Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 23, 2011 17:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Z tym, że obecnie w trosce o bezpieczeństwo blachosmrodów oraz pieszych pociąg nie tylko się wlecze, ale też na samym odcinku Władek-Hel musi wykonać 98 trąbnięć ze względu na przejścia i przejazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2011 18:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Gdynia - Hel ?
Tam szyny ledwo się podkładów trzymają.
Jak pociąg jedzie to tor dzwoni przeraźliwie.
Przydała by się wymiana podtorza i nowe podkłady.
Szyny przy okazji pewnie też.
Ale jak zrobić taki remont.
Przecież trzeba na co najmniej miesiąc ruch zatrzymać.
A spalinówki (przynajmniej w wakacje, bo poza sezonem
to podobno autobusy szynowe, a dalekobieżne kończą w Gdyni),
które pociągi ciągają są już nieźle leciwe i jakby dychawiczne.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 26, 2011 21:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
A kolega to kiedy ostatnio był na Helu?

Bo ja to prawie rok nie byłem, ale jak byłem tam (kilka razy w różnych porach roku) to po pierwsze:
- dalekobieżne tylko w sezonie
- poza sezonem tylko Autobusy szynowe (dawniej to i skład się trafiał, ale to była gdy szynobusików brakowało)
- składy gdy jeszcze hulały to były ciągnięte przez SP42 przerobione z SM42. Tak zwane "Polsaty" i są w miarę niedługo po NG więc jeszcze młody dych w ich silnicach
- tor szlakowy z tego co pamiętam i co na zdjęciach uwieczniłem, jest w całkiem dobrym stanie
- szynobusy się nie rozpędzają, bo i tak co chwilę przejazd/przejście (choć i tak jeżdżą szybciej niż składy - a potem czekają na mijankach)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 28, 2011 22:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Byłem w Jastarni w wakacje. Osobiście nie plażuję, więc albo na ryby
(byłem w lipcu - jeszcze nie brały) albo szlajałem się na rowerze po całym
półwyspie. Spalinówki SP42 należące do PKP IC wydelegowane na wakacje z
różnych zakładów z całego kraju to nie powiem nawet dziarskie. Ale SP32
(widzałem 204 i 210 - sprawdziłem na fotkach) należące do Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni to dychawiczne gróźliki. A co do torowiska - cały odcinek przez półwysep dzwonił niesamowicie. W czasie jazdy pociągiem przez telefon nie szło rozmawiać. Rok wcześniej było dokładnie tak samo.
A tak w ogóle to dalekobieżne poza sezonem dojeżdżają tylko do Gdyni trakcją elektryczną. Natomiast w sezonie wydłużają się na Hel a tu trakcji elektrycznej nie ma. Stąd te SP42 należące do zakładów IC z całego kraju.
Poza sezonem ilośc par pociągów regionalnych do Gdyni spada chyba o połowę.
Wagony piętrowe pochodziły najczęściej z Chojnic.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 07, 2011 8:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A jednak czyta się w róznej prasie że Reda-Hel do modernizacji. Oby była ona w okresie wrzesień-listopad, względnie marzec-czewiec, bo w wakacje jeszcze jacyś ludzie się pociągami chyba tam kręcą.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 07, 2011 17:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Poza sezonem też się kręcą.
Jakość bazy turystycznej ostatnio bardzo poszła w górę.
Sporo emerytów wczasuje po sezonie.
A miejscowych też troszeczkę.
Ale jest jeden poważny plus.
Autobus zastępczy dalej niż 500 metrów od torów to się nie oddali.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 12, 2011 15:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Na Wikipedii można przeczytać sporo ciekawych informacji o nieudanych próbach oszczędzania przez zamykanie linii kolejowych w Wielkiej Brytanii w latach siedemdziesiątych: http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_Axe .

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 15, 2011 12:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/25696/Jaki ... 142020.htm

Cytuj:
Jakie projekty kolejowe w latach 2014-2020?

PKP PLK opracowały wstępną listę inwestycji, które mają być realizowane w przyszłej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej (lata 2014-2020). Łączne koszty projektów z listy podstawowej szacowane są na ok. 30,2 mld zł. Oto wspomniana lista.
Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK (fot. Rynek Infrastruktury)

- Raczej trzeba mieć świadomość tego, że pieniądze na kolej w perspektywie 2014-2020 będą większe – podkreślał wczoraj w Senacie prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański. - Będziemy starali się je racjonalnie podzielić. Mamy wstępne propozycje listy, którą chcielibyśmy zrealizować w przyszłych latach – zaznaczył szef PKP PLK.

Modernizowane mają być m.in. Lokalne Centra Sterowania na E20. Chodzi tutaj o LCS Łowicz (orientacyjny koszt całkowity projektu to 631,19 mln zł, a planowany termin realizacji to 2016-2018), LCS Kutno (698,23 mln zł, 2014-2016), LCS Konin (1 198,99 mln zł, 2014-2016), LCS Łuków (816,92 mln zł, 2015-2017) oraz LCS Terespol (500 mln zł, 2017-2019). Również na E20 ma być modernizowany odcinek Łowicz – Skierniewice. Wartość tej inwestycji szacowana jest na 280 mln zł Ma zostać wykonana w latach 2014 – 2015.

Na linii E30 modernizowane będą odcinki Opole – Kędzierzyn-Koźle (1 786,72 mln zł, lata 2014-2017), Kędzierzyn-Koźle – Gliwice (1 786,72 mln zł, 2016-2019), Kraków Główny – Podłęże (500 mln zł, 2016-2020).

Na E59 w kolejnej perspektywie unijnej do modernizacji pójść mają odcinki Rawicz – Czempiń (1 917,61 mln zł, 2014-2018), Poznań – Krzyż (2 216,47 mln zł, 2014-2019), Krzyż – Szczecin Dąbie (2 500 mln zł, 2016-2020) oraz Wrocław – Kłodzko (2 574,55 mln zł, 2017-2020).

Na linii E65 zmodernizowany ma zostać odcinek Pszczyna – (Zebrzydowice) – Granica Państwa za kwotę ok. 1 057,68 mln zł, a także stacja Zebrzydowice. Czeka to także odcinek E75 Sadowne – Białystok. Orientacyjny koszt ten inwestycji to 3 345,52 mln zł. Ma ona zostać zrealizowana w latach 2016-2020. Zmodernizowane zostaną także linia nr 7 Otwock – Lublin (za kwotę 4 045,03 mln zł, lata 2014-2019) oraz most na Pilicy na linii nr 8 (35 mln zł, lata 2014-2016).

W ramach prac modernizacyjnych na Warszawskim Węźle Kolejowym zmodernizowany ma zostać odcinek Warszawa – Grodzisk Mazowiecki (339,32 mln zł, lata 2017-2019) oraz wykonany I etap modernizacji linii obwodowej WWK Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska i Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska (300 mln zł, lata 2017-2019). Zmodernizowana zostanie także linia średnicowa. Koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na 565 mln zł, jak również stacje Warszawa Zachodnia i Warszawa Wschodnia (za odpowiednio 435 i 550 mln zł). W ramach Katowickiego Węzła Kolejowego do modernizacji trafić ma odcinek Zawiercie – Chorzów Batory. Koszt – 2 982,35 mln zł. Inwestycja planowana jest na lata 2014-2017.

Łącznie na wstępnej liście podstawowej do realizacji w latach 2014-2020 znalazły się 24 projekty. Obejmują one 1 025 km torów. Dochodzi do tego również ERTMS dla projektów z listy podstawowej (ok. 0,9 mld zł) oraz projekty z listy rezerwowej (11 pozycji, 1 263 km torów, 39,9 mld zł) oraz inwestycje związane z koleją dużych prędkości (450 km, ok. 20 mld zł).

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 15, 2011 21:44 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pt lip 15, 2011 21:29
Posty: 9
Chwila, moment. Przecież linia WARSZAWA GOŁĄBKI - WARSZAWA GDAŃSKA została dopiero co zrobiona. Co przy niej chcą jeszcze majdrować? Chyba nie chcą przystanków zbudować, przecież to nie w stylu PLK.
Za to małą obwodnica kolejowa aż się prosi o jakąś rewitalkę. W praktyce pewnie będzie za 50lat, nikt za tym nie lobbuje. :cry:

_________________
Once you accept it, the dark side is with you forever.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 16, 2011 6:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Małej obwodnicy to by się IMHO przydało raczej przekwalifikowanie na linię szybkiego tramwaju (a 'la paryskie T2) i podpięcie z jednej strony do tramwaju na Krasińskiego, a z drugiej - do tramwaju Zachodni - Wilanów.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL