zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne. http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=1238 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | velogustlik [ Wt mar 10, 2009 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne. |
Reg napisał(a): Na razie przepchnięto koncepcję, ale dobre i to. Jak zrobią, będę świętować. Ale rysunki jakieś masz:P? |
Autor: | Raffi [ Pt mar 20, 2009 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne. |
dziad napisał(a): Po drugi "gestorzy" to państwo w państwie. Jak są rozsądni to OK, ale często trafia się bałwan i wtedy może nieźle narozrabiać. Ja mam ostatnio sytuację kiedy przy przestawieniu jednego słupa kolidującego z drogą zakład energetyczny zażyczył sobie przebudowy linii na 800 m i jeszcze wyciągnięcia skrzynek energetycznych na zewnątrz budynków. I co z takimi robić? Zaproponować by płacili za infrastrukturę umieszczoną w pasie nieswojej ziemii. Skoro wymagają, niech dadzą od siebie, a nie że ziemia za darmo pod ich urządzenia, a później tylko wymagania od własciciela terenu. W bodajże Krakowie taką propozycją rozwiązano problem tego, że infrastruktury "absolutnie nie dało się budowac pod drogą rowerową z asfaltu", bo gestorzy szybko się doszli do wniosku, że taniej im wyjdzie rozbierać "nierozbieralny" aslaft niż płacić za korzystanie z pasa drogowego tak jak płacą ustawiający w nim reklamy, czy kioski, czy inne tam ogródki piwne. Myslę, że tą metodą można przekonac gestorów. Ale jeżeli urząd będzie dawał im włazić na głowę, to jasne - będą włazić na głowę i jeszcze rządać by rondo od kapelusza miało odpowiednio duzo miejsca na nogi |
Autor: | axxenfall [ Cz gru 13, 2012 12:46 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
http://www.rynek-kolejowy.pl/37974/Bydg ... obusow.htm Cytuj: Bydgoszcz: Trambuspas nie dla autobusów Pierwszy trambuspas przy ul. Zygmunta Augusta otworzono kilka tygodni temu. Jednak teraz został on zamknięty dla autobusów – informuje „Gazeta Wyborcza”. Jest zbyt wąski, by mogły się na nim swobodnie minąć dwa duże pojazdy. Inwestycja kosztowała miliony euro. Nowy pas, wyłącznie dla autobusów i tramwajów powstał wzdłuż nowej linii tramwajowej od dworca PKP aż do pętli przy ul. Rycerskiej. Autobusy nie mogą jednak z niego korzystać. - Kierowcy skarżyli się, że jest zbyt wąski. Dwa mijające się autobusy albo autobus mijający się z tramwajem mają kłopot z przejazdem na łuku w pobliżu skrzyżowania z ul. Warszawską – informuje „Gazetę Wyborczą” Joanna Lisowska z zakładu autobusowego Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. Lisowska napisała w tej sprawie pismo do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Zarząd uważa, że wszystko jest zgodne z parametrami i projektem. Autobusy, aby się minąć, już kilka razy najeżdżały na krawężnik na łuku trambuspasa. „ Zamiast go poszerzyć, to co kilka dni przyjeżdżali, naprawiali te krawężniki, ale one po kilku godzinach znów były zniszczone. My, kierowcy, żeby przejechać, musieliśmy chować lusterka, żeby ich nie urwać” – mówi „Gazecie Wyborczej” kierowca autobusu linii nr 79. Zamiast poszerzyć trambuspas drogowcy zamknęli go dla autobusów. Według ZDMiKP 6 metrów szerokości powinno wystarczyć dla ruchu tramwajów i autobusów na terenie zabudowanym. Nie wiadomo jeszcze czy i kiedy pas zostanie poszerzony. Bruksela wymaga, aby w pięć lat po zakończeniu budowy nie przeprowadzać w projektach zmian. Miasto mogłoby stracić miliony euro dofinansowania. Ktoś widział to w terenie? Z tego co widzę, trambuspas na trasie W-Z też ma ok. 6m szerokości, ale biegnie w zasadzie cały czas prosto. Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Pawrzes [ Cz gru 13, 2012 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 1&page=209 http://www.youtube.com/watch?v=K6xGqumx8Jw |
Autor: | Monty B. Ike [ Pn mar 18, 2013 1:24 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
Już w 1963 roku znanemu felietoniście i podróżnikowi Olgierdowi Budrewiczowi doskwierało budowanie w śródmieściu Warszawy lotniskopodobnych ulic i placów... |
Autor: | axxenfall [ Wt mar 24, 2015 8:45 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... tkiem.html Cytuj: Wojewódzki konserwator zabytków objął ścisłą ochroną skwer Batalionu AK "Ruczaj" oraz stojące przy nim domy z lat 40. i 50. Ta decyzja ostatecznie przekreśla plany zabudowy zieleńca. „Przedmiotowy skwer wraz z zespołem budowlanym posiada wartości historyczne oraz naukowe. Dokumentuje on jeden z etapów odbudowy stolicy, dotyczący budowy »Dzielnicy Ministerialnej « oraz reorganizacji układu drogowego w celu zwiększenia jego przepustowości, co stanowi przykład powojennej myśli architektonicznej i urbanistycznej” Akurat uzasadnienie nie dotyczy tej sprawy, ale rodzi obawy, że z czasem konserwator będzie bronił szerokich jezdni jako monumentów archaicznej myśli drogowej... Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Piwoslaw [ Śr mar 25, 2015 6:00 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
Czyli jeśli w danym miejscu ograniczenie prędkości np. do 60 km/h obowiązywało przez co najmniej pół wiek, to należy je wpisać do rejestru zabytków i nie można będzie obniżyć? |
Autor: | axxenfall [ Pn mar 30, 2015 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
Jest nowy zapis dotyczący szerokości pasa ruchu na drogach, zastępujący dawną tabelkę: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 2425&min=1 MIR napisał(a): § 15. 1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A – 3,75 m, 2) na drodze klasy S: a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m, b) jednojezdniowej – 3,75 m, 3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m, 4) na drodze klasy Z – 3,00 m, 5) na drodze klasy L – 2,75 m, 6) na drodze klasy D – 2,50 m. 2. Na drogach klas Z, L i D szerokość pasa ruchu może być zwiększona do maksymalnie 3,50 m, jeżeli taka potrzeba wynika z prognozowanej struktury rodzajowej lub ilościowej ruchu. 3. Na drogach dwujezdniowych szerokość pasa ruchu kolejnego względem pasa skrajnego może być zmniejszona do minimalnie: 1) 3,50 m – na drodze klasy A, 2) 3,25 m – na drodze klasy S, 3) 3,00 m – na drodze klasy GP i G. 4. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach klas G, Z, L i D na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości określonych w ust. 1. |
Autor: | pzinek [ Pn mar 30, 2015 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
Co się zmieniło? |
Autor: | axxenfall [ Wt kwi 28, 2020 11:29 ] |
Tytuł: | Re: Szerokość pasa drogowego - zagospodarowanie przestrzenne |
Ciekawe jest zestawienie zapisów o warunkach technicznych z zapisami rozporządzenia o znakach: Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych poziomych i warunki ich umieszczania na drogach napisał(a): Szerokość wyznaczonego liniami pasa ruchu mierzy się w osiach tych linii; powinna odpowiadać wartościom podanym w tabeli 2.1. Tabela 2.1: Rodzaj drogi / Szerokość pasa ruchu [m] zalecana / minimalna Autostrada i droga ekspresowa / 3,75 / 3,50 Ogólnodostępna o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h / 3,50 / 3,20 Ogólnodostępna o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h / 3,00 / 2,90 Co wskazywałoby, że >90% dróg w Warszawie nie powinno mieć pasów ruchu szerszych niż 3,0 m. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |