Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: PKP InterCity
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 17:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Przedwczoraj (niedziela 4.01.2009) Ex Tatry Zakopane :arrow: Warszawa
- błąd informacji pasażerskiej: na wyświetlaczu
22:02 Warszawa Zachodnia (powinno być 21:42)
22:10 Warszawa Centralna (powinno być 21:50)

- w Krakowie Płaszowie -8 min., w Warszawie Centralnej - punktualnie.

NIE dla wagonów bezprzedziałowych - przy bardzo wysokiej frekwencji (2-3 miejsca wolne w wagonie) był dramat z bagażami :!: nie mieściły się na wszystkich półkach. (-X


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 18:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
W wagonach przedziałowych 8-miejscowych też jest problem z bagażami.

Wolałbyś jechać na miejscu w pełnym wagonie bezprzedziałowym czy przedziałowym z 8 miejscami w przedziale? Ja zdecydowanie preferuję tę pierwszą opcję...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 07, 2009 18:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
...a w bezprzedziałowych są (bywają) gniazdka elektryczne! :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 07, 2009 21:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
No w starszych wagonach bywają co drugi rząd (generalnie albo masz okno, albo gniazdko), w najnowszych wagonach są między siedzeniami w każdym rzędzie. Mówię o wagonach klasy 2, 1 nigdy nie jeździłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 08, 2009 11:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Wagony bezprzedziałowe to przyszłość.
Od przedziałów już dawno się odeszło na zachodzie poza paroma wyjątkami.
Oczywiście wykonanie bezprzedziałowych w Polsce jest tragiczne np. ciągłe problemy z temperaturą (zaciepło) i oświetlenie "walące" po oczach - jarzeniówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 11, 2009 11:28 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Karol Trammer
Pospieszna likwidacja


–To niczym nie potwierdzone spekulacje –tak Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity [artykuł został opublikowany w Z Biegiem Szyn tuż przed zmianą na stanowisku Prezesa PKP IC –przyp. red.], reaguje na zarzuty, że po przejęciu w grudniu 2008 r. przez jego spółkę połączeń pospiesznych będą one teraz stopniowo likwidowane, aby przestały podbierać pasażerów drogim pociągom ekspresowym, oraz wycofywane z uboższych regionów, których obsługą PKP Intercity nie jest zainteresowane. Tymczasem pod wodzą Warsewicza już przeprowadzane są pierwsze cięcia w ofercie połączeń pospiesznych, które tylko potwierdzają te „niczym nie potwierdzone spekulacje”.
Zasady grudniowego przejścia połączeń pospiesznych ze spółki PKP Przewozy Regionalne do PKP Intercity do ostatnich chwil pozostały kompletnie niejasne. Jeszcze w drugiej połowie listopada przedstawiciele kolei nie potrafili udzielić informacji o nadchodzących zmianach w rozkładach jazdy. Tak było 19 listopada: –Zawcześnie jest, by teraz mówić o szczegółach połączeń pospiesznych –na łamach rzeszowskich „Nowin”stwierdziła Adrianna Chibowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Zaledwie tydzień przed przekazaniem ruchu pospiesznego wciąż nie ujawniano żadnych informacji o przyszłych zasadach wzajemnego honorowania biletów przez obydwie spółki. Tak było 24 listopada: –Na razie trwają pewne prace koncepcyjne i rozmowy pomiędzy spółkami, więc na wypowiadanie się o szczegółach jest za wcześnie –tylko tyle miał do powiedzenia na ten temat Robert Nowakowski, członek zarządu spółki PKP Przewozy Regionalne ds. handlowych, w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”.

Obrazek

Miliard na wagony
1 grudnia 2008 r. doszło do oficjalnego przekazania spółce PKP Intercity 381 połączeń pospiesznych, wraz z obsługującymi je pracownikami oraz taborem –przewoźnik zwiększył zatrudnienie o 3,5 tys. osób oraz wzbogacił się o 1908 wagonów pasażerskich. PKP Intercity, przejmując pociągi pospieszne, otrzymało jeszcze coś więcej –200 mln zł corocznej dotacji Ministerstwa Infrastruktury do przewozów międzywojewódzkich. Ruch pospieszny to potężny segment rynku kolejowego, obsługujący nie tylko największe aglomeracje, ale również docierający do byłych miast wojewódzkich czy peryferyjnych regionów. Właśnie dzięki temu szerokiemu zasięgowi, w 2007 r. z pociągów pospiesznych skorzystały 44 mln podróżnych, czyli niemal cztery razy więcej niż ze wszystkich pociągów spółki PKP Intercity, które w 2007 r. przewiozły 11,6 mln pasażerów. PKP Intercity deklaruje, że w modernizację taboru do obsługi pociągów pospiesznych, przejętego od spółki PKP Przewozy Regionalne, do 2013 r. zainwestuje 1 mld zł. Pytanie tylko, czy w 2013 r. połączenia pospieszne w ogóle jeszcze będą funkcjonować. Bowiem już pierwsza zmiana rozkładu jazdy po przejęciu połączeń pospiesznych przez PKP Intercity została wykorzystana do przeprowadzenia cięć w sieci tych połączeń.

Po godz. 15.00 tylko ekspresy i intercity
W wielu relacjach pory odjazdu ostatnich wieczornych pociągów pospiesznych zostały przesunięte na wcześniejsze godziny. Ostatni pociąg do Białegostoku do 13 grudnia 2008 r. odjeżdżał z Warszawy o godz. 20.20, od 14 grudnia 2008 r. o godz. 19.25. Ostatni pociąg do Lublina odjeżdżał ze stolicy o godz. 21.15, dziś wyrusza aż dwie godziny wcześniej, bo już o godz. 19.15. Od grudnia 2008 r. pociągi pospieszne wcześniej kończą kursowanie przede wszystkim jednak w tych relacjach, które są konkurencyjne wobec znacznie droższych pociągów objętych rezerwacją miejsc. Pora odjazdu pociągu „Ustronie”, ostatniego połączenia pospiesznego z Krakowa do Warszawy, została przesunięta z godz. 18.12 na godz. 17.10. „Zamenhof”, ostatni pospieszny z Katowic do Warszawy odjeżdżał o godz. 15.50, a dziś rusza już o godz. 14.47. Oznacza to, że po 17.00 (w przypadku Krakowa) i już po 15.00 (w przypadku Katowic) pasażerowie, chcący jeszcze tego samego dnia dojechać do Warszawy, skazywani są na ekspresy i składy intercity, którymi przejazd kosztuje przeciętnie dwa razy więcej niż pociągami pospiesznymi.

Obrazek

Odcinanie Polski Wschodniej
Już pierwsze decyzje wskazują na to, że PKP Intercity zamierza się wycofywać z obsługi biedniejszych regionów. Przede wszystkim z Polski Wschodniej, gdzie już rozpoczęło się stopniowe pogarszanie oferty pociągów pospiesznych. Ostatni pociąg z Zamościa w kierunku Lublina i Warszawy, który do 13 grudnia 2008 r. wyruszał o godz. 16.22, obecnie odjeżdża już o godz. 13.36. Po tej godzinie z Zamościa –66-tysięcznego byłego miasta wojewódzkiego –nie odjeżdża żaden pociąg! Suwałki w rozkładzie jazdy 2007/2008 obsługiwane były przez cztery całoroczne pociągi pospieszne i dodatkowo dwa kursujące w sezonie letnim. W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy 2008/2009 do Suwałk docierają już tylko trzy pociągi całoroczne i jedno połączenie sezonowe –dla Suwalszczyzny przejęcie pociągów pospiesznych przez PKP Intercity skończyło się więc zmniejszeniem liczby połączeń z Białymstokiem, Olsztynem, Warszawą i Wrocławiem oraz całkowitą likwidacją pociągów do Trójmiasta, Szczecina i Łodzi. Z kolei Rzeszów, stolica województwa podkarpackiego, stracił całoroczne połączenie pospieszne z Warszawą –kursowanie nocnego pociągu „Wisłok”w nowym rozkładzie jazdy zostało ograniczone jedynie do wakacji. Oznacza to, że przez całą resztę roku bezpośrednie połączenie między Rzeszowem a Warszawą zapewniają wyłącznie ekspresy „Pieniny”i „Małopolska”.

Tych stacji nie obsługujemy
Na trasach kilkunastu pociągów pospiesznych –po grudniowym przejęciu ich przez PKP Intercity –zlikwidowano część postojów. Z dnia na dzień dostęp do sieci pociągów dalekobieżnych straciły: Nowy Dwór Mazowiecki, Gryfino, Biskupiec Reszelski, Oleszyce, Chojna, Czerwonka, Raczki, Zaklików oraz brama do Biebrzańskiego Parku Narodowego –Osowiec. W kolejnych miejscowościach liczbę postojów pociągów pospiesznych drastycznie ograniczono. W Kowalewie Pomorskim i w Małdytach w ramach rozkładu jazdy 2007/2008 dziennie zatrzymywało się kilka pociągów pospiesznych –dziś obydwie miejscowości zostały z tylko jednym połączeniem dalekobieżnym na dobę. Znacznie pogorszono możliwość dojazdu pociągami pospiesznymi do miejscowości turystycznych na Warmii i Mazurach. Stare Jabłonki, które jeszcze w poprzednim rozkładzie jazdy obsługiwane były przez kilka pociągów pospiesznych dziennie, obecnie zostały z zaledwie jednym pociągiem nocnym, kursującym wyłącznie w wakacje. Całoroczne pociągi pospieszne przestały również zatrzymywać się w położonych w Krainie Wielkich Jezior Wydminach oraz Starych Juchach –na obydwu tych stacjach postoje zachowały jedynie letnie pociągi sezonowe. Doprowadzono więc do nielogicznej sytuacji, że turyści do opisanych powyżej trzech letniskowych miejscowości na Warmii i Mazurach będą mogli dojechać wyłącznie pociągami sezonowymi, a całorocznymi –choćby i nawet w środku lata –już nie.

Obrazek

Wygaszanie popytu
Wycofany został jedyny pociąg pospieszny kursujący linią Goleniów –Kołobrzeg, który w sezonie letnim zapewniał bezpośrednie połączenie Wrocławia i Poznania z zachodniopomorskimi miastami: Nowogardem, Płotami, Gryficami i Trzebiatowem –są to zatem kolejne miejscowości, które straciły dostęp do pociągów dalekobieżnych. Jeżeli nawet po przejęciu ruchu pospiesznego przez PKP Intercity w ofercie pojawiły się nieliczne nowe odcinki z ruchem dalekobieżnym, to rozkład jazdy został na nich ułożony tak, jakby celowo miał zniechęcać pasażerów do podróży koleją. Nowe połączenie Kłodzka z Warszawą przez Nysę i Opole w ferie, wakacje i długie weekendy realizowane jest pociągiem pospiesznym „Oleńka”. Problem w tym, że pociąg traci prawie godzinę na bezczynny postój w środku trasy –na stacji Opole Główne od godz. 15.18 do godz. 16.07.

Wczoraj pospieszny, dziś tylko eurocity
Z pociągami pospiesznymi już musieli się pożegnać pasażerowie z lubuskiego odcinka magistrali E20 biegnącej do granicy polsko-niemieckiej. Zlikwidowana została grupa wagonów z Gdyni do Frankfurtu nad Odrą w pociągu pospiesznym „Bachus”, natomiast w pociągu pospiesznym relacji Berlin –Moskwa przestał kursować wagon z miejscami siedzącymi dołączany na czas przejazdu przez Polskę –pociąg ten stał się więc niedostępny w komunikacji krajowej. W efekcie jedyne pociągi dalekobieżne, jakie pozostawiono na lubuskim odcinku magistrali E20, to drogie pociągi eurocity „Berlin-Warszawa-Express”. A pomyśleć, że zaledwie miesiąc temu Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity, przekonywał w wywiadzie dla tygodnika „Newsweek”, że jego spółka nie przejmuje pociągów pospiesznych po to, by je likwidować i skazywać klientów kolei na najdroższe połączenia: –Być może dzięki temu, że zamiast dwóch pociągów uruchomimy jeden, będzie możliwe obniżenie niektórych cen. Jak na razie jednak likwidowane są połączenia pospieszne, podczas gdy znacznie droższe pociągi ekspresowe, intercity oraz eurocity dziwnym trafem zostają w rozkładzie jazdy.

źródło: Z Biegiem Szyn, nr 1(39)/2009


cyt. za InfoRail


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 28, 2010 12:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
We wczorajszej Rzepie było płatne ogłoszenie na całą stronę podpisane przez "Pasażerów Kolei RP" czy coś podobnego, w którym wykładano dlaczego wszelka konkurencja dla Intercity jest okropna, a każde rozwiązanie nie będące przyznaniem monopolu dla IC będzie prowadzić do pogarszania i tak fatalnej sytuacji na polskich torach (bo przecież w pociągach DB bilety będą dziesięciokrotnie droższe, a IR prowadzą do upadku zarówno PR jak i IC). Jak na mnie wyjątkowo niesmaczny lobbying, aczkolwiek trzeba przyznać że pomysłowy.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 28, 2010 14:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Przed chwilą próbowałem kupić bilet międzynarodowy w kasie PKP IC na dw. Warszawa Zachodnia.
W wykazie http://www.intercity.pl/pubfile/kasy/ka ... _09_10.pdf oznaczono, że tamtejsza kasa prowadzi sprzedaż biletów w komunikacji międzynarodowej. Napis nad okienkiem kasowym to potwierdził.

Po odstaniu 10 minut do jednego okienka (chociaż wg podanych godzin otwarcia powinny być czynne dwa) dowiedziałem się, że mam jechać na Centralny, bo tu nie ma odpowiednio przeszkolonych kasjerek. Kiedy poprosiłem o rozmowę z kierownikiem - usłyszałem że nie ma nikogo takiego.

Brak przeszkolonych kasjerek nie dziwi w sytuacji, gdy zarząd tej spółki wymaga przeszkolenia z elementarnych zasad podejścia do klienta i działalności rynkowej.

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 28, 2010 16:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
A to nie wiecie, że PKP IC właśnie rusza z kampanią swojej prestiżowej marki?

http://www.rynek-kolejowy.pl/19363/PKP_ ... ki_EIC.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 28, 2010 17:16 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
jack napisał(a):
Przed chwilą próbowałem kupić bilet międzynarodowy w kasie PKP IC na dw. Warszawa Zachodnia.
W wykazie http://www.intercity.pl/pubfile/kasy/ka ... _09_10.pdf oznaczono, że tamtejsza kasa prowadzi sprzedaż biletów w komunikacji międzynarodowej. Napis nad okienkiem kasowym to potwierdził.

Po odstaniu 10 minut do jednego okienka (chociaż wg podanych godzin otwarcia powinny być czynne dwa) dowiedziałem się, że mam jechać na Centralny, bo tu nie ma odpowiednio przeszkolonych kasjerek. Kiedy poprosiłem o rozmowę z kierownikiem - usłyszałem że nie ma nikogo takiego.

Brak przeszkolonych kasjerek nie dziwi w sytuacji, gdy zarząd tej spółki wymaga przeszkolenia z elementarnych zasad podejścia do klienta i działalności rynkowej.


Jeśli bilet do Niemiec, to polecam kupić na stronie DB. Jak trafi się na dobrą promocję, to może być sporo taniej. Na przykład wg regulaminu DB dzieci jadą za darmo (a u nas tylko do lat 4 i miejscówka jest dodatkowo płatna).
Aha, bilet przesyłają pocztą (papier jest ze znakiem wodnym) - ja zamawiałem na miesiąc przed podróżą, ale doszedł w ciągu 3 dni!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL