Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 05, 2009 15:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn paź 05, 2009 15:29
Posty: 6
Dla mnie paranoją są znaki zakazu poruszania się ciągników (pojazdów wolnobieżnych). Przecież w centrum miasta takich pojazdów nie ma, a znaków tych są setki nawet w pobliżu siedziby ZDM. Moim zdaniem znak ten powinien znajdować się jedynie na wjazdach na trasy szybkiego ruchu jak Trasa Łazienkowska, Siekierkowska czyli wszędzie tam gdzie dozwolona jest prędkość większa niż 50 lub 60 km/godz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 07, 2009 9:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Widać że urząd patrzy ze swojej perspektywy - oni wciąż używają ciągników do koszenia trawy, zwożenia liści, podlewania kwiatków itp. Poza służbami miejskimi faktycznie tego chyba nikt w Wawie nie używa - no czasem zobaczę koparkę na Grota czy Jagiellońskiej, ale Ona jedzie te 37-40km/h, więc się nie kwalifikuje już jako wolnobieżny.

Ja bym te znaki zdjął. To jakaś zaszłość po starych czasach, gdy ludzie traktorami wozili ziemniaki na bazary w Warszawie. To se ne wrati.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 19, 2009 10:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Zapewne znacie historię miasta odzyskanego. Zapewne ma za niski współczynnik wydawania środków na znaki drogowe i musi nadrabiać zaległości:

http://ww6.tvp.pl/248,20091001933758.strona

Koszt remontu to 6,5mln zł

No to sprawdźmy ile zapłacili za te znaki:
http://www.ceberd.pl/b9zakaz-wjazu-rowerow-p-428.html
http://www.ceberd.pl/d6przejscie-pieszych-p-290.html
http://www.ceberd.pl/d18parking-p-244.html

i do tego słupek 130zł (swoją drogą nie ma lepszego interesu niż zamienianie rur 10zł/mb na słupki znaków drogowych za 40zł/mb
http://www.ceberd.pl/slupki-znakow-drogowych-p-558.html

Liczmy 200zł za sztukę. 200*391= 78200zł plus koszty montażu zapewne drugie tyle.

W tej skomplikowanej kalkulacji posłużono się danymi z googla i brakiem wiedzy co do rozmiarów znaków toteż koszty moga znacznie odbiegać od rzeczywistych.

P.S. Jakie znaki drogowe są odwoływane przez skrzyżowania? Zawsze wydawało mi się, ze ograniczenia prędkości, choć stosowałem też zakaz jazdy rowerem który to pojazd ma w tym miejscu kluczowe znaczenie. Świadomie pominąłem tablice. Mam nadzieję, że stawiali po jednej i że są niezbędne :).

Chyba kupię sobie znak. Moja ulica jakoś łyso wygląda bez żadnego. A taki obniży zapewne natężenie ruchu:
http://www.ceberd.pl/t28-p-218.html :P

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 19, 2009 20:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Gdyby nie to, że te rurki na znaki muszą być certyfikowane, pewnie by było tak jak mówisz, że byłby to złoty interes. A tak jest mniej złoty - zanim zaczniesz zarabiać krocie na słupkach, musisz krocie wydać na testy (w tym testy zderzeniowe) do atestu.

A znaków faktycznie nasrali - zakazy wjazdu rowerem można spokojnie wywalić. Już wyjdzie kilkadziesiąt mniej pewnie sądząc po ich zagęszczeniu, a przecież ten zakaz wynika z zasad ogólnych. Zakazy zatrzymania też można by wywalić przy odpowiednim projekcie uniemożliwiającym parkowanie tam, gdzie parkować się nie powinno. Niezbyt mam pomysł co zrobić z resztą znaków, ale pewnie jak by nad tym posiedzieć to jeszcze trochę by dało radę wywalić.

Ale gdyby móc zrobić ten projekt od nowa, to są na świecie miejsca, gdzie w ogóle nie stosuje się znaków i jest bezpiecznie. Kwestia odpowiedniej geometrii - której u nas nie umieją stosować, co zmusza do nadrabiania ilością znaków.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 02, 2009 20:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Na tej sztycy chyba też, a nawet jeśli nie, to czy obydwa te znaki są na jednokierunkowym zjeździe z trasy W-Z na Wisłostradę potrzebne :?:
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Ostatnio edytowano Śr gru 30, 2009 23:15 przez gromanik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 02, 2009 21:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Jeden informuje, że jedziesz drogą jednokierunkową, a drugi nakazuje jechać prosto, czyli de facto zakazuje skręcić na parking pod wiaduktem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 03, 2009 11:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
legalnycyklista napisał(a):
Jeden informuje, że jedziesz drogą jednokierunkową, a drugi nakazuje jechać prosto, czyli de facto zakazuje skręcić na parking pod wiaduktem.


Sensowniej by to wyglądało z zakazem skrętu w lewo...

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 03, 2009 12:45 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 9:27
Posty: 62
Kolejna sytuacja - zamiast jednego znaku ustap pierszenstwa - dodawany jest znak koniec drogi z pierszenstwem przejazdu. Ma to swoje okreslenie - redundacja danych ;) W zupelnosci wystarczy 1 znak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 03, 2009 12:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
ragozd napisał(a):
Kolejna sytuacja - zamiast jednego znaku ustap pierszenstwa - dodawany jest znak koniec drogi z pierszenstwem przejazdu. Ma to swoje okreslenie - redundacja danych ;) W zupelnosci wystarczy 1 znak :)


W tym wypadku trzeba zapytać psychologów i jakichś pewnie neurologów, a nie informatyków, czy taka redundancja nie jest jednak na miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 15, 2009 17:58 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N lis 15, 2009 15:19
Posty: 12
http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_zamiast_znakow

potwierdzam diagnozę

w Danii jest identycznie, jeśli chodzi o "plastykę" skrzyżowań. Za pierwszym razem zastanawiałem się, gdzie są znaki i dlaczego zawsze wiem, kto ma pierwszeństwo. Jedyny mój przypadek kolizyjny przez 15 lat w tym kraju dotyczył dość karkołomnego wjazdu na autostradę w Gentofte - nie mieli miejsca na rozbieg (który ma zawsze ... pierwszeństwo, bo z prawej!!) to dali A-7. Staruszek się zmylił, bo był znak i musiałem mocno zahamować.

dla przykładu niemal inny świat:

w Antalyi, mieście na tureckiej prowincji (dla mieszkańca Istambułu to daleko za górami) mieszka tylu ludzi, co w Warszawie, ale ich znaków starczyłoby na może jeden Ursynów. Za to zakaz parkowania oznakowany jest przy pomocy półmetrowych krawężników, to samo separacja ruchu na skrzyżowaniach. Jest też droga rowerowa, wyniesiona względem wszystkich wyjazdów i skrzyżowań. U nas tak nie można, bo "wtedy właściciel posesji nie miałby obowiązku odśnieżania swojego dojazdu do bramy, tylko zarządca drogi musiałby mu odśnieżać" (cytat za ZDM). Dlatego musimy "nurkować" rowerem przed każdą bramą, dobijać na krawężnikach i bać się przejechania przez samochód. Za to mamy odśnieżone, prawda?

Społeczny Inżynier Ruchu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL