Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr kwi 08, 2009 14:27 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Wstępna wersja program ochrony środowiska przed hałasem jest już dostępna:
http://mapaakustyczna.um.warszawa.pl/posph_glowna.html

Z wielkim napięciem ;) oczekuję na uwagi Zielonego Mazowsza, a tymczasem poniżej wklejam opinię którą sam przed chwilą wysłałem:
Cytuj:
Szanowni Państwo,

jestem zaniepokojony całkowitym pominięciem we wstępnej wersji Programu jednego z ważnych elementów ograniczania hałasu drogowego, jakim jest tworzenie dogodnych warunków i promocja transportu rowerowego.
Nie muszę chyba zaznaczać, jaka jest różnica w emisji hałasu pomiędzy rowerem a samochodem osobowym, nawet jadącym na cichych oponach po cichym asfalcie... Poziom emisji hałasu jest jednym z wielu czynników które skłaniają takie aglomeracje jak Berlin czy Londyn do prowadzenia aktywnej polityki pro-rowerowej (obok braku emisji spalin i CO2, poprawy zdrowia społeczeństwa, znacznie mniejszego zapotrzebowania na przestrzeń i innych), ale w kontekście konsultowanego Programu najważniejszym. Im więcej podróży po mieście odbywa się rowerem, tym mniej podróży samochodowych i tym mniejszy poziom hałasu drogowego.
Dlatego za bardzo ważny element długofalowej polityki miasta w celu ochrony środowiska przed hałasem uważam tworzenie jak najlepszych warunków do podróżowania rowerem oraz promocję tego środka transportu. Działania te powinny skupiać się nie tylko na strefie śródmiejskiej, ale obejmować cały obszar Warszawy - umożliwiając bezpieczny i wygodny ruch rowerowy zarówno na linii Śródmieście - dzielnice ościenne, jak i ruch międzydzielnicowy oraz lokalny.


Dajcie znać, czy Waszym zdaniem to co napisałem ma sens. Jeśli tak, to informację o zbieraniu opinii i mój przykład wrzucę na forum Masy, może zachęci to inne osoby do zamieszczania podobnych uwag.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 09, 2009 7:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ma sens.

Podobnie jak w przypadku Programu Ochrony Powietrza zachęcam do wyguglania analogicznych programów w innych miastach europejskich i porównania - to z reguły dość pouczające.

Ja na zachętę na szybko znalazłem:

http://www.dublincity.ie/WaterWasteEnvi ... ummary.pdf

gdzie jest na przykład:

Cytuj:
The local authorities within the Dublin Agglomeration will strive to reduce traffic density through:
- Promoting public transport, including QBC’s in conjunction with transport providers
- Promoting and encouraging environmentally friendly means of transport, e.g. walking and cycling [...]


(QBC to Quality Bus Corridor - dłuższy ciąg ulic z wyznaczonymi buspasami)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 09, 2009 16:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
I jeszcze Londyn - raczej ogólnikowo, przez nawiązania do strategii transportowej:

http://www.london.gov.uk/mayor/strategi ... nloads.jsp

Cytuj:
Many aspects of the Mayor’s Transport Strategy will lead to a quieter
London. If more people walk, cycle or use a modernised, well-maintained,
well-run public transport system, noise will be lower than if public
transport decays while congested driving becomes more aggressive.

[...]

The Mayor’s Transport Strategy seeks a progressive shift of freight from
road to more sustainable modes such as rail, where this is economical and
practicable. This will help reduce congestion on London’s roads, and
reduce the proportion of heavy goods vehicles.

[...]

Nearside cycle lanes can move accelerating vehicles further away from
walkers and buildings. Bus lanes and other priorities enable buses to run
more smoothly, with fewer accelerations.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt kwi 10, 2009 20:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Myślę, że sporo na ten temat można by znaleźć w Niemczech, niestety jestem nie-szprechający. Znalazłem tylko to - wygląda ciekawie. Norderstedt, miasto wchodzące w skład aglomeracji Hamburga:
http://www.norderstedt.org/cms3/index.php?hid=8&id=5305

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 11, 2009 12:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Właśnie przejrzałem ten projekt (pierwszy dokument na tej stronie: http://mapaakustyczna.um.warszawa.pl/posph_doku.html). Rzeczywiście niewiele jest tam o rowerach, ale są przynajmniej jakieś wzmianki. Nie znalazłem za to żadnej wzmianki (być może przeoczyłem?) o tym, że ograniczanie prędkości w mieście będzie się odbywać przy pomocy rozwiązań inżynieryjnych. Na str. 79 rzeczonego dokumentu stwierdza się, że ograniczenie prędkości (vel egzekwowanie obowiązujących ograniczeń) obywać się będzie poprzez instalowanie fotoradarów, stosowanie zintegrowanych systemów sterowania ruchem i ustawianie znaków zapewniających o częstych kontrolach policyjnych. Nie ma natomiast ani słowa o zwężaniu i esowaniu ulic, wyniesionych tarczach skrzyżowań, progach zwalniających, miejscach parkingowych równoległych do jezdni i innych rozwiązaniach. Na litość, przecież całego miasta nie da się obstawić radarami.

Ponadto polecam uwadze wszystkich dane przedstawione na tej stronie dot. rzeczywistej prędkości samochodów jeżdżących po Warszawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 11, 2009 18:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Stary Trampek napisał(a):
Rzeczywiście niewiele jest tam o rowerach, ale są przynajmniej jakieś wzmianki.

No tak, są wzmianki... Słowo "rower" lub jego pochodne pojawia się dwa razy, za każdym razem w ramach bardzo ogólnego cytatu ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy. Nigdzie nie jest nawet napisane, czy z punktu widzenia hałasu drogowego jest w jakikolwiek sposób pożądane, aby rowerem poruszało się więcej osób, nie mówiąc już o konkretnych propozycjach działań.


Na marginesie:
Często, gęsto, Program odwołuje się do dokumentu:
Projektu Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015, w tym – Plan Zrównoważonego Rozwoju Transportu Publicznego (luty 2009)

"luty 2009", czyli - jak przypuszczam - wersja po konsultacjach społecznych. Tylko gdzie taka wersja jest dostępna? Jest to tym ważniejsze, że wg autorów Programu większość problemów akustycznych rozwiąże się sama po wybudowaniu dróg przewidzianych w tamtym dokumencie...

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 12, 2009 15:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Witam,

Coś z Berlina - po angielsku. Niestety tylko prezenacja, ale można dzięki niej drążyć dalej:
http://www.c40cities.org/docs/0712trans ... pscher.pdf

Wojtek

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 12, 2009 17:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dalsza pomoc do googlania. Prezentacja programu "Quieter traffic in Europe". Może robią jakieś badania, jak zrobić to dobrze:
http://www.fv-leiserverkehr.de/pdf-doku ... elmann.pdf

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 12, 2009 18:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Project heaven - teoretycznie robią coś w sprawie monitoringu hałasu w miastch i jego mitygacji. Miasta w projekcie: Praga, Berlin, Leicester, Paryż, Rzym, Rotterdam.
http://heaven.rec.org/products.html

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 12, 2009 18:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Warto znać stanowisko Europejskiej unii transportowców na temat działaniom przeciwhałasowym:
http://www.irfnet.eu/en/position-papers/archives/2004

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL