Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 18:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Cytuj:
tabela z prędkościami między głównymi miastami:

Nie mogłem się powstrzymać by nie wkleić tego dla kontrastu

Obrazek

full resolution

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 18:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Dziwne, że strzałki z DE wychodzą na południe, zachód, północ... a na wschód jakoś nie. Jak to możliwe (-: ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 28, 2011 7:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/572688_Mni ... odroz.html

Cytuj:
Mniej pociągów, dłuższa podróż
SZYP 27-02-2011, ostatnia aktualizacja 27-02-2011 22:24

Od jutra zmienia się rozkład jazdy. Na gorsze. Dłużej będziemy jechać do Gdańska, Krakowa, Katowic i Łodzi. Na tej ostatniej trasie będzie też kursować mniej składów.

Marcowa korekta rozkładu stoi pod znakiem cięć z powodu remontów torów i... zbyt małej liczby wagonów. PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują odcinek z Warszawy Zachodniej do Skierniewic, tak by składy mogły tamtędy jeździć z prędkością 160 km/h. Wówczas podróż z Warszawy do Łodzi trwać będzie ok. 60 minut.

Teraz trwa 1,5 godziny, a od jutra wydłuży się o kolejnych 20 minut. Pomiędzy tymi miastami będzie jeździć osiem pociągów mniej (wycofano cztery PKP InterCity i tyle samo Przewozów Regionalnych).

Remont dotknie też pasażerów Kolei Mazowieckich. Odwołane będą trzy pociągi do Skierniewic i z powrotem. Natomiast pomiędzy Żyrardowem a Skierniewicami nie będzie kursowało osiem pociągów tej spółki. W zamian pasażerowie KM będą mogli skorzystać z pociągów: TLK, który z Centralnego wyjeżdża o godz. 6.03, oraz InterRegio (wyjazd o godz. 15.11), które na odcinku pomiędzy Żyrardowem a Skierniewicami będą się zatrzymywały na wszystkich przystankach.

Podróż do Gdańska wydłuży się średnio o kilkanaście minut. Znika popularny ekspres „Heweliusz”, łączący Kraków z Trójmiastem. Zastąpi go ekspres „Neptun”, który będzie jeździł przez Skierniewice, Kutno, Toruń i Iławę. Będzie też mniej pociągów osobowych do Ciechanowa i Nasielska. Pomiędzy Warszawą a Nasielskiem zniknie 21 pociągów, a Nasielskiem i Ciechanowem – kolejnych 7.

O niemal pół godziny dłużej będziemy jeździć do Krakowa i Katowic. Od wtorku zmniejszy się też liczba połączeń stolicy z Bydgoszczą (trzy pociągi mniej). Tyle samo składów zniknie z trasy do Białegostoku i Lublina.

Dwa pociągi ubędą na trasie do Poznania i po jednym na torach do Wrocławia i Kielc (tutaj wycofano połączenie weekendowe).


Ktoś wie skąd te +30 min (20%!) na CMK?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 28, 2011 11:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
axxenfall napisał(a):
Ktoś wie skąd te +30 min (20%!) na CMK?

Skoro remontują odcinek Zachodnia-Skierniewice, to częśc pociągów na południe jedzie objazdem przez Radom.

Zastanawia mnie jednak, że skoro przepustowość linii do Skierniewic zostanie ograniczona, to dlaczego "Neptun" ma jechać do Gdańska właśnie przez Skierniewice?

I dlaczego ubywa wagonów? Z lodu są i na wiosnę się topią? :?:

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 03, 2011 11:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/22286/Mode ... polsce.htm

Cytuj:
Modernizacje linii kolejowych w Wielkopolsce

- Na mapie Polski województwo wielkopolskie, to muszę powiedzieć wprost, jest w zasadzie w zakresie inwestycje linii w kolejowe województwem numer jeden. Tu postał pierwszy projekt modernizacji linii z Poznania w kierunku Wągrowca. Przez pewien okres był to jedyny projekt regionalny. Potem kolejne województwa rozpoczęły modernizację linii w ramach RPO – powiedział wczoraj w Poznaniu

- Niestety na Wągrowcu zatknęliśmy się na sporze prawnym z jedną z firmą, która buduje urządzenia sygnalizacyjne. To nam praktycznie rozłożyło możliwość podpisania kontraktu i opóźniło ten projekt o rok lub dwa. Prawdopodobnie byśmy rozmawiali już dzisiaj na ten temat, kiedy po modernizacji pojadą pociągi, a tymczasem mówimy o projekcie, który dopiero będziemy rozpoczynali – stwierdził szef Polskich Linii Kolejowych.

Ostrzegł także, że podróżnych, którzy dojeżdżają z tego kierunku do Poznania czekają duże utrudnienia, dlatego że linia jest jednotorowa. W związku z tym podczas prac modernizacyjnych ruch pociągów nie będzie prowadzony. Pojawi się będzie autobusowa komunikacja zastępcza. – Zaletą takiego systemu modernizacji jest to, że ona trwa zwykle szybko. To znaczy, że kiedy linia jest zamknięta całkowicie dla ruchu, to postęp prac jest znacznie szybszy niż wtedy, kiedy jeździmy po jednym torze a modernizujemy drugi, dlatego, że wtedy jest fazowanie robót, ograniczenia prędkości – powiedział Zbigniew Szafrański.

PKP PLK planuje zamknąć linię od czerwca. Natomiast powrót pociągów przewidziany jest na wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu tego roku. Z zapowiedzi marszałka województwa wynika, że pociągi wrócą w większej ilości.

Prędkość jazdy na linii zostanie podniesiona. W tej chwili jest to 50 km/godz. do 70 km/godz. Docelowa prędkość maksymalna wynosić będzie 120 km/godz. Jednak nie zawsze będzie to możliwe, aby autobusy szynowe taką prędkość rozwijały. Jeżeli odstęp między przystankami, to mogą nie zdążyć się rozpędzić.

Drugą linią której remont rozpocznie się w tym roku i będzie finansowany ze środków RPO jest linia wybiegająca z Lubonia pod Poznaniem w kierunku Wolsztyna. – Tutaj prace rozpoczną się nieco wcześniej i powinny się nieco wcześniej zakończyć, dlatego że rozpocznie się w marcu i do zakończenia wakacji pociągi powinny wrócić już na linię po modernizacji – zapowiedział prezes PKP PLK.

Ta modernizacja nie będzie aż tak kompleksowa jak linii w przypadku linii do Wągrowca. Będzie obejmowała fragmenty toru znajdujące się w najgorszym stanie. Po tej modernizacji linia ma być jednak w pełni funkcjonalna przez dłuższy okres.

– Jest tutaj dodatkowy aspekt, który sobie założyliśmy w związku z tym, że w Wolsztynie istnieje parowozownia i jest to jedyna w tej chwili czynna parowozownia na świecie, bo ostatnie w Chinach zostały zamknięte w ubiegłym roku. Nasze założenie było takie, ażeby modernizując tę linię próbować jednak zachować jej historyczny charakter, dlatego instalowane będą kształtowe urządzenia sygnalizacyjne, pozostawimy na niektórych przejazdach obsługiwanych przez dyżurnych ruchu charakterystyczne rogatki z siatką – wyjaśnił szef Polskich Linii Kolejowych.

Trzeci kierunek, który będzie modernizowany, choć także nie tak kompleksowo jak linia do Wągrowca, to linia z Poznania do Gniezna. – W związku z tym, że UEFA poparowała miasta do rozgrywek w taki sposób, który w ogóle nie był planowany wcześniej, a dla nas stanowi kolejarzy stanowi to duży problem, ponieważ akurat w tych parach Poznań – Gdańsk i Warszawa – Wrocław mamy kiepskie połączenia kolejowe – stwierdził prezes PKP PLK.

W związku z tą sytuacją PKP PLK przygotowała program minimum nastawiony na likwidację najbardziej uciążliwych ograniczeń prędkości o wartości łącznej 200 mln zł. Część tych środków będzie przeznaczona na linię Poznań – Gniezno. – Przy czym nie będą to już takie zamknięcia całkowite, dezorganizujące ruch pociągów. To będą zamknięcia po prostu odcinków torów pomiędzy stacjami. A biorąc po uwagę, że wymieniamy tory między Bydgoszczą a Tczewem, szczególnie tor numer 1 biegnący na północ jest w bardzo kiepskim stanie technicznym, to myślę że przyspieszymy znacznie przejazd między Poznaniem a Gdańskiem, który powinien wynieść ok. 3,5 godz. W każdym razie poniżej 4 godzin – mówił Zbigniew Szafrański.


Czyli 60-90 minut zysku za 1/10 kosztów modernizacji Warszawa-Łódź... A fe, UEFA, że zmusiłaś PLK do takiego wydatkowania środków!

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 03, 2011 12:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
A to lepiej było sparować Warszawa-Poznań i Gdańsk-Wrocław? Bardziej wyważone czasy połaczeń?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 03, 2011 13:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Lepiej Poznań-Wrocław (nawet są bezpośrednie połączenia osobowe chyba) i Gdańsk-Warszawa (chyba za rok już będzie szybciej)?

Tak czy siak UEFA zrobila coś dobrego dla kolei w Polsce, bo sami kolejarze by na to nie wpadli, że za tak mało można tak wiele.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 08, 2011 11:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Brudna czystka
Numer: 09/2011
Autor: WALDEMAR KUCHANNY

Trzęsienie ziemi, jakie minister Grabarczyk miał urządzić na kolei, to pic propagandowy. Wywaleni członkowie zarządu Polskich Linii Kolejowych objęli inne dyrektorskie stanowiska.
(...)

Oszczędzono Szafrańskiego, który powinien polecieć ze stołka w pierwszym rzucie. Zamiast niego wybrano cztery ofiary zastępcze, tj. czworo członków zarządu. Paweł Dziwisz jest bezpośrednio związany z łódzką Platformą Obywatelską. Do zarządu PLK trafił z tzw. listy Grabarczyka. Wcześniej na kolei nie pracował ani minuty. Powierzono mu sprawy ważne - inwestycje. Szło mu słabo, co każdy widział gołym okiem. W 2008 r. (jeszcze przed Szafrańskim i Dziwiszem) PLK wydała na inwestycje 3,2 mld zł, w 2009 - 2,7, a w 2010 - 2,6 mld zł. Czy takiego fachowca można pozbyć się z kolei na amen? Oczywiście, że nie. Dziwisz zostanie więc w PLK. Trafi na stanowisko dyrektora przebudowy węzła kolejowego w Łodzi. Aglomeracja łódzka (grubo ponad milion mieszkańców) jest jedyną w Europie, która nie ma połączenia kolejowego wychodzącego na południe. Można ryzykować stwierdzenie, że ma najgorszy w Europie system połączeń kolejowych. Realizacja tej inwestycji już raz - w połowie roku 2010 - była zagrożona przez brak kasy. Co ciekawe, choć budowa jest w Łodzi, Dziwisz jest z Łodzi, ma tam mieszkanie i wydawałoby się zupełnie naturalne, aby na miejscu pilnował budowy, to biuro urządzają mu w Warszawie. Aby ten kompetentny człowiek był bliżej zarządu. Na miejscu pozostanie dotychczasowy dyrektor projektu, którego zdegradowano do zastępcy Dziwisza.

(...)
Na marginesie dodajmy, że powołane w styczniu 2010 r. przez PLK Centrum Realizacji Inwestycji wydłużyło drogę w podejmowaniu decyzji o drugie tyle. Od 1 marca nowy rozkład jazdy. Pociągów będzie mniej, te, co zostaną, będą jeździły wolniej. Za to pasażerowie zapłacą więcej za bilety.

całość http://www.nie.com.pl/art24466.htm

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 19, 2011 7:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Myślę, że czasy remontowe też należy uwzględnić w zestawieniu (5 h do Gdańska!). W końcu to nie jest tymczasowy remont dwumiesięczny, to trwa latami - i co kolej traci, to jej.


http://www.zw.com.pl/artykul/599571_Nad ... odzin.html

Cytuj:
1 czerwca kolejne zmiany w rozkładzie jazdy. Co proponują kolejarze? Tym razem wydłużają czas podróży z Warszawy do Gdańska.

Teraz najszybszy ekspres spółki InterCity pokonuje ten dystans w 5 godz. 10 min. W wakacje podróż potrwa 6 godz. i 38 min. Pociągami TLK od 6 godz. 14 min (wyjazd z Warszawy Centralnej o godz. 15.44) do 8 godz. 4 min (wyjazd godz. 23.30). A jeszcze 15 lat temu pociągiem ten dystans można było pokonać w niespełna 3,5 godziny.


To już 100% zysku czasu jazdy w niewiele ponad dekadę - tak trzymać!

Cytuj:
Co więcej, za bilet II klasy na najszybsze TLK zapłacimy 56 zł. Taki sam bilet na ekspres kosztuje 119,50 zł (plus miejscówka za ok. 12 zł), a pociąg jedzie pół godziny dłużej!

Mimo że czas podróży się wydłuży, to PKP InterCity nie zamierzają z tego powodu obniżać cen biletów. – W związku z wydłużonymi czasami ponosimy wyższe koszty eksploatacyjne – tłumaczy Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka InterCity.

(...)

Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się podróż pociągiem „Słoneczny” uruchamianym przez Koleje Mazowieckie. Jedzie tylko osiem minut dłużej niż najszybszy ekspres, a bilet kosztuje 45 zł. – W sezonie letnim „Słoneczny” będzie kursował codziennie. W klimatyzowanym składzie są 754 miejsca siedzące i kilkanaście stojaków na rowery – mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Jeszcze gorzej mają ci podróżni, którzy jadą na Hel. Najszybszy ekspres „Jantar” jedzie 10 godz. i 17 min. Najwolniejszy pociąg... 11 godz. i 47 min.
Dla porównania za najtańszy bilet lotniczy do Gdańska w obie strony (wylot w lipcu , czas lotu 45 min) trzeba w Locie zapłacić ok. 200 zł.

Wszystko przez remonty

(...)

Zakończony jest już odcinek do Nasielska, ale w trzech miejscach budowane są wiadukty i most na Narwii. Do września potrwają prace na odcinku od Świerczy do Ciechanowa, a jeszcze dwa lata potrwa modernizacja odcinka Ciechanów – Mława. Do maja 2012 roku wymieniane będą tory od Mławy do Montowa. Dodatkowo tego lata zacznie się modernizacja linii w okolicach Malborka, Iławy, Gdyni oraz Gdańska.


A swoją drogą, czy Gdańsk-Hel zawsze miał prędkość handlową 30 km/h?

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 19, 2011 7:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
A swoją drogą, czy Gdańsk-Hel zawsze miał prędkość handlową 30 km/h?


Żartujesz. przecież to dojazd do strategicznych wojskowych jednostek na Helu. Tam byla przyzwoita prędkość, że nawet Expresy jeździły. Jak byłem mały to nawet jeszcze pociągi parowe jeździły szybko i sprawnie.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL