Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lip 13, 2012 11:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://stooq.com/n/?f=626680&c=0&p=0
Kto to za to bude platil, jak mawiają bracia Czesi...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 24, 2013 15:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
czy warto byłoby powalczyć o drogę rowerową wzdłuż POW S-2 - S-8 :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 28, 2013 8:35 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 17:39
Posty: 39
Lokalizacja: Zalesie Dolne
Oczywiście, że warto. Tym bardziej, że POW podzieliła przestrzeń publiczną. Cóż z tego, że wybudowano wiadukty nad trasą, skoro aby do nich dojechać, trzeba nadrabiać wiele kilometrów krążąc po okolicy drogami lokalnymi.

_________________
Nie dla energetyki węglowej w Polsce!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 9:12 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr gru 05, 2012 10:50
Posty: 27
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... LIST_.html

Cytuj:
Obwodnica obiecana? Już trzeba myśleć o kolejnej [LIST]

Premier obiecał budowę obwodnicy, ale temat wciąż rozgrzewa czytelników. Oto list Jarosława.

Już trzeba myśleć o zewnętrznej obwodnicy

Brak obwodnicy Warszawy to nie tylko ewenement wśród stolic europejskich, ale też na tle innych dużych miast Polski. Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź już są lub niedługo będą w dużo lepszej sytuacji niż Warszawa, choć właśnie ona generuje największy samochodowy ruch w kraju, tak w skali lokalnej, tranzytowej, jak również jako docelowe miejsce dziesiątek tysięcy codziennie podróżujących z całego kraju w celach biznesowych, urzędowych i do pracy. Skandalem jest więc, że nie dość, iż do dzisiaj takiej obwodnicy nie ma (jak również właściwie wszystkich dróg dojazdowych w odpowiednim standardzie), to jeszcze rządzący zamierzali pozbawić stolicę jakichkolwiek szans, aby taka powstała w dającej się przewidzieć przyszłości.

A przecież już dzisiaj ruch samochodowy paraliżuje miasto w sposób tragiczny, a co będzie za trzy, pięć lat? To teraz więc jest już ostatni dzwonek, aby jak najpilniej rozpocząć procedury, które w możliwie najkrótszym czasie doprowadzą do rozpoczęcia budowy i zamknięcia warszawskiego ringu. Co więcej, po otwarciu dotychczasowych fragmentów obwodnicy, poza zwiększonym ciężarowym ruchem tranzytowym, który wdarł się na te odcinki, wyraźnie widać tendencję do przejmowania przez nie ruchu lokalnego, międzydzielnicowego. W wyniku tego, że zaplanowano obwodnicę właściwie "w mieście", mieszkańcy jego obrzeżnych dzielnic i najbliżej położonych miejscowości szybko zorientowali się, że zamiast przedzierać się zatłoczonymi drogami przez Warszawę, szybciej i wygodniej będzie wykorzystać obwodnicę w komunikacji między nimi. Tendencja do tego, że obwodnica w znacznym stopniu stanie się obwodnicą wewnętrzną, będzie się nasilała wraz z szybko rozrastająca się aglomeracją. Połączenie tych dwóch strumieni ruchu o zwiększającym się szybko natężeniu sprawi, że nawet po całkowitym zbudowaniu obwodnicy szybko się ona zakorkuje i stanie się bardzo uciążliwa dla miasta. Tak więc politycy już dzisiaj powinni zastanawiać się nad wariantem drugiej, "zewnętrznej" obwodnicy, która w niedługim czasie będzie mogła przejąć większość ciężkiego ruchu tranzytowego. Świetnie nadaje się do tego trasa nr 50 w powiązaniu z drogami nr 60 i/lub 62, oczywiście w standardzie co najmniej drogi ekspresowej.

To, o czym piszę, wydaje się oczywiste nawet dla laika. Ciekawe, że nigdy niczego takiego nie słyszałem od specjalistów i polityków. Zwracam ponadto uwagę, że jeżeli dokończenie całej obwodnicy Warszawy nie znalazłoby się w planie na lata do 2020 roku (skończą się wtedy w dotychczasowej skali dopłaty z UE), to może nie powstać jeszcze przez długie lata po zakończeniu tego dziesięciolecia. To byłby wstyd dla miasta, wstyd dla kraju i przede wszystkim dla tych, którzy podejmują decyzje partykularne i bez wyobraźni.


:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 9:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
budujmy, budujmy, budujmy...

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 01, 2013 13:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Też mi pomysł. Kto to słyszał, by obwodnica omijała miasto, zamiast po bożemu przecinać je na wylot?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 03, 2013 9:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
I dalej brniemy w błędne koło generowania ruchu:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... wiele.html

Cytuj:
O tym, że budowie ekspresówek musi towarzyszyć poprawianie dojazdów do tych arterii, kierowcy codziennie przekonują się na ul. Marynarskiej. Tu od kilku tygodni prowadzi zjazd z Trasy N-S, czyli łącznika z południową obwodnicą. Po otwarciu ekspresówki Marynarska stanęła w jeszcze większym korku, który potęguje stały dopływ aut z szybkiej trasy

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 06, 2014 7:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... iele_.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Mieliśmy pierwszy duży korek na autostradzie pod Warszawą przed punktem poboru opłat, który nie jest jeszcze nawet czynny. Czy kierowcom jadącym trasą A2 już zawsze grozi paraliż na rogatkach stolicy?

Pod koniec długiego majowego weekendu samochodów jadących do Warszawy autostradą było tak dużo, że przed węzłem w Pruszkowie utworzyła się blokada. Ulokowano tam przyszłą stację poboru opłat. Zanim zacznie działać, obowiązuje ograniczenie prędkości, a pasy ruchu są zwężone.

- Wieczorem w niedzielę w tym miejscu jechało się bardzo powoli. Był duży korek w stronę Warszawy - opowiada pani Agnieszka, która wracała wtedy z Wrocławia. Podróż zajęła jej o 40 minut dłużej niż tą samą trasą w drugą stronę w czwartek.

(...)

Regularne korki przed działającymi już bramkami w punktach poboru opłat stały się zmorą kierowców na innych odcinkach autostrad w Polsce. Na Śląsku czy koło Poznania trasy szybkiego ruchu blokują się z tego powodu nie tylko podczas długich weekendów, ale nawet co piątek, gdy tylko rośnie ruch. Wtedy tworzą się wielokilometrowe korki, w których kierowcy tracą nawet kilkadziesiąt minut.

(...)

Przed korkami w punkcie poboru opłat pod Warszawą już wiele lat temu przestrzegał w rozmowie z "Wyborczą" prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. - Żeby sprostać dużemu ruchowi na autostradzie, pierwsze projekty zakładały tam aż 24 stanowiska z bramkami, a to teren wielkości boiska Stadionu Narodowego! Udało się tę liczbę zmniejszyć - mówi profesor.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 04, 2014 21:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Autostradowy fetysz wciąż na myśli: A2 jako Autostrada Wolności. http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 25106.html

Można z tego szydzić na dziesiątki sposobów, można nie szydzić wcale, ale czy słyszeliście, żeby np. torowiskom tramwajowym nadawano takie nazwy? Np. żeby prezydent Komorowski przyjechał na pętle popularnej siódemki i odsłonił tablicę informującą, że od tego dnia torowisko nosi imię Henryki Krzywonos albo Solidarności?

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 22:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
nie kracz, bo jeszcze usłyszą :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL