Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 20, 2007 16:11 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
[ŻW] Kilka tysięcy słupków wyrosło na ulicach

autor: Tomasz Kunert, kb, 2007-03-19, Ostatnia aktualizacja: 2007-03-19

Są w białe i czerwone paski, mają metr wysokości i rozstawione wzdłuż chodników uniemożliwiają parkowanie.

– Gdzie teraz mamy zostawiać auta? – pytają stołeczni kierowcy.
Ekipa Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg pracuje teraz na rondzie Radosława, gdzie rozpoczęła montaż słupów odgradzających chodnik od jezdni. Otoczą całe rondo.

– To jakieś nieporozumienie. Najpierw miasto niech pomyśli o parkingach, bo tych jest za mało, a potem niech robotnicy blokują miejsca postojowe – zadzwonił do nas oburzony kierowca.

Słupki na reklamy

Pachołki na początek stanęły od strony wiaduktu ulicy Popiełuszki. Równy rząd zaczyna się zaraz za przejściem dla pieszych i na razie kończy po ok. 40 metrach. Teraz codziennie robotnicy będą stawiali kilkanaście kolejnych słupków. Otoczony zostanie także przystanek autobusowy przy Słomińskiego. Słupki oddzielają chodnik od jezdni i blokują wjazd samochodom. Auta parkowały na chodniku i piesi chodzili po ścieżce rowerowej, przeszkadzając rowerzystom. Rondo to także ulubione miejsce firm rozstawiających nielegalne reklamy – zawsze stoją tu lawety i przyczepy z planszami reklamowymi. Robotnicy montujący pachołki nie zważają na zaparkowane pojazdy – kilka z nich zostało za barierą. Kierowcy poradzili sobie z wyjazdem, przejeżdżając przez przejście dla pieszych.

[ŻW] Więcej ulic z parkometrami

autor: Tomasz Kunert, kb, 2007-03-19, Ostatnia aktualizacja: 2007-03-20

Jesienią powiększy się strefa płatnego parkowania w Śródmieściu i na Ochocie, a zmniejszy na Pradze. Na parkingi wielopoziomowe trzeba jeszcze poczekać.

Projekt uchwały Rady Warszawy w sprawie poszerzenia obszaru płatnych miejsc parkingowych właśnie krąży pomiędzy biurami w Ratuszu. Radni zajmą się nim prawdopodobnie w kwietniu.

Drożej jesienią

Dziś teren, na którym trzeba płacić za postój, kończy się (w kierunku wschodnim od centrum) na linii Skarpy Wiślanej, zaraz za Nowym Światem. Natomiast zgodnie z planami biura drogownictwa i komunikacji urzędu miasta zostanie rozszerzony i obejmie obszar od mostu Łazienkowskiego do Gdańskiego, ograniczony od wschodu Wisłą. Przy okazji nieco zmieniona zostanie strefa płatnego parkowania na Ochocie – powiększy się o ulice pomiędzy Grójecką, Kopińską, Grzymały-Sokołowskiego i Alejami Jerozolimskimi. Z kolei na Pradze zostanie z niej wyłączona Brzeska.

– Priorytetem jest wprowadzenie opłat za postój na całym Powiślu – mówi Mieczysław Reksis, p.o. dyrektora biura drogownictwa.
– Pozostałe to zmiany porządkowe – dodaje. Dlaczego władze zdecydowały się na taki ruch? Uliczki Nowego Miasta, Mariensztatu, Powiśla zastawione są przez parkujące samochody nawet teraz, gdy remontowana jest część Krakowskiego Przedmieścia. Zdaniem drogowców, po zakończeniu prac ma być jeszcze gorzej, bo przy Krakowskim nie będzie miejsc parkingowych. Ulica stanie się deptakiem, ruch pojazdów zostanie ograniczony. Według planów, przebudowa Krakowskiego ma się zakończyć w drugiej połowie roku. Równocześnie powinna zacząć działać powiększona strefa.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 20, 2007 21:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Gdyby jeszcze zaczęto stosować nieco bardziej estetyczny model słupków, w ogóle byłoby super ;) A na poważnie, bardzo się cieszę, że przynajmniej ZDM zabiera się za nielegalne parkowanie (liczę na to, że doczekam się realizacji większości swoich wniosków złożonych z okazji akcji Dekady - część wygrodzeń już zrobiono, choć nie zawsze kompletnie), bo moje doświadczenia ze Strażą Miejską skłaniają do liczenia raczej na rozwiązania w dziedzinie infrastruktury/prewencji niż karania.

Ciekawe, czy poszerzenie strefy płatnego parkowania przejdzie w pierwszym czytaniu, a jeżeli tak, to czy wpłynie to na ruch uliczny. Nawet jeżeli nie, to przynajmniej zaparkowane w nielegalnych miejscach samochody, choć zapewne nadal nie będą karane mandatami, będą musiały płacić za postój :)

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 21, 2007 0:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Znowu ujawniły się przy tej okazji "długie ręce" lobby motoryzacyjnego. Podszczuta redaktorka TVP 3 relacjonując instalację tego rozwiązania na ul. Francuskiej przedstawiła sprawę jako szkodliwą dla pieszych (bo mogą sobie nabić siniaka lub nawet guza - sic!) i dopingowała władze miejskie do demontażu. Doprawdy, żenujące jest jak ludzie wykonujący tzw. zawody zaufania społecznego (a takimi przecież są dziennikarze) mogą być zaślepieni i krótkowzroczni (nie widzą świata poza końcem maski własnego samochodu).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 21, 2007 10:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj wieczorem była za to bardzo ciekawa debata na TVP Polonia. Była Hanna Gronkiewicz-Waltz, kilku architektów. Rozmawiano o tym dlaczego Warszawa w Centrum jest martwa, nie ma City żyjącego całą dobę, dlaczego centra handlowe są tak popularne,o przyczynach, skutkach... Jeden z Architektów wymienił jako powód poszatkowanie tkanki miejskiej ulicami szerokości autostrad i parkingami samochodowymi na chodnikach, przez co piesi nie mają przestrzeni w mieście, która byłaby dlań przyjazna i czują się jak intruzi. Ale generalnie do "odzyskiwania przestrzeni miejskiej" nawoływali wszyscy w studio.

Ale wróćmy do architekta. Twierdził On, że w marketach idąc dowolną alejką (ich system przypomina wąskie uliczki centr miast nieprzypadkowo!) można oglądać witryny z obu stron, chodzić ze strony nie martwiąc się o bezpieczeństwo, co sprawia, że piesi chętnie się tam pojawiają i robią zakupy.
Podawał przykłady z Zachodu, gdzie nad ciągami pieszymi w centrach miast budowano nawet zadaszenia by jeszcze bardziej uprzyjemnić zakupy i "zatrzeć granicę między tym co wewnątrz budynków i tym co na zewnątrz". W ten sposób powstawało taka galeria handlowa, ale bez wielkogabarytowych powierzchni.
Jak się dłużej zastanowić to takie tłumaczenie faktycznie ma sens.

Szkoda, że tego nie nagrałem, bo teraz z pamięci trudno mi nawet wymienić jakiś konkret jak chociażby nazwisko tego architekta.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 21, 2007 11:39 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Raffi,
Raffi napisał(a):
Szkoda, że tego nie nagrałem, bo teraz z pamięci trudno mi nawet wymienić jakiś konkret jak chociażby nazwisko tego architekta.



Całość prawadził Janek Pospieszalski, nie poznałeś Raffi pana doktora Krzystofa Domaradzkiego ani Czesława Bieleckiego?

nieładnie

Czajnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 21, 2007 11:54 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz mar 15, 2007 9:30
Posty: 14
Lokalizacja: Żoliborz, Bielany
:D O jak się cieszę z tym Rondem Radosława! Juz nawet chciałem pisać pismo w tej sprawie do ZDM, kiedy niemal mnie potrącił samochód, którego nie mogłem zobaczyć, bo widoczność ograniczały zaparkowane samochody (przechodziłem przez Okopową w stronę centrum) oraz wielkie, obrzydliwe, reklamy na przyczepkach. Nie muszę dodawać, że pojazdy te - a przynajmniej niektóre z nich (a to wystarczy) skutecznie zajmowały całą szerokość chodnika, spychając pieszych na ścieżkę rowerową i prowokując konflikty pieszy-rowerzysta.

W sezonie jeżdżę tamtędy niemal codziennie i niepokoi mnie jedna sprawa - ponoć latem ma powstać sygnalizacja świetlna na Rondzie Radosława. Poważnie się tym niepokoję, bo jak znam życie - usatysfakcjonowni tym będą co najwyżej kierowcy. Piesi będą musieli czekać 5 minut na zmianę światła, tramwaje (dotychczas świetnie radzące sobie na tym skomplikowanym rondzie) będą stały dwa cykle (jak na Pl.Zawiszy), a o rowerzystach w ogóle się zapomni. Może coś wiecie o szczegółach tego remontu??? :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 21, 2007 15:44 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Czajnik napisał(a):
Całość prawadził Janek Pospieszalski, nie poznałeś Raffi pana doktora Krzystofa Domaradzkiego ani Czesława Bieleckiego?


Kilka godzin spędzonych na precyzyjnym szlifowaniu zakamarków ramy, a potem na truciu się rozpuszczalnikami, odtłuszczaczami przy przygotowywaniu jej powierzchni do malowania widocznie nieco przytępiło moje zmysły. Pewnie poszedłbym spać zamiast oglądać TV, ale nieczęsto zdarza się słyszeć w TV tak ciekawe wypowiedzi.


Co się zaś tyczy budowy sygnalizacji... na razie wiem tyle, co ze strony ZDM. Ma powstać, był przetarg, bodajże 21mln będzie kosztwowało osygnalizowanie tego ronda. Ale szczegółów technicznych nikt nie zna.

Na moje oko jednak powstanie gniot utrudniający życie. Piesi będą czekali długo, rowerzyści dostaną niezatapialne przyciski, które będą musieli wciskać stojąc w połowie na jezdni, o niewidomych się zapomni, a kierowcy z racji zmniejszenia płynności ruchu, utkną w jeszcze większych korkach, bo każda relacja będzie miała tylko po kilkadziesiąt sekund w wielominutowym cyklu. Resztę czasu będzie się zapewne stało... tak jak stało się np na Węźle Marsa/Płowiecka/Ostrobramska, czy na innych podobnych.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 22, 2007 9:53 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Raffi napisał(a):
Co się zaś tyczy budowy sygnalizacji... na razie wiem tyle, co ze strony ZDM. Ma powstać, był przetarg, bodajże 21mln będzie kosztwowało osygnalizowanie tego ronda. Ale szczegółów technicznych nikt nie zna.


Szczegóły techniczne (choć nie wszystkie) są na stronie ZDM.

http://www.zdm.waw.pl/dizp/?mod=DIZP_191_PN_111_06

W załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wymienionych jest 6 sygnalizatorów rowerowych a 12 pieszych, co implikuje, że nie wszędzie przewiduje się przejazdy rowerowe.

W koncepcji sterowania ruchem zapisano:

Cytuj:
ze względu na dużą obecność ruchu pieszego proponujemy zastosowanie detektorów bezobsługowych tzn. takich, które w sposób automatyczny wykryją obecność pieszego.


Coś ze dwa miesiące temu wysłaliśmy pismo do Vialis - wykonawcy - z propozycją powtrącania się do projektu, ale na razie bez odzewu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 22, 2007 19:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:50
Posty: 106
Raffi napisał(a):
Co się zaś tyczy budowy sygnalizacji... na razie wiem tyle, co ze strony ZDM. Ma powstać, był przetarg, bodajże 21mln będzie kosztwowało osygnalizowanie tego ronda


Na szczęście TYLKO 2,5 mln zł :lol: :lol: :lol:

_________________
|..Pozdrawiam..|
|.....SeBeQ......|
|--=--=--=--=--| ..:: Make Gravity Your Slave ::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 23, 2007 12:31 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
SeBeQ napisał(a):
Na szczęście TYLKO 2,5 mln zł :lol: :lol: :lol:



A to sorry, pomyłka "o jedno zero". A pisałem z pamięci, bo strona ZDM niezbyt mi działała wtedy i nie mogłem sprawdzić.

Swoją drogą zazwyczaj osygnalizowanie kosztuje 300-600tys, więc kwota 2,5 mln to i tak suma astronomiczna jak na rozwiązanie, które raczej nic nie da.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL