Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn cze 02, 2014 10:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... omysl.html
Obrazek
Cytuj:
Metrobusy zastąpią tramwaje? Jest rewolucyjny pomysł
Jarosław Osowski 2014-06-02
Miały być linie tramwajowe na Gocław i do Miasteczka Wilanów, a będą metrobusy? Taki nieznany dotąd w stolicy środek transportu proponuje dr Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej
Ekspert, u którego analizę zamówił Zarząd Transportu Miejskiego, zachwala, że metrobusy, które na świecie występują też pod nazwą Bus Rapid Transport (BRT), to najtańszy i najszybszy sposób, by usprawnić dojazd z obu osiedli do centrum miasta.

Pomysłowi towarzyszy jednak wiele znaków zapytania - czy system, który rozwinął się głównie w Ameryce Łacińskiej i w Azji, sprawdzi się też w Warszawie?

Urzędnicy nie chcą na razie mówić o szczegółach. Wicedyrektor ZTM ds. inwestycji Łukasz Puchalski twierdzi, że raport został odesłany autorowi do uzupełnienia. Szef ZTM Wiesław Witek zastrzega, że najpierw musi się z nim zapoznać prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Z informacji "Wyborczej" wynika, że stanie się to jutro podczas spotkania zarządu miasta. Będzie rozstrzygał, które inwestycje powinny być realizowane w stolicy do końca dekady i na które Warszawa mogłaby pozyskać dofinansowanie Unii Europejskiej.
Starania o unijne pieniądze już się zaczęły. W kontrakcie terytorialnym dla Mazowsza oprócz kolejnych odcinków II linii metra na Targówek i Wolę umieszczono dwie linie tramwajowe - na Gocław i do Miasteczka Wilanów. Pierwszą zgłosił burmistrz Pragi-Południe Tomasz Kucharski, który jest radnym Platformy w sejmiku wojewódzkim. Ratusz jednak wyraźnie się od tego dystansował. Władze miasta nie mogą się zdecydować na tramwaj z Gocławia do al. Waszyngtona, bo w odległych planach (ale raczej nie wcześniej niż w 2030 r.) jest też budowa II linii metra - od stacji Stadion Narodowy z gotowym już podwójnym peronem przez Dworzec Wschodni, północny Grochów i rondo Wiatraczna do ul. Bora-Komorowskiego. Miasto prędzej skłonne jest budować linię tramwajową, która połączy Dworzec Zachodni przez ul. Banacha, Pole Mokotowskie, Rakowiecką i dalej od Puławskiej przez Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej z Miasteczkiem Wilanów.

Szyny trzykrotnie droższe
Przed ostateczną decyzją ZTM zlecił dr. Brzezińskiemu analizę ekonomiczną. Na życzenie ratusza ekspert porównywał też, czy bardziej opłacałoby się wprowadzić metrobusy. I wyszło mu, że kosztowałoby to 35 proc. tego, ile trzeba by wydać na trakcję tramwajową.
Pierwszy system BRT powstał w latach 70. w brazylijskiej Kurytybie. Potem rozwijało go wiele miast Ameryki Łacińskiej, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin i Azji. W Europie metrobusy mają głównie w Wielkiej Brytanii, poza tym są to pojedyncze linie w miastach Francji, Holandii czy Skandynawii. Modelowa linia szybkich autobusów składa się z wydzielonych specjalnie dla nich pasów ruchu, najczęściej pośrodku jezdni. Umieszczone tam przystanki bardziej przypominają stacje podmiejskiej kolejki. Autobusy, często bardzo długie, nawet z dwoma przegubami, podjeżdżają tam niemal jeden za drugim. Działa też system sterowania ruchem i informacji pasażerskiej.
Jak by to miało wyglądać na Gocławiu? Według dr. Brzezińskiego "autostrada" autobusowa powstałaby w miejscu rezerwowanym dotąd na tory tramwajowe - pośrodku ul. Bora-Komorowskiego, a dalej po wschodniej stronie Saskiej Kępy na terenie ogródków działkowych. Metrobusy jeździłyby zbudowanym tylko dla nich wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych. - Zaletą tego rozwiązania jest to, że w przyszłości, jeśli taka szybka linia autobusowa przestanie być potrzebna, można by na tej trasie zorganizować np. drogę dla rowerów albo dodatkowy wyjazd z Gocławia dla kierowców - planuje dr Brzeziński.
Z kolei linię metrobusową do Miasteczka Wilanów dałoby się budować etapami. Do wykorzystania jest część pasa zieleni pośrodku ul. Sobieskiego. Ponieważ pod spodem znajduje się ważna magistrala cieplna, a ulicę przecinają kładki dla pieszych, szybkie autobusy kursowałyby lewym pasem jezdni.
Ekspert zastrzega, że Warszawa wcale nie musiałaby sprowadzać specjalnych autobusów - mogłyby jeździć te same co teraz, tylko np. inaczej pomalowane i ponumerowane. Szybszy przejazd do centrum pozwoliłby nawet odzyskać część taboru. Właśnie to przesądza jego zdaniem o niższych kosztach inwestycji. Na końcowych odcinkach metrobusy mogłyby skręcać z głównej ulicy i obsługiwać boczne osiedla na Gocławiu albo Stegny i Sadybę. W przypadku tramwajów to niemożliwe. Na Gocławiu byłyby dwie szybkie linie - do centrum (jak dzisiejsza 507) i przez Targową na Tarchomin (509).

Wagony jeżdżą dłużej
Tylko którędy te szybkie autobusy miałyby mijać korki przed rondem Waszyngtona albo na moście Poniatowskiego? Dr Brzeziński twierdzi, że wymagałoby to oddzielnej analizy. Wstępnie proponuje wspólny pas autobusów na torowisku tramwajowym w al. Waszyngtona. Kilkuletnie doświadczenia z takim rozwiązaniem na Trasie W-Z nie są jednak optymistycznie - pod wpływem przeciążonych autobusów beton ciągle się wykrusza i był już kilkakrotnie naprawiany. Na moście Poniatowskiego i w Al. Jerozolimskich dr Brzeziński widzi z kolei osobny pas dla metrobusów na jezdni - w środku między samochodami a rowerzystami.
- To rzeczywiście nowy środek transportu i w żaden sposób nie da się go porównywać ze znanymi warszawiakom buspasami - mówi dr Brzeziński. Zauważa, że takie odcinki dla metrobusów przed stolicą wprowadziły już Wrocław, Kraków i Poznań.
Jednak te miasta w przeciwieństwie do Warszawy rozwijają też sieć tramwajów, które są bardziej ekologiczne niż autobusy. Z tego powodu do tej pory ratusz podkreślał, że stawia na komunikację szynową. To jednak głównie budowa metra ogromnym kosztem. Dokupiono też ponad 200 wagonów tramwajowych i nowe składy SKM. Urzędnicy przekonywali, że Unia Europejska chętniej daje pieniądze na tramwaje i kolej miejską. Autobusy trzeba zresztą wymieniać mniej więcej co dziesięć lat, a wagony mogą jeździć nawet 30-40 lat. To dodatkowe wątpliwości, które rządzący miastem będą musieli rozstrzygnąć przed decyzją o zastąpieniu tramwajów liniami metrobusowymi.

Co sądzisz o pomyśle dra Andrzeja Brzezińskiego z Politechniki Warszawskiej? Czekamy na listy: stoleczna@agora.pl.
Niestety, wygląda na to, że dr Brzeziński jest drogowcem, niż transportowcem, albo tez firmy samochodowe/autobusowe mają większą siłę przekonywania...

Pakowanie się w kolejne autobusy przy niepewnej sytuacji z dostawami ropy (90% z Rosji) to, jak mawiał tow. Stalin, głupota lub sabotaż.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 05, 2014 0:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Forbes.com napisał(a):
Solaris wraca do gry
Filip Kowalik
03.06.2014 17:06 , ostatnia aktualizacja 03.06.2014 17:22

Unieważnienie przetargu na autobusy elektryczne dla Warszawy oznacza, że Solaris znów ma szansę, aby dopracować własną technologię, którą zdystansuje Volvo i Mercedesa

Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że chiński BYD Auto nie dowiódł, iż cena, jaką zaoferował za dostawę elektrycznych autobusów dla Warszawy, nie jest rażąco niska - jego oferta opiewała na 15,6 mln zł, podczas gdy konkurujący Solaris dawał 21,9 mln zł za każdy pojazd. Uzasadnienie brzmi dość podejrzanie - coś jak konieczność wykazania, że nie jest się hochsztaplerem. Ważna jest jednak zasadnicza konsekwencja.

Poznański Solaris wraca do gry o dostawę elektrycznych autobusów dla stolicy. Oczywiście Chińczycy pewnie zaskarżą tę decyzję i wszystkie scenariusze są jeszcze możliwe (nie wspominając o przeciągnięciu całej procedury). Ważne jednak, aby sprawę szybko wyjaśnić i żeby to właśnie Solaris miał możliwość przetarcia się na warszawskich ulicach.

Gra nie idzie tylko o 10 autobusów, ale o wypracowanie sobie pozycji na europejskim rynku autobusów elektrycznych. W rozmowie z "Forbesem" Solange Olszewska, prezes Solaris Bus and Coach, przekonywała, że jej firma w pracach nad pojazdem tego typu zdystansowała już swoich głównych rywali, takich jak Volvo czy Mercedes. Aby utrwalić przewagę, potrzebne jest referencyjne zlecenie, którym Solaris udowodni jakość swoich produktów. A z tym w Europie dość krucho.

Jedyny duży przetarg w zeszłym roku zorganizowało amsterdamskie lotnisko Schiphol, które zamówiło 35 pojazdów. Wówczas wygrał właśnie chiński BYD. W tym wypadku specyficzny charakter autobusów jeżdżących ma relatywnie małym terenie lotniska nie był do końca miarodajny. Stąd tak ważne jest zdobycie kontraktu dla Warszawy.

Jeśli to się nie uda, mimo bardzo przychylnej postawy KIO, polska spółka nie tylko nie zdobędzie koniecznego doświadczenia, ale w dodatku Chińczycy staną się głównym rozgrywającym na europejskim rynku.


(C) Forbes.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 07, 2014 10:02 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): So cze 07, 2014 9:59
Posty: 1
Warszawa powinna mieć swoje trollejbusy! Dlaczego tego jeszcze nie ma? Ja jadę zawsze w korkach do pizzerii i już mam dosyć tam pracy ze względu na dojazd. Powinni coś z tym zrobić.. żyjemy w 2014 roku a ludzie stoją godzinami w korkach po pracy. proponuje znakomite warunki pracy oraz dobre wynagrodzenie ale ze względu na dojazd będę musiał zrezygnować z pracy... Tak samo chciałem przewieźć trolejbusem towar kupiony z winotokaj do do domu http://winotokaj.pl/wina-polwytrawne/4- ... rawne.html 100 sztuk Merlota i w tych trollejbusy jeździć się nie da... Cały bus się trzęsie. Po Dojechaniu do domu miałem pękniętych kilka butelek... A przejechałem tylko 8 przystanków.


Ostatnio edytowano Cz lut 12, 2015 14:44 przez sykolski, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So cze 07, 2014 10:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
A dlaczego nie ma ich w Berlinie, Wiedniu i Paryżu?

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 20, 2014 12:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Volvo 7700 Hybrid

http://4.bp.blogspot.com/_Y7-ZnkahksI/TNNAYiRYQHI/AAAAAAAAB14/3876tz2FV9A/s1600/Hybrid.gif
Obrazek
Obrazek


źródła: Grupomeiagabrielsa.blogspot.com
Moto.pl
Iho.hu


Ostatnio edytowano Pn wrz 22, 2014 1:08 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 20, 2014 20:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
MAN Lion's City G

ad. Warszawa:
Obrazek
Obrazek
http://omni-bus.eu/omnigaleria/albums/userpics/10001/1302458163_000299.jpg
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=N-V7xwFs8gw


źródła: Wikimedia.org
Omni-bus.eu
Transport131.com.pl
Youtube.com


Ostatnio edytowano Pn wrz 22, 2014 1:07 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 20, 2014 22:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Autosan SanCity 12LF

http://www.gpa.mazowsze.pl/albums/userpics/10283/Autosan-M12LE-Sancity-12---RSA-13XV-%2803%29.jpg
http://ltek.pl/wp-content/gallery/m12lf-wnetrze/autosan_m12lf_lublin_mpk__2380_2014-05-09_6.jpg
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=QnglM19VOqc


źródła: Gpa.mazowsze.pl
Ltek.pl
Igkm.pl
Dot3d.pl
Youtube.com


Ostatnio edytowano Pn wrz 22, 2014 1:07 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 21, 2014 22:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Scania Castrosua

http://phototrans.eu/images/photos/original/555/542604.jpg
http://kmkrakow.pl/attachments/article/67/foto17.jpg
http://gomotors.net/pics/Scania/scania-castrosua-01.jpg
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Thumbs/_public/mpk/tabor/nowy-katalog/autobusy/MTI4MHg3MjA,sc-castr-2.jpg
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=Yi8XHxZACGY
Cytuj:
Scania Castrosua CN94UA6x2/2 – miejski autobus przegubowy z serii CS40 produkowany przez hiszpańską firmę nadwoziową Carrocera Castrosua S.A. na podwoziu Scania OmniCity.

Od 1998 roku firma Carrocera Castrosua montuje w systemie CKD podwozia autobusów miejskich Scania OmniCity. Zabudowuje je własnymi nadwoziami z serii CS40.

W latach 2006-2007 do MPK Kraków trafiło 6 sztuk tych autobusów. Otrzymały one numery od PE175 do PE180. Zostały kupione w Hiszpanii, gdzie firma ETASA Madrid będąca właścicielem kilkudziesięciu takich pojazdów nie otrzymała spodziewanej pracy przewozowej. Zostały one wyprodukowane w 2003 roku. W Hiszpanii jeździły po Madrycie. Pojazdy te są w pełni klimatyzowane.

Dane techniczne
Inne nazwy: OmniCity
CN94UA6x2/2
Producent: Scania, Castrosua
Okres produkcji: 2003
Miejsce produkcji: Hiszpania
Poprzednik: Scania CN113ALB
Następca: Scania CN270UA
Pokrewne: Scania CN94UB, Scania CN94UA 6x2
Typy nadwozia: autobus miejski członowy klasy MEGA
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2-0
Wysokość podłogi: 320 - 340 - 340 mm
Szerokość drzwi: 1220 mm
Liczba miejsc ogółem: 189
Liczba miejsc siedzących: 59
Liczba miejsc stojących: 130
Kabina kierowcy: częściowo zabudowana
Silnik: Scania DC 903
Pojemność skokowa: 9,0 l
Moc maksymalna: 299 KM (220 kW)
Skrzynia biegów: ZF 5 HP 602 CN/80
Liczba przełożeń: 5
Hamulce: pneumatyczne tarczowe
Ogumienie: 275/70 R 22.5
Długość: 17895 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3000 mm
Rozstaw osi: 5250/5250 mm
Masa własna: 16000 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 295 l
Prędkość maksymalna: 75 km/h
ABS: standard
ASR: standard
EBS: opcja
ESP: brak
Klimatyzacja: opcja
Kraków tak
Przystosowanie dla niepełnosprawnych: tak


źródła: Phototrans.eu
Kmkrakow.pl
Gomotors.net
Mpk.krakow.pl
Kmk.krakow.pl
Psmkms.krakow.pl
Youtube.com


Ostatnio edytowano Pn wrz 22, 2014 20:39 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 21, 2014 23:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Mercedes-Benz Citaro G O530G

Kraków:
Obrazek
http://www.polskakolej.info/data/media/206/DSC_4256.JPG
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=8Ou78XY_H7c


źródła: Kmk.krakow.pl
Polskakolej.info
Transport131.republika.pl
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 22, 2014 1:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Autosan SanCity M09LE

Obrazek
Obrazek

http://kmkrakow.pl/attachments/article/67/foto21.jpg

Obrazek

http://images37.fotosik.pl/246/880d43a290e31a80.jpg

Obrazek

http://www.lubus.info/images/stories/taborbus/2435-05-tyl.jpg

Obrazek

Obrazek

http://ltek.pl/wp-content/gallery/wnetrze-m09le/autosan_m09le_lublin_mpk__2430_2014-05-09_6.jpg

Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=x5xvrCbPKM8
Cytuj:
W II kwartale 2009 roku, przy okazji homologacji autobusu z silnikiem spełniającym normę Euro 5 zmieniono nazwę tego modelu na Autosan M09LE Sancity. Czasem jest on nazywany Sancity 9. Wprowadzono wówczas deskę rozdzielczą Siemens VDO oraz sterowanie manualnej skrzyni biegów ZF 6S-1010BO za pomocą joysticka w miejsce dotychczasowego długiego drążka. Zmiany objęły również układ jezdny, gdzie zastosowano nowy most napędowy firmy DANA. 16 września 2009 roku na targach Transexpo 2009 w Kielcach zaprezentowano wersję modelu M09LE Sancity wyposażoną w silnik Cummins ISB4.5EV 185B spełniający normę czystości spalin EEV. W październiku 2010 roku zmieniono oznaczenie tego modelu na Autosan Sancity 9LE oraz przeprowadzono modernizację, polegającą na zastosowaniu nowego wzoru ściany czołowej oraz tylnej. Zmiany te mają na celu unifikację stylistyki z większymi autobusami serii Autosan Sancity 12Lx. Pierwszymi odbiorcami zmodernizowanych pojazdów są przedsiębiorstwa ZMKS Jasło oraz MKS Sanok. W tym samym okresie wprowadzono do oferty wersję o układzie drzwi 1-1-0, stworzoną w celu spełnienia oczekiwań odbiorców ze Szwecji, obsługujących linie podmiejskie i lokalne. Wyposażenie dodatkowe modelu Sancity 9LE obejmuje klimatyzator stanowiska kierowcy lub przestrzeni pasażerskiej, poręcze malowane proszkowo, system liczenia pasażerów oraz instalację gaśniczą komory silnika. 17 września 2013 podczas targów Transexpo 2013 zaprezentowano model Sancity 9LE wyposażony w spełniający wymagania normy emisji spalin Euro 6 silnik Cummins ISB4.5E6 210B o mocy maksymalnej 154 kW (210 KM).

Dane techniczne
Okres produkcji: od 2009
Producent Autosan, Sanok, Polska
Pokrewne: Jelcz M083C Libero
Autosan A0808T Gemini
Podobne: Jelcz M101I
Jelcz M121
Typy nadwozia: Niskowejściowy autobus miejski klasy MIDI
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 1-1-0
1-2-0
Wysokość podłogi: 320-340 mm
Szerokość drzwi: 860-1220-0 mm
Liczba miejsc ogółem: 60+1
Liczba miejsc siedzących: 16+1
20+1
Liczba miejsc stojących: 44
Silniki: Cummins ISBe4 160B Euro 4
Cummins ISB4.5E5 185B Euro 5
Cummins ISB4.5EV 185B EEV
Cummins ISB4.5E6 210B Euro 6
Moc maksymalna: 160 KM (118 kW)
185 KM (136 kW)
210 KM (154 kW)
Skrzynia biegów: ZF 6S-700BO, manualna
ZF 6S-1010BO, manualna
Allison T280R, automatyczna (opcja)
Liczba przełożeń: 6
Hamulce: tarczowe
Ogumienie: 245/70
Długość: 8550 mm
Szerokość: 2420 mm
Wysokość: 2630 mm
2830 mm (z klimatyzacją)
Rozstaw osi: 4000 mm
Masa własna: 6900 kg
Masa całkowita: 11000 kg

źródła: Dziennikwschodni.pl
Wikimedia.org
Kmkrakow.pl
Skyscrapercity.com
Lubus.info
Gsmk.org.pl
Frp.com.pl
Ltek.pl
Autosan.eu
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL