Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 7:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... iorki.html

Cytuj:
Trzymetrowe ekrany akustyczne wzdłuż poszerzonej al. Wilanowskiej okazały się jeszcze za niskie. Trzeba je rozebrać i podwyższyć do ośmiu metrów, co ma kosztować 7 mln zł. Władze Warszawy i drogowcy mają już dość absurdalnych przepisów w sprawie ochrony przed hałasem.

Urzędnicy przekonują, że w dużym mieście nie da się go wyeliminować całkowicie, a normy wyznaczone przez Ministerstwo Środowiska są zbyt wyśrubowane. W dodatku o wiele bardziej niż w innych krajach Unii Europejskiej. - Wszyscy mają do nas pretensje o te nieszczęsne ekrany, a przecież musielibyśmy je postawić nawet wzdłuż Marszałkowskiej, gdyby ktoś tego zażądał, bo takie mamy teraz przepisy. Należałoby więc zrobić wizualizację, jakby to miało być i odpowiedzieć, czy rzeczywiście chodzi o taki wygląd naszych miast - stwierdza wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.
- Jestem zbulwersowana takim bezdyskusyjnym podejściem, by stawiać ekrany za wszelką cenę, bo mamy chronić teren przed hałasem. Muszę to robić, ale w wielu przypadkach przyznaję rację ludziom, którzy przeciwko nim protestują - mówi Anna Piotrowska, szefowa Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. I dodaje: - Mamy świadomość, że jest problem z ochroną środowiska, ale często jest on przesadzony. Gdyby dało się obniżyć dopuszczalne normy hałasu, to może nie trzeba by stosować aż tak kosztownych zabezpieczeń i nie jeździlibyśmy w korytarzach ze ścian, które psują przestrzeń miejską.

Według niej są inne metody ograniczania hałasu, np. tzw. ciche nawierzchnie czy limit prędkości. Jednak drogowcy muszą robić to, co przed budową nowej ulicy polecono im w decyzji środowiskowej. Tu nie brakuje zaś absurdów. Ściany wysokich ekranów miały np. stanąć podczas poszerzania ul. Górczewskiej w rejonie Lazurowej. Tyle że co kilkanaście metrów przerywałyby je wyjazdy z posesji, więc ochrona przed hałasem byłaby właściwie żadna. Odkręcanie tego pomysłu zajęło niemal rok i o tyle jest spóźniona inwestycja. Wzdłuż dojazdów do otwartego właśnie mostu Marii Skłodowskiej-Curie na Bielanach aż pięciometrowe ekrany stoją nawet w czterech rzędach, a za nimi nie ma żadnych domów, tylko las, zajezdnia tramwajowa i parking centrum handlowego.

Ostatnio poruszenie wśród miejskich urzędników wywołały wyniki pomiaru hałasu wokół al. Wilanowskiej, którą miasto poszerzyło w 2010 r. Okazało się, że mimo obstawienia jej po obu stronach trzymetrowymi ekranami akustycznymi za 5 mln zł normy są przekroczone o 5 decybeli. Tzw. analiza powykonawcza nakazuje drogowcom postawić kolejne ekrany, a obecne podwyższyć w niektórych miejscach aż do ośmiu metrów! - Musimy więc wziąć spychacz i wywalić to, co jest, bo pod tak wysokie ściany trzeba przygotować o wiele mocniejsze fundamenty - irytuje się Anna Piotrowska.

ZMID obliczył, że kolejna odsłona walki z hałasem wzdłuż al. Wilanowskiej kosztowałaby warszawskich podatników ok. 7 mln zł. Tyle wyniesie projekt nowych zabezpieczeń, rozbiórka istniejących, nadzór nad pracami i odtworzenie ścieżki rowerowej. - A to jest przecież miejska ulica. Obudowanie jej jeszcze wyższymi ekranami wydaje się niestosowne. Odbyło się spotkanie z biurem środowiska, co zrobić z tym fatalnym wymogiem - słyszymy od Mieczysława Reksnisa, dyrektora biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu.

Jak podaje biuro prasowe ZMID, koszt ekranów akustycznych przy kolejnych ulicach zaczyna już przekraczać nawet 10 proc. wartości całej inwestycji. Najwięcej pieniędzy pochłonęły w węźle Marsa u zbiegu Płowieckiej z Ostrobramską na Gocławku - ok. 14 ze 122 mln zł. Na oddanym niedawno węźle Łopuszańska we Włochach - ok. 12 ze 172 mln zł. W całej Warszawie ściany z ekranów zajmują w sumie 17 hektarów, ich utrzymanie (mycie i czyszczenie z graffiti) kosztuje rocznie ok. 1 mln zł. Do tego trzeba doliczyć kolejne 10 mln zł na ich rekonstrukcje, kiedy np. zaczyna je zżerać rdza albo są niszczone w wyniku wypadków.

- Kolejne inwestycje pokazują, że to nie jest rozsądny kierunek, żeby ekrany stawiać wszędzie - przyznaje prezydent Wojciechowicz.

- Stanowczo będziemy szukać sposobów, by nie budować ich w centralnym obszarze miasta, dopuszczamy je natomiast na trasach obwodowych z wyższym natężeniem ruchu - dodaje dyrektor Reksnis.

Władze Warszawy występowały już do Ministerstwa Środowiska o złagodzenie norm hałasu. Teraz zamierzają to zrobić powtórnie. Drogowcy proponują, by do pisma dołączyć wizualizację Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich zamienionych w korytarze z ekranami akustycznymi po bokach.


"Socjalizm to system, w którym bohatersko pokonuje się problemy nieznane w innych systemach" - cały czas aktualne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 02, 2012 9:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Najbardziej zadziwia mnie postawa Stołecznej, która zdaje się cały czas nie zauważać, skąd się bierze hałas, którego pochodną są ekrany. Rozumiem, że władza może udawać, że nie widzi, że poszerzanie przez nią ulic pogarsza warunki życia i generuje lawinę kosztów - bezpośrednich i pośrednich - ale czemu gazeta założyła klapki na oczy?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 03, 2012 7:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Ja na razie Stołeczna podchwyciła nagonkę na "wyśrubowane normy"

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... iany_.html
Cytuj:
Ekrany zasłonią połowę autostrady. 87 km ściany!

Jadąc autostradą z Warszawy do Łodzi, kilkumetrowe ekrany zobaczymy aż na połowie długości trasy. Wyśrubowane przepisy każą je montować nawet w lasach lub kilkaset metrów od zabudowań. Ściany wzdłuż A2 mogą kosztować aż 250 mln zł.

Wczoraj w "Gazecie" napisaliśmy o buncie warszawskich drogowców, którzy mają dość wyśrubowanych przepisów nakazujących montowanie ekranów w obronie przed hałasem wzdłuż coraz większej ilości rozbudowywanych ulic. Właśnie okazało się też, że już istniejące ekrany wzdłuż al. Wilanowskiej trzeba podwyższyć z trzech do siedmiu metrów. Warszawiacy są podzieleni. Zdaniem jednych przed szumem samochodów trzeba się chronić w każdy sposób, inni uważają, ze niedługo większość warszawskich ulic będzie przypominać plastikowe kaniony bez widoku na miasto.

Ale ekrany coraz śmielej ogradzają nie tylko ulice, ale i drogi podmiejskie. Kierowcy mknący A2 z Warszawy do Łodzi nie będą mieli wiele czasu na podziwianie mazowieckich krajobrazów. Ekrany staną na połowie 92-kilometrowego odcinka. - Jadąc z Warszawy do Łodzi po prawej stronie będą na 42 km, a po lewej - na 45 km - precyzuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA. W niektórych miejscach mogą sięgać 6-7 m wysokości. Obserwujący inwestycję kierowcy dziwią się, że są budowane nawet tam, gdzie nie ma zabudowań, np. w lasach w rejonie parku krajobrazowego Puszczy Bolimowskiej. - Decyzja środowiskowa nakazuje nam chronić przed hałasem nie tylko ludzi, ale także zwierzęta, zwłaszcza na terenach chronionych - mówi Małgorzata Tarnowska. W większości będą to perforowane ekrany z blachy. Tylko w niektórych miejscach, np. na estakadach i wiaduktach, są montowane ekrany przezroczyste. Reporterzy "Gazety" widzieli też ekrany wzdłuż autostrady od strony wysypiska śmieci w Pruszkowie. Przy trasie nie ma tam żadnych domów. - Najbliższe zabudowania są 250 metrów od autostrady. Według analizy hałas dochodzący tam od strony trasy przekraczałby założone w przepisach 50 decybeli w nocy i 60 decybeli w dzień - mówi przedstawicielka GDDKiA. W niektórych miejscach ekrany budowane są także tam, gdzie domy oddalone są o 300-400 m od autostrady.
Zabezpieczenia przeciw hałasem są bardzo kosztowne. Według Krzysztofa Kozioła, rzecznika Budimeksu, który buduje 7-km odcinek trasy A2 z Pruszkowa do Warszawy, budowa kilometra ekranów z jednej strony arterii kosztuje od 2,5 do 3 mln zł. Za ich montaż wzdłuż autostrady A2 z Warszawy do Łodzi trzeba więc będzie zapłacić ok. 250 mln zł. Na odcinku z Pruszkowa do podwarszawskiej Konotopy, gdzie ekrany będą na całej długości, koszt ich budowy zbliży się do 10 proc. wartości inwestycji.

Nie ma też co marzyć o tym, że ekrany będą dość estetyczne, np. obrośnięte bluszczem. - Z powodu sypanej zimą soli zieleń na ekranach nie utrzymałaby się - twierdzi Krzysztof Kozioł. Wzdłuż autostrady będą dominować ekrany z blachy dziurkowanej, które mają najskuteczniej pochłaniać hałas.

Małgorzata Tarnowska twierdzi, że GDDKiA wkrótce będzie wnioskować o podwyższenie limitów hałasu wzdłuż powstających tras. Miałoby to przede wszystkim obniżyć koszty budowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 27, 2012 8:48 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
W kontekście hałasu*) zawsze można liczyć na indywidualnego obywatela...
http://www.youtube.com/watch?v=KLJhQm_fMxs

*) jego generowania
:mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 18, 2012 10:33 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt gru 30, 2011 12:07
Posty: 22
Mam taki pomysł który chodzi za mną od dłuższego czasu. Tak jak są stacje meteorologiczne mierzące opady siłę wiatru itp. oraz stacje badające czystość powietrza. Może czas zrobić stacje mierzące poziom hałasu ? Mieszkam w centrum zamontował bym sobie za oknem urządzenie do pomiaru. Podłączył do komputera żeby dane były dostępne online. Ktoś i w innej części miasta też by tak zrobił i były by dane do analizy. Chciałbym usłyszeć opinię czy to wg was ma sens.

Jeżeli napisałem w złym temacie to przepraszam innego nie znalazłem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 18, 2012 11:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Są ogólnodostępne mapy akustyczne dla każdego z miast. Choć takie stacje byłyby na pewno miłym dodatkiem, ale myślę, ze w sytuacji gdy takie mapy są, to z punktu widzenia publicznego jest to wydatek chyba zbędny (nieefektywny).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 05, 2013 19:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://konsultacje.um.warszawa.pl/aktua ... t-warszawy

Cytuj:
Warszawa, podobnie jak wszystkie aglomeracje Unii Europejskiej posiadające więcej niż 100 tysięcy mieszkańców, prowadzi długofalową politykę walki z hałasem. W jej ramach wykonywane są, w cyklu 5-cio letnim, mapy akustyczne, a na ich podstawie programy ochrony środowiska przed hałasem. Aktualna Mapa akustyczna m.st. Warszawy pochodzi z 2012 r. i prezentuje rozkład hałasu drogowego, lotniczego, szynowego (kolejowego i tramwajowego), a także przemysłowego zarówno dla pory dnia (wskaźnik LDWN) jak i nocy (wskaźnik LN).

Jest ona dostępna na stronie internetowej: www.mapaakustyczna.um.warszawa.pl. Można z niej odczytać poziom hałasu w swojej okolicy, a także obejrzeć podgląd budynku z rozkładem hałasu na jego fasadach oraz pobrać mapy w formacie .pdf.

Obecnie przygotowywana jest aktualizacja, konsultowanego ze społeczeństwem i uchwalonego w 2010 r. przez Radę m.st. Warszawy, Programu ochrony środowiska przed hałasem dla m.st. Warszawy. Wskaże on działania antyhałasowe do podjęcia w konkretnych lokalizacjach w stolicy. Z uchwalonym Programem, a także z raportem z poprzednich konsultacji społecznych zapoznać się można na stronie: www.mapaakustyczna.um.warszawa.pl/pl/pr ... menty.html.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych projektu aktualizowanego Programu ochrony środowiska przed hałasem dla m.st. Warszawy, które odbędą się w dniach od 24 czerwca do 19 lipca 2013 r.

Z projektem dokumentu będzie można zapoznać się:

w Internecie na stronach: www.mapaakustyczna.um.warszawa.pl,
w siedzibie Biura Ochrony Środowiska przy pl. Starynkiewicza 7/9, na V piętrze w pokoju 502, w godzinach 8:00 – 16:00,
podczas 2 otwartych spotkań, które odbędą się w dniach 26 czerwca i 16 lipca 2013 r. o godzinie 17:00 w Centrum Zielna, ul. Zielna 37, budynek C, piętro V (Program będzie wyłożony do wglądu przed spotkaniami już od godziny 16:15).

Wszelkie uwagi składać będzie można w okresie trwania konsultacji społecznych:

drogą elektroniczną na adres: mapaakustyczna@um.warszawa.pl,
osobiście w miejscu wyłożenia dokumentu,
pocztą na adres Biura Ochrony Środowiska,
podczas spotkań.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL