Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N kwi 05, 2009 22:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 10:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Przeglądam sobie Studium funkcjonalno ruchowe obsługi komunikacją tramwajową osiedla Gocław w Warszawie i jestem pozytywnie zaskoczony poważnym potraktowaniem roweru jako jednego ze środków komunikacji, a nie tylko zabawki na słoneczne niedzielne popołudnie.

Fragment w sekcji "2.2.1 Układ drogowy Gocławia":
Cytuj:
Alternatywą dla komunikacji samochodowej jest sieć ścieżek rowerowych. Na obrzeżach Gocławia występuje kilka atrakcyjnych szlaków, między innymi część długiego odcinka wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego, który łączy teren Gocławia z Trasa Siekierkowską, a to z kolei umożliwia dogodną przeprawę rowerem na drugą stronę Wisły, lub dalszą podróż prawobrzeżnym brzegu. Wewnątrz obszaru występują trzy niepowiązane ze sobą ścieżki rowerowe, dwie z nich mają połączenie z układem zewnętrznych tras
rowerowych.

Do tego mapka istniejących ścieżek.

Fragment w sekcji "2.3 Diagnoza stanu":
Cytuj:
Należy również zwrócić uwagę na luki w sieci ścieżek rowerowych wewnątrz obszaru Gocławia. Uzupełnienie brakujących połączeń między istniejącymi odcinkami dróg rowerowych oraz zagęszczenie połączeń ze szlakami obwodowymi zdecydowanie podniesie atrakcyjność podróżowania rowerem.


Jak dotąd takie potraktowanie tematu nie było chyba normą?

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 24, 2010 8:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2037
Lokalizacja: Z Warszawy
[url="http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8419430,Saska_Kepa_nie_wpuszcza_tramwaju_na_Goclaw.html#ixzz10QSRSM6s napisał(a):
Gazeta Wyborcza[/url]"]Saska Kępa nie wpuszcza tramwaju na Gocław
Jarosław Osowski
2010-09-24, ostatnia aktualizacja 2010-09-23 22:45

Zaskakująca decyzja miejskich radnych: odmawiają pieniędzy na przygotowania do budowy linii tramwajowej dla 60-tysięcznego Gocławia, bo po drodze tory musiałyby przeciąć Saską Kępę

Wczoraj Rada Warszawy miała przyznać 720 tys. zł na "studium przedprojektowe" dla nowej 5,5-kilometrowej trasy między al. Waszyngtona a pętlą na Gocławiu. Mieczysław Reksnis, dyrektor biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu, przekonywał komisję budżetową, że dokument określi, ile dokładnie pochłonie inwestycja, ustali też harmonogram prac i dokładną trasę. Urzędnicy myślą o otwarciu linii w połowie dekady.

Tory mają prowadzić albo przez Międzynarodową i ukośnym wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych do Afrykańskiej, albo wzdłuż Kanału Wystawowego przy ogródkach działkowych. Dalej linia wiodłaby wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego. Torowisko miałoby zostać tak przygotowane, by jak na Trasie W-Z puścić po nim także autobusy. Jako ciekawostkę dyrektor Reksnis zdradza "Gazecie", że pod spodem na całej długości znalazłby się przewód telekomunikacyjny umożliwiający podłączenie okolicznych osiedli do szerokopasmowego internetu.

Ratusz skłania się ku pierwszemu wariantowi, bo byłby tańszy (160 mln zł), a z tramwajów mogłoby korzystać więcej mieszkańców Saskiej Kępy. Jednak radni wybrani w tej części Warszawy nie chcą słyszeć o żadnych tramwajach.
- To tylko piękna, ale nierealistyczna wizja. Na Międzynarodowej wystarczą nam autobusy, których nie możemy się doprosić od ZTM. Urzędnicy twierdzą, że nie ma tam miejsca na przystanki, bo są parkingi. To gdzie w takim razie zmieszczą się tory tramwajowe? - pyta Magdalena Czerwosz (PO). - Na Saskiej Kępie panuje opinia, że mieszkańcy Gocławia powinni wsiąść do metra i przestać jeździć przez naszą dzielnicę.

- Tyle że jeśli postawimy na substytut metra, czyli tramwaj, to ono już na pewno nigdy nie powstanie - dodaje nadzwyczaj zgodnie radny opozycyjnego PiS Adam Kwiatkowski.

Problem w tym, że odnoga metra na Gocław (zawiłą trasą ze stacji Stadion przez Dworzec Wschodni, Grochów i Wiatraczną) i tak ma znikome szanse na budowę. Wcześniejsze badania wykazały bowiem, że przyciągnie mniej pasażerów niż tramwaje, pochłonie za to aż 20-krotnie więcej pieniędzy. Mało prawdopodobne, by na taką inwestycję Warszawa dostała dotację z Unii Europejskiej.

Dyrektor Reksnis nie wyklucza metra na Gocław "w następnej dekadzie". Przypomina, że jak najszybszej budowy linii tramwajowej do tego osiedla wielokrotnie domagał się samorząd dzielnicy. W czerwcu mówił o tym w "Gazecie" południowopraski radny PO Michał Suliborski. Teraz nie może uwierzyć, że inwestycja została zablokowana: - To niezwykle egoistyczne podejście Saskiej Kępy. Załatwili sobie buspas na Trasie Łazienkowskiej, a reszta ma się bujać w korkach? Zostawiają na lodzie kilkudziesięciotysięczne osiedle - komentuje.

Samorządowcom z Saskiej Kępy udało się jednak przekonać radnych z innych części miasta. - Zanim wydamy 700 tys. zł na coś, z czego nic nie wyniknie, trzeba to jeszcze przedyskutować - uważa Jarosław Szostakowski (PO) z Ochoty. - Ile takich kosztownych projektów w tej kadencji trafiło już do kosza? - dodaje Dariusz Figura (PiS) z Bielan. - W ratuszu panuje chaos. Linii tramwajowej na Gocław nie ma nawet w strategii rozwoju transportu. Jako pilniejszą inwestycję wskazano w niej tramwaje do Wilanowa. Dwa tygodnie temu na wniosek wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza nagle wycofano przyznanie pół miliona złotych na analizę wszystkich inwestycji tramwajowych do 2035 r. A teraz mamy przedwyborczą wrzutkę z linią na Gocław. Domagam się, by władze Warszawy ogłosiły jawnie, co wybierają dla tej dzielnicy: metro czy tramwaj.


Pal tam licho Saską Kępę, bo na pewno jakoś by się ją w końcu przekonało. Pal też licho problemy z parkowaniem. Podsumowanie tego doniesienia prasowego jest natomiast kwintesencją warszawFskiej polityki transportowej ostatnich lat. I co teraz Panie Reksnis?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 24, 2010 8:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2037
Lokalizacja: Z Warszawy
[url="http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,8419430,Saska_Kepa_nie_wpuszcza_tramwaju_na_Goclaw.html#ixzz10QSRSM6s"]Gazeta Wyborcza[/url]
Gazeta Wyborcza napisał(a):
Saska Kępa nie wpuszcza tramwaju na Gocław
Jarosław Osowski
2010-09-24, ostatnia aktualizacja 2010-09-23 22:45

Zaskakująca decyzja miejskich radnych: odmawiają pieniędzy na przygotowania do budowy linii tramwajowej dla 60-tysięcznego Gocławia, bo po drodze tory musiałyby przeciąć Saską Kępę

Wczoraj Rada Warszawy miała przyznać 720 tys. zł na "studium przedprojektowe" dla nowej 5,5-kilometrowej trasy między al. Waszyngtona a pętlą na Gocławiu. Mieczysław Reksnis, dyrektor biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu, przekonywał komisję budżetową, że dokument określi, ile dokładnie pochłonie inwestycja, ustali też harmonogram prac i dokładną trasę. Urzędnicy myślą o otwarciu linii w połowie dekady.

Tory mają prowadzić albo przez Międzynarodową i ukośnym wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych do Afrykańskiej, albo wzdłuż Kanału Wystawowego przy ogródkach działkowych. Dalej linia wiodłaby wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego. Torowisko miałoby zostać tak przygotowane, by jak na Trasie W-Z puścić po nim także autobusy. Jako ciekawostkę dyrektor Reksnis zdradza "Gazecie", że pod spodem na całej długości znalazłby się przewód telekomunikacyjny umożliwiający podłączenie okolicznych osiedli do szerokopasmowego internetu.

Ratusz skłania się ku pierwszemu wariantowi, bo byłby tańszy (160 mln zł), a z tramwajów mogłoby korzystać więcej mieszkańców Saskiej Kępy. Jednak radni wybrani w tej części Warszawy nie chcą słyszeć o żadnych tramwajach.
- To tylko piękna, ale nierealistyczna wizja. Na Międzynarodowej wystarczą nam autobusy, których nie możemy się doprosić od ZTM. Urzędnicy twierdzą, że nie ma tam miejsca na przystanki, bo są parkingi. To gdzie w takim razie zmieszczą się tory tramwajowe? - pyta Magdalena Czerwosz (PO). - Na Saskiej Kępie panuje opinia, że mieszkańcy Gocławia powinni wsiąść do metra i przestać jeździć przez naszą dzielnicę.

- Tyle że jeśli postawimy na substytut metra, czyli tramwaj, to ono już na pewno nigdy nie powstanie - dodaje nadzwyczaj zgodnie radny opozycyjnego PiS Adam Kwiatkowski.

Problem w tym, że odnoga metra na Gocław (zawiłą trasą ze stacji Stadion przez Dworzec Wschodni, Grochów i Wiatraczną) i tak ma znikome szanse na budowę. Wcześniejsze badania wykazały bowiem, że przyciągnie mniej pasażerów niż tramwaje, pochłonie za to aż 20-krotnie więcej pieniędzy. Mało prawdopodobne, by na taką inwestycję Warszawa dostała dotację z Unii Europejskiej.

Dyrektor Reksnis nie wyklucza metra na Gocław "w następnej dekadzie". Przypomina, że jak najszybszej budowy linii tramwajowej do tego osiedla wielokrotnie domagał się samorząd dzielnicy. W czerwcu mówił o tym w "Gazecie" południowopraski radny PO Michał Suliborski. Teraz nie może uwierzyć, że inwestycja została zablokowana: - To niezwykle egoistyczne podejście Saskiej Kępy. Załatwili sobie buspas na Trasie Łazienkowskiej, a reszta ma się bujać w korkach? Zostawiają na lodzie kilkudziesięciotysięczne osiedle - komentuje.

Samorządowcom z Saskiej Kępy udało się jednak przekonać radnych z innych części miasta. - Zanim wydamy 700 tys. zł na coś, z czego nic nie wyniknie, trzeba to jeszcze przedyskutować - uważa Jarosław Szostakowski (PO) z Ochoty. - Ile takich kosztownych projektów w tej kadencji trafiło już do kosza? - dodaje Dariusz Figura (PiS) z Bielan. - W ratuszu panuje chaos. Linii tramwajowej na Gocław nie ma nawet w strategii rozwoju transportu. Jako pilniejszą inwestycję wskazano w niej tramwaje do Wilanowa. Dwa tygodnie temu na wniosek wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza nagle wycofano przyznanie pół miliona złotych na analizę wszystkich inwestycji tramwajowych do 2035 r. A teraz mamy przedwyborczą wrzutkę z linią na Gocław. Domagam się, by władze Warszawy ogłosiły jawnie, co wybierają dla tej dzielnicy: metro czy tramwaj.


Pal tam licho Saską Kępę, bo na pewno jakoś by się ją w końcu przekonało. Pal też licho problemy z parkowaniem. Podsumowanie tego doniesienia prasowego jest natomiast kwintesencją warszawFskiej polityki transportowej ostatnich lat. I co teraz Panie Reksnis?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 06, 2011 21:48 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 7:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Linia metra na Gocław miała być trzecią i przebiegać wzdłuż Trasy Łazienkowskiej, a nie zwiedzać Grochów i Kamionek, a na koniec
przesiadka do zatłoczonej drugiej linii z Tarchomina przez Bródno,
Zacisze i Targówek (że o pociągach z Tłuszcza nie wspomnę).
Wcale się nie dziwię Gocławianom, że chcą metra. Za Gocławiem lada chwila
powstaną kolejne równie ludne osiedla i metro będzie niezbędne.
Może warto poczekać na "zaludnienie" i lobbować za trzecią linią np.
przez Włochy do Ursusa.
Zaś tymczasem może lepiej zainwestować w trolejbusy po buspasie wspólnym
z autobusami. To wyjdzie zdecydowanie taniej niż tramwaje.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 06, 2011 21:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 14:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Jeśli dasz mieszkańcowi Gocławia opcje:
  1. Tramwaj, za 5 lat
  2. Metro (bez zwiedzania), za 5 lat
To oczywiście każdy woli metro. Ale to jest awykonalne. Jeśli więc aktualnie widnieją opcje:
  1. Tramwaj, trasa dystansem zbliżona do chyba najpopularniejszego (i najszybszego) 507. Za powiedzmy 10 lat
  2. Metro jadące na około i prawdopodobnie tyle samo co ww. tramwaj. Za 20 lat.
Większość wybierze tramwaj. Daje to samo*, a szybciej.

III linia pod trasą łazienkowską to lekkie S-F, zwłaszcza że rozpoczynana stacja stadion zawiera już osobny peron dla kiedyś-być-może realizowanej III linii. Już prędzej zrobią na niej bus-tram na wewnętrznych pasach...
______
*-jeśli sygnalizacja przestanie być priorytetowa tylko z nazwy to może nawet więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 07, 2011 9:07 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 18:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
GFM napisał(a):
Może warto poczekać na "zaludnienie" i lobbować za trzecią linią np.
przez Włochy do Ursusa.

Włochy i Ursus mają już pociągi i SKM.

Cytuj:
To wyjdzie zdecydowanie taniej niż tramwaje.

Nie w przypadku, kiedy w mieście jest już sieć tramwajowa. Poza tym, to raczej żadna byłaby wtedy zmiana w porównaniu ze stanem obecnym - trolejbus nadal jest małopojemny i niewygodny. Lepiej go zostawić na jakieś mniej oblegane trasy - może np. zamiast planowanego tramwaju na Utratę? Albo na Siekierki? Albo wzdłuż Świętokrzyskiej jako uzupełnienie metra?

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 19, 2016 15:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2019
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Konsultacje do 13 listopada:

http://tramwajnagoclaw.pl

Notatki na gorąco po pierwszym przejrzeniu (tylko W1, W2 i W4, na W3 i W5 szkoda czasu):

Wszystkie warianty:

Na ul. Meissnera, Abrahama i Umińskiego planowane są pasy rowerowe i pasy postojowe (zwycięskie projekty z budżetu partycypacyjnego na rok 2016 i 2017). W związku z tym skrzyżowania tych ulic z Bora-Komorowskiego powinny być zaprojektowane jak dla przekroju 2x1 + ew. pas do skrętu w lewo na wlocie (a nie 2x2 + pasy jak na planach sytuacyjnych). Zmniejszy to rozmiar skrzyżowania, poprawi efektywność sygnalizacji i dostępność przystanków.

Przewymiarowane są również wyloty ul. Bora-Komorowskiego. W szczególności zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego są i będą wyloty w kierunku zachodnim, na których pas włączenia urywa się na wysokości zatoki autobusowej (otwartej, więc de facto również wykorzystywanej jako pas włączenia). To trzeba trochę odchudzić.

Można rozważyć zastosowanie analogicznego do Meissnera, Abrahama i Umińskiego przekroju 2x1 (z wyznaczeniem pasów postojowych, ale bez pasów rowerowych) również na odcinku Bora-Komorowskiego od Fieldorfa do pętli (obecnie 2x2).

Nie likwidować przejścia dla pieszych przez ul. Bora-Komorowskiego przy przystanku Horbaczewskiego.

Zapewnić dwustronne dojścia na przystanki tramwajowe, w szczególności tam gdzie zgrupowane są po jednej stronie skrzyżowania.

Zapewnić ciągłość trasy rowerowej po południowej stronie ul. Bora-Komorowskiego - doprojektować odcinki dróg dla rowerów łączące istniejące jezdnie serwisowe między Fieldorfa a Jugosłowiańską.

Doprojektować powiązanie dróg dla rowerów w ul. Jugosłowiańskiej i Bora-Komorowskiego w rejonie pętli autobusowej (może to wymagać skorygowania zjazdu na parking lub pozyskania dodatkowego terenu). Przedstawione na rysunkach rozwiązanie wlotu ul. Jugosłowiańskiej do Bora-Komorowskiego wyklucza zapewnienie ciągłości trasy rowerowej (nie pozostawia miejsca w pasie drogowym).

Do rozważenia: przybliżyć pętle do Trasy Siekierkowskiej, tak by skrócić drogę przy przesiadkach z autobusów na Trasie do tramwaju. Obecnie tylko linie szczytowe jeżdżą prosto, ale myślę z czasem rola Trasy dla komunikacji miejskiej będzie rosła (tak jak stało się w przypadku Prymasa Tysiąclecia czy Trasy AK).

Warianty W1 i W2:

Warto byłoby spróbować przybliżyć do siebie jezdnie Trasy Łazienkowskiej w miejscu planowanego skrzyżowania z linią tramwajową. Odsunie to jezdnie od zabudowy i zmniejszy ich uciążliwość. Ponadto pozwoli to odzyskać ok. 0,7 ha obecnie martwego terenu w pasie dzielącym, który można by wykorzystać na nasadzenia zieleni, jako kompensację ewentualnych wycinek na trasie tramwaju. Powinno to być również korzystne dla późniejszej eksploatacji linii tramwajowej (krótsze / mniejsze obiekty, mniejszy i bardziej oddalony od budynków mieszkalnych hałas).

Wariant W2:

Z czego wynika zmiana strony torowiska, po której prowadzona jest droga dla rowerów na odcinku niezależnym od układu drogowego? Uważam, że powinna prowadzić konsekwentnie po tej samej stronie od Waszyngtona do Bora-Komorowskiego.

Przewidzieć ciągłość trasy rowerowej po północnej stronie ul. Bora Komorowskiego między Abrahama a Skalskiego. Konieczne jest doprojektowanie przejazdu przez torowisko i łącznika od przejazdu do drogi dla rowerów zaplanowanej w zwycięskim projekt z BP 2016.

Wariant W4:

Zaprojektowane rozwiązanie przystanków na ul. Saskiej będzie wymagać od rowerzystów wielokrotne pokonywania szyn tramwajowych pod małym kątem. Lepszym rozwiązaniem byłoby prowadzenie torowiska tramwajowego prosto i wyniesienia pasa ruchu dla rowerów na odcinku przystanku (zastosowanie rowerowego odpowiednika przystanku wiedeńskiego).

Należy również uwzględnić w projekcie drogę dla rowerów (ew. pasy rowerowe) na odcinku od Zwycięzców do Afrykańskiej. Drogę dla rowerów od Trasy Łazienkowskiej do Afrykańskiej obejmuje zwycięski projekt z BP 2017.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 20, 2016 14:46 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 16:26
Posty: 23
1. Wspomniałeś Olek o likwidacji przejścia przy przystanku Horbaczewskiego, a tymczasem na odc. Fieldorfa - Abrahama proponują usunięcie dwóch! Odległość między przejściami wydłużyłaby się do aż 600 m. I to w miejscu, gdzie na samym środku tego odcinka są podstawówka, gimnazjum, Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz klub kultury!

2. Przystanek Abrahama powinien być po stronie wschodniej skrzyżowania, zamiast po zachodniej. Powinno powstać również dwustronne dojście (powiązane z pkt 1).
Lokalizacja po stronie zachodniej jest nieoptymalna - tuż przy Biedronce i Stacji Elektroenergetycznej oraz w małej odległości od przystanku Wał Gocławski. Za to w powiązaniu z umiejscowieniem przystanku Fieldorfa (tam wschodnia strona skrzyżowania), odległości z niektórych rejonów osiedla do najbliższego przystanku robią się duże.

3. Projekt zakłada usunięcie DDR na Fieldorfa na północ od Bora-Komorowskiego?

4. DDR wzdłuż kanału kończy się ślepo. Powinno być powiązanie ze skrzyżowaniem Międzynarodowa/Waszyngtona, w szczególności z planowaną DDR po stronie północnej i "małą Waszyngtona" po stronie południowej. Może tylko brakować miejsca przez podwójny przystanek - swoją drogą czy on jest rzeczywiście potrzebny?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL