Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 12, 2009 18:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Artykuł o szwedzich doświadczeniach z organiczaniem hałasu drogowego w miastach. http://www.journal-tes.dk/vol_7_no_2/No ... egaard.pdf

oraz prezentacja - ale raczej techniczna:
http://www.bullernatverket.se/system/sc ... U4MUM5OTE=

Może coś więcej o projekcie Heaven:
http://www.rupprecht-consult.de/projects/heaven.html

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 18, 2009 9:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Tak sobie co jakiś czas patrzę na te dokumenty programu ochrony przed hałasem. Własnie przegladam dokumentację rysunkową dla środków walki z hałasem drogwym, kolejowych oraz tramwajowym. Mam wrażenie, ze ten cały program to jedno wielkie nieporozumienie skoro jedynymi środkami jakie się analizuje w róznych wariantach na rysunkach są:
- ekrany
- ograniczenie prędkości (niezaleznie od środka transportu)
- modernizacja linii kolejowej (?) lub tramwajowej
- zmiana nawierzchni (zwłaszcza ulic)

Po pierwsze:
- gołym okiem widać, że środki te mają wbudowany mechanizm utraty swoich walorów ochronnych z biegiem dni, tzn. po modernizacji linia kolejowa lub tramwajowa powoli będzie sie rozsypywac, a więc hałas rosnie - uważam, że niezaleznie od tego jak dobrze będzie utrzymywana.
- zwłaszcza w przypadku ruchu drogowego środki typu "ograniczenie prędkości" to jest jakaś jedna wielka ściema - przecież od dobrych kilku (jak nie kilkudziesięciu) lat samochody powinny jeździć po mieście z predkością 50 km/h (do której własnie będzie się ograniczało prędkość) i do tej pory nikomu nie chciało się tego egzekwować - to niby jak teraz chcą to egzekwować - postawią znaki i powiedzą, że plan wykonany? A jak niby ograniczą prędkość na nowiutkiej i przystosowanej do ruchu 90km/h Trasie Siekierkowskiej - rewelacja - śmiać się czy płakać!?!

Caly plan jest napisany tak, aby udawać, że się będzie zmniejszało hałas, a nie faktycznie to robić.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 19, 2009 17:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To jeszcze raz ja.

Dla pobudzenia myślenia potrzebuję trochę informacji, więc zadam kilka pytań.

1. Czy obecnie tramwaje faktycznie osiągają na Młynarskiej prędkości większe niż 30km/h? Kiedy i jak często? Jak często nie mogą jej przekroczyć (korek)?
2. Czy i jak często na pl. Unii Lubelskiej samochody przekraczają prędkość 50 km/h (no ew. 60 km/h)? Kiedy i jak często nie mają możliwości tej prędkości przekroczyć?
3. Czy faktycznie jeśli zmienimy nawierzchnię co ogranicza hałs o 2dB i ograniczymy ruch ciężki co też ma obniżyć hałas o 2dB to łącznie hałas spadnie o 4dB?

Dzięki za podpowiedzi!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 21, 2009 8:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Alicja Bobrowicz napisał(a):
Podpowiedz jak pokonać miejski hałas
2009-04-15 23:15:51, aktualizacja: 2009-04-16 09:50:25

Uciążliwy hałas przy trasie Łazienkowskiej czy niedające spać wentylatory - na takie problemy zwracali uwagę warszawiacy na wczorajszym spotkaniu z urzędnikami. Mieszkańcy miasta konsultowali projekt programu walki z hałasem w Warszawie.
"Program ochrony środowiska przed hałasem" stworzyli eksperci z Instytutu Ochrony Środowiska na zlecenie ratusza. Wytypowali w nim miejsca, które wymagają najszybszej interwencji, czyli takie gdzie natężenie hałasu przekracza normy o ponad 10 dB (dopuszczalne natężenie dźwięku nie powinno w ciągu dnia przekraczać 60, a nocą 50).

Autorzy projektu proponują m.in.: ograniczenie prędkości za pomocą ustawiania fotoradarów czy sterowania sygnalizacją, wymianę asfaltu na "cichy" oraz ograniczanie wjazdu dla pojazdów ciężkich.

Warszawiacy, którzy przyszli wczoraj do Pałacu Kultury, by zapoznać się z programem, mieli własne sugestie i pomysły na walkę z nadmiernymi decybelami. Kilka głosów dotyczyło hałasu przy Trasie Łazienkowskiej.

- Nasze dzieci są narażone na ciągły szum. Szkoła wymieniła już okna, ale niewiele to dało. Pomiary wykazują tam 75 dB - mówił Wiesław Sobala z rady rodziców w Szkole Podstawowej nr 144 na Saskiej Kępie, która mieści się tuż przy trasie. Ten sam temat podnosili także mieszkańcy bloków, usytuowanych nad wykopem. Dr Radosław Kucharski, jeden z twórców programu, uspokajał że ten obszar zostanie objęty ochroną. Część trasy ma zostać zadaszona.

Zaniepokojenie warszawiaków wywołało także to, że w programie nie zapisano rozwiązań dotyczących hałasu instalacyjnego, czyli tego wywołanego przez wentylatory czy klimatyzatory.
- Przepisy mówią, że zarządca budynku jeśli emituje nadmierny hałas, musi usunąć jego źródło lub zapłacić karę- tłumaczył dr Kucharski.

Padły także pomysły, by do ochrony przed hałasem używać zieleni (wysokie żywopłoty zamiast szarych ekranów dźwiekochłonnych), oraz tworzyć sieć ścieżek rowerowych, których w mieście brakuje.

Program można znaleźć na stronie warszawskiego Urzędu Miasta. Do 30 kwietnia urzędnicy czekają na wszelkie uwagi z nim związane. Pod koniec roku projektem zajmie się rada miasta.


Przypomnę, że wymiana okien to w zasadzie jedyny sposób walki z hałasem uwzględniany przy projektowaniu nowych dróg jeżeli nie szatkowanie miasta urokliwymi ekranami dźwiękoodbijającymi. A, i oczywiście mityczne 'upłynnianie ruchu'.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 21, 2009 21:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Czy ZM mogłoby opublikować, ewentualnie udostępnić tutaj, swoje uwagi do Programu?

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 22, 2009 8:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Trwają prace redakcyjne. Sposób składania uwag był dość nieprzyjazny dla formy internetowej.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 22, 2009 13:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
axxenfall napisał(a):
Przypomnę, że wymiana okien to w zasadzie jedyny sposób walki z hałasem uwzględniany przy projektowaniu nowych dróg


Pod warunkiem, ze w budynku działa klimatyzacja (która tez hałasuje). Inaczej wyciszenie oknami to zwykła fikcja literacka, bo nie da rady wysiedzieć cały rok przy zamkniętym oknie.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 29, 2009 10:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Niestety, nie mam czasu dokładnie analizować "Programu" ale to co tam widziałem czyli głównie wymiana nawierzchni na cichą, "ograniczanie prędkości" i kilka ekranów nie przyniesie ograniczenia hałasu.

Wymiana nawierzchni to bedzie nic innego jak remont drogi. Po remoncie droga będzie "piękna, długa, prosta, szeroka jak rzeka" i z nowiutką równą nawierzchnią. Po remoncie kierowcy zwiększą prędkość bo będzie równo i cicho. A ze zmianą prędkości hałas wróci do wartości z przed remontu.

Ograniczenie prędkości - postawią znak. Ograniczeń prędkości w Warszawie nie respektuje się. W najlepszym przypadku kilka fotoradarów w doskonale znanym kierowcom miejscach.

Bez wątpienia najskuteczniejszą metodą jest po prostu ograniczenie ruchu. Przesadzenie ludzi z aut na rowery i do zbiorkomu.
Ograniczenie ilości podróży np. załatwianie wszelakich spraw urzędowych przez telefon/internet, ograniczenie pędu ludzi do wożenia dzieci do przedszkoli i szkół na drugim końcu miasta, ograniczenie rozpełzania się aglomeracji, itp.

Działaniem które szybko może przynieść efekt jest egzekwowanie przepisów dopuszczających pojazdy do ruchu. Dziś, znaczący procent samochodów i większość motocykli posiada niesprawne układy wydechowe. Czasem zepsute, częściej jednak przerobione na "sportowe" - wydech fi 100mm, albo tzw wolny wydech.
Pojazdy takie nie powinny przechodzić przeglądu (każda stacja ma sprzęt do pomiaru hałasu), Policja powinna zabierać dowody rejestracyjne.
Może powinno dopuszczać się tylko instalowanie oryginalnych/homologowanych tłumików?? Oczywiście takie przepisy muszą zostać uchwalone na poziomie ministerstwa.

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 19, 2010 22:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Nie wiem od jak dawna, ale jest już dostępny pełny raport z konsultacji społecznych i wersja programu przesłana dalej do zaopiniowania:
http://mapaakustyczna.um.warszawa.pl/posph_doku.html

Odnośnie kwestii którą zgłaszałem m.in. ja, czyli tworzenie warunków dla ruchu rowerowego jako środek ograniczania hałasu, to wprawdzie wszelkie takie uwagi były oznaczone jako "nieuwzględnione gdyż poza zakresem", ale jeden nowy zapis się pojawił:
Cytuj:
W miare zawansowania modernizacji i rozbudowy sieci drogowej proponuje sie podejmowanie
działan w zakresie obniżania hałasu w centrum, poprzez:
[...]
- wprowadzanie preferencji dla ruchu rowerowego, co powinno sie przełożyc na szybszy rozwój systemu scieżek rowerowych; działanie takie, z akustycznego punktu widzenia, przynosi podwójny efekt – przyrost liczby pojazdów niewytwarzajacych hałasu (rower) oraz zmniejszenie potoków ruchu pojazdów indywidualnych (samochodów) z uwagi na zmniejszenie przepustowosci ulic

Z pewnością ten podpunkt spowoduje rowerową rewolucję i zmieni nasze miasto nie do poznania...

Jakie są Wasze wrażenia co do programu i dlaczego są aż tak złe? ;)

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 19, 2012 10:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... omosc.html

Cytuj:
Kołysanka wbijana młotkiem - Polacy bez niej nie zasną? 2011-12-05 (07:15)

Każde z miejsc, w których mieszkałem w Polsce, usytuowane było obok jakiegoś placu budowy. Nigdy nie był to mój wybór, po prostu zawsze, gdziekolwiek mieszkałem, ktoś prędzej czy później zaczynał obok coś budować. Może to zwykły przypadek, a może Polacy nie mogą zasnąć, nie słysząc kołysanki wybijanej młotkiem.


Kiedyś uświadomiłem sobie ten fenomen, za wszelką cenę próbowałem znaleźć miejsce, w okolicach którego na pewno nikt niczego już nie zbuduje. Okazało się to niemożliwe. Nieważne jak bardzo okolica wydała się już zabudowana i kompletna, w końcu i tak pojawiały się w niej duże, żółte koparki przygotowujące miejsce pod fundamenty ma małym pasku pustej ziemi, którego wcześniej nie zauważyłem.

Bocian, jako symbol Polski, został zastąpiony przez żurawia, tyle że wieżowego. Wznoszą się te białe, mechaniczne ptaki ponad dachami polskich miast, budząc marzenia o nowoczesnej Polsce – nowych mieszkaniach, centrach handlowych i lśniących biurowcach. Jeśli jesteś mieszkańcem miasta, wyjrzyj teraz przez okno, założę się, że zobaczysz przynajmniej jednego, kołyszącego się w ciszy na horyzoncie.

Przez moje okno widać teraz dwa. Czekałem na nie ponad rok, wiedząc, że w końcu się pojawią. Odkryłem kawałek pustej ziemi, na której mogą zbudować swe gniazdo, jeszcze zanim się tu wprowadziłem. Teraz gniazdo nie jest już puste, a ja mogę się relaksować, słuchając znajomych stuków, krzyków i warkotów.

Przybycie wieżowych żurawi ukazało mi zgrabny, metaforyczny obraz dzisiejszej Polski, w mojej okolicy prowadzone są bowiem w tej chwili dwa projekty budowlane. Po jednej stronie drogi deweloper rozpoczął budowę nowiutkiego bloku mieszkalnego. Po drugiej stronie, grupa robotników odnawia ścianę bloku z lat 70. Mamy więc nowoczesną i zorientowaną na biznes Polskę stojąca naprzeciw Polski starej i nękanej biurokracją.

Kontrast nie mógłby być bardziej uderzający. Nowy plac budowy jest cudem wydajności, technologii i ciężkiej pracy. Energiczni mężczyźni ubrani w odblaskowe kamizelki i kaski pojawiają się przed wschodem słońca, by rozruszać całą błyszczącą maszynerię. Po placu tańczą przeróżne dźwigi, koparki, betoniarki, ciężarówki, buldożery i, o ile się nie mylę, lasery i akceleratory cząsteczek. Panowie pracują bez względu na deszcz, mgłę, ciemność czy tornado, a postępy zapierają dech w piersiach.

Po drugiej stronie drogi praca wygląda mniej imponująco. Mniej tam kasków i odblaskowych kamizelek, więcej niebieskich kombinezonów i dużych brzuchów. W czasie, w którym po nowoczesnej stronie drogi wyrósł parter nowego bloku, tutaj pieczołowicie i bez pośpiechu zbudowano rusztowania. Potem miał miejsce krótki okres walenia młotkiem i odrywania ogromnych kawałków muru, które rzucano prosto w rosnące pod blokiem krzewy. Następnie rusztowania zdjęto, odsłaniając budynek, wyglądający dokładnie tak samo jak przed remontem. Na końcu część rusztowań została odtworzona raz jeszcze, domyśliłem się, że ktoś pewnie zostawił na dachu czapkę.

Oto Polska, jaką widzę wokół mnie – część społeczeństwa prze do przodu, budując stadiony, programując roboty i zarabiając kupę pieniędzy, podczas gdy druga część kręci się nieefektywnie w jednym miejscu podbijając po 17 razy jakieś dokumenty. Sam jeszcze nie wiem, do której chcę się przyłączyć.

Jamie Stokes specjalnie dla Wirtualnej Polski

:mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL