Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn wrz 22, 2014 2:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
Autosan SanCity M09LE

Obrazek
Obrazek

http://kmkrakow.pl/attachments/article/67/foto21.jpg

Obrazek

http://images37.fotosik.pl/246/880d43a290e31a80.jpg

Obrazek

http://www.lubus.info/images/stories/taborbus/2435-05-tyl.jpg

Obrazek

Obrazek

http://ltek.pl/wp-content/gallery/wnetrze-m09le/autosan_m09le_lublin_mpk__2430_2014-05-09_6.jpg

Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=x5xvrCbPKM8
Cytuj:
W II kwartale 2009 roku, przy okazji homologacji autobusu z silnikiem spełniającym normę Euro 5 zmieniono nazwę tego modelu na Autosan M09LE Sancity. Czasem jest on nazywany Sancity 9. Wprowadzono wówczas deskę rozdzielczą Siemens VDO oraz sterowanie manualnej skrzyni biegów ZF 6S-1010BO za pomocą joysticka w miejsce dotychczasowego długiego drążka. Zmiany objęły również układ jezdny, gdzie zastosowano nowy most napędowy firmy DANA. 16 września 2009 roku na targach Transexpo 2009 w Kielcach zaprezentowano wersję modelu M09LE Sancity wyposażoną w silnik Cummins ISB4.5EV 185B spełniający normę czystości spalin EEV. W październiku 2010 roku zmieniono oznaczenie tego modelu na Autosan Sancity 9LE oraz przeprowadzono modernizację, polegającą na zastosowaniu nowego wzoru ściany czołowej oraz tylnej. Zmiany te mają na celu unifikację stylistyki z większymi autobusami serii Autosan Sancity 12Lx. Pierwszymi odbiorcami zmodernizowanych pojazdów są przedsiębiorstwa ZMKS Jasło oraz MKS Sanok. W tym samym okresie wprowadzono do oferty wersję o układzie drzwi 1-1-0, stworzoną w celu spełnienia oczekiwań odbiorców ze Szwecji, obsługujących linie podmiejskie i lokalne. Wyposażenie dodatkowe modelu Sancity 9LE obejmuje klimatyzator stanowiska kierowcy lub przestrzeni pasażerskiej, poręcze malowane proszkowo, system liczenia pasażerów oraz instalację gaśniczą komory silnika. 17 września 2013 podczas targów Transexpo 2013 zaprezentowano model Sancity 9LE wyposażony w spełniający wymagania normy emisji spalin Euro 6 silnik Cummins ISB4.5E6 210B o mocy maksymalnej 154 kW (210 KM).

Dane techniczne
Okres produkcji: od 2009
Producent Autosan, Sanok, Polska
Pokrewne: Jelcz M083C Libero
Autosan A0808T Gemini
Podobne: Jelcz M101I
Jelcz M121
Typy nadwozia: Niskowejściowy autobus miejski klasy MIDI
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 1-1-0
1-2-0
Wysokość podłogi: 320-340 mm
Szerokość drzwi: 860-1220-0 mm
Liczba miejsc ogółem: 60+1
Liczba miejsc siedzących: 16+1
20+1
Liczba miejsc stojących: 44
Silniki: Cummins ISBe4 160B Euro 4
Cummins ISB4.5E5 185B Euro 5
Cummins ISB4.5EV 185B EEV
Cummins ISB4.5E6 210B Euro 6
Moc maksymalna: 160 KM (118 kW)
185 KM (136 kW)
210 KM (154 kW)
Skrzynia biegów: ZF 6S-700BO, manualna
ZF 6S-1010BO, manualna
Allison T280R, automatyczna (opcja)
Liczba przełożeń: 6
Hamulce: tarczowe
Ogumienie: 245/70
Długość: 8550 mm
Szerokość: 2420 mm
Wysokość: 2630 mm
2830 mm (z klimatyzacją)
Rozstaw osi: 4000 mm
Masa własna: 6900 kg
Masa całkowita: 11000 kg

źródła: Dziennikwschodni.pl
Wikimedia.org
Kmkrakow.pl
Skyscrapercity.com
Lubus.info
Gsmk.org.pl
Frp.com.pl
Ltek.pl
Autosan.eu
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 22, 2014 21:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
Irisbus Citelis 12M

Kraków (ajent Mobilis O/Kraków):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lublin (ajent PKS Zielona Góra):
Obrazek

[rysunek wymiarowy:]
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=NhMhjCtes-g
Cytuj:
Irisbus Citelis 12M to niskopodłogowy autobus miejski produkowany od 2005 roku przez włoski koncern Irisbus.

Irisbus Citelis został zaprezentowany oraz wprowadzony do produkcji w 2005 roku, jako następca produkowanego w latach 1995-2005 niskopodłogowego autobusu miejskiego Irisbus Agora 12M. Citelis nie jest nowym modelem lecz jedynie modernizacją swojego poprzednika. Charakterystycznym elementem odróżniającym Citelisa od Agory jest nowa, zaprojektowana specjalnie dla tego modelu ściana czołowa.
Do napędu autobusu przewidziano silniki diesla Iveco F2BE0682D o mocy 245 KM lub Iveco F2BE0682C o mocy 290 KM. Obydwie jednostki napędowe spełniały normę czystości spalin Euro 3. Od końca 2006 roku stosowane są silniki Iveco F2BE1682D (245 KM) oraz Iveco F2BE1682C (290 KM), które spełniają normę Euro 4 lub Euro 5. Silniki te zblokowane są z automatycznymi skrzyniami biegów firm ZF lub Voith. W ofercie koncernu znajduje się również odmiana z silnikiem na gaz CNG. Produkcja Citelisa ulokowana została w największej fabryce koncernu w miejscowości Annonay we Francji, natomiast pojazdy przeznaczone na rynek Czech i Słowacji montowane są, z wykorzystaniem francuskich komponentów w czeskich zakładach "Iveco Czech Republic" (dawniej Karosa) w mieście Vysoke Myto.

W latach 2008-2014 eksploatowane były przez krakowski oddział Mobilisu (ajenta). Są również eksploatowane m. in. w Lublinie przez PKS Zielona Góra.

Dane techniczne
Inne nazwy: Irisbus Citelis Line
Producent: Irisbus
Premiera: 2005
Okres produkcji: 2005 – nadal produkowany
Miejsce produkcji: Annonay, Francja
Vysoke Myto, Czechy
Poprzednik: Irisbus Agora 12M
Pokrewne: Heuliez GX327
Typy nadwozia Niskopodłogowy
Liczba drzwi: 2
lub 3
Układ drzwi: 2-2-0
2-2-2
Wysokość podłogi: 320-330-330 mm
Silniki: Iveco Cursor F2BE0682D Euro 3
Iveco Cursor F2BE1682D Euro 4
Iveco Cursor F2BE0682C Euro 3
Iveco Cursor F2BE1682C Euro 4
Iveco F2BE0642A (CNG)
Moc maksymalna: 245 KM
245 KM
290 KM
290 KM
272 KM (200 kW)
Skrzynia biegów: Voith D851.3
Voith D854.3
Voith D854.5
ZF 4HP502
ZF 5HP500
ZF 5HP502
ZF 6HP502
Liczba przełożeń: 3
4
4
4
5
5
6
Długość: 11 990 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2979 mm
Masa własna: 11 500 kg
Masa całkowita: 18 000 kg


źródła: Wikimedia.org
Komunikacja.lublin.pl
The-blueprints.com
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 05, 2014 2:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=w_jPlpg4jQI

Elektryczny autobus włoskiej produkcji, testowany w Krakowie (sprowadzony z Wiednia).

Producent: Rampini Carlo S.p.A
Liczba miejsc: 42
Liczba miejsc siedzących 9
Silnik: elektryczny Siemens 3 polowy synchroniczny
Akumulatory: litowo-jonowe o pojemności 180 kWh
Czas ładowania 0-100%: 2 h
Moc maksymalna: 150 KM (110 kW)
Moc ciągła: 85 KM (62 kW)
Hamowanie odzyskowe: tak
Długość: 7720 mm
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 3050 mm
Rozstaw osi: 3675 mm
Wysokość podłogi w drzwiach: 350 mm
Masa własna: b.d.
Masa całkowita: 11 800 kg
Niskopodłogowość: 100 %
Prędkość maksymalna: 62 km/h
Zasięg na jednym ładowaniu: 130-150 km


źródła: Phototrans.eu
Kmk.krakow.pl
Psmkms.krakow.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 0:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
prezentacja w Pradze:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

testy w Krakowie:
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=RPbABCy99Mc

elektryczny autobus miejski o długości 12m.

Producent: Skoda Transportation, Pilzno, Czechy
Układ drzwi: 2-2-2
Liczba miejsc: 82
Liczba miejsc siedzących: 27
Moc ciągła: 218 KM (160 kW)
Akumulatory: litowo-jonowe 600 V 221 kWh
Długość: 12 000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3250 mm
Rozstaw osi: 5900 mm
Wysokość podłogi w drzwiach: 320-320-340 mm
Niskopodłogowość: 100%
Zasięg: 150 km


źródła: Infobus.pl
Kmk.krakow.pl
Novinky.cz
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 23, 2017 0:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
Warszawa kupi 10 elektrycznych autobusów Ursus CS12E [Ursus przejął AMZ Kutno]. Dostawy na przełomie lipca i sierpnia.

http://warsztat.omni-bus.eu/albums/userpics/10111/1991%20Ursus12EL%2017_07%20%2830%29.jpg Omni-bus.eu

InfoBus.pl napisał(a):
Na 14 lipca 2017 r. MZA wyznaczyły termin dostawy kolejnych warszawskich autobusów z napędem elektrycznych - tym razem marki Ursus.

Jak poinformował nas Adam Sawicki, rzecznik przewoźnika, pierwsza partia pięciu elektrobusów ma planowano przyjechać 14 lipca. Kolejnych pięć egzemplarzy City Smile 12 LFE powinno pojawić się na terenie zajezdni "Woronicza" tydzień później, czyli w okolicy 21 lipca.

Z informacji, którą przekazał nam nasz czytelnik, w czwartek z Lublina do Warszawy podobno zmierzał przynajmniej jeden transport z elektrycznym egzemplarzem City Smile. Jesteśmy na etapie weryfikacji tego doniesienia. Na razie bezskutecznie.

Dla Ursusa będzie to bardzo ważny dzień, gdyż terminowa dostawa autobusów może zmazać nie najlepsze wrażenie, jaki pozostało po dostawie pięciu pojazdów dla Torunia. To także pierwsze historycznie przekazanie autobusów elektrycznych przez lubelską firmę dla klienta, dlatego oczy całej branży w Polsce - w tym m.in. Zielonej Góry, która ma niebawem zadecydować o losie mega-przetargu na 47 takich pojazdów - będą zwrócone przez najbliższe dni właśnie na Warszawę.

Łącznie Ursus ma dostarczyć w tym roku do Warszawy 10 autobusów eklektycznych. Kolejnych 10 elektrobusów - ponownie marki Solaris - przyjedzie do Warszawy na początku 2018 roku. Będą to pierwsze warszawskie Nowe Urbino. Razem z dotychczas eksploatowanymi autobusami Solaris Urbino 12 electric daje to równą trzydziestkę elektrobusów w barwach MZA. Niezłe tempo…
Infobus.pl


źródła: Omni-bus.eu
InfoBus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 29, 2017 1:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 929
Lokalizacja: Warszawa
od 1.07.2016 do 30.06.2018 trwają testy autobusu hybrydowego 2014 Volvo 7900 Hybrid. Wóz #941 (WPR 70354) garażuje w Zajezdni R-3 (d.R-10) Ostrobramska i obsługuje różne linie. Obecnie, tj. na przełomie lipca i sierpnia 2017 obsługuje jedną z brygad na linii 117 (Dw.Centralny - Gocław).

Obrazek Transport-publiczny.pl
http://s19.flog.pl/media/foto/11230326_volvo-9700.jpg Komunikacja-miejska.flog.pl
http://phototrans.pl/images/photos/original/354/823965.jpg Phototrans.eu


źródła: Transport-publiczny.pl
Komunikacja-miejska.flog.pl
Phototrans.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL