjadą na ulice po dwóch latach.

Gazowe autobusy jeżdżą już w Toruniu, Gdyni, Olsztynie i Warszawie. W kolejce czekają Katowice i Kraków.

wp//ec


Źródła: Przegubowiec.com
TVNWarszawa.pl


Ostatnio edytowano So maja 26, 2012 10:11 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 26, 2012 10:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek
Obrazek
Obrazek

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,autobus-roku-2011-wyprobuja-w-warszawie,45883.html
Cytuj:
Autobus roku 2011 wypróbują w Warszawie
23.05.2012 09:00

- Niezawodny, świetnie wyciszony, z bardzo niskim spalaniem paliwa – wymienia zalety autobusu Citea Bolesław Piekorz, wiceprezes firmy VDL Polska. Pojazd jest właśnie testowany przez Miejskie Zakłady Autobusowe.

Autobus Citea 12 produkowane przez VDL za bardzo dobre wyniki eksploatacyjne (niskie zużycie paliwa i koszty serwisowania) dostał w zeszłym roku nagrodę Bus of the Year.

Teraz holenderski producent chce zawojować warszawski rynek.

MZA testuje
Miejskie Zakłady Autobusowe testują Citeę 12. Niewykluczone, że za jakiś czas właśnie takie autobusy zaczną wozić warszawiaków.

– Mam nadzieję, że pasażerowie docenią szczególnie dobre wyciszenie pojazdu. Ze względu na jego lekką konstrukcję, jest on również bardziej dynamiczny – mówi Bolesław Piekorz.

Jeździ na linii 174
Autobus będzie testowany przez dwa tygodnie. We wtorek jeździł na linii 174, w środę będzie można go spotkać na linii 117. Czy to oznacza, że MZA przymierza się do zakupu tych pojazdów? – Producent oddając nam autobus do testów z jednej strony chce nam pokazać jego możliwości, z drugiej sprawdza, co jeszcze można w nim poprawić. Potem jednak, jak każdy, firma musi wystartować w przetargu – mówi Adam Stawicki, rzecznik MZA.


Źródła: Wikipedia
TVNWarszawa.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 26, 2012 16:59 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
LNG to zdaje się nowa nazwa dobrze już znanego CNG.
Autobusy z takim napędem już były testowane.
Tak dla wyjaśnienia objaśnię kilka skrótów.
LPG - Liquefied Petroleum Gas - Skroplony Naftowy Gaz - czyli
inaczej mówiąc skroplona mieszanina propanu (C3H8 ok. 60%)
i butanu (C4H10 ok. 40%). Do utrzymania w stanie ciekłym w zakresie
temperatur 15 - 20'C wystarczy nadciśnienie 2 - 2,5 bar.
Na tym jeździ bardzo dużo samochodów.
CNG - Compressed Natural Gas - Sprężony Naturalny Gaz - czyli
inaczej mówiąc mocno sprężony gaz ziemny, którego głównym składnikiem
(ponad 95%) jest metan (CH4). Ekonomicznie uzasadnione jest sprężanie
metanu do ciśnienia 5 - 5,5 bar. Poniżej tych wartości potrzeba ogromnych
zbiorników, zaś powyżej w grę wchodzą względy bezpieczeństwa.
Zbiornik to pryszcz - ważniejsza jest reszta osprzętu, a złącze do tankowania
przede wszystkim.
LNG - Liqufied Natural Gas - Ciekły Naturalny Gaz - czyli opisany wyżej
gaz ziemny, tyle że skondensowany poprzez skroplenie w bardzo niskiej
temperaturze (wg artykułu od -139 do -161'C). Problem polega na tym,
że gaz taki należy przechowywać, transportować i przelewać w TERMOSIE.
Niewielki tylko wzrost temperatury powoduje natychmiastowe wrzenie
i równie natychmiastowy wzrost ciśnienia.
Utrzymywanie fazy ciekłej (magazynowanie) uzyskuje się poprzez
ciągłe upuszczanie fazy lotnej. W czasie jazdy OK, ale na postoju,
w zajezdni czy zbiorniku magazynowym jest to związane ze sporymi stratami.
Ja rozumiem, ze technologia idzie naprzód, ale w transporcie zbiorowym
bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Może lepiej niech te (być może nie do końca dopracowane) technologie
przetestują najpierw gdzie indziej.

ps. przez ładnych kilka lat pracowałem z ciekłym azotem (-186'C),
nie chciałbym jechać autobusem, w którym zaczyna szwankować instalacja
gazowa - choćby najmniej wymagająca LPG.
W MZA zwykłe Diesle się zapalają. Silnik umieszczony w zabudowie wieżowej
jest dość trudno dostępny.
Pożaru w napędzanym metanem to wolę sobie nawet nie wyobrażać.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 26, 2012 21:46 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Volvo 7700 Hybrid [testy w Warszawie]
17-31.05.2012

hybrydowe Volvo ponownie w Warszawie
http://www.przegubowiec.com/galeria/albums/userpics/10252/925.jpg


źródło: Przegubowiec.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 15, 2012 8:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://www.zw.com.pl/artykul/244828,657031.html
Pod koniec roku mercedes dla każdego. Za 3,60 zł

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 15, 2012 8:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Mercedes z Turcji to mniej więcej tak samo jak Ford z Płońska.
Ale cieszmy się, w końcu ks. Jankowski powiedział kiedyś,
że Mercedes 350 (wtedy takim jeździł) to wóz dla każdego
Polaka. :)

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 11:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
przedwczoraj (tj. w niedzielę) przetestowałem sobie lubelskie Conecto G na linii Contibusa C2, kursem o godz. 16:33 z Pl. Wilsona, wóz #2333. Mam tzw. mieszane uczucia ...

Zalety:
- niska podłoga,
- przyjemny dla oka ogólny design,
- estetyczne rozplanowanie wnętrza.

Wady:
- brak klimatyzacji (!),
- małe uchylne okna (!),
- skłonności do tzw. galopowania sekcji A (!),
- mocne wstrząsy na nierównościach (wynikające ze sztywnego zawieszenia).

Moja ogólna ocena wypadła in minus, miałem wrażenie komfortu na poziomie Ikarusów serii 400.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 03, 2012 12:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
przedwczoraj (w niedzielę) o godz. 15:33 jakieś SU12 (nr taborowego nie zapamiętałem) na linii specjalnej SHL z Lotniska Chopina w kierunku Metra Wilanowska na wyświetlaczu przednim zamiast nr linii miało piktogram dzieci ! Problem podobno wynika z błędów Macrosystemu, który wszystkie linie zaczynające się od "S" traktuje jako linie szkolne (błąd ten wcześniej występował w wagonach SKM na linii S-1).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 06, 2012 23:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
wczoraj (we czwartek 5.07) Solaris Urbino 12 nr boczny A145 na linii 128, kurs o godz. 19:39 z przystanku Jasielska 01 w kierunku Mariensztatu, nie miał włączonej klimatyzacji (a na dworze było 32°C)! Gdy delikatnie zapytałem kierowcę, to nie było żadnej reakcji z jego strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 11, 2012 7:39 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To mamy nowinkę:

onet.pl napisał(a):
Testują elektryczny autobus nieemitujący spalin
dzisiaj, 06:00
W pełni elektryczny autobus, który nie emituje spalin, testują na ulicach Warszawy Miejskie Zakłady Autobusowe. Do 23 lipca każdy chętny może przejechać się pojazdem o nowoczesnym wyglądzie i wystroju na niektórych kursach linii 222.

-Autobus ma nowoczesny design. Jest pokryty metalizowanym lakierem, wewnątrz są przezroczyste siedzenia. Deska rozdzielcza to panel dotykowy- powiedział rzecznik MZA Adam Stawicki. Zaznaczył, że jest to pojazd prototypowy, którego nie ma jeszcze w produkcji. -Sprawdzamy, czy zda egzamin w przestrzeni miejskiej- dodał.

Jak podaje MZA Solaris Urbino Electric posiada niezwykle cichy, pozbawiony biegów silnik, który zapewnia lepszy komfort jazdy. Do zasilenia pojazdu sprowadzono specjalne ładowarki, w tym szybką umożliwiającą uzupełnienie energii w ciągu półtorej godziny. Na jednym ładowaniu autobus może przejechać ok. 100 km.

Rzecznik prasowy firmy Solaris Mateusz Figaszewski powiedział, że koszt ładowania pojazdu na dystansie 100 km jest od trzech do pięciu razy niższy w porównaniu do kosztów zużycia paliwa na takiej samej trasie. Zaznaczył, że wahania zależą od cen energii.

Dodał, że autobusy elektryczne są droższe od autobusów spalinowych, ale mogą być eksploatowane dwukrotnie dłużej niż autobusy spalinowe ze względu na większą żywotność silnika elektrycznego. Powiedział także, że trudno na razie mówić o cenie rynkowej autobusów elektrycznych. -Koszty wyprodukowania dwóch prototypowych egzemplarzy są relatywnie wysokie, przy uruchomieniu produkcji, znacznie spadną- zaznaczył.

Godziny odjazdu autobusu elektrycznego linii 222 z pętli:

W dzień powszedni:

- Konwiktorska: 7.26, 9.21, 11.21, 15.19, 17.47
- Spartańska: 8.12, 10.17, 12.17, 16.38, 18.40

W dzień świąteczny:

- Konwiktorska: 9.21, 11.01, 12.41
- Spartańska: 10.13, 11.53, 13.33

Kursy autobusu nie są uwzględnione w rozkładach rozwieszonych na przystankach.

(AC)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL